فروگلوبین برای چی خوبه؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص فروگلوبین انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال افزایش سطح آهن و حمایت از سلامت کلی خود هستند. این مکمل علاوه بر تأمین B12 برای جلوگیری از کم خونی، حاوی ریزمغذی های دیگری است که به بهبود سلامت عمومی کمک می‌کنند. هنگامی که این مواد مغذی با هم ترکیب می‌شوند، با اثر هم افزایی برای ارائه طیف وسیعی از مزایای سلامتی عمل می‌کنند. اگر می‌پرسید فروگلوبین برای چی خوبه در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فروگلوبین یک مکمل فوق العاده برای کمک به خونسازی و جلوگیری از کم خونی است. فروگلوبین منبع مؤثری از مواد مغذی خون ساز حیاتی از جمله آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 است.  این ترکیب منحصر به فرد در دوران بارداری و برای خانم ها در سیکل ماهانه بسیار مناسب است. ورزشکاران و افراد لاغر نیز می‌توانند از مواد  مغذی خونساز موجود در این مکمل بهره مند شوند.

انواع مکمل های فروگلوبین

مکمل فروگلوبین به اشکال مختلفی از جمله شربت، قرص و کپسول برای راحتی استفاده در همه گروه های سنی در دسترس است. شربت فروگلوبین بیشتر برای کودکان و سالمندان تجویز می‌شود. این مکمل با دارا بودن آهن و ویتامین B12 به تشکیل هموگلوبین برای تولید گلبول های قرمز کمک می‌کند.

هموگلوبین یکی از پروتئین های مهم موجود در بدن است که اکسیژن را به مغز، قلب، ماهیچه ‌ها و بافت ‌های سراسر بدن می‌برد. از این مکمل که به اشکال مختلف در دسترس است برای آزادسازی طبیعی انرژی، کمک به عملکرد شناختی و تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌شود.

کپسول فروگلوبین ب12

موارد استفاده از فروگلوبین

مهمترین موارد مصرف فروگلوبین به عنوان یک مکمل خون ساز حاوی آهن برای جلوگیری از کم خونی در دوران بارداری و شیردهی است. این مکمل باعث جلوگیری از ضعف و خستگی مفرط  در بزرگسالان می‌شود. همچنین می‌توان برای تسریع بهبود در دوران نقاهت بعد از بیماری از این فرآورده استفاده کرد.

فروگلوبین به تقویت سیستم ایمنی، بهبود تمرکز و فعالیت ذهنی کمک کرده و فاقد گلوتن و رنگ های مصنوعی است. این مکمل با آزادسازی مداوم آهن، سطح خوبی از این مینرال را در اختیار بدن قرار می‌دهد. فروگلوبین در صورت مصرف صحیح هیچ عوارض جانبی برای فرد ندارد.

۱- فروگلوبین برای کمبود آهن

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود ۴۰ درصد از جمعیت جهان از کم خونی فقر آهن رنج می‌برند. گروه های در معرض خطر بیشتر زنان در دوره قاعدگی، زنان باردار در نیمه دوم بارداری، سالمندان و مخصوصاً خردسالان در مرحله رشد و تکامل هستند.

کم خونی اغلب با علائم همراه با کمبود انرژی (خستگی، کسالت، خواب آلودگی، کاهش عملکرد شناختی) ظاهر می‌شود که نتیجه کمبود اکسیژن رسانی به سلول ها است.

عواقب کم خونی در زنان باردار و کودکان بسیار خطرناک است زیرا در رشد و تکامل طبیعی اختلال ایجاد می‌کند.

۲- فروگلوبین، چاقی و افزایش وزن

فروگلوبین با توجه به فرمولاسیون خود باعث چاقی و اضافه وزن نخواهد شد. اما در افراد دچار سوء تغذیه و بسیار لاغر این مزیت را دارد که با افزایش اشتها و دریافت کالری بیشتر باعث افزایش وزن مطلوب شود.

۳- فواید قرص فروگلوبین برای مو، پوست و ناخن ها

قرص فروگلوبین با تأمین زینک، اسید فولیک و ویتامین B12 رشد موها و ناخن ها را تقویت می‌کند. این مکمل به حفظ سلامت پوست کمک کرده و با ترکیبات مغذی خود از پیری و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند.

۴- فروگلوبین برای زنان باردار و شیرده

فروگلوبین  به دلیل دخالت در سنتز DNA و واکنش های آنزیمی مهم، جزء حیاتی رژیم بارداری و شیردهی است. در دوران بارداری نیاز به مواد مغذی برای کمک به رشد و تکامل جنین افزایش می‌یابد.

در واقع، بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند خانم ها قبل از بارداری مصرف مکمل ها را برای جلوگیری از نقص های مادرزادی شروع کنند. استفاده از فروگلوبین به دلیل تأمین فولات باعث کاهش خطر نقص لوله عصبی شده و می‌تواند خطر کم خونی، زایمان زودرس و عوارض بارداری را نیز کاهش دهد.

۵- فروگلوبین برای تقویت ایمنی و اعصاب

فروگلوبین به عملکرد طبیعی سیستم عصبی کمک کرده و ممکن است به کاهش اثرات استرس و اضطراب بر بدن کمک کند. این ویتامین برای رشد و عملکرد صحیح مغز مورد نیاز است. این مکمل با دارا بودن ریزمغذی هایی مانند زینک به تقویت ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

۵- فروگلوبین برای تقویت حافظه سالمندان

فروگلوبین حاوی ویتامین ها و مینرال هایی است که از بسیاری عملکردهای مهم بدن پشتیبانی می‌کند. این موارد شامل کاهش التهاب و از دست دادن حافظه، تقویت استخوان ها و حفظ بینایی است. یکی از مهمترین فواید فروگلوبین برای سالمندان تقویت حافظه و بهبود عملکرد شناختی است. این مکمل سطح سلامت عمومی را نیز در سالمندی بهبود می‌بخشد.

در وبسایت مرجع healthline می خوانیم:
دوز مصرف مکمل های آهن از فردی به فرد دیگر متفاوت است و پزشک تعیین کننده دوز کافی است. با این حال، جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که مصرف آهن یک روز در میان می تواند در اکثر افراد موثر باشد و جذب بهتری داشته باشد.

مواد تشکیل دهنده مکمل های فروگلوبین

مکمل های فروگلوبین برای پیشگیری و درمان کم خونی با استفاده از ریزمغذی های ضروری تولید و طراحی شده‌اند. مواد تشکیل دهنده این مکمل به شرح زیر است:

۱- آهن

آهن یک مینرال ضروری برای تولید گلبول های قرمز در بدن است. هنگامی که بدن آهن کافی دریافت نکند، نمی‌تواند تعداد گلبول های قرمز طبیعی لازم برای حفظ سلامتی را تولید کند. این وضعیت کمبود آهن یا کم خونی فقر آهن نامیده می‌شود. کمبود آهن ممکن است منجر به خستگی غیرعادی، تنگی نفس، کاهش عملکرد فیزیکی و مشکلات یادگیری در کودکان و بزرگسالان شود. همچنین ممکن است احتمال ابتلا به عفونت را افزایش دهد.

۲- اسید فولیک

مصرف اسید فولیک قبل و در طول بارداری به پیشگیری از نقایص مادرزادی مغز و ستون فقرات، معروف به نقص لوله عصبی کمک می‌کند. همچنین برای تولید گلبول های قرمز سالم ضروری است و نقش حیاتی در متابولیسم پروتئین و تشکیل DNA ایفا می‌کند. این ویتامین برای حفظ سلامت پوست و مو، حفظ سلامت قلب، ساخت استخوان های سالم و بهبود عملکرد شناختی ضروری است.

۳- ویتامین b12

B12 به تولید گلبول های قرمز خون کمک می‌کند که اکسیژن را در سراسر بدن ما حمل می‌کنند. اکسیژن از ریه های شما به خون می‌رسد و به تمام اندام های حیاتی از جمله مغز، ریه ها و ماهیچه ها می‌رسد. اگر این اندام ‌ها اکسیژن کافی دریافت نکنند، عملکرد آنها دچار اختلال شده و شما دچار خستگی می‌شوید.

۴- ویتامین B6

ویتامین B6 در مغز شما پیام ‌رسان‌های شیمیایی مانند سروتونین، دوپامین و ملاتونین تولید می‌کند که برای عملکرد سالم مغز مورد نیاز هستند. این ویتامین نقش مهمی در تنظیم انرژی، الگوی خواب و حتی خلق و خوی شما دارد.

۵- زینک

زینک یک ریزمغذی و ماده معدنی کلیدی است که از طرق مختلف برای بدن ضروری است. زینک سیستم ایمنی را قوی نگه می‌دارد، به بهبود زخم ها کمک می‌کند و از رشد طبیعی بدن حمایت می‌کند. کمبود زینک می‌تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری کند.

کمبود زینک ممکن است منجر به دید در شب ضعیف، کاهش حس چشایی و بویایی، کاهش توانایی مبارزه با عفونت‌ ها و رشد ضعیف اندام‌ های تولید مثل شود.

۶- مس

مس به بدن کمک می‌کند تا انرژی تولید کند و سلول ها و بافت ها را بسازد. بدن برای ساخت گلبول های قرمز و بافت همبند از جمله کلاژن به مس نیاز دارد. مس برای رشد مغز نیز مورد نیاز است.

سخن پایانی
فروگلوبین یک مکمل قدرتمند است که حاوی مواد مغذی ضروری و شکل بسیار قابل جذب آهن برای حمایت از تولید سلول های قرمز خون می باشد. این مکمل از کم خونی ناشی از فقر آهن جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر حاوی ویتامین هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سلامت پوست را بهبود می‌بخشد.

منبع: vitabiotics

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.