ویتامین دی شب بخورم یا روز؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
به نظر می رسد زمانی که قرص ویتامین D را مصرف می کنید و آنچه را که همراه با آن مصرف می کنید نقش مهمی در جذب آن داشته باشد. در این مقاله از مجله سلامتی داروبوم همه نکاتی که باید درباره بهترین زمان مصرف ویتامین D بدانید، آورده ایم.

بهترین زمان شبانه روز برای مصرف ویتامین D چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مصرف ویتامین D وجود ندارد. اما برخی از افراد متخصص ترجیح می‌دهند قرص ویتامین D را ساعات اولیه روز همراه با غذا مصرف کنند.

برخی افراد همچنین فکر می کنند که مصرف ویتامین D قبل از خواب می تواند خواب را مختل کند. اما هیچ تحقیق علمی برای تأیید این موضوع وجود ندارد.

با این حال، اگر فکر می‌کنید که ویتامین D مقصر شب بیداری های شماست، احتمالاً باید مکمل خود را زودتر مصرف کنید.

مصرف ویتامین D در صبح

بسیاری از افراد ترجیح می دهند ویتامین D خود را صبح ها مصرف کنند. تحقیقات به طور دقیق صحت این مطلب را اثبات نکرده اند اما مزیتی دارد که اگر بخشی از برنامه صبحگاهی قرار بگیرد، یادآوری مصرف مکمل آسان‌تر می شود.

آیا مصرف ویتامین D در شب باعث بی خوابی می شود؟

بسیاری از مردم فکر می کنند ویتامین D می تواند باعث بی خوابی و سایر اختلالات خواب شود، به خصوص وقتی که در شب مصرف شود.

تحقیقات نشان می دهد ویتامین D در تولید ملاتونین در بدن نقش دارد، هورمونی که به تنظیم ریتم شبانه روزی شما کمک می کند و می تواند به کیفیت کلی خواب شما کمک کند. این بدان معناست که ویتامین D در واقع ممکن است کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

اما اینجا جایی است که همه چیز پیچیده می شود.

بر اساس یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۸، مکمل می تواند به رفع کمبود ویتامین D کمک کند. به نوبه خود، این ممکن است علائم اختلال خواب را کاهش دهد. با این حال، این بررسی همچنین اشاره می کند که سطوح بالای ویتامین D در واقع می تواند خطر خواب ناسالم را افزایش دهد.

ممکن است همچنان بخواهید با مصرف ویتامین D در شب آزمایش کنید. اما اگر فکر می‌کنید که زمان خواب شما را مختل می‌کند، سعی کنید آن را زودتر در روز مصرف کنید.

چرا مردم از مکمل های ویتامین D استفاده می کنند؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید مکمل ویتامین D مصرف کنید. در اینجا D deets هستند.

در معرض خطر کمبود

طبق داده‌های سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، حدود ۴۱٫۶ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی‌کنند. خطر کمبود شما به موارد زیر بستگی دارد:

چقدر آفتاب میگیری تخمین زده می شود که ۵۰ تا ۹۰ درصد ویتامین D شما از آفتاب شیرین قدیمی تامین می شود. بنابراین اگر زیاد آفتاب نگیرید ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرید.

ویتامین ها در رژیم غذایی شما وجود دارد. دروغ نمی گویم – بسیاری از غذاها منابع غنی ویتامین D نیستند. اما با این وجود، خوردن غذاهایی مانند ماهی چرب، شیر، تخم مرغ و غلات صبحانه غنی شده با ویتامین D می تواند به شما کمک کند دوز روزانه خود را افزایش دهید.

رنگ پوست شما هرچه پوست شما تیره تر باشد، ملانین بیشتری در آن وجود دارد. ملانین رنگدانه ای است که به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید کمک می کند. اما همچنین توانایی پوست شما برای تولید ویتامین D را کاهش می دهد، به خصوص اگر در یک منطقه ابری زندگی می کنید.

سن شما. با بالا رفتن سن، توانایی پوست شما برای ساخت ویتامین D کاهش می یابد. همچنین، افراد مسن ممکن است زمان کمتری را زیر نور خورشید بگذرانند.

شرایط پزشکی خاص برخی از بیماری‌ها – مانند بیماری سلیاک، فیبروز کیستیک، بیماری کرون، و بیماری‌های کلیوی و کبدی – می‌توانند جذب یا متابولیسم ویتامین D را برای بدن سخت‌تر کنند.

آیا مصرف ویتامین D در شب فایده ای دارد؟

نظریات مختلفی درباره ارتباط مصرف قرص ویتامین D قبل از خواب و بی خوابی وجود دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که ویتامین D با تولید ملاتونین مرتبط است که ریتم شبانه روزی را تنظیم می کند و خواب را تحریک می کند. همچنین تحقیقاتی وجود دارد که کمبود ویتامین D را با برخی اختلالات خواب مرتبط می کند. اما، در حالی که کمبود ویتامین D ممکن است خواب سبک و نا آرامی را ایجاد کند، هیچ ارتباط مستقیمی بین مصرف قرص ویتامین D در شب و کیفیت خواب بهتر وجود ندارد.

آیا باید ویتامین D را همزمان با سایر ویتامین ها مصرف کنم؟

مولتی ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین‌های دوران بارداری وجود دارد که شامل ویتامین D در کنار ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین C می‌شود، بنابراین لازم نیست زیاد فکر کنید که آیا می‌توان آنها را با هم مصرف کرد. ویتامین های محلول در چربی مانند A، E و K نیز باید همراه با غذا مصرف شوند، بنابراین مصرف آنها با هم منطقی است.

همچنین تحقیقاتی برای حمایت از مصرف مکمل منیزیم همراه با ویتامین D وجود دارد، زیرا این ریزمغذی ها در کنار هم کار می کنند.

اگرچه برخی مکمل ها مانند پروبیوتیک ها و ویتامین های محلول در آب با معده خالی بهتر عمل می کنند. ممکن است بخواهید آنها را جداگانه و قبل از غذا مصرف کنید.

آیا تداخل دارویی با ویتامین D وجود دارد؟

برخی از مواد مغذی، مانند مواد معدنی آهن و کلسیم، هرگز نباید با هم مصرف شوند، زیرا برای مکان‌های گیرنده رقابت می‌کنند و در جذب یکدیگر اختلال ایجاد می‌کنند. خوشبختانه، هیچ تعامل شناخته شده ای بین ویتامین D و سایر ویتامین ها، مواد معدنی یا مکمل های غذایی رایج وجود ندارد. همچنین مصرف ویتامین D با اکثر داروهای تجویزی بی‌خطر است، مگر اینکه داروساز یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی شما غیر از این توصیه کند.

آیا زمان بدی برای مصرف ویتامین D وجود دارد؟

از آنجایی که ویتامین D محلول در چربی است، بهتر است آن را با معده خالی مصرف نکنید. برای جذب حداکثری، آن را با یک وعده غذایی قابل توجه و ترجیحاً با غذاهای حاوی چربی مانند آجیل، دانه ها و تخم مرغ مصرف کنید. (یا مثلاً نان تست آووکادو در صبحانه!)

اگر مصرف ویتامین D را فراموش کنم چه می شود؟

اگر مکمل خود را فراموش کردید، نیازی به دو برابر کردن دوز بعدی نیست. فقط به محض یادآوری آن را مصرف کنید یا تا روز بعد صبر کنید تا به روال خود بازگردید.

بهترین راه یادآوری مصرف دوز روزانه ویتامین D چیست؟

عادت گذاری کلید حل مشکل است. مصرف مکمل‌ها در یک زمان خاص هر روز به رعایت این قانون کمک می‌کند، بنابراین برای بهترین نتیجه، مکمل ویتامین D خود را بخشی جدایی‌ناپذیر از رژیم سلامت و تندرستی خود در نظر بگیرید – مانند نوشیدن آب، مسواک زدن دندان‌ها یا نوشیدن قهوه صبح. حتی می‌توانید مکمل خود را در کنار لیوان‌های قهوه قرار دهید تا صبح‌ها حافظه خود را آرام کنید.

سخن پایانی
بهترین زمان از روز برای مصرف ویتامین D، صرف یک وعده غذایی معمولی حاوی چربی است، و مصرف آن با سایر ویتامین ها و داروها اشکالی ندارد، مگر اینکه پزشک بگوید که این کار را نکنید. اگر یک دوز را از دست بدهید مشکلی نیست، اما مصرف منظم ویتامین D عادت خوبی است که می تواند به سلامت استخوان، خواب و خلق و خوی بهتر کمک کند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.