بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای ۵۰ سال

آنچه در این مقاله می خوانید:
زنان بالای ۵۰ سال در معرض خطر کمبود برخی مواد مغذی از جمله ویتامین B12 و D هستند. علاوه بر این، توانایی بسیاری از افراد مسن برای جذب کلسیم کاهش می‌‎یابد. در نتیجه خطر کمبود شدید کلسیم را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، به خانم های۵۰ سال به بالا توصیه می‌شود که مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال مخصوص خانم ها مانند: قرص ول وومن بالای۵۰ سال ویتابیوتیکس، سافت ژل ومیناویت بالای ۵۰ سال ویوا تون، مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال بانوان اس تی پی فارما، کپسول مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال بانوان سندروس، کپسول مولتی ویتامین و مینرال خانم های بالای ۵۰ سال نیچرز پلنتی را در کنار رژیم غذایی خود مصرف کنند.

نیاز به مواد مغذی در طول زندگی یک زن تغییر می‌کند. از این رو انتخاب بهترین قرص مولتی ویتامین برای زنان بالای ۵۰ سال بسیار مهم است. زنان بین ۱۵ تا ۴۹ سال به دلیل قاعدگی نیاز به آهن بیشتری دارند. در حالی که زنان ۵۰ ساله و بالاتر به آهن کمتر اما به برخی مواد مغذی دیگر از جمله ویتامین B6 و کلسیم نیاز بیشتری دارند.

اگرچه تامین بیشتر نیازهای مواد مغذی از طریق غذا امکان پذیر می‌باشد اما ممکن است برای زنان ۵۰ ساله و بالاتر سخت باشد که تمام مواد مغذی لازم را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: مولتی ویتامین چیست؟

لزوم استفاده زنان از مولتی ویتامین پس از ۵۰ سالگی

مولتی ویتامین زنان مکمل‌هایی به شکل کپسول یا قرص هستند که حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی و گاهی اوقات ترکیبات گیاهی هستند. بسیاری از انواع مولتی ویتامین‌ها در دسترس هستند. برخی از آنها برای نیازهای خاص مانند عملکرد ورزشی، سلامت سیستم ایمنی و افزایش انرژی طراحی شده‌اند.

قابل ذکر است که بسیاری از مولتی ویتامین‌ها به طور خاص برای زنان۵۰ سال به بالا ساخته شده‌اند و حاوی مواد مغذی هستند که زنان در این گروه سنی در معرض خطر کمبود آنها هستند. یک مولتی ویتامین کامل برای بانوان بالای ۵۰ سال باید شامل طیف کاملی از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.

مواد مغذی و دوزهای خاص باید به صورت فردی در نظر گرفته شوند. نیاز به مواد مغذی با افزایش سن تغییر می‌کند. برخی افراد ممکن است نیازهای متفاوتی نسبت به دیگران داشته باشند. به همین دلیل، مهم است که با یک متخصص یا داروساز در مورد بهترین قرص مولتی ویتامین خارجی بالای ۵۰ سال مشورت بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای ۴۰ سال

هنگام خرید بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای ۵۰ سال، مهم است که محصولی را انتخاب کنید که حاوی انواع و مقادیری از مواد مغذی باشد که زنان ۵۰+ سال احتمال کمبود آن یا افزایش نیاز به آن را دارند. این موارد عبارتند از:

  • ویتامین B6
  • ویتامین B12
  • ویتامین دی
  • کلسیم

به خاطر داشته باشید که زنانی که سطح ویتامین D کمتر از حد مطلوبی دارند یا کمبود ویتامین D دارند. ممکن است برای رسیدن و حفظ سطوح مطلوب به دوزهای بسیار بالاتری نیاز داشته باشند. زنان ۵۰ سال به بالا باید سطح ویتامین D خود را برای تعیین دوز مناسب و موثر آزمایش کنند.

در وبسایت naturemade می خوانیم:
زنان بالای ۵۰ سال بیشتر احتمال دارد که مقدار ناکافی منیزیم را تنها از طریق غذا مصرف کنند. این ماده معدنی ضروری به آرامش عضلات کمک می کند، از سلامت قلب، اعصاب و استخوان حمایت می کند و به تولید انرژی از غذاهایی که می خورید کمک می کند.

بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای ۵۰ سال

در ادامه با برخی مولتی ویتامین برای زنان بالای ۵۰ سال آشنا خواهیم شد.

۱- قرص ول وومن بالای ۵۰ سال ویتابیوتیکس

این مولتی ویتامین که بهترین مکمل برای زنان ۵۰ سال به بالا است و باعث تولید و تامین ویتامین‌های زنان بالای ۵۰ سال می‌شود. همچنین دارای مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین‌های گروه B است که مصرف آن باعث تامین بخش بزرگی از نیاز زنان بالای ۵۰ سال می‌شود. این قرص اثر آنتی اکسیدانی داشته و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین ول وومن دارای عصاره چای سبز و بیوفلاوونوئید می‌باشد که برای زنان بالای ۵۰ سال مفید و ضروری است.

خرید اینترنتی قرص ول وومن بالای 50 سال ویتابیوتیکس

۲- سافت ژل ومیناویت بالای ۵۰ سال ویوا تون

هنگام جستجوی یک مولتی ویتامین، مهم است نیازهای خاص سلامتی و مواد مغذی خود را در نظر بگیرید. همچنین هزینه و کیفیت مکمل را نیز در نظر بگیرید. سافت ژل ومیناویت حاوی برخی از از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که بعنوان بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای ۵۰ سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو حاوی ویتامین A, B, C, B6 و B12 است که مقادیری نیز مس دارد. برای استفاده از این دارو حتما با پزشک خود مشورت کنید. این مولتی ویتامین روزی ۲ بار با آب مصرف می‌شود.

خرید اینترنتی قرص مولتی ویتامین ومیناویت بالای 50 سال

۳- مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال بانوان اس تی پی فارما

هنگام خرید مکمل ها و بهترین مولتی ویتامین برای زنان ۵۰+ سال، همیشه محصولات با کیفیت بالا را که توسط شرکت های معتبر تولید می‌شوند، انتخاب کنید. این مولتی ویتامین برای زنان بالای ۵۰ سال از ۲۴ نوع ماده مختلف تشکیل شده که دارای ویتامین‌های ضروری بدن هستند. این مولتی ویتامین علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن باعث تامین مواد ضروری بدن بعد از دوره یائسگی می‌شود.

خرید اینترنتی مولتی ویتامین بالای 50 سال بانوان اس تی پی فارما

۴- کپسول مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال بانوان سندروس

این مورد که جزو بهترین قرص مولتی ویتامین برای زنان بالای ۵۰ سال است، دارای مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی می‌باشد. مولتی ویتامین سندروس دارای عصاره کوهوش سیاه و چای سبز است. همچنین باعث تداوم تولید هورمون زنانه می‌شود. این مولتی ویتامین برای زنان بسیار ضروری است و دارای ویتامین‌های گروه B و C می‌باشد. این مولتی ویتامین به حالت کپسول می‌باشد که در بسته‌های ۶۰ عددی عرضه می‌گردند.

خرید مولتی ویتامین بالای 50 سال بانوان سندروس

۵- کپسول مولتی ویتامین و مینرال خانم های بالای ۵۰ سال نیچرز پلنتی

این مورد بهترین مولتی ویتامین برای زنان ۵۰ سال به بالا بوده و بسیار مفید است. دارای پلت آهسته رهش است. باعث سلامت عمومی بدن بانوان می‌شود و مواد ضروری بدن آنها را تامین می‌کند. همچنین برای مصرف این مولتی ویتامین حتما با پزشک خود مشورت کنید. این مولتی ویتامین برای مصرف خانم های مسن مناسب است و باعث تامین مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی در بدن بانوان خواهد شد. همچنین باعث تولید برخی هورمون‌های زنانه می‌شود.

کپسول مولتی ویتامین  خانم های بالای ۵۰ سال نیچرز پلنتی

بیشتر بخوانید: بهترین مولتی ویتامین برای دوران بارداری

هزینه بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای ۵۰ سال می‌تواند بسیار متفاوت باشد. هنگام خرید ویتامین‌ها، حتما قیمت هر وعده را در نظر بگیرید. برخی از محصولات شما را ملزم به مصرف چندین قرص یا کپسول در روز می‌کنند. بسته به نیازها و ترجیحات غذایی خود، ممکن است بخواهید به دنبال مولتی ویتامینی باشید که گیاهی، ارگانیک تایید شده یا فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده مصنوعی باشد.

بسیاری از مکمل‌ها و بهترین مولتی ویتامین خارجی برای زنان بالای ۵۰ سال حاوی ترکیبات حیوانی، GMOs، گلوتن، پرکننده‌ها، مواد نگهدارنده و سایر موادی هستند که ممکن است ترجیح دهید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

سخن پایانی
از آنجایی که نیاز به مواد مغذی بسیار فردی است، بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای ۵۰ سال برای همه مناسب نیست و نیاز هر فرد با فرد دیگر فرق دارد. حتماً با یک متخصص تغذیه یا دکتر زنان صحبت کنید تا مشخص شود که کدام مواد مغذی و در چه دوزهایی باید از مولتی ویتامین خود دریافت کنید. برخی از مولتی ویتامین‌ها ممکن است حاوی مواد دیگری باشد که می‌تواند برای زنان بالای ۵۰ سال مفید باشد، مانند کوهوش سیاه و عصاره چای سبز.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.