تاثیر کبد چرب برای پوست صورت چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
در اکثر اوقات پوست اولین جایی است که اثرات عملکرد ضعیف کبد را نشان می دهد. وقتی کبد در بهترین حالت کار نمی کند، مواد زائد و سموم از بدن دفع نمی شود، در عوض سموم از طریق پوست خارج می شوند و در نتیجه جوش و آکنه ایجاد می شود. این ها تعدادی از علائم کبد چرب روی پوست هستند که با مشاهده آنها و بررسی سایر علائم می توانید از چرب شدن کبد خود مطلع شوید. اگر شما هم مایل هستید از تاثیر کبد چرب برای پوست صورت بیشتر بدانید، همچنین به دنبال راه های درمان کبد چرب یا قرص پاکسازی کبد می گردید، این مقاله از مجله داروبوم برای شما نوشته شده است.

کبد چرب چیست؟

قبل از هر مطلبی ابتدا تعریف پزشکی کبد چرب را با هم می خوانیم.

کبد عضوی از بدن است که وظیفه دارد تمام سموم و مواد زائد و مشکوک را فیلتر کند.

بیماری کبد چرب تجمع بیش از حد چربی و سموم در کبد است. دو نوع کبد چرب وجود دارد؛ کبد چرب مرتبط با الکل و بیماری کبد چرب غیر الکلی یا مرتبط با متابولیک.

علائم کبد چرب شامل خستگی، سردرد، مشکلات گوارشی، مشکلات پوستی و عملکرد ضعیف سیستم ایمنی است.

در صورت تشخیص و درمان در مراحل اولیه، کبد چرب را می توان کنترل کرد و حتی با سم زدایی از کبد سالم برخوردار شد.

تاثیر کبد چرب بر جوش صورت

آیا کبد چرب روی صورت اثری دارد؟ تحقیقات اخیر نشان می دهد مشکلات پوستی اغلب ناشی از عملکرد کبد است. کبد کار پاک سازی سموم، سلول های ناسالم و مواد زائد را بر عهده دارد، اگر کبد تجزیه سموم و مواد زائد را به طور موثر انجام ندهد این سموم از طریق دیگری از بدن دفع می شود و یکی از راه ها، پوست است.

وقتی به مرور سموم در لایه های عمیق تر پوست متمرکز می شوند التهاب ایجاد کرده و به شکل عارضه های پوستی زیر نمایان می شوند. اگزما، آکنه، بثورات خارش دار، لک های قهوه ای، پسوریازیس بارزترین علائم کبد چرب روی پوست است.

علائم کبد چرب روی صورت

کبد چرب در تمام اعضای بدن، نشانه های آشکار و پنهانی دارد که با توجه به آنها شناسایی می شود. اما در مطلب حاضر به طور خاص نشانه های کبد چرب در صورت شامل موارد زیر می باشد:

  • جوش
  • پف صورت
  • زردی پوست
  • لک های قهوه ای
  • حلقه های سیاه زیر چشم
  • مویرگ های خونی روی صورت
  • پیری زودرس و چین و چروک پوست
  • آکنه روزاسه روی گونه ها و چانه و اطراف بینی
تاثیر کبد چرب بر جوش صورت

درمان مشکلات پوستی ناشی از کبد چرب

اکثر قریب به اتفاق ما برای درمان مشکلات پوستی به سراغ کرم ها و محلول ها می رویم. اما ممکن است بعد از مدتی دوباره ظاهر شوند. بنابراین درمان عمقی این مشکلات بدون بازگشت بوده و سلامت پوست را تضمین می کند. اغلب این درمان ها شامل پاک سازی کبد و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.

به عنوان نمونه متخصصان پوستی برای درمان اگزما پماد های استروئیدی و آنتی هیستامین ها را تجویز می کنند اما این داروها فقط علائم را سرکوب می کند و ممکن است در آینده در سطح وسیع تری نمایان شوند. چرا که سموم و هورمون ها در سطح عمیق تری از پوست نفوذ کرده و راه خروج آنها از طریق پوست بسته می شود.

یا در مشکل پوستی دیگر؛ رزاسه آنتی بیوتیک تجویز اصلی پزشکان است اما اختلالات کبدی در نظر گرفته نمی شود که باعث می شود در طولانی مدت به کبد آسیب برساند.

ما در این مطلب از مجله سلامتی داروبوم برای درمان علائم کبد چرب روی پوست به ویژه جوش و آکنه رویکردهای علمی، طبیعی و اساسی را پیشنهاد می کنیم.

درمان جوش های ناشی از کبد چرب 

درمان کبد چرب شامل نوشیدن آب کافی، مصرف ویتامین و آنتی اکسیدان ها، کاهش وزن (در صورت اضافه وزن)، کنترل دیابت، فشار خون و چربی خون (کلسترول و تری گلیسیرید)، فعالیت بدنی منظم، اجتناب از الکل و ترک سیگار است.

در ادامه به برخی از مهم ترین درمان ها را شرح می دهیم:

پاکسازی کبد

سم زدایی می تواند به کبد و سایر اندام های دفع کننده به شفافیت و طراوت پوست کمک می کند. پاک سازی کبد شامل خوردن نوع مناسب غذاها، نوشیدن مقدار زیادی آب و دمنوش های گیاهی و مکمل با برخی مواد مغذی برای حمایت از اندام های دفع کننده بدن است.

کبد بزرگترین اندام بدن و مسئول سم زدایی است. اگر این اندام عملکرد مناسبی نداشته باشد سموم مختلف از غذاها، داروها، آلودگی محیط و عوامل سبک زندگی در بدن باقی می ماند. حتی نور خورشید باعث می شود بدن رادیکال های آزاد تولید کند که به کبد آسیب می رساند.

البته اجتناب از این سموم به طور کامل دشوار است. به همین دلیل است که حمایت از کبد بسیار اهمیت دارد. اگر طرفدار مکمل های گیاهی و طبیعی هستید انواع مکمل های پاک سازی کبد چرب وجود دارد که برای مبتلایان به کبد چرب مفید می باشند.

مصرف آنتی اکسیدان ها برای درمان کبد چرب

مصرف آنتی اکسیدان ها

مصرف آنتی اکسیدان ها نیز به اندازه پاکسازی کبد در درمان کبد چرب موثر است. میوه ها و سبزیجات منبع فراوان آنتی اکسیدان ها به شمار می آیند که قادر به حذف اثرات مخرب رادیکال های آزاد هستند. رادیکال های آزاد نقش زیادی در پیری زودرس پوست دارند. در شرایط ایده آل ما باید روزانه پنج واحد میوه و سبزی مصرف کنیم اما بسیاری از ما فرصت کافی در طول روز برای اینکار نداریم. به همین خاطر شاید بهتر باشد مکمل ها را جایگزین کنیم.

شربت ایمیونس با فرمولاسیون قوی از ضروری ترین ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها تولید شده است که جریان خون را سم زدایی می کند و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

مکمل های امگا ۳

مکمل های امگا ۳ یکی دیگر از روش های پاک سازی کبد از چربی و مواد زائد است. افزودن امگا ۳ از منابع دریایی یا مکمل امگا ۳ به رژیم غذایی التهابات پوستی به وجود آمده از کبد چرب را کاهش می دهند. امگا ۳ و روغن ماهی علاوه بر بهبود پوست بسیار خشک، درماتیت یا پسوریازیس به عملکرد صحیح اندام های بدن نیز کمک می کند.

کاهش وزن

وقتی کبد ناسالم است چربی ها در بدن به ویژه شکم و پهلو ذخیره می شوند. تناسب اندام و دوری از چاقی و اضافه وزن برای سلامت کبد و درمان علائم کبد چرب اهمیت دارد. اما کاهش وزن به تنهایی با فعالیت بدنی و تغذیه مناسب انجام شدنی نیست. مصرف مکمل های لاغری نیز می تواند مفید باشد.

هیدراتاسیون

نوشیدن آب به دفع سموم کبد از بدن کمک می کند. نوشیدن مقدار زیادی آب همچنین از پُرخوری که از عوامل مرتبط با چاقی و کبد چرب است جلوگیری به عمل می آورد. نوشیدن یک لیوان آب بعد از بیدار شدن از خواب، قبل از غذا، قبل از ورزش یا هنگام خواب کل اندام ها و به ویژه پوست را آبرسانی می کند و کبد را سالم نگه می دارد.

مکمل سلنیوم

سلنیوم یک ماده معدنی کمیاب است که با خواص ضدالتهابی به درمان مشکلات پوستی به علت کبد چرب کمک می کند. سلنیوم همچنین برای تولید گلوتاتیون است. گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت کبد است.

سخن پایانی
آیا سلامت پوست شما هم به دلیل مشکلات کبدی دچار مشکلاتی شده است؟ کبد سالم و کارآمد بخش مهمی از سلامتی را در بر می گیرد. مصرف یک مکمل خوب برای حمایت از کبد به سطح انرژی، ایمنی، هضم و سلامت کلی کمک می کند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.