تاثیر کلاژن برای جای جوش چگونه است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
معمولا آثار باقیمانده از جوش های بزرگ و چرکی خود به خود رفع نمی شوند. البته گاهی اوقات بعضی از هایپرپیگمنتسیون ها با گذر زمان رفته رفته کمرنگ تر می شوند. اما اغلب اوقات جای جوش تا سال ها روی پوست باقی می ماند. هرچه سن بالاتر رود روند کلاژن سازی پوست کندتر شده و در نتیجه جای جوش سخت تر از بین خواهد رفت. در مقابل با افزایش تولید کلاژن، التهاب و قرمزی ناشی از جای جوش کمتر شده و ترمیم پوست سریعتر رخ میدهد.

جوش و آکنه یکی از معضلات رایج پوستی است. اگرچه بروز جوش و آکنه بیشتر در سنین نوجوانی رخ میدهد، با این حال بزرگسالان نیز گاهی اوقات با آن دست و پنجه نرم میکنند. موضوع آزاردهنده درباره جوش ها این  است که اغلب اوقات جای جوش مدت ها روی پوست باقی می ماند و شخص تا مدت ها درگیر پیدا کردن یک راه حل مناسب جهت از بین بردن جای جوش خواهد بود. محققان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از مکمل کلاژن ساز قادر است جای جوش را برطرف کند.

آیا کلاژن می تواند به جوش و آکنه کمک کند؟

پوست ما به طور طبیعی سبوم و چربی تولید می کند. این ماده اگر خیلی غلیظ و چسبنده باشد، قادر است به همراه سلول های مرده پوست در منفذها ترکیب شده و منجر به ایجاد جوش سر سیاه و یا سر سفید گردد. در صورتی که ترکیبات با باکتری ها هم ترکیب شود، موجب بروز التهاب پوستی می گردد و جوش های چرکی و قرمز ایجاد می شوند.

طبق گفته های پیشین کلاژن سازی پوست تاثیر زیادی در رفع جای جوش و آکنه دارد. 

در وبسایت healthline می خوانیم:
اسیدهای آمینه کلاژن با پروتئین های دیگر متفاوت است، به این معنی که جایگزین آنها محدود هستند. مکمل های کلاژن به طور کلی بدون عوارض هستند، مصرف آنها آسان است و ارزش امتحان کردن را دارند.

کاهش قرمزی و التهاب پوست

قبلا اشاره کردیم که جای جوش و سطح کلاژن با هم ارتباط نزدیکی دارند. اسکار ناشی از آکنه فرورفتگی های دائمی در سطح پوست می باشند که قادرند به بافت پوست آسیب بزنند و ساختار سلول های زیرین پوست را تضعیف کنند.

کلاژن چیست؟ کلاژن جزو مهمترین پروتئین های بدن می باشد و نقش موثر در قوام پوست و شفافیت آن دارد. اغلب پس از بروز آکنه چند هفته طول میکشد تا قرمزی و التهاب ناشی از آن از بین برود. طی این مدت رگ های خونی با تغذیه سلول های پوست قرمزی و التهاب را از بین میبرند. سپس روند کلاژن سازی در پوست رخ میدهد و جای جوش به مرور ترمیم می شود. هرچه روند کلاژن سازی پوست بیشتر باشد التهاب و قرمزی ناشی از پوست و ترمیم پوست سریعتر رخ میدهد.

تقویت و آبرسانی پوست

امروزه مصرف مکمل های کلاژن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا کلاژن نقش حمایتی در بافت همبندی دارد. به این معنا که ساختار پوست و مفاصل و ماهیچه ها را مستحکم میکند. البته با بالا رفتن سن مقداری از کلاژن از بین می رود. به طوری که مقدار کلاژن بدن در سن ۵۰ سالگی نصف مقدار آن در بیست سالگی است.

در صورت کم شدن کلاژن پوست کشسانی آن هم کمتر شده و پوست تدریجا شل و چروک می شود. به علت نقش مهم این پروتئین در تقویت و آبرسانی پوست، محققین همواره به دنبال ارائه شیوه های جدیدی برای تحریک کلاژن سازی پوست هستند.

بیشتر بخوانید:
در کنار مصرف خوراکی کلاژن از کرم های مرطوب کننده غافل نشوید! بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی را بشناسید.

آیا مکمل های کلاژن ساز به کاهش جای جوش کمک می کند؟

نمیتوان ادعا داشت مصرف مکمل های کلاژن به طور معجزه آسایی موجب جوانی می شود. اما در صورتی که از این مکمل ها چند دوره مصرف شود، روند کلاژن سازی پوست به شدت تحریک می گردد. مصرف مکمل های کلاژن ساز موجب تقویت و آبرسانی پوست و در نتیجه زیبایی و جوانی می گردد.

مصرف مداوم و مرتب این مکمل ها موجب می شود حتی در سن ۵۰ سالگی چرخه تولید کلاژن از بین نرود. مکمل های کلاژن ساز بیشتر از اینکه بتواند چین و چروک قبل را رفع کنند از به وجود آمدن چین و چروک های تازه جلوگیری می کنند.

بهترین مکمل کلاژن برای آکنه و جوش

در حال حاضر مکمل های کلاژن زیادی در بازار موجود است. اما میتوان گفت پودر کلاژینو آبی و صورتی از بهترین مکمل های کلاژن پوست موجود می باشد.

پودر کلاژینو آبی

پودر کلاژن کلاژینو آبی

پودر کلاژینو آبی، از بهترین مکمل های کلاژن جوان کننده و از بین برنده چین و چروک و جای جوش و آکنه است. پودر کلاژن کلاژینو آبی یک مکمل منحصر بفرد با جذب بالا می باشد که از کلاژن ماهی ساخته شده است. به  همین علت گاهی به این مکمل، پودر کلاژن ماهی هم گفته می شود.

کسانی که پوست بدون لک داشته و فقط مایل اند که چین و چروک پوستشان کمتر شود بهتر است از پودر کلاژینو آبی استفاده کنند. این پودر کلاژن ساز خوبی است، به طوری که در مدت زمان هشت هفته چین و چروک های سطحی پوست از بین میروند و شلی پوست تا حد زیادی رفع می شود.  

بیشتر بخوانید: بهترین قرص کلاژن سازی پوست چیست؟

پودر کلاژینو صورتی

پودر کلاژینو بیوتی

پودر کلاژینو صورتی نوع دیگری از مکمل های  کلاژن ساز موجود در داروخانه ها است. کلاژینو صورتی دارای مواد مغذی بیشتری است به همین دلیل اثربخشی بالاتری دارد و قیمت آن هم بیشتر است.

هر ساشه کلاژن حاوی ترکیبات مغذی مانند: ویتامین C، زینک، هیالورونیک اسید، کلاژن و… است که همه این ترکیبات در حفظ  شادابی و جلوگیری از چین و چروک و بروز آکنه و جوش نقش بسزایی دارند. این مکمل در هر بسته حاوی سی ساشه است که هم خانم ها و هم آقایان می توانند از این مکمل استفاده کنند. پودر هر بسته را در یک نوشیدنی حل کرده و میل نمایید.

سخن پایانی
پودر کلاژن و سایر مکمل های کلاژن ساز مزیت های فراوانی دارد به این معنا که برای سلامتی و جوانسازی پوست بسیار تاثیر گذار است. این مکمل با دارا بودن بهترین مواد مغذی برای شادابی و طراوت موها و حتی مفاصل و استخوان ها هم مفید و موثر است.

منبع: medicalnewstoday

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.