آیا بعد از مصرف مکمل بدنسازی باید تمرین سنگین کنیم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
رویای تناسب اندام هیچ گاه دست از سر ما برنمی دارد. در هر سنی که هستیم دوست داریم اندامی زیبا و ورزیده داشته باشیم. اگر چه این هدف مسیری جز تغذیه و ورزش مستمر ندارد اما با اتکا به این دو عامل راه طولانی در پیش است. مکمل های ورزشی این مسیر را کوتاه و لذتبخش تر می کنند.
مکمل های ورزشی قدرت یا استقامت را بهبود می بخشند و کارایی را افزایش می دهند. همچنین ورزشکار به کمک آن ها عملکرد بهتری دارد و توانایی اش برای تمرینات شدیدتر افزایش می یابد. سوالات مختلفی درباره کارایی مکمل ها، زمان و نحوه مصرف آنها پرسیده می شود. در ادامه این مطلب از سری مطالب ورزشی مجله داروبوم قصد داریم به این سوال بپردازیم که آیا بعد از مصرف مکمل بدنسازی باید تمرین سنگین کنیم؟ با ما همراه باشید.

بعد از کدام مکمل ها باید سنگین تمرین کنیم؟

بعد از خرید مکمل بدنسازی اصل باید به این نکته توجه کنیم که برخی از مکمل ها قبل از تمرین باید مصرف شوند اما برخی دیگر برای بعد یا حین تمرین مناسب هستند. بعد از مصرف برخی مکمل ها حتما باید تمرینات سنگین انجام شود. زیرا عملکردی که باید نخواهد داشت یا عوارضی را مانند افزایش چربی ایجاد خواهد کرد. بعد از کدام مکمل ها باید تمرینات ورزشی سنگین انجام دهیم و چرا؟

گینر

مکمل های بدنسازی که برای تقویت عملکرد ورزشی در بازار مکمل های ورزش موجود است جای رژیم غذایی سالم را نمی گیرند اما برخی افراد هستند که بدون مصرف آنها به اهداف خود نمی رسند. به عنوان شاهد افراد فوق العاده لاغری هستند که با وجود تغذیه کامل وزن اضافه نمی گیرند.

برخلاف تصور غالب مردم افزایش وزن آرزوی عده ای است که در اصطلاح هارد گینر خوانده می شوند. انواع مکمل های غذایی برای افزایش وزن تبلیغ می شوند، اما شواهد کمی وجود دارد که آنها واقعاً مؤثر هستند.

در این بازار پرهیاهو مکمل گینر ایمن ترین و موثرترین مکمل افزایش وزن به توصیه متخصصان تغذیه می باشد. پودر گینر حاوی کربوهیدارت و پروتئین بوده و به افزایش کالری کمک می کند.

مکمل گینر با تمام فوایدی که برای چاقی دارد اما باید هنگام مصرف آن به یک نکته مهم دقت شود. در صورتیکه بعد از مصرف مکمل گینر تمرینات ورزشی انجام نشود کالری حاصل به جای عضله تبدیل به چربی می شود.

پروتئین وی

افزایش پروتئین یکی از استراتژی های ضروری در بدنسازی است. زیرا به عضلات شما سوخت می رساند تا رشد کنند و چربی سوزی را افزایش می دهند. پروتیئن وی یکی از بهترین مکمل های پروتئینی برای ورزشکاران است. سایر منابع پروتئینی مانند سویا، برنج، تخم مرغ یا کازئین هدف شما را برآورده نمی کند.

با این حال مصرف مکمل های پروتئین وی در رژیم غذایی بدون ورزش توصیه نمی شود. مکمل های پروتئین وی زمانی که به عنوان بخشی از یک برنامه تمرینی مورد استفاده قرار بگیرند بهترین عملکرد را خواهند داشت، زیرا آنها سوخت لازم برای رشد عضلات را تامین می کنند و همچنین چربی سوزی را افزایش می دهند.

متخصصان تغذیه استفاده از پروتئین وی بدون هیچ تمرینی را توصیه نمی کنند. چرا که اگر در مصرف پروتئین وی زیاده روی شود، در نهایت منجر به افزایش وزن می شود به ویژه اگر سبک زندگی کم تحرکی داشته باشید. همچنین ممکن است فرد دچار هیپرآمینواسیدمی (اسید آمینه بیش از حد در جریان خون) با علائم تهوع و اسهال شود. برخی دیگر از عوارض مصرف پروتئین وی بدون ورزش کردن بروز مشکلات کلیوی از قبیل کاهش متابولیسم کلیه می باشد.

بنابراین توصیه اکید می کنیم اگر نیاز به مصرف پروتئین بیشتری دارید، اما ورزش نمی کنید، کالری را کاهش دهید تا کالری اضافی سوزانده شود.

کراتین

اصلی ترین علت مصرف مکمل کراتین افزایش عملکرد است. با توجه به نقش کراتین در افزایش سریع انرژی، که منجر به عملکرد بهتر و افزایش عضلانی می شود، اگر در پی مصرف آن ورزش و تمرین انجام نشود، مکمل کراتین چندان فایده ای نخواهد داشت.

با این حال تحقیقات نشان می دهد کراتین ممکن است مزایای غیر ورزشی را نیز ارائه دهد، اما تأثیر آن بر رشد و ریکاوری عضلات مهم ترین کاربرد آن است که بدون انجام ورزش میسر نمی شود.

سخن پایانی
در این مقاله مصرف تعدادی از مکمل های بدنسازی را بررسی کردیم که بدون تمرینات ورزشی سنگین فایده ای نخواهند داشت. مکمل های ورزشی همان طور که از نامشان پیداست برای تکمیل رژیم غذایی ورزشکاران طراحی شده اند. افراد عادی یا ورزشکارانی که به نحوه مصرف صحیح آنها دقت ندارند، نه تنها از فواید این مکمل ها بی نصیب خواهند بود بلکه ممکن است با عوارضی هم روبه رو شوند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.