جینکوبیلوبا چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
گیاه جینکوبیلوبا جهت افزایش قدرت حافظه و تمرکز و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر مفید می‌باشد. از عصاره این گیاه به صورت سنتی و همین طور مکمل استفاده می شود. یکی از معروف ترین مکمل ها قرص جینکوبیلوبا از برند ویتارمونیل فرانسوی می باشد. ما در این مقاله تلاش می کنیم شما را با خواص شگفت انگیز جینکوبیلوبا بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جینکوبیلوبا چیست؟

Ginkgo Biloba نام علمی گیاه جینکوبیلوبا است. عصاره برگ این گیاه خواص درمانی و دارویی دارد. این گیاه یک درخت بومی در چین است که از گذشته تا به حال خواص دارویی و گیاهی داشته است. در واقع برگ و دانه های این گیاه خواص درمانی دارد و با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته تقویت حافظه و افزایش تمرکز از تاثیرات ثابت شده مصرف این گیاه است. سال هاست که از این گیاه برای تولید مکمل های دارویی به منظور بهره گیری از خواص بی نظیر آن استفاده شده است. جینکوبیلوبا معمولا در قالب کپسول جینکوبیلوبا به بازار عرضه می شود. جینکوبیلوبا با خواص آنتی اکسیدانی علاوه بر تقویت حافظه و تمرکز به کاهش علائم پیش از قاعدگی، اضطراب و استرس کمک می کند.

ویژگی های کلیدی جینکوبیلوبا

  • تقویت حافظه و کمک به درمان آلزایمر
  • از بین برنده سرگیجه
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و کمک به کاهش رادیکال های آزاد
  • درمان سندروم قاعدگی
  • کمک به بهبود گردن خون رگهای عروقی و مغزی
  • افزایش تمرکز
  • بهبود سلامت چشم
  • کاهش درد های ناشی از میگرن
  • کاهش علائم آسم

فواید جینکوبیلوبا

برای عصاره جینکوبیلوبا خواص درمانی بسیار زیادی بیان شده است. با مصرف این مکمل التهاب های ناشی از بیماری های سکته، بیماری روده تحریک پذیر و بیماری قلبی کاهش پیدا می کند. در ادامه به چند نمونه از فواید مصرف کپسول جینکوبیلوبا اشاره می کنیم:

مقابله با زوال عقل خفیف

تا به حال تحقیقات متعددی در زمینه تاثیر گیاه جینکوبیلوبا بر زوال عقل صورت گرفته که البته این تحقیقات به دلیل حساسیتی که دارند ادامه دار نیز هستند. با توجه به تحقیقاتی که پیرامون عصاره جینکوبیلوبا صورت گرفته مشخص شده است این محصول توانایی کاهش اضطراب و استرس و علائم بیماری آلزایمر را دارد. در واقع با توجه به تاثیراتی که گیاه جینکوبیلوبا روی بهبود جریان خون به مغز دارد قابلیت های عملکردی را در افراد مبتلا به آلزایمر خفیف افزایش می دهد. در نتیجه مصرف مداوم آن یک روش برای مقابله با زوال عقل به شمار می آید.

کمک به درمان افسردگی

از آنجایی که افسردگی یک بیماری پیچیده است و شناخت دقیق آن لازمه بررسی کردن دلایل متعددی است با این حال مصرف این گیاه تاثیرات بی نظیری روی بدن انسان دارد. تاثیر مصرف جینکوبیلوبا به کاهش علائم اضطراب به درمان افسردگی کمک می کند. این گیاه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که در درمان افسردگی موثر است.

کاهش اضطراب

جینکوبیلوبا خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب می شود اضطراب کاهش یابد. با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است افرادی که این مکمل را مصرف می کنند در موقعیت های استرس زا کمتر علائم اضطراب را خواهند داشت. در واقع با توجه به خواص ضد التهابی موجود در گیاه جینکوبیلوبا توانایی بدن برای مقابله با هورمون های استرس زا بیشتر می شود.

افزایش میل جنسی

طبق مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته تاثیر این گیاه در افزایش میل جنسی و درمان اختلالت جنسی موثر بوده  است. عصاره گیاه جینکوبیلوبا عملکرد سطح اکسید نیتریک خون را بهبود می بخشد و این موجب می شود اختلالات نعوظ و میل جنسی نیز به مرور درمان شوند. با مصرف این دارو رفته رفته خون در تمام قسمت های بدن جریان پیدا می کند و در نتیجه منجر به بهبود اختلالات عملکرد جنسی خواهد شد.

کمک به کاهش سندرم PMS

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است مصرف جینکوبیلوبا به صورت در درمان سندروم پیش از قاعدگی موثر است. در واقع افرادی که این مکمل را مصرف نموده اند درصد علائم کمتری نسبت به افرادی که از این مکمل مصرف نکرده بودند داشتند.

لاغری

اگر دوست دارید با مصرف دارو های گیاهی به کاهش وزن خود کمک کنید باید ابتدا با خواص گیاه دارویی جینکو آشنایی کامل پیدا کنید. با توجه به توضیحاتی که داده شد با مصرف عصاره گیاه جینکوبیلوبا میزان سروتونین در مغز افزایش پیدا می کند و شما احساس سیری خواهید داشت. در این قسمت یادآوری این نکته لازم و ضروری است که داروهای گیاهی برای همیشه شما را لاغر نگه نمی دارند باید در کنار دارو رژیم غذایی سالم ورزش را نیز داشته باشید.

بهبود سلامت پوست

آنتی اکسیدان موجود در جینکوبیلوبا به جوانسازی پوست شما کمک می کند. این گیاه خاصیت ضد پیری دارد. شما با مصرف مکمل های حاوی جینکوبیلوبا سرعت تشکیل چین و چروک را کاهش خواهید داد و پوستی سالم و جوان خواهید داشت.

انواع اشکال تجاری جینکوبیلوبا

کپسول، قرص، عصاره مایع، چای و برگ خشک به عنوان اشکال تجاری این محصول شناخته شده اند.

کپسول جینکوبیلوبا ویتارمونیل ۳۰ عددی

همانطور که اشاره شد یکی از اشکال تجاری این محصول کپسول می باشد. کپسول جینکوبیلوبا ویتارمونیل به صورت بسته های ۳۰ عددی بسته بندی و توزیع می شود. پزشکان توصیه میکنند روزانه یک عدد کپسول ترجیحا صبح ها با آب فراوان به مدت دو ماه میل کنید. کپسول جینکوبیلوبا ویتارمونیل با دقت به مصرف مداوم و منظم موثر خواهد بود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.