قرص جینسینگ برای چاقی صورت خوبه؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مصرف قرص جینسینگ یکی از راهکارهایی است که امروزه برخی افراد جهت پُر شدن صورت به کار می گیرند. گیاه معجزه گر جینسینگ از بهترین داروهای طبیعی است که امکان افزایش انرژی و مبارزه با پیری را فراهم می کند. سوالی که برای افراد پس از شنیدن نام این مکمل پیش می آید این است که آیا قرص جینسینگ در چاق شدن صورت موثر است؟ به طور خلاصه جینسینگ تاثیر فوق العاده ای در افزایش خونرسانی دارد، از همین رو باعث افزایش نشاط و تحرک در افراد می شود. پُر شدن صورت بیشتر تحت تاثیر دریافت مواد مغذی مفید و کافی و همچنین آرامش روحی است که هر دو عامل تا حدی با مصرف قرص جینسینگ فراهم می شود. چنانچه مایل هستید به طور هدفمند صورت خود را چاق تر کنید، بهتر است از پودر کلاژن و قرص مخمر آبجو استفاده کنید. در ادامه اطلاعات تکمیلی در خصوص قرص جینسینگ خواهیم گفت. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

قرص جینسینگ برای چیست؟

قبل از پرداختن به مبحث آشنایی با تاثیرات قرص جینسینگ برای چاقی صورت قصد داریم به صورت مختصر شما را با این گیاه و فراورده های دارویی تهیه شده از این گیاه آشنا کنیم. جینسینگ یکی از گیاهان دارویی است که در خانواده آرالیاسه و تیره پاناکس قرار دارد و فصل برداشت آن پاییز است.

جینسینگ جزء گیاهانی است که رشدی دیرتر از سایرین دارد و در چین و سایر مناطق آسیا رشد می کند. انواع دیگری از این گیاه وجود دارد که در آمریکا رشد می کند. اصطلاح جینسینگ یک واژه چینی است که به ریشه چنگال مانند گیاه اشاره دارد و اغلب به دلیل ظاهر گیاه است. برای اینکه بتوانید از خواص جینسینگ بهره کافی را ببرید، بهتر است انواع مکمل های دارویی مانند قرص یا کپسول جینسینگ را انتخاب کنید که از گیاه جینسینگ اصل تهیه می شود. همچنین نسبت به مصرف مستقیم ریشه و عصاره این گیاه عوارض کمتری دارد.

مقاله پیشنهادی:
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قرص جینسینگ مقاله ای با همین عنوان در مجله داروبوم تهیه کرده ایم. برای مطالعه روی لینک «قرص جینسینگ چیست» کلیک کنید.

خواص قرص جینسینگ برای چاقی صورت

یکی از دل مشغولی های افراد در استفاده از قرص جینسینگ برای چاقی صورت آگاهی از خواص آن است.  جینسینگ شاید در ابتدای امر، کلمه کلیدی جدید برای مراقبت پوست باشد اما در واقع یک عنصر اصلی برای زیبایی پوست است.

از خواص اصلی این گیاه برای پوست، کاهش خطوط ریز و چین و چروک ها، رفع قرمزی آکنه، پف پوست و درخشان کننده پوست را می توان بیان کرد. این گیاه مملو از ریز مغزی ها است و می تواند باعث افزایش اشتها شود اما هیچ منبع علمی چاقی صورت با این قرص را عنوان نمی کند. برخی از سایت های ارائه این قرص برای فروش بیشتر جینسینگ را یک محصول عالی برای چاقی صورت می دانند در حالی که اینگونه نیست.

تحقیقات نشان داده است که گیاه جینسینگ بیشتر در کاهش وزن موثر است تا افزایش وزن. از تاثیرات جینسینگ، تبدیل سریع چربی به انرژی، کاهش وزن، بهبود عملکرد کبد، براق کننده پوست و محافظت در برابر آلودگی ها را می توان بیان کرد. شما می توانید این قرص را به صورت روزانه استفاده کنید و پوستی شاداب و زیبا را برای خود فراهم کنید.

عوارض قرص جینسینگ برای چاقی صورت

پس از آگاهی از خواص قرص جینسینگ برای چاقی صورت، برخی افراد تمایل دارند از عوارض قرص جینسینگ نیز آگاه شوند. به صورت کلی جینسینگ جزء گیاهانی است که اغلب افراد هنگام استفاده مشکل خاصی نخواهند داشت.

با اینکه مکمل جینسینگ جزء داروهای بی ضرر برای اکثر افراد است ولی گاهی شاهد عوارضی متفاوت در افراد بوده ایم. این عوارض در افرادی که داروی دیگری مصرف می کنند، بیشتر اتفاق می افتد. از این عوارض، تحریک پذیری و پرخاشگر بودن، تغییر در فشارخون، اسهال، درد قفسه سینه، خونریزی از واژن و در برخی موارد اختلالات شیدایی گزارش شده است.

گزارش ها نشان می دهند که این مکمل با برخی از داروها تداخل دارد؛ لذا مصرف آن بهتر است با احتیاط انجام شود. مصرف بیش از حد هر مکمل غذایی عوارضی را به دنبال خواهد داشت و مکمل جینسینگ نیز از این امر مستثنی نیست. از عوارض مصرف بیش از حد دارو می توان به واکنش های آلرژیک، مشکلات قلبی و تغییرات در فشار خون اشاره کرد.

در وبسایت معتبر webmed می خوانیم:
از فواید مصرف قرص جینسینگ برای خانم ها، کاهش علائم مرتبط با قاعدگی مانند دل درد و یبوست است. اما مصرف مداوم قرص جینسینگ و سایر فراورده های این گیاه توسط زنان ممکن است منجر به تغییراتی در قاعدگی شود. بنابراین بهتر است با احتیاط و مشورت پزشک مصرف شود.

طریقه مصرف قرص جینسینگ برای چاقی صورت

از دیگر موارد مهم طریقه مصرف قرص جینسینگ برای چاقی صورت است که باید به آن توجه کنید. با توجه به اطلاعات بالا قرص جینسینگ در لاغری موثرتر از چاقی است ولی خواص بی نظیری دارد که خوردن آن پیشنهاد می شود. اگر تصمیم دارید ریشه جینسینگ را مصرف کنید باید آن را در حدود ده دقیقه با بخار نرم کرده و برش داده و بجوشانید. روش آسان دیگر برای بهره بردن از خواص این گیاه، خرید قرص جینسینگ از داروخانه است. طریقه مصرف مکمل جینسینگ به طور معمول یک یا دو کپسول در طول روز است.

قرص جینسینگ برای چاقی صورت

زمان مصرف قرص جینسینگ برای چاقی صورت

از موارد مهم دیگر در مورد مصرف قرص جینسینگ برای چاقی صورت، زمان مصرف است. قرص جینسینگ به دلیل خواص بیشماری که دارد متقاضیان بسیاری دارد و اغلب افراد تمایل دارند زمان صحیح مصرف آن را بدانند. مصرف این قرص بهتر است صبح ها همراه با صبحانه باشد تا بتواند در طول روز، انرژی مورد نیاز بدن را به خوبی تامین کند. بهتر است هنگام مصرف قرص یک لیوان آب به همراه آن بنوشید تا جذب آن به طور کامل اتفاق بیفتد و مشکلات هضم ایجاد نکند.

قرص جینسینگ برای چاقی صورت برای چه کسانی منع مصرف دارد؟

مصرف قرص جینسینگ برای چاقی صورت برای یکسری افراد، بهتر است با مشورت با پزشک انجام شود. همان طور که در بالا بیان شد گیاه جینسینگ با برخی از داروها تداخل دارد؛ لذا بهتر است برخی افراد آن را با احتیاط مصرف کنند. افراد دارای مشکل فشارخون، مشکلات روانی مثل مانیا، دیابت، مشکلات خواب و زنان باردار و شیرده بهتر است از خوردن این مکمل خودداری کنند.


یکی از نکات مهم درباره گیاه جینسینگ این است که این قرص به طور کلی جنبه درمانی ندارد. نقش اصلی مکمل جینسینگ، پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری ها است. برای اینکه پس از مصرف جینسینگ با عوارض آن روبرو نشوید، باز هم بهتر است آن را بیشتر از ۹۰ روز مصرف نکنید. بعد از اینکه تصمیم گرفتید دوباره استفاده از قرص را آغاز کنید باید با یک پزشک مشورت کنید.

سخن پایانی
در این مقاله در حیطه قرص جینسینگ برای چاقی صورت سخن گفتیم. این مکمل بی نظیر خواص شگفت انگیزی برای بدن افراد دارد. بیشتر تحقیقات این دارو را به عنوان یک مکمل موثر برای کاهش وزن عنوان کرده اند. قرص جینسینگ می تواند پوستی شاداب و براق به مصرف کنندگان، هدیه دهد. یک تا دو کپسول از این کپسول را می توانید صبح ها برای تامین انرژی و سلامت بدن مصرف کنید. استفاده از مکمل جینسینگ به افرادی که داروهای دیگری مصرف می کنند یا با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کنند، پیشنهاد نمی شود.

منبع: ncbi ، webmed

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.