بهترین مولتی ویتامین برای نوجوانان پسر

آنچه در این مقاله می خوانید:
از زمانی که کودک قدم به نوجوانی می گذارد تا شروع جوانی، سال های حساس و مهمی را سپری می کند. جهش رشد، بلوغ و تغییرات عاطفی بزرگ همگی می تواند برای نوجوانان سخت باشد. از سوی دیگر جنب و جوش بین مدرسه، باشگاه و کلاس های متفرقه آنقدر مشغله برای نوجوانان ایجاد می کند که خوردن غذای کافی و سالم به فراموشی سپرده می شود. در چنین شرایطی مصرف مولتی ویتامین ها اطمینان خاطر ایجاد می کند که ویتامین و مواد معدنی ضروری به حد کافی دریافت می شود. در این مقاله قصد داریم بهترین مولتی ویتامین برای نوجوانان پسر را معرفی کنیم.

ویتامین های مفید برای نوجوانان پسر

۱۳ ویتامین و ۱۴ ماده معدنی ضروری وجود دارد که یک پسر نوجوان برای رشد و تکامل مناسب به آن نیاز دارد. اغلب این مواد مغذی حتی با رژیم غذایی محدود نیز فراهم می شود. با این حال کمبود برخی از این ریز مغذی ها بسیار آسیب زننده است.   

هدف نهایی ما از مصرف مواد غذایی یا مولتی ویتامین ها افزایش سطح ویتامین ها و مواد معدنی در جریان خون است تا بتوانند به سلول ها و اندام هایی که به آنها نیاز مبرم دارند برسند. هر ماده مغذی محدوده بهینه ای برای عملکرد موثر بدن دارد. اگر پسران نوجوان مقدار کمی از یک ماده مغذی را داشته باشند، ممکن است دچار بیماری های ناشی از کمبود آن ماده مغذی شوند.

ویتامین های ضروری برای رشد و سلامت عمومی

ویتامین A برای رشد، سیستم ایمنی، رشد استخوان، رشد سالم دندان. سلامت چشم، ترمیم بافت های آسیب دیده.

ویتامین B برای برای رشد سیستم عصبی، افزایش متابولیم، تولید انرژی.

ویتامین C برای بافت همبند، استخوان ها، غضروف، پوست، عملکرد سیستم ایمنی، مبارزه با عفونت ها، کاهش مدت سرماخوردگی.

ویتامین D برای استخوان ها و دندان ها، لازم برای جذب کلسیم. بهبود سلامت قلب و مغز.

کلسیم ساخت استخوان ها و دندان های قوی.

آهن برای گلبول های قرمز مورد نیاز است، تحریک رشد ماهیچه ها.

زینک برای تمام رشد سلولی و برای رشد سیستم تناسلی سالم، برای سیستم ایمنی، متابولیسم کربوهیدرات ها ضروری است، زیرا نقش کمکی در تولید انسولین دارد.

بیوفلاونوئیدها، روتین، هسپریدین، به طور هم افزایی با ویتامین C برای تقویت یکپارچگی و استحکام بافت ها کار می کنند.

اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد و توسعه غشای سلولی.

کولین برای رشد مغز و عملکرد انتقال دهنده های عصبی.

بهترین مولتی ویتامین برای نوجوانان پسر چیست؟

همانطور که می دانید همه مولتی ویتامین ها یکسان ساخته نمی شوند. مکمل ها از نظر کیفیت در بین تولید کنندگان مختلف به طور قابل توجهی متفاوت هستند. برای مثال، ویتامین C موجود در برند یک ممکن است به اندازه ویتامین C موجود در محصول برند دو قوی نباشد.

ما در این بخش برای انتخاب راحت شما، تعدادی از مولتی ویتامین های مفید را که به طور خاص برای پسران نوجوان طراحی شده است معرفی خواهیم کرد.

۱- قرص تین ویتال هلث اید

مولتی ویتامین تین ویتال هلث اید حاوی همه ویتامین ها و مینرال های مورد نیاز بدن نوجوانان می‌باشد. ۲۵ ماده مغذی در مکمل تین ویتال هلث اید وجود دارد که به رشد مطلوب و بهبود متابولیسم کمک می کنند. این مکمل سرشار از ویتامین A، ویتامین E،  ویتامین C، ویتامین D، فولیک اسید، بیوتین، کلسیم، آهن و… است. قرص تین ویتال در بسته بندی های ۳۰ عددی توسط برند انگلیسی هلث اید تولید می شود.

قیمت تین ویتال هلث اید

۲- قرص مولتی کامپلیت هلث برست

مولتی کامپلیت هلث برست از بروز کمبود ویتامین و مواد معدنی در نوجوانان جلوگیری می کند. این مولتی ویتامین تولید آمریکا و سرشار از ویتامین‌های A، B، E، C، زینک، فولیک اسید است. ۳۰ عدد قرص در یک بسته موجود است که توصیه می‌شود روزی یک کپسول بعد از غذا مصرف شود.

قرص مولتی کامپلیت هلث برست

۳- شربت مولتی پلاس زینک فیشر کیندر

شربت مولتی پلاس زینک فیشر کیندر تحت لیسانس بلژیک برای رشد ذهنی و جسمی نوجوانان فوق العاده است. علاوه بر زینک حاوی ویتامین هایB ،E ،C D ،K ، A می باشد. موجب افزایش قد کودکان شده و در بهبود اشتهای آنان نقش به سزایی دارد. شربت مولتی زینک در بهبود سوخت و ساز کودکان اثر دارد و موجب بهبود سلامت عمومی بدن کودک می گردد. با طعم پرتقال تهیه شده و توصیه می شود کودکان ۳ تا ۱۲ سال روزانه ۵ میلی لیتر (یک قاشق غذاخوری) و نوجوانان روزانه ۵ تا ۱۰ میلی لیتر میل نمایند.

قیمت شربت مولتی زینک فیشر کیندر

آیا ویتامین C برای پوست پسران نوجوان مفید است؟

پوست نوجوانان نیز مانند بزرگسالان نیاز به محافظت دارد. آنتی اکسیدان ها بهترین راه برای محافظت از پوست هستند و ویتامین C بهترین آنتی اکسیدان است که از جذب آلودگی و رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و به روشن شدن پوست کمک می کند.

همچنین پیروی از یک روتین مراقبت از پوست سالم برای کمک به مشکلات پوستی مهم است.

آیا ویتامین ها به بلوغ کمک می کنند؟

بلوغ باعث جهش های رشد و تغییرات هورمونی زیادی در پسران می شود؛ به این معنی که نیازهای آنها تغییر می کند.

آنها در طول این دوره تغییرات به دوزهای اضافی آهن، کلسیم، زینک و فولات نیاز دارند و ویتامین‌های مناسب نوجوانان گزینه‌ای عالی برای حمایت از آنها در این دوره از زندگی‌شان است.

چه ویتامین هایی به هورمون های نوجوانی کمک می کنند؟

ویتامین C برای تشکیل کلاژن و پوست سالم برای نوجوان در کنار ویتامین E برای اهداف آنتی اکسیدانی حیاتی است. ویتامین B6 به حفظ تعادل فعالیت هورمونی کمک می کند در حالی که ویتامین A، B2 و زینک از پوست سالم حمایت می کنند.

سخن پایانی
امیدواریم شما و پسر نوجوانتان بتوانید بهترین مولتی ویتامین را مطابق با نیازهای فردی پیدا کنید. به یاد داشته باشید که در صورت داشتن هر گونه نگرانی یا سوال با پزشک مشورت کنید تا به بهترین وجه نیازهای نوجوان را بررسی کرده و توصیه های اختصاصی را ارائه نماید. مولتی ویتامین ها قرار نیست جایگزینی برای وعده های غذایی باشند، و شما باید از تنوع خوبی در رژیم غذایی نوجوان خود اطمینان حاصل کنید تا بیشترین بهره را از این مکمل ها ببرید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.