تفاوت فرتیل اید و موتیلیتی بوست را می‌دانید؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مکمل تقویت باروری مردان در داروخانه ها فراوان است که دو مورد از موثرترین آنها موتیلیتی بوست و فرتیل اید هستند. این قرص ها باعث افزایش تعداد اسپرم ها و بهبود قدرت تحرک آنها شده و بطور مستقیم بر باروری آقایان تاثیر می‌گذارند. این دو مکمل‌ کمک باروری مردان از مواد طبیعی قوی ساخته شده‌اند که کیفیت اسپرم را افزایش می‌دهند، میل جنسی را تقویت می‌کنند و سلامت کلی تولید مثل را بهبود می‌بخشند. اما از نظر مواد مغذی و مکانیسم اثر با یکدیگر متفاوت هستند. آیا شما تفاوت فرتیل اید و موتیلیتی بوست را می‌دانید؟ برای اطلاع بیشتر در ادامه مقاله همراه ما باشید.

باروری مردان

در عصری که سلامت و تندرستی در کانون توجه قرار دارد، تضمین سلامت باروری از این قاعده مستثنی نیست. به طوریکه برای بسیاری از زوج ها، بارداری می‌تواند چالش برانگیز باشد که عوامل سبک زندگی مانند استرس و سموم محیطی در آن نقش دارند. با وجود آنکه نگرانی ‌های مربوط به باروری مردان و زنان بسیار مهم است، اما کانون توجه به طور فزاینده‌ ای به سمت باروری مردانه معطوف شده است.

از نظر تاریخی، مسائل باروری اغلب به اشتباه عمدتاً به زنان نسبت داده می‌شد. با این حال، واقعیت تصویر متفاوتی را ترسیم می‌کند. تقریباً ۵۰ درصد از تمام موارد ناباروری ناشی از مشکلات مردانه است. باروری مردان یک جزء ضروری در معادله لقاح است، زیرا سلامت و عملکرد اسپرم به طور مستقیم بر شانس لقاح موفق تأثیر می‌گذارد. کاهش کیفیت یا کمیت اسپرم می‌تواند مانع بارداری طبیعی شود و حتی بر میزان موفقیت فناوری های کمک باروری مانند IVF تأثیر می‌گذارد.

بر اساس مطالعات متعدد، کاهش قابل توجهی در کیفیت و کمیت اسپرم در چند دهه گذشته وجود داشته است. عوامل مختلفی بر تعداد و تحرک اسپرم تأثیر می‌گذارند، از جمله عدم تعادل هورمونی، نقص ‌های ژنتیکی، سبک زندگی، سموم محیطی، عفونت ‌ها، برخی داروها و غیره. خوشبختانه علم و طبیعت با هم همکاری کرده‌اند تا راه حل هایی را از طریق مکمل های کمک باروری مردان ارائه دهند.

فرتیل اید و موتیلیتی بوست قرص های کمک باروری هستند که برای آقایان تجویز می‌شوند. این مکمل های غذایی در بهبود تعداد و تحرک اسپرم و سلامت عمومی ۱۰۰% ایمن و موثر هستند. آنها با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی ساخته می‌شوند که از نظر بالینی اثرات آنها ثابت شده است.

بیشتر بخوانید: علت ناباروری در مردان چیست؟

معرفی فرتیل اید آقایان

قرص فرتیل اید حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای کمک به بهبود کیفیت اسپرم ها است. در این مکمل ترکیباتی وجود دارد که تولید اسپرم را تقویت کرده و تحرک آنها را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این با خاصیت آنتی اکسیدانی از سلامت سلول های جنسی حمایت کرده و مانع تخریب آنها توسط عوامل محیطی می‌شود. فرتیل اید به عنوان یک مولتی ویتامین روزانه قبل از بارداری برای آقایان تجویز می‌شود و تاثیر قابل توجهی بر افزایش قدرت باروری دارد. فرتیل اید برای افرادی که تحت درمان با IVF هستند نیز بسیار مفید و موثر است.

خرید اینترنتی کپسول فرتیل اید آقایان فیر هون هلث

ترکیبات فرتیل اید

در فرمولاسیون کپسول فرتیل اید آقایان ترکیب کاملی از گیاهان دارویی و عصاره مفید همراه با ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد که تاثیر آنها بر باروری ثابت شده است. عصاره گیاه ماکا، جینسینگ آسیایی، عصاره هسته انگور، ال کارنیتین، کیوتن، ویتامین های محلول در آب و چربی، منیزیم، سلنیوم، زینک، ید، مس، منگنز و کروم ترکیبات موجود در این مکمل کمک باروری هستند.

این ترکیبات با مکانیسم های مختلف به افزایش تعداد اسپرم ها، بهبود مرفولوژی و تحرک اسپرم ها کمک می‌کنند. در واقع این ترکیب کاملی از ریزمغذی ها برای داشتن اسپرم های سالم با تعداد مناسب جهت باروری تخمک بسیار موثر است. استفاده از فرتیل اید برای همه آقایان در هر سنی بسیار مفید است خصوصا اگر با مشکلات باروری دست و پنجه نرم می‌کنند.

ترکیبات فرتیل اید

معرفی موتیلیتی بوست

قرص موتیلیتی بوست یکی دییگر از مکمل های تقویت باروری آقایان است. ترکیبات موجود در فرمولاسیون موتیلیتی بوست برای افزایش تولید اسپرم و بهبود تحرک این سلول ها جنسی بسیار موثر است.

علاوه بر این موتیلیتی بوست کاملا طبیعی و بدون عوارض جانبی است. بنابراین یک مکمل کمک باروری با فرمولاسیون منحصر به فرد برای آقایان است. قرص موتیلیتی بوست به درمان ناباروری در آقایان کمک کرده و توان باروری را در مردان سالم افزایش می‌دهد. این مکمل با افزایش تولید اسپرم و حفظ سلامت این سلول های جنسی نقش قابل توجهی در باروری آقایان دارد.

خرید اینترنتی کپسول موتیلیتی بوست فیرهون هلث

ترکیبات موتیلیتی بوست

موتیلیتی بوست به عنوان یک مکمل کمک باروری حاوی ترکیبات فوق العاده مفید و موثر برای سلول ها جنسی مردانه است. کوآنزیم کیوتن، ان استیل سیستئین، کوئرسین، آرژنین، ال کارنیتین، ویتامین B12 و عصاره لوبیای مخملی ترکیبات موجود در فرمولاسیون قرص موتیلیتی بوست هستند.

این ترکیبات نه تنها به تحرک اسپرم ها کمک می‌کنند بلکه تعداد آنها را جهت افزایش قدرت باروری افزایش می‌دهند. این مکمل، پیش از بارداری و برای IVF تجویز شده و اثرات قابل توجهی در بهبود باروری آقایان دارد.

ترکیبات موتیلیتی بوست

فرق فرتیل اید و موتیلیتی بوست

همان طور که اشاره شد فرتیل اید یک مکمل ۲ در ۱ است یعنی برای افزایش تعداد اسپرم ها و کیفتیت آنها موثر عمل می کند از طرفی به عنوای یک مولتی ویتامین جامع برای آقایان قبل از پدر شدن مفید است.

اما موتیلتی بوست یک مکمل اختصاصی برای مردانی است که آزمایشات آنها کم تحرکی اسپرم را نشان می دهد. اما در اکثر مواقع پزشک مصرف همزمان موتیلتی و فرتیل اید را تجویز می کند.

  • تعداد مصرف

مقدار مصرف کپسول فرتیل اید آقایان روزانه سه عدد است که باید صبح، ظهر و شب با مقدار کافی آب مصرف شود. مقدار مصرف موتیلیتی بوست روزانه دو عدد قرص همراه با مقدار کافی آب است.

  • تعداد قرص ها در یک قوطی

هر بسته فرتیل اید حاوی ۹۰ عدد قرص است که برای مصرف یک ماه آقایان در نظر گرفته شده است. در هر بسته موتیلیتی بوست ۶۰ عدد قرص موجود است که برای مصرف یک ماه کافی است.

سخن پایانی
بازار مملو از مکمل های باروری مردانه است که بر اساس تحقیقات علمی، قدرت مواد تشکیل دهنده، نظرات مشتریان و شهرت برند با یکدیگر متفاوت هستند. موتیلیتی بوست و فرتیل اید دو نوع از معروف ترین مکمل های باروری آقایان هستند. توجه داشته باشید افرادی که به ترکیبات مکمل آلرژی دارند، کسانی که از داروهایی با تداخلات بالقوه استفاده می‌کنند، یا کسانی که دارای شرایط پزشکی خاص هستند باید از مصرف مکمل های باروری مردانه خودداری کنند.

منبع: fertilaid.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.