سلن پلاس برای چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
سلن پلاس یک مکمل غذایی حاوی سلنیوم است. سلنیوم یک ماده معدنی است که باید در مقادیر کم اما کافی مصرف کرد. ترکیب این ماده معدنی با پروتئین ها برای ساخت سلنوپروتئین ها مفید است. همچنین می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان فوق العاده مفید عمل کند، سیستم ایمنی را تقویت کند و عملکرد تیروئید را تنظیم کند. دریافت مقدار کافی سلنیوم از طریق رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد و از علائم کمبود آن جلوگیری کند.

فواید مصرف سلنیوم پلاس یوروویتال برای سلامتی

سلنیوم یک مینرال کمیاب و ضروری است که دریافت مقدار کافی آن برای عملکرد صحیح سلول‌های بدن مورد نیاز است. این ترکیب برای انجام بسیاری از واکنش‌های بیوشیمیایی بدن ضروری است و با خواص آنتی‌اکسیدانی از سلامت سیستم قلبی – عروقی حمایت کرده و برای تقویت سیستم ایمنی، قرص ویتامین E همچنین در حفظ سلامت پوست و مو و تعادل هورمونی در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمک به حفظ سلامت سیستم قلبی-عروقی، جلوگیری از اثرات رادیکال های آزاد در بدن، بهبود سلامت پوست، مو و ناخن، آنتی اکسیدان و ضد سرطان از فواید مصرف سلن پلاس می باشد.

مزایای سلن پلاس

در وبسایت healthline می خوانیم:
سلنیوم (ماده معدنی مورد نیاز برای تولید هورمون تیروئید)، به محافظت از تیروئید در برابر آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می کند. تیروئید حاوی مقادیر زیادی سلنیوم است و کمبود آن می تواند منجر به اختلال عملکرد تیروئید شود

قرص سلن پلاس علاوه بر مینرال سلنیوم حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی است. آنتی ‌اکسیدان به ترکیباتی گفته می‌شود که با رادیکال‌های آزاد آسیب‌ رسان مقابله کرده و آن‌ها را خنثی می‌کنند. میوه‌ها، سبزی‌ها، ادویه‌ها و برخی از ریزمغذی‌ها مانند لیکوپن و کاروتن منابع اصلی آنتی ‌اکسیدان‌های مصرفی ما هستند. این ترکیبات با استرس اکسیداتیو که طی واکنش‌های بیوشیمیایی در بدن پدید می‌آید مقابله کرده و از سلول‌ها و ارگان‌های بدن در مقابل این ترکیبات واکنشی محافظت می‌کنند.

آنتی ‌اکسیدان‌ها با مکانیسم‌های مختلف این مولکول‌های واکنشی که عامل پیری و فرسودگی، انواع سکته‌ها و حتی ابتلا به سرطان هستند، را از بین می‌برند. با مصرف ترکیبات آنتی‌ اکسیدان‌ می‌توان روند پیری اعضاء بدن را به تعویق انداخت، ریسک سرطان را کاهش داشت، بدن را سم ‌زدایی کرد و از سکته‌های قلبی و مغزی که باعث کوتاه شدن طول عمر می‌شوند، پیشگیری کرد.

آنتی‌ اکسیدان‌ها در حال حاضر به‌صورت مکمل در دسترس هستند و شما می‌توانید آن‌ها را از داروخانه‌ها و سایت‌های معتبر خریداری کرده و از منافع آن‌ها بهره‌ مند شوید.

محصول پیشنهادی
برای آشنایی با انواع بهترین قرص برای ناباروری مردان به همراه قیمت به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

کپسول سلن پلاس یوروویتال

قرص سلن پلاس برای کرونا

وقتی افراد دچار کمبود سلنیوم هستند، عملکردهای مهمی مانند هموستاز ردوکس، استرس آنتی‌اکسیدانی و کاهش استرس اکسیداتیو به طور قابل‌توجهی مختل می‌شوند. کاهش سطح سلنیوم در بیماران سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و توانایی بدن برای مقابله با بیماری ها کاهش می دهد.

قرص سلن پلاس برای سفیدی مو

سلنیوم آنتی اکسیدانی تولید می کند که از فولیکول های مو در برابر ریزش و سفیدی زودرس مو محافظت می کند. مشخص شده است که در میان افرادی که کمبود مواد مغذی دارند، مکمل سلنیوم پلاس با دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی ممکن است به معکوس کردن روند سفید شدن موها کمک کند.

آیا قرص سلن پلاس چاق کننده است؟

بسیاری افراد ارتباط قرص سلن پلاس و چاقی را می خواهند بدانند. با توجه به ترکیباتی که در قرص سلن پلاس بکار رفته است که شامل سلنیوم، زینک و ویتامین های A,E,C می باشد. باید دید که آیا این ترکیبات باعث افزایش وزن می شوند یا نه!

سلنیوم بکار رفته در قرص سلن پلاس باعث تنظیم غده تیروئید و بهبود متابولیسم هورمون تیروئید می شود که نه تنها باعث چاقی نمی شود بلکه بر ممکن است بر کاهش وزن اثر گذار باشد. اما زینک بکار رفته در این محصول ممکن است در کسانیکه دچار کمبود زینک هستند با رفع این کمبود به مقدار خیلی کمی با افزایش وزن روبرو شوند.

سخن پایانی
همان طور که در این مقاله خواندید قرص سلن پلاس مزایای بیشماری برای سلامتی به ویژه تقویت باروری زنان و مردان دارد. ارتقای سطح ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری های متعدد مانند کرونا از دیگر خواص قرص سلن پلاس است.

منبع: mayoclinic

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.