راه کارهای افزایش وزن در یک ماه ❤️【سالم و تضمینی】

آنچه در این مقاله می خوانید:
افزایش وزن و چاقی یک چالش پیچیده است که تحت تاثیر عواملی از جمله ژنتیک، ابتلا به بیماری ها، زمینه های روانی، باورهای فرهنگی، اختلال در اشتها و… از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما مطمئنا غیرممکن نیست؛ خوردن غذای سالم و فعالیت بدنی کلید طلایی برای دستیابی به وزن سالم است. با ترکیبی مناسب از یک رژیم غذایی سالم و پر کالری در کنار افزایش وعده های غذایی در طول روز می‌توانید به راحتی وزن اضافه کنید. برای رسیدن به این هدف باید غذاهای سالم بخورید و در طی روز بیشتر از آنچه می توانید کالری بسوزانید، دریافت کنید. در کنار همه این راه کارها اگر به افزایش وزن سریع تر فکر می کنید مصرف مکمل های افزایش وزن که مملو از ریز مغذی و درشت مغذی ها هستند، کمک می‌کند به راحتی چاق شوید. در ادامه مقاله راه کارهای افزایش وزن در یک ماه شرح داده شده است لطفا همراه ما باشید.

افزایش وزن سالم و سریع برای مردان و زنان آنطور که بسیاری از مردم تصور می‌کنند پیچیده نیست. برای افزایش وزن سریع‌ در یک ماه به خصوص اگر لاغر هستید، وعده‌ های غذایی سالم را در فواصل چهار تا پنج ساعت بخورید. وعده های غذایی حاوی پروتئین، غنی از مواد معدنی، ویتامین ها و کربوهیدرات ها بهترین هستند. برای افزایش وزن وعده های غذایی سالم بخورید زیرا حاوی مواد مغذی مهم مورد نیاز بدن هستند.

برای افزایش وزن سریع در یک ماه وعده های غذایی خود را ترکیب کنید. به عنوان مثال می‌توانید میوه ها و پروتئین ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. علاوه بر این قبل از مصرف غذا مایعات ننوشید. زیرا فقط معده شما را با کالری خالی پر می‌کند در حالی که بدن شما به مواد مغذی برای کمک به افزایش وزن نیاز دارد.

دلایل لاغری مفرط 

افرادی دچار لاغری مفرط معمولا کالری کافی را از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند. آنها همچنین اغلب اوقات از سوء تغذیه رنج می‌برند یعنی ویتامین ها و مواد معدنی کافی را از طریق رژیم غذایی تامین نمی‌کنند. مشکلات در هضم و جذب مواد غذایی، متابولیسم بالا، بیماری های مزمن و فعالیت بدنی زیاد مهمترین دلیل لاغری مفرط هستند.

روش های سریع افزایش وزن

مصرف کالری بیشتر از آنچه بدن شما می‌سوزاند یکی از راه های چاق شدن افراد لاغر است. با این حال، مهم است که به جای افزایش کالری دریافتی، روی غذاهای غنی از مواد مغذی تمرکز کنید. چربی های سالم، پروتئین های بدون چربی و کربوهیدرات های پیچیده را انتخاب کنید. برای افزایش وزن باید روزانه ۵۰۰-۱۰۰۰ کالری اضافی تر از حالت عادی مصرف کنید.

در ادامه نکاتی برای رژیم غذایی افرایش وزن سالم گفته شده است. این نکات تغذیه ای عبارتند از:

۱- مصرف پروتئین بیشتر

مصرف پروتئین بیشتر در وعده های غذایی راهی برای افزایش متابولسیم و افزایش وزن در کنار مواد مغذی دیگر است. به خصوص اگر شما در میان وعده ها از پودرهای پروتئین استفاده کنید به افزایش وزن شما کمک خواهد کرد.

چاق شدن سریع در یک ماه بدون عوارض

۲- مقدار کافی کربوهیدارت و چربی

مصرف کربوهیدارت و چربی راه موثری برای افزایش کالری و کمک به افزایش وزن است. این مواد غذایی در صورتی که همراه با مقدار کافی پروتئین مصرف شود منجر به افزایش وزن در مدت زمان کوتاه تری می شود.

۳- غذاهای پرکالری با ادویه های تند

برای افزایش وزن، غذاهایی را انتخاب کنید که کالری و مواد مغذی بالایی دارند. چربی های سالم مانند آووکادو، آجیل و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین، غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، محصولات لبنی و حبوبات مصرف کنید. طعم دار کردن این غذاها با ادویه های تند باعث افزایش اشتها شده و به افزایش وزن کمک خواهد کرد.

۴- میل کردن چندین وعده غذایی با فاصله کم

اگر از کمبود وزن رنج می‌برید به جای سه وعده غذایی اصلی و پر حجم، کالری دریافتی روزانه خود را به وعده های غذایی کوچک تر و با فاصله زمانی کمتر تقسیم کنید. این کار به افزایش مصرف کالری کمک می‌کند بدون اینکه احساس سنگینی کنید.

چگونه می توانم بدون خوردن زیاد وزن اضافه کنم؟
احتمالا پیش خود می گویید همه این راه ها را از قبل می دانستید و به آنها عمل کرده اید اما یا نتیجه نگرفته اید یا آنقدر که خوردن غذا برای عده ای تفریح محسوب می شود، شما از این کار نه تنها لذت نمی برید بلکه برایتان خسته کننده و عذاب آور است. از آن گذشته هزینه تهیه این همه مواد غذایی مقوی با بودجه مالی شما همخوانی ندارد یا برای طبخ خوراکی های پرکالری نیاز به صرف زمان در آشپزخانه است که برایتان مقدور نیست یا اصلا علاقه ای به آن ندارید.
چاره کار افزودن یک مکمل افزایش وزن به رژیم غذایی است. این مکمل ها انواع مختلفی دارند و کالری زیادی را به رژیم غذایی شما اضافه می‌کنند بدون اینکه احساس سنگینی کنید. شما می‌توانید با هزینه بسیار کم آنها را به اسموتی یا شیر اضافه کرده و مصرف کنید بدون اینکه ساعت ها در آشپزخانه برای پخت و پز وقت صرف کنید.

بهترین مکمل برای افزایش وزن سریع و تضمینی

یکی دیگر از راه های چاق شدن افراد لاغر که بسیار موثر خواهد بود مصرف مکمل های افزایش وزن است. این مکمل ها با دو مکانیسم متفاوت افزایش اشتها و افزایش کالری عمل می کنند. مکمل های افزایش اشتها مناسب افرادی است که اشتهای کافی برای غذا خوردن ندارند. این نوع از مکمل های افزایش وزن به آنها کمک می کند تمایل به خوردن پیدا کنند.

نوع بعدی مکمل های چاقی، افزایش کالری کلی را هدف قرار می دهند. زنان و مردانی که با وعده های غذایی حجیم و پرکالری میانه خوبی ندارند، می توانند با مصرف مکمل های افزایش دهنده کالری که بیشتر به فرم پودر تهیه می شوند کالری دریافتی روزانه خود را ارتقا دهند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مکمل های افزایش وزن می‌پردازیم.

۱- پودر گین آپ بزرگسالان پی ان سی

پودر گین آپ بزرگسالان پی ان سی ۱۸۰۰ گرمی یک مکمل عالی برای افزایش وزن با هدف افزایش دریافت کالری روزانه است. این مکمل باعث چاقی یکنواخت بدن می‌شود و تولید انرژی را در بدن افزایش می‌دهد. استفاده از این مکمل به خصوص برای افرادی که میلی به مصرف مواد غذایی ندارند بسیار مفید است.

با استفاده از پودر گین آپ بزرگسالان پی ان سی شما پروتئین و ۱۲ نوع از ویتامین های ضروری روزانه را بدون مصرف حجم زیادی از مواد غذایی دریافت می‌کنید. این پودر چاقی در هر سروینگ معادل ۵ پیمانه (۲۲۰ گرمی) ۸۳۰ کیلو کالری ارائه می دهد. در این صورت گین آپ PNC برای ۸ روز مصرف کافی است. مقدار مصرف این مکمل ۵ پیمانه در روز است که بعد از رسیدن به وزن مطلوب می توان این مقدار را به نصف مقدار اولیه کاهش داد.

گین آپ بزرگسالان پی ان سی

۲- قرص مخمر آبجو هلث اید

قرص مخمر آبجو هلث اید ۳۰ عددی یک منبع غنی برای تامین ویتامین های گروه B، اسیدهای آمینه و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. این مکمل با افزایش اشتها و کمک به سلامت دستگاه گوارش به افزایش وزن کمک می‌کند. قرص مخمر آبجو هلث اید به تنظیم اشتها و کنترل وزن کمک کرده و یک مکمل بسیار مفید برای افراد لاغری است که از بی اشتهایی رنج می‌برند. مصرف روزانه ۶ تا ۸ عدد از این قرص چاق کننده تا رسیدن به وزن مطلوب توصیه می شود.

قرص مخمر آبجو هلث اید

۳- ساشه جنرال تونیک دینه

پودر جنرال تونیک دینه ۲۰ عددی یک مکمل عالی برای افزایش اشتها است. این مکمل غذایی ضعف ناشی از کمبود وزن را از بین می‌برد و برای تقویت بدن بسیار مفید است. ساشه جنرال تونیک دینه حاوی انواع ویتامین ها و جوانه های گیاهی است که سرشار از ریزمغذی های مفید برای سلامتی هستند. همچنین در رفع سوء هاضمه موثر است و کمک می‌کند سریع تر به وزن دلخواه خود برسید. بزرگسالان روزانه ۱ تا ۳ ساشه را می توانند در مایعات دلخواه حل کرده و میل کنند. برای کودکان این مقدار به نصف کاهش می یابد.

ساشه جنرال تونیک دینه افزایش وزن

سخن پایانی
افزایش وزن هرگز سریع یا آسان نیست، بنابراین انتظار نداشته باشید که یک شبه نتایج چشمگیری را ببینید. برای این منظور باید یک برنامه غذایی برای خودتان تنظیم کنید که سرشار از مواد مغذی، پروتئین، چربی و کربوهیدرات باشد. استفاده از این مواد غذایی در وعده های متعدد می‌تواند کمک کند به وزن دلخواه خود برسید. شما می توانید سوالات و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

امیدواریم با رعایت نکاتی که گفتیم زودتر از آنچه تصور می کنید به آرزوی همیشگی خود یعنی چاق شدن برسید! بر خلاف افرادی که چاق شدن را راحت می دانند ولی ما درک می کنیم برای افرادی که مخاطب این مقاله هستند چقدر وزن گرفتن سخت و دشوار است. تیپ بدنی شما به گونه ای است که فقط با بیشتر غذا خوردن چاق نمی شوید. همچنین خوردن وعده های حجیم و پرکالری برایتان زجرآور است. اما با مصرف مکمل هایی که معرفی کردیم مصرف کالری بالا آسان و لذتبخش خواهد بود. برای دیدن قیمت این مکمل ها و بررسی دقیق تر ترکیبات آنها می توانید به سایت داروخانه آنلاین داروبوم به آدرس darooboom.com مراجعه کنید.

منبع: healthline ، medicalnewstoday

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.