تفاوت پروتئین وی با ایزوله چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
پروتئین وی یک پروتئین محبوب و شناخته شده در بین ورزشکاران است که انواع مختلفی دارد. انواع مختلف پروتئین وی با پردازش های مختلف روی پروتئین آب پنیر به دست می‌آیند و خواص منحصر به فردی دارند. یکی از مزایای کلیدی پروتئین ایزوله وی ماهیت هضم سریع آن است. پروتئین ایزوله به سرعت در جریان خون جذب می‌شود. به این معنی که می‌تواند برای ترمیم و ساخت بافت عضلانی سریع تر کار کند. وی ایزوله یک مکمل ایده آل بعد از تمرین است زیرا با مصرف آن سنتز پروتئین عضلانی فعالی می‌شود. در ادامه مقاله در رابطه با تفاوت پروتئین وی با ایزوله توضیحات بیشتری ارائه می شود. (برای مشاهده قیمت پروتئین وی به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.)

تفاوت پروتئین وی با ایزوله این است که ایزوله شکل خالص تر و غنی تری از پروتئین وی است. وی ایزوله نیز از پروتئین وی مشتق شده است و تفاوت آنها در فرآیند تولید است. وی ایزوله تحت فیلترهای اضافی قرار گرفته است که آن را خالص تر از پروتئین وی می‌کند.

پروتئین وی ایزوله از کیفیت بالایی برخوردار است و یکی از غنی ترین آمینوگرام ها را دارد زیرا حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری مورد نیاز بدن است. همچنین حاوی غلظت بالاتری از BCAAs (لوسین، ایزولوسین و والین) نسبت به سایر پروتئین ها است.

وی ایزوله به دلیل جذب بسیار سریع در بدن، بسیار راحت هضم می‌شود. همچنین حاوی غلظت بسیار بالای پروتئین (بیش از ۸۰ درصد) و کالری بسیار کمی است. این پروتئین فوق فیلتر شده، چربی و کربوهیدرات بسیار کمی دارد. محتوای پروتئین بالای آن مستقیماً بر روی عضلات تأثیر می‌گذارد.

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی یا پروتئین آب پنیر یکی از پرمصرف ترین پروتئین ها در بین ورزشکاران است. پروتئین وی در واقع پروتئین استخراج شده از شیر گاو است که به دلیل خواص مفید فراوان بسیار مورد توجه است. جذب سریع و هضم آسان پروتئین وی به حفظ تون عضلات و رشد عضلانی کمک می‌کند.

پروتئین وی یکی از با ارزش ترین پروتئین ها در دنیای ورزش و به خصوص بدنسازی است. این پروتئین از یک منبع حیوانی است و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است که بدن ما به آن نیاز دارد.

پروتئین یک جزء ضروری برای ساخت و توسعه عضلات است. فیبرهای عضلانی که بعد از تمرین آسیب می‌بینند از طریق مصرف پروتئین قوی تر خواهند شد.

پروتئین وی ایزوله چیست؟

پروتئین وی ایزوله خالص ترین پروتئین برای ورزشکارانی که مایل به توسعه یا حفظ توده عضلانی هستند. اگر قبل از تمرین مصرف شود، برای ذخیره مواد مغذی مورد نیاز جهت انجام تمرین ایده آل خواهد بود.

بهترین کار این است که آن را بعد از تمرین مصرف کنید زیرا جذب سریع آن ریکاوری و رشد توده عضلانی را تسهیل می‌کند. دوره بعد از تمرین بهترین است زیرا بدن می‌تواند مواد مغذی بیشتری را جذب کند. بنابراین بخش بزرگی از آمینواسیدها می‌توانند جذب شوند. مصرف پروتئین به تقویت، حفظ و بازسازی عضلات کمک می‎کند.

ایزوله فوق فیلتر شده برای کسانی که می‌خواهند مصرف کربوهیدرات و چربی خود را کاهش دهند، ترجیح داده می‌شود. این مکمل با محتوای پروتئین بالاتر، برای افرادی که می‌خواهند توده عضلانی بدون چربی خود را توسعه دهند ایده آل است. به لطف سنتز پروتئین، فیبرهای عضلانی قادر به رشد خواهند بود و در جلسات بعدی عملکرد بهتری خواهید داشت.

ایزوله وی همچنین به کاهش وزن و کنترل آن کمک می‌کند و در عین حال ترکیب عضلانی پایدار را حفظ می‌کند. احساس سیری ناشی از غلظت بالای پروتئین نیز با سوزاندن چربی به کاهش وزن کمک خواهد کرد. علاوه بر این، وی ایزوله برای افرادی که می‌خواهند رژیمی اتخاذ کنند که به دنبال جایگزینی غذاهایی با کالری بالاتر است، ایده آل است.

وی ایزوله چه تفاوتی با دیگر انواع پروتئین وی دارد؟

پروتئین وی ایزوله فرم غلیظ تر پروتئین وی است. این پروتئین برای حذف بیشتر کربوهیدرات‌ و چربی، با فیلترهای اضافی پردازش می‌شود و در نتیجه پروتئین خالص ‌تری ایجاد می‌شود.

به همین دلیل است که وی ایزوله اغلب به عنوان پروتئین ۹۰٪ یا بیشتر از نظر وزنی مشخص می‌شود. فرآیند فیلتراسیون همچنین بیشتر لاکتوز را حذف می‌کند و آن را برای افراد مبتلا به عدم تحمل یا حساسیت لاکتوز به یک انتخاب بهتر تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: مواد تشکیل دهنده پروتئین وی چیست؟

معرفی ۴ نوع پروتئین وی با کیفیت

پروتئین وی در انواع ایرانی و خارجی در داروخانه ها و فروشگاه های مکمل ورزشی به فروش می رسد اما برخی از آنها کیفیت بهتری دارند و محبوب تر هستند. این مکمل های پروتئینی عبارتند از:

۱- پودر پروتئین وی پگاه ۲ کیلوگرم

پروتئین وی پگاه یک مکمل بسیار مفید برای تامین پروتئین مورد نیاز ورزشکاران است. این مکمل به حفظ توده عضلانی کمک کرده و مانع تحلیل عضلات می‌شود. در این مکمل پودر وی کنسانتره بکار رفته است و حاوی مقدار کمی چربی و کربوهیدرات است.

پودر وی پروتئین و پرمیکس ویتامین پگاه برای مصرف دو ماه و حاوی ۶۰ سروینگ است. این مکمل با تامین آمینواسیدهای شاخه دار و ضروری، برخی ویتامین ها و ریزمغذی ها تاثیر قابل توجهی بر عملکرد ورزشی خواهد داشت.

قیمت پروتئین اولترا پاور پگاه

۲- پودر ایزو وی دوبیس

پودر ایزو وی دوبیس ۱۵۰۰ گرمی بهترین مکمل برای حفظ توده عضلانی در دوره کات و چربی سوزی است. این مکمل در هر سروینگ ۲۵ گرم پروتئین دارد که یک منبع خوب برای ساخت عضله ارائه می‌دهد. پودر ایزو وی دوبیس برای همه افراد حتی افراد غیر ورزشکار جهت تامین پروتئین بدن قابل استفاده است.

قیمت پروتئین وی ایزوله دوبیس

۳- پودر وی پروتئین ۱۰۰% فول استار

پودر وی پروتئین ۱۰۰% فول استار یک مکمل عالی برای تامین پروتئین مورد نیاز ورزشکاران است. در این مکمل پروتئین کنسانتره، آمینواسیدهای ضروری و نیمه ضروری بکار رفته است که به عضله سازی کمک می‌کند. استفاده از این پروتئین عملکرد ورزشی را بهبود بخشیده و به رشد توده عضلات کمک می‌کند.

وی پروتئین فول استار

۴- پودر وی پروتئین فانتوم نوتریشن

پودر وی پروتئین فانتوم نوتریشن حاوی ۸۳% پروتئین خالص در هر سروینگ است. ورزشکاران حرفه ای و آماتور می‌توانند از این مکمل برای ساخت عضلات و تسریع ریکاوری استفاده کنند. این پروتئین برای رژیم های لاغری و پس از جراحی کاهش وزن جهت جلوگیری از تحلیل عضلات قابل استفاده است.

قیمت پروتئین وی فانتوم

۵- پروتئین وی کاله

پودر وی کاله از بهترین مکمل های پروتئین وی ایرانی در بازار است که در حجم ۱۸۰۰ گرمی عرضه می شود. این مکمل با کیفیت را می توانید در سه طعم مختلف وانیل، شکلاتی و کوکی سفارش دهید. پودر وی پروتئین کاله در هر سروینگ حاوی ۲۴ گرم پروتئین می باشد. این محصول همراه BCAA و گلوتامین برای افزایش سنتز پروتئین و حفظ توده عضلات غنی شده است.

خرید وی کاله

سخن پایانی
پروتئین وی و ایزوله دو نوع اصلی پروتئین آب پنیر مورد استفاده در بین ورزشکاران هستند. تفاوت اصلی بین پروتئین ایزوله و وی در میزان تصفیه آنها است. در ایزوله وی بیشتر ناخالصی ها فیلتر شده که منجر به محتوای پروتئین بالاتر و زود جذب می‌شود. به همین دلیل وی ایزوله در بین ورزشکاران محبوبیت بیشتری دارد.

منبع: webmd

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.