چگونه گینر خانگی درست کنیم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
برای عضله سازی بیشتر چه چیزی بهتر از مکمل گینر؟ پودرهای گینر برای افزودن کالری و پروتئین بیشتر به رژیم غذایی عالی هستند، به علاوه دارای کربوهیدرات هایی برای انرژی و برخی اسیدهای آمینه می باشند. در این مقاله چندین دستور العمل فوق العاده خوشمزه گینر خانگی جمع آوری کرده ایم که در ادامه مقاله طرز تهیه گام به گام آن ها آورده شده است. با ما همراه باشید. حتی اگر در پایان مکمل های گینر تجاری را به خانگی ترجیح دادید می توانید سری به سایت داروخانه آنلاین داروبوم بزنید و از قیمت گینر مطلع شوید.

گینر چیست؟

پودرهای گینر به طور انحصاری برای افرادی ساخته شده اند که می خواهند وزن و توده عضلانی سالمی داشته باشند و از شر هیکل بسیار لاغر و نحیف خود خلاص شوند. افزایش وزن یک راه عالی برای ساختن بدنی عضلانی است. به افراد کالری اضافی را که برای عضله سازی نیاز دارند، تامین می کند.

اغلب، گینرها در نوشیدنی های شیک مصرف می شوند. اینها سرشار از انواع ریز مغذی ها و درشت مغذی ها مانند پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و کراتین هستند. آنها معمولاً فرمول های غنی از کالری هستند، اما می توان یک نسخه با کالری کمتر را انتخاب کرد تا به جای افزایش وزن، روی افزایش عضلات بدون چربی تمرکز کند.

اگر به‌دنبال دستور تهیه شیک افزایش دهنده وزن و عضله ساز لذیذ هستید، ما به شما چند دستور العمل فوق العاده کاربردی را معرفی می کنیم. اما، قبل از آن باید با فواید گینر آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: مکمل گینر چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

فواید گینر

مکمل بدنسازی گینر فواید مختلفی دارد که در این بخش به تعدادی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

به سرعت جذب می شود

ماس گینرها به شکل پودر در دسترس هستند و بنابراین به راحتی می توان آنها را در یک شیک مخلوط کرد. شیک های ماس گینر به صورت مایع هستند و باعث می شود به راحتی توسط بدن شما جذب شوند و حداکثر فواید را ارائه دهند.

تغذیه مناسب را به شما می دهد

از آنجایی که ماس گینرها سرشار از ریز مغذی ها و درشت مغذی های مختلف هستند، منبع بسیار خوبی برای تغذیه هستند. آنها می توانند به عنوان یک جایگزین غذای عالی و همچنین مکمل وعده غذایی شما باشند.

منبع خوب پروتئین

پودرهای گینر پروتئین را به مقدار مناسبی ارائه می دهند. این به شما کمک می کند تا در حد نیاز روزانه خود به پروتئین بمانید و ماهیچه بسازید. بسیاری از گینرها محتوای پروتئین بیشتری در هر وعده ارائه می دهند. به طور کلی نیاز به مصرف مکمل پروتئین اضافی را برطرف می کند.

کالری مورد نیاز را تامین می کند

برای افزایش حجم یا وزن عضلانی، باید کالری بیشتری مصرف کنید. مصرف این همه کالری اضافی از رژیم غذایی به تنهایی عملا امکان پذیر نیست. شیک های ماس گینر یک راه عالی برای پر کردن خود با تمام کالری های مورد نیاز به روشی لذیذ و بدون دردسر است.

آیا امکان تهیه گینر در خانه وجود دارد؟

بله، با کمی اطلاعات درباره ارزش غذایی مواد غذایی مختلف، می توانید پودر گینر خود را در خانه درست کنید. به عنوان مثال، می توانید آنها را به شکل زیر بسازید:

پودرهای گینر خانگی همانطور که قبلا ذکر شد، به افزایش وزن سالم و رشد توده عضلانی کمک می کند.

مزایای گینر خانگی

هنگامی که پودر پروتئین خود را در خانه درست می کنید، متوجه می شوید که چه موادی در آن وجود دارد. ایمن و بدون مواد نگهدارنده است. می توانید پودر را با توجه به سلیقه و نیازهای غذایی خود تغییر دهید. حتی می توانید آنها را برای نیازهای پروتئینی کودکان به آنها بدهید.

ترکیبات اصلی گینر خانگی

با موادی که در اینجا آورده شده می توانید انواع گینرهای خانگی را  ساده و آسان درست کنید.

دانه چیا

دانه چیا یک ابر غذای معروف با محتوای پروتئین بالا است. آنها دانه های سیاه رنگ کوچکی از گیاهی به نام Salvia Hispanica هستند که از خانواده نعناع می آید. آنها در دوره مایاها استفاده می شدند و کلمه واقعی “chia” در زبان مایا به معنای “انرژی” است. اخیراً به دلیل اهمیت آن شناخته شده است. محتوای فیبر بالایی دارد و حاوی کلسیم، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، پتاسیم، ویتامین B1، B2 و B3 است. آنها کالری کمی دارند و همچنین فاقد گلوتن هستند. سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب می رسانند و باعث بیماری هایی مانند سرطان می شوند، مبارزه می کند. حاوی ۱۴ درصد پروتئین است که در مقایسه با بسیاری از گیاهان بسیار زیاد است. محتوای فیبر بالا به هضم سالم کمک می کند و در عین حال جذب مواد مغذی را بهبود می بخشد. این به احساس سیری کمک می کند، که مصرف غذای بیشتر را محدود می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

دانه کتان

اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین اصلی ترین دلیلی هستند که چرا دانه های کتان بیشتر به دنبال آن هستند. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است و گفته می شود که دارای خواص محافظتی در برابر سرطان است. آنها دانه های قهوه ای کوچکی هستند که از گیاه کتان می آیند. دانه های آن ها طعم آجیلی دارد و می توان آن را به صورت خام یا فشرده برای تولید روغن مصرف کرد. محتوای فیبر بالای آن به مشکلاتی مانند یبوست کمک می کند. به مدت طولانی تری احساس سیری می کند و به کاهش وزن کمک می کند. به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد قلب و گردش خون معروف است. همچنین گفته می شود که به حساسیت به انسولین کمک می کند و سطح قند خون را بهبود می بخشد. علاوه بر این، گرگرفتگی و سایر علائمی که زنان در دوران یائسگی با آن مواجه می شوند را کاهش می دهد.

دانه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل یک آنتی اکسیدان ریک هستند – به ویژه با کاروتنوئیدها و ویتامین E. التهاب را کاهش می دهد و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. دانه کدو تنبل دارای غلظت بسیار بالایی منیزیم است که به کنترل فشار خون، کاهش خطر بیماری قلبی، حفظ استخوان های سالم و تنظیم سطح قند خون کمک می کند. سرشار از روی است که گفته می شود تعداد اسپرم را بهبود می بخشد. حاوی نوعی پروتئین به نام تریپتوفان است که خواب را بهبود می بخشد. باز هم، این دانه ها همچنین سرشار از فیبر هستند که هضم را بهبود می بخشد و به کاهش وزن کمک می کند. خوردن این ها می تواند بسیاری از کمبودهای تغذیه ای را برطرف کند، بدن شما را از بیماری های مختلف محافظت کند و خلق و خو، انرژی و ایمنی را بهبود بخشد.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از پروتئین، فیبر و چربی خوب است. آنها سرشار از ویتامین هایی مانند فولات، تیامین، اسید پانتوتنیک، کولین، ریبوفلاوین و ویتامین B6، C و E هستند. آنها حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، روی و غیره هستند که حفظ سیستم دفاعی بدن آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کنند. شناخته شده است که سطح کلسترول و فشار خون بالا را کاهش می دهد و عملکرد قلب را بهبود می بخشد. آنها همچنین به حفظ سطح قند خون کمک می کنند. ویتامین B6 موجود در تخمه آفتابگردان به تقویت عملکرد مغز مانند حافظه، تمرکز و خلق و خو کمک می کند. محتوای غنی پروتئین و فیبر به هضم، کاهش وزن و قدرت عضلانی کمک می کند.

بادام

بر کسی پوشیده نیست که بادام حاوی مواد مغذی زیادی است. این آجیل خوشمزه دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به مبارزه با بیماری ها کمک می کند. به کنترل سطح قند خون کمک می کند. منیزیم موجود در بادام به کنترل سطح فشار خون کمک می کند. بادام برای کاهش سطح کلسترول خون شناخته شده است. محتوای فیبر با بهبود حرکات روده به هضم کمک می کند. با کمک به احساس سیری طولانی مدت به کاهش وزن کمک می کند. خواص مواد مغذی موجود در بادام به عملکرد سالم قلب کمک می کند. بادام همچنین حاوی منیزیم، مس، کلسیم، منگنز، ویتامین K و روی است که به سلامت استخوان ها کمک می کند.

جو

جو برای مدت طولانی به عنوان یک غذای سالم در نظر گرفته شده است. محتوای بالای فیبر به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و به کاهش وزن کمک می کند. همچنین به اجابت مزاج آسان کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در جو دوسر از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به سلول ها جلوگیری می کند و از این رو از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. جو به حفظ سطح قند و فشار خون سالم کمک می کند. آنها حاوی پروتئین و اسیدهای چرب سالم هستند که برای سلامت عمومی مفید است. علاوه بر این، آنها حاوی مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین هستند که ایمنی را بهبود می بخشد.

طرز تهیه گینر موز و بادام زمینی در خانه

برای درست کردن شیک گینر کرمی و لذیذ، تمام چیزی که نیاز دارید در اینجا آمده است:

مواد لازم

  • شیر (۳۰۰ میلی لیتر) (اگر سرد باشد بهتر است)
  • یک عدد موز (متوسط ​​یا بزرگ)
  • ۱ پیمانه جو (تقریباً ۴۰ گرم)
  • کره بادام زمینی (۱-۲ قاشق غذاخوری)

طرز تهیه

موز را برش بزنید و همه مواد را در مخلوط کن یا شیشه مخلوط کن بریزید.

همه مواد را کامل با هم مخلوط کنید.

نتیجه:

طرز تهیه مس گینر با موز

نکته ای که در مصرف مکمل گینر آماده یا گینر خانگی وجود دارد این است که میزان کالری دریافتی و نوع تیپ بدنی باید در نظر گرفته شود. برخی افراد به سرعت چربی می سوزانند و به راحتی می توانند ماهیچه های بدون چربی را تشکیل دهند.

با این حال، سایر تیپ‌های بدنی برای افزایش وزن که پیش نیاز ساختن ماهیچه‌هاست، مشکل دارند. اگر می خواهید برای حجیم شدن وزن خود را افزایش دهید، باید ۷۰۰-۱۰۰۰ کالری در روز مصرف کنید.

در اینجا یک دستور العمل ساده برای تهیه مس گینر در خانه آورده شده است:

مواد لازم

  • ۲ فنجان شیر کامل (یا شیر بادام)
  • ½ فنجان جو خام (۴۰ گرم)
  • ۱ عدد موز
  • ۲ پیمانه پودر پروتئین با هر طعمی
  • ۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • ۳ تکه یخ

طرز تهیه

همه مواد را در مخلوط کن با هم ترکیب کنید تا بافت یکدست شود و مواد به خوبی مخلوط شوند.

این مقدار مواد برای یک وعده کافی می باشد.

ارزش غذایی

  • کالری: ۹۴۹ کیلو کالری
  • پروتئین: ۷۳ گرم
  • کربوهیدرات: ۹۲ گرم
  • چربی: ۳۲ گرم

گینر خانگی برای افزایش حجم

 ماس گینر شکلاتی کره بادام زمینی

مواد لازم

  • ۲ فنجان شیر کامل (۴۷۳ میلی لیتر)
  • ۲ پیمانه پودر پروتئین شکلات
  • ۱/۲ فنجان بستنی فنجان کره بادام زمینی
  • ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

طرز تهیه

همه مواد را در مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا گلوله ها از هم باز شده و پودرها حل شوند.

ارزش غذایی

  • کالری: ۹۶۴ کیلو کالری
  • پروتئین: ۷۶ گرم
  • کربوهیدرات: ۷۳ گرم
  • چربی: ۴۲ گرم

گینر کره بادام زمینی و فندق

مواد اولیه

  • شیر ⅔ فنجان (۱۵۰ میلی لیتر)
  • ۲ پیمانه پودر پروتئین با طعم وانیل
  • ۲۰ گرم پودر بادام زمینی طبیعی
  • ۱۰ گرم روغن فندق آب شده
  • ۵۰ گرم موز منجمد
  • ۱ مشت یخ خردشده

طرز تهیه

همه مواد را در مخلوط کن با هم ترکیب کنید. مخلوط کنید تا بافت صاف شود و توده های پودری حل شوند.

ارزش غذایی

  • کالری: ۵۰۴ کیلو کالری
  • پروتئین: ۲۸ گرم
  • کربوهیدرات: ۵۰ گرم
  •  چربی: ۱۸ گرم
مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.