پروتئین وی ایرانی یا خارجی؟ کدومو بخرم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
یکی از سوالات پرتکرار و جنجالی در بین ورزشکاران مصرف پروتئین وی ایرانی و خارجی است. هر کدام از این محصولات طرفداران دو آتیشه خود را دارند. هر فردی سعی می کند طرف دیگر را متقاعد کند. ما در این مطلب از مجله داروبوم سعی کرده ایم به این سوال از جنبه های متعدد پاسخ بگوییم. سپس یک جمع بندی کامل بین پروتئین وی ایرانی یا خارجی انجام دهیم. با ما همراه باشید. (برندهای ایرانی پروتئین وی قیمت کمتری نسبت به خارجی ها دارند. برای مشاهده قیمت پروتئین وی به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.)

پروتئین وی خارجی

مثل هر کالا یا محصول دیگری عده ای بر این باورند که پروتئین وی خارجی قطع به یقین بهتر است حتی اگر قیمت بالاتری داشته باشد. یعنی حاضرند مکمل گران تر بخرند اما خارجی باشد. خوب تا اینجای کار با عقیده این دوستان همراهی می کنیم اما مشکل اینجاست که در سال های اخیر اکثر مکمل های ورزشی و غذایی تولید خارج دیگر اجازه ورود به کشور ندارند. همین عاملی است که پای محصولات تقلبی و تاریخ گذشته را به بازار مکمل های بدنسازی باز کند. از سوی دیگر پودر پروتئین وی خارجی در صورت اصل بودن به قیمت های گزافی فروخته شود.

پروتئین وی ایرانی

همان طور که در بالا گفتیم جای برندهای ایرانی در این عرصه خالی احساس می شد. به مرور برندهایی همچون دوبیس، ژن استار، کارن مکمل های خوب، با کیفیت و قیمت مناسب با بودجه اقشار مختلف جامعه را به بازار عرضه کردند. در یکی دو سال اخیر هم دو برند نام آشنای کاله و پگاه به تولید مکمل های ورزشی روی آورده اند.

مسئله دیگری که درباره انواع مکمل های بدنسازی از جمله پروتئین وی مطرح است بحث تحت لیسانس است. یعنی مکمل به صورت فله ای از خارج وارد شده و در داخل ایران بسته بندی می شود. در مدل دوم مواد اولیه و فرمولاسیون از کشور اصلی خریداری می شود سپس در ایران تولید می شود. در این صورت قیمت پروتئین وی خارجی تا حد زیادی کاهش یافته و در دسترس اغلب افراد قرار می گیرد. به طوری که با خرید دو مکمل تحت لیسانس هزینه ای معادل یک مکمل خارجی پرداخت خواهید کرد.

پروتئین وی کاله

این روزها پودر وی کاله از بهترین مکمل های پروتئین وی ایرانی در بازار است. پروتئین وی کاله با دارا بودن ۷۴ درصد پروتئین و ۹ درصد کربوهیدرات، ارزش بیولوژیکی بالایی ارائه می دهد. مکمل پروتئین وی کاله کنسانتره است و فاقد لاکتوز می باشد. به همین خاطر افرادی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند می توانند با خیال راحت از این مکمل بدنسازی در تغذیه خود استفاده کنند.

خرید وی کاله

پروتئین وی پگاه

پروتئین پگاه حاوی ۹۰ درصد وی کنسانتره است که هضم آسان و جذب سریع را برای ورزشکاران فراهم می آورد. این مکمل علاوه بر پروتئین شیر حاوی پرمیکس اختصاصی است که جذب و هضم پروتئین را راحت تر می کند. پودر پروتئین وی پگاه در قوطی های دو کیلویی عرضه می شود. علاوه بر بدنسازان و ورزشکاران، بیماران و سالمندان نیز برای جلوگیری از تحلیل عضلات خود می توانند با نظر پزشک پودر وی را مصرف کنند.

قیمت پروتئین اولترا پاور پگاه

کیفیت پروتئین وی در نمونه های ایرانی و خارجی چگونه است؟

کیفیت پروتئین وی رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد، به عبارتی هر چقدر کیفیت بالاتر قیمت بیشتر. اما اینکه کیفیت پروتئین وی ایرانی بیشتر است یا خارجی کمی جای تامل دارد. ما در اینجا قصد نداریم باور تکراری «جنس خارجی بهتر از جنس ایرانی است» را دوباره مطرح کنیم، چرا که برندهای ایرانی در سال های اخیر در بیشتر حوزه ها به ویژه روی صحبت ما مکمل های ورزشی پر قدرت ظاهر شده اند.

پروتئین وی ایرانی دوبیس، کارن، پروتئین وی ایرانی کاله و پگاه در این زمینه پیش تاز هستند. این برندها به دلیل کیفیت قابل قبولی که در مقایسه با پروتئین وی خارجی ارائه کرده اند توانسته اند نظر مثبت متخصصان تغذیه، مربیان و ورزشکاران را کسب کنند. بالا بودن کیفیت مواد اولیه عاملی است که در نهایت منجر به تولید مکمل با کیفیت می شود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.