قرص منیزیم را کی بخوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
بدن ما به طور طبیعی حاوی منیزیم است، اما عواملی مانند فعل و انفعالات دارویی و رژیم های غذایی پر از غذاهای فرآوری شده به این معنی است که برخی از ما (به ویژه افراد مسن تر) به اندازه کافی این ریزمغذی را دریافت نمی‌کنیم. در این شرایط می‌توانیم منیزیم را به شکل قرص و مکمل دریافت کنیم. قرص منیزیم را می‌توان هر زمان از روز مصرف کرد. با اینحال به دلیل احتمال عوارض گوارشی بهتر است آن را همراه با وعده های غذایی مصرف کنید.

منیزیم نوعی الکترولیت است که مسئول تنظیم بسیاری از عملکردهای بدن از جمله انقباض عضلات، سیستم عصبی مرکزی، فشار خون، سطح قند خون و غیره است. به دلیل نقش های مختلف در بدن انسان، منیزیم کافی برای عملکرد صحیح بدن ضروری است. مقدار توصیه شده رژیم غذایی برای منیزیم بر اساس سن و جنسیت متفاوت است و از ۳۰ میلی گرم تا ۴۲۰ میلی گرم متغیر است. سطوح پایین منیزیم می‌تواند منجر به کمبود منیزیم شود که می‌تواند عوارض زیادی ایجاد کند. اما سوال مهمی که همیشه مطرح است این است که قرص منیزیم را کی بخوریم، برای پاسخ به این سوال همراه ما باشید.

قرص منیزیم برای چی خوبه؟

مصرف قرص منیزیم برای خواب بهتر، کمک به خواب رفتن یا ماندن در خواب موثر است. افراد ممکن است گرفتگی عضلات را اغلب در نیمه شب تجربه کنند که می‌تواند نتیجه ورزش شدید یا سایر انواع کار فیزیکی باشد. منیزیم برای گرفتگی عضلات پا بسیار مفید است.

مصرف قرص منیزیم برای سردرد، به ویژه میگرن، به طور بالقوه می‌تواند مفید باشد. مصرف قرص منیزیم در بارداری به جلوگیری از شروع انقباضات رحم تا زمان زایمان کمک می‌کند.

عوارض قرص منیزیم

واضح است که مصرف منیزیم فواید زیادی دارد، به خصوص اگر کمبود این ماده معدنی مهم را داشته باشید. مصرف ۴۰۰ میلی گرم مکمل منیزیم یا کمتر در روز بعید است که آسیبی ایجاد کند.

دوزهای بالای قرص های منیزیم (بیش از ۴۰۰ میلی گرم) می‌تواند باعث عوارض جانبی شود. شایع ترین عوارض جانبی قرص های منیزیم  اسهال، گرفتگی عضلات و ناراحتی های گوارشی است. این عوارض در اشکال خاصی از منیزیم – مانند اکسید منیزیم و سیترات منیزیم – رایج تر است.

بهترین زمان مصرف قرص منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی ضروری است. اهمیت آن برای حمایت از سلامت عمومی قابل انکار نیست زیرا در بیش از ۳۰۰ سیستم آنزیمی که فرآیندهای مختلف بیوشیمیایی را کنترل می‌کنند، شرکت می‌کند.

هر روز، بدن به دلیل فرآیندهای طبیعی مانند تعریق، تغییرات هورمونی و همچنین عملکرد کلیه ها منیزیم را از دست می‌دهد. گروه هایی که اغلب تحت تأثیر کمبود این ماده مغذی قرار می‌گیرند، مردان بالای ۷۰ سال و دختران و پسران نوجوان هستند.

کمبود منیزیم اگر درمان نشود در طول زمان می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. در حالی که افزایش مصرف این مینرال از طریق رژیم غذایی ترجیح داده می‌شود، استفاده از مکمل های منیزیم نیز به رفع کمبودها کمک می‎کند.

در واقع اگر فردی نتواند به اندازه کافی منیزیم را از غذا دریافت کند، قرص های منیزیم می‌توانند به او کمک کنند تا نیاز روزانه خود به این ماده معدنی را تأمین کند.  صرف‌نظر از زمان شما می‌توانید قرص منیزیم را هر زمان در روز مصرف کنید.

در وبسایت healthline می خوانیم:
مصرف مکمل و قرص منیزیم همراه با غذا می تواند از عوارض جانبی مانند اسهال، تهوع و استفراغ جلوگیری کند. همچنین بهتر است قرص منیزیم را با زمان مصرف داروهای دیگر تنظیم کنید تا از تداخل احتمالی پیشگیری کنید.

مصرف قرص منیزیم قبل از خواب

منیزیم یک ماده معدنی است که به بدن شما کمک می‌کند تا صدها کار مختلف را انجام دهد. بدن منیزیم را از غذاهایی مانند سبزیجات برگ ‌دار و آجیل دریافت می‌کند. با اینحال برخی افراد با مصرف مکمل‌ ها سطح منیزیم خود را افزایش می‌دهند.

طبق تحقیقات منیزیم با کمک به آرامش عضلات و اعصاب ممکن است برای بهبود کیفیت خواب مفید باشد. قرص منیزیم به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین کمک خواب های موجود امروزه است.

کارشناسان هنوز در حال بررسی ارتباط بین این ماده معدنی و خواب هستند. زیرا هنوز شواهد قطعی وجود ندارد که ثابت کند دقیقاً چگونه یا چرا بسیاری از افراد پس از مصرف قرص منیزیم خواب بهتری را گزارش می‌کنند.

با اینحال تحقیقات نشان می‌دهد منیزیم به حفظ سطوح سالم GABA، یک انتقال دهنده عصبی که خواب را تقویت کرده و استرس را کاهش می‌دهد، کمک می‌کند. این ترکیب  در حمایت از خواب عمیق و رفع مشکلات خواب به دلیل استرس و اضطراب نقش دارد.

خرید بهترین قرص منیزیم از داروخانه

آیا می‌توان قرص منیزیم را همراه با غذا مصرف کرد؟

به دلیل خاصیت ملین بودن، مکمل های منیزیم بهتر است همراه با غذا مصرف شوند. قرص منیزیم اگر با معده خالی یا بین وعده های غذایی مصرف شود، باعث اسهال خواهند شد.

همچنین توجه داشته باشید که غذاهای پرچرب ممکن است جذب منیزیم را کاهش دهند. به نظر می‌رسد کیفیت چربی های موجود در رژیم غذایی شما بر میزان جذب منیزیم موجود در غذاهایی که می‌خورید، تأثیر می‌گذارد.

بهترین زمان مصرف قرص منیزیم در بدنسازی

منیزیم نقش مهمی در انقباض عضلانی ایفا می‌کند و همچنین با قدرت عضلات مرتبط است. اگر به طور منظم تمرین کنید، نیاز شما به منیزیم افزایش می‌یابد. این به این دلیل است که بدن از منیزیم برای حفظ تحرک عضلات و رساندن اکسیژن به عضلات در حال کار استفاده می‌کند. همچنین در ریکاوری نقش دارد زیرا بر سنتز پروتئین و توانایی شما در کاهش التهاب که می‌تواند نتیجه تمرین شدید باشد، تأثیر می‌گذارد.

کاهش سطح منیزیم باعث تجمع اسید لاکتیک می‌شود که می‌تواند دلیل دردهای بعد از تمرین باشد. بدون منیزیم کافی، عضلات شما نمی‌توانند به درستی شل شوند که می‌تواند باعث گرفتگی شود. به همین دلیل، منیزیم معمولاً برای درمان گرفتگی عضلات توصیه می‌شود، زیرا انقباضات را تنظیم می‌کند و به عنوان یک مسدودکننده طبیعی کلسیم برای کمک به آرامش عضلات عمل می‌کند.

بهترین زمان مصرف قرص منیزیم در بدنسازی قبل از جلسه تمرینات است. کسانی که به طور منظم ورزش می‌کنند باید از قرص های منیزیم با مشورت پزشک برای طولانی مدت استفاده کنند.

سخن پایانی
منیزیم یک ماده معدنی ضروری در بدن است. این مینرال در همه عملکردهای بدن از تولید انرژی و سنتز پروتئین گرفته تا کنترل قند خون و تنظیم فشار خون نقش دارد. در رابطه با زمان مصرف آن شما می‌توانید قرص منیزیم را در هر زمانی از طول روز مصرف کنید. اما ورزشکاران باید آن را قبل از تمرین مصرف کنند.

منبع: webmd

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.