طرز تهیه مکمل کراتین خانگی را می دانید؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مکمل کراتین یک مکمل موثر در افزایش عضله سازی در بین ورزشکاران است. ورزشکاران راهکارهای زیادی را جهت بهبود وضعیت جسمانی، تولید عضله و ترمیم بافت های تخریب شده پس از تمرین های سنگین انجام می دهند. یکی از محصولات مورد علاقه این افراد کراتین می باشد. کراتین به میزان دو درصد در بدن انسان ها وجود دارد. وظیفه این ماده تولید انرژی برای سلول ها و بافت های عضلانی پس از انجام تمرینات سخت و سنگین ورزشی می باشد.  مکمل کراتین را در منزل نیز می توان تهیه کرد. جهت توضیحات بیشتر تا آخر مقاله همراه ما باشید.

تولید مکمل کراتین خانگی در خانه کار آسانی است. توجه داشته باشید که در مخلوط مورد نظر حتما درصد موادی را که با هم ترکیب می کنید رعایت کنید. ما در ادامه روش تولید مکمل کراتین در خانه را به شما آموزش می دهیم؛

مکمل کراتین چیست؟

مکمل کراتین خانگی یک مکمل مفید برای افزایش عضله و تولید انرژی در بدن است. کراتین یک مکمل طبیعی است. وظیفه اصلی این مکمل تولید انرژی در بدن است. این مکمل بیشتر در بین ورزشکاران و به منظور عضله سازی و افزایش حجم عضلات مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل ساختار خاصی که دارد به روش خانگی هم قابل تولید است و طرفداران زیادی دارد.

فواید کراتین برای بدنسازان

مکمل کراتین خانگی یکی از منابع مفید برای عضله سازی است. معمولا بدنسازان جهت عضله سازی و افزایش حجم عضلات بدنشان از این مکمل استفاده می کنند. مصرف این مکمل علاوه بر عضله سازی تاثیرات مثبت بسیاری دارد که در ادامه برخی از آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم؛

رشد توده عضلانی

همانگونه که گفتیم این مکمل یکی از خوراکی های محبوب در بین بدنسازان است. طبق آزمایشی که در طول ۱۲ هفته بر روی بدنسازان و وزنه برداران صورت گرفت، این مکمل به تنهایی توانست فیبر عضلانی این افراد را به میزان ۲ الی۳ برابر افزایش دهد.

قدرت و عملکرد عضلات

مکمل کراتین خانگی می تواند قدرت و عملکرد عضلات بدن شما را به میزان زیادی افزایش دهد. کراتین یکی از موثرترین مکمل هایی است که سبب افزایش قدرت و عملکرد بدنی بدنسازان می شود. زیرا به دلیل مواد مختلفی که در این مکمل وجود دارد سبب افزایش قدرت عضلانی بدن می گردد. مکمل کراتین می تواند به میزان ۴۳ درصد انرژی بدنی ورزشکارانی که تمرینات قدرتی انجام می دهند را افزایش دهد. در صورتی که به تمرین زیادی نیاز دارید و پس از مدتی انرژی بدنتان را از دست می دهید، می توانید از مکمل کراتین جهت تامین انرژی از دست رفته بدنتان استفاده نمایید. این کار سبب افزایش توده عضلانی بدن نیز می گردد.

دیگر تاثیرات کراتین در بدنسازان

مکمل کراتین علاوه بر موارد نام برده تاثیرات مثبت بسیاری را بر روی بدنسازان دارد که عبارت است از: افزایش ظرفیت تمرینی بدنسازان، تحریک سلولی بهتر، افزایش هورمون های آنابولیک، هیدراتاسیون سلولی بیشتر و تجزیه پروتئین کمتر.

مکمل کراتین علاوه بر عضله سازی چه اثراتی دیگری در بدن دارد؟

کراتین علاوه بر عضله سازی و تولید انرژی در بدن اثرات مثبت دیگری نیز دارد که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم؛

تاثیر کراتین بر روی مغز

مکمل کراتین خانگی علاوه بر عضلات بدن بر عملکرد مغز نیز تاثیرگذار است. کراتین حاوی فسفر نیز می باشد. این ماده فسفر موجود در خود را به سلول های مغزی داده و سبب بهبود موارد مختلفی در بدن از جمله: صرع، آلزایمر، پارکینسون، بیماری هایی مانند هانتینگون و نورون حرکتی، سکته های مغزی، بهبود عملکرد حافظه و مغز افراد مسن و ترمیم آسیب های مغزی و نخاعی می گردد.

دیگر فواید مصرف مکمل کراتین

مکمل کراتین از جمله موادی است که بر تمامی اعضای بدن اثرگذار است. طبق پژوهش های صورت گرفته این مکمل در موارد زیر نیز موثر است؛

  • با قند خون بالا مبارزه می کند
  • عملکرد و کیفیت عضلات بدن افراد مسن را بهبود می بخشد
  • به درمان بیماری کبد چرب کمک می کند

طرز تهیه کراتین خانگی

مکمل کراتین خانگی می تواند یکی از منابع مفید برای تولید انرژی بدن محسوب گردد. بدن انرژی مورد نیاز خود را از منابع مختلف مانند نان، انواع میوه و سبزیجات به دست می آورد. کراتین در مواد مختلف وجود دارد.

افرادی مانند ورزشکاران یا کارگرانی که به مشاغل سخت و سنگین مشغول هستند و در طول روز انرژی زیادی را صرف می کنند، نیازمند تغذیه های مفید جهت تامین انرژی های از دست رفته بدن هستند. یکی از راه هایی که افراد خصوصا ورزشکاران برای تامین انرژی از دست رفته انتخاب می کنند استفاده از مکمل کراتین است.

در صورتی که علاقه ای به مکمل های کراتین موجود در بازار ندارید یا اگر نمی خواهید هزینه زیادی را صرف خرید مکمل کراتین کنید. می توانید این مکمل مفید را در خانه تهیه و میل کنید. بسته به هدفی که دارید می توانید این مکمل را از اختلاط مواد مختلف تهیه نمایید. در ادامه طرز تهیه کراتین به روش های مختلف را برای شما بیان می کنیم؛

طرز تهیه مکمل کراتین جهت افزایش حجم

مکمل کراتین خانگی را جهت افزایش حجمی بدنتان استفاده کنید. این مکمل از اختلاط چند ماده گیاهی مفید به دست می آید. جهت تهیه مکمل کراتین جهت افزایش حجم کافی است مواد زیر را با یکدیگر مخلوط کنید. این ترکیب برای مصرف یک روز و برای ۳ وعده قابل استفاده است. طریقه مصرف آن هم به این صورت است که صبح یک الی دو قاشق غذاخوری، قبل و بعد از تمرین نیز به میزان دو الی سه قاشق غذاخوری می توانید میل نمایید. طرز تهیه این مکمل به صورت زیر است؛

  • ۳۰۰ گرم پودر عصاره مالت
  • ·        200 گرم پودر نشاسته ذرت
  • ·        200 گرم پودر سویا
  • ·        200 گرم پودر جوانه گندم
  • ·        500 گرم پودر آرد نخودچی
  • پودر کاکائو یا اسانس وانیل
  • دانه های خشکبار مانند بادام شیرین، کنجد و بادام زمینی

مکمل کراتین خانگی جهت افزایش وزن

مکمل کراتین خانگی جهت افزایش وزن را نیز میتوانید از اختلاط چند ماده مفید تهیه کنید. مواد زیر را آسیاب سپس مخلوط نمایید. جهت اثرگذاری بهتر حتما مخلوط را با شیر میل کنید. روش مصرف به این صورت است که می توانید ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قبل از تمرین به میزان دو قاشق غذاخوری. همچنین بلافاصله پس از تمرین نیز به میزان ۳ قاشق غذاخوری از این مخلوط میل کنید. جهت تهیه این مکمل باید مواد زیر را با هم مخلوط و طبق روشی که بیان شد مصرف کنید؛

  • ۵۰۰ گرم پودر سفیده تخم مرغ
  • ۵۰۰ گرم پودر عصاره مالت
  • ۴۰۰ گرم شیرخشک بدون چربی
  • ۴۰۰ گرم پودر جوانه گندم
  • ۵ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

کراتین خانگی تا چه زمان قابل نگهداری است؟

مکمل کراتین خانگی را می توانید هر روز تهیه و میل کنید. در صورتی که جزء افرادی هستید که دوست دارید این مکمل را در خانه تهیه و میل کنید. بهتر است به میزان مصرف هر روز خود این ترکیب را تهیه و در همان روز مورد مصرف قرار دهید. به دلیل گیاهی بودن اکثر ترکیبات این مکمل احتمال خرابی زود هنگام آن بالا است.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.