چگونه پوست روشن تری داشته باشیم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
استانداردهای زیبایی هر روزه ما را به سمت و سویی می کشاند. یکبار ابروهای نازک، یکبار بینی قلمی، بار دیگر پوست برنزه. اما بعضی معیارها تقریبا تغییر ناپذیر است مثل پوست روشن. در همین کشور ایران پوست سفید و روشن بیشتر موردپسند افراد است. گاهی شدت این علاقه به قدری است که افراد برای روشن شدن پوست خود به دنبال روش های مختلف می گردنند. ماسک های روشن کننده و کرم های سفید کننده در بازار محصولات مراقبت از پوست بسیار پرطرفدار است. با این مقاله از مجله داروبوم همراه ما باشید تا بدانید چگونه پوست روشن تری داشته باشید.

جدای از ژنتیک عوامل سبک زندگی به حد باورنکردنی در روشنی یا تیرگی پوست تاثیر دارند. نکته ای که نباید فراموش کنید پروسه سفید کردن پوست طولانی و مداوم است. تبلیغات مختلف درباره سفید کردن پوست سریع و تضمینی فقط شما را به دردسر میاندازد و کمترین ضرر آن حس ناامیدی است که به شما دست می دهد. در عوض اگر صبور باشید و تحت نظر متخصص محصولات موضعی ویا خوراکی را با دقت مصرف کنید مطمئنا رنگ پوستتان دو الی سه درجه روشن خواهد شد. همچنین جای لک باقیمانده از جوش و لک آفتاب هم تا حد زیادی از بین خواهد رفت.

چرا پوست تیره می شود؟

اساسا رنگ پوست از رنگدانه ای به نام ملانین حاصل می شود. خود ملانین نیز توسط سلول های خاصی در پوست ایجاد می شوند. چنانچه این سلول های آسیب ببینند یا سلامت شان به خطر بیفتد بر میزان تولید ملانین تاثیر می گذارند. البته برخی اختلالات رنگدانه بخشی از پوست را درگیر می کنند اما برخی دیگر کل پوست را در بر می گیرد. بنابراین متوجه شدیم هر چه میزان تولید ملانین پوست بیشتر، پوست تیره تر می شود.

وقتی ما به دنبال روشن شدن پوست صورت و بدن هستیم در اصل باید کاری کنیم ملانین کمتری در پوست تولید شود. اما چطور و چگونه؟ بهترین روش روشن کردن پوست در خانه چیست؟ در این جا انواع محصولات موضعی که ملانین پوست را کم می کند معرفی می کنیم.

ماسک

در دسترس ترین چیزی که به ذهن خطور می کند تهیه ماسک های خانگی است. در این بخش موادی را معرفی می کنیم که هر کدام خاصیت روشن کنندگی منحصربفردی دارد و در بیشتر خانه ها یافت می شود.

زردچوبه

زردچوبه ماده ای است که از دیرباز برای کاهش تیرگی های پوستی بکار می رفته است. تحقیقات نشان می دهد زردچوبه سنتر ملانین را کاهش می دهد. ترکیبی در زردچوبه موجود است به نام کورکومین که آنزیم تیروزیناز را مهار می کند. با سرکوب این آنزیم دیگر ملانوسیت ها نمی توانند ملانین تولید کنند بنابراین پوست به مرور روشن و شفاف می شود.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی از مواد مفید برای مقابله با آفتاب سوختگی است. آلوئزین موجود در آلوئه ورا به سرکوب آنزیم تیروزیناز کمک می کند بنابراین ملانین کمتری سنتز می شود و رنگ پوست روشن و یکدست می شود.

آب لیمو

آب لیمو تازه نیز خواصی مانند آلوئه ورا دارد. نکته ای که در مواد سفیدکننده گیاهی از جمله آب لیمو حائز اهمیت است دوری از آفتاب تا پوست حساس و قرمز نشود.

چای سبز

چای سبز ترکیبی به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) دارد. جدیدترین تحقیقات حاکی از آن است که EGCG موجود در چای سبز از تمرکز ملاتونین جلوگیری می کند.

دارو برای سفید شدن پوست

اکثر ما به دنبال محصولات موضعی سفید کننده پوست هستیم. کمتری فردی است که از وجود دارو برای لک پوستی با خبر باشد. در این بخش به معرفی مکمل غذایی می پردازیم که با مداومت در مصرف آن لک های پوستی کمتر شده و پوست جدید سالم، شفاف و روشن می باشد. این مکمل چیزی نیست جز کپسول پیگمنتا.

قرص پیگمنتا برای سفیدی پوست

قرص پیگمنتا چیست؟

قرص پیگمنتا یک مکمل روشن کننده پوست است که با ترکیبات بی نظیر باعث طراوت و ازبین رفتن لک های پوستی می شود. گلوتاتیون ویتامین C، ویتامین E، آلفا لیپوئیک و عصاره هسته انگور فرمولاسیون این مکمل را تشکیل می دهند. شاید بتوان مزیت اصلی این مکمل را در مقایسه با سایر روش های روشن کردن پوست راحتی استفاده، قیمت مقرون به صرفه و نتیجه دائمی ذکر کرد. قرص پیگمنتا در کنار فوایدی که برای پوست دارد سلامت کلی بدن را تامین می نماید برای نمونه با داشتن ویتامین سی از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند.

بایدها و نبایدها

برخی عادات رفتاری در روشنی یا تیرگی پوست نقش بسزایی ایفا می کنند. سعی کنید عادات منفی را از خود دور کنید و عادات مثبت و موثر را در خود نهادینه کنید. این عادات عبارتند از:

ضد آفتاب مصرف کنید

هنگامی که پوست در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار می گیرد، ملانین بیشتری تولید می کند. در اصل با تولید ملانین به مقابله با آسیب های اشعه ماورابنفش بر می آید. به همین خاطر محافظت پوست در برابر آفتاب برای افرادی که به دنبال روشن شدن پوست هستند اهمیت دو چندان می یابد.

استفاده از کرم ضدآفتاب اولین و اساسی ترین راهکار برای مهار تولید ملانین در اثر نور خورشید است. قدم بعدی استفاده از لباس های آستین بلند و کلاه نقاب دار است.

سخن پایانی
بکارگیری هر یک از راهکارهای گفته شده آرزوی دیرینه برخی افراد که همانا روشن شدن پوست و برطرف شدن لک و تیرگی است را جامه عمل می پوشاند. این روش های سفید کننده پوست دو الی سه درجه پوست را روشن می کند. به یاد داشته باشید مصرف ماسک یا قرص روشن کننده پوست حداقل سه ماه به طول می انجامد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.