مولتی ویتامین عضله ساز و نحوه عملکرد آن در بدنسازی

آنچه در این مقاله می خوانید:
مصرف مولتی ویتامین می‌تواند به شما کمک کند که مواد مغذی مورد نیاز برای حمایت از برنامه تمرینی خود را دریافت کنید. علاوه بر این، مولتی ویتامین بدنسازی همچنین می‌تواند به بهبود سلامت و تندرستی کلی شما کمک کند. اگر در حال حاضر مکمل مولتی ویتامین مصرف نمی‌کنید، شروع آن می‌تواند برای تسریع عضله سازی و ریکاوری مفید باشد. در ادامه مقاله توضیحات بیشتری در رابطه با مولتی ویتامین عضله ساز و نحوه عملکرد آن در بدنسازی ارائه می‌گردد.

مولتی ویتامین چیست؟

قرص مولتی ویتامین یکی از رایج ترین مکمل های غذایی است که افراد مختلف برای پر کردن شکاف های تغذیه ای خود از آنها استفاده می‌کنند. در واقع مکملی به نام مولتی ویتامین عضله ساز وجود ندارد. اما استفاده از مولتی ویتامین ها می‌تواند به تولید انرژی در بدن و عضله سازی کمک کند.

مولتی ویتامین عضله ساز

مولتی ویتامین به اشکال مختلف به بدنسازی و حفظ عضلات بدن کمک می‌کند.  کمبود ویتامین در بدنسازی یکی از دلایل کاهش حجم عضلات است. کمبود ویتامین خود را به شکل خستگی، اختلال در رشد عضلانی و کاهش عملکرد عضلات نشان می‌دهد. بنابراین با مصرف مولتی ویتامین می‌توان از این عوارض جلوگیری کرد و عضله سازی را در بدن فعال کرد.

ضرورت مصرف مولتی ویتامین در بدنسازی

بدنسازی یک کار فیزیکی دشوار است که از بسیاری جهات به بدن استرس وارد می‌کند. مکمل های مولتی ویتامین ترکیب جالبی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که یک منبع اضافی از مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم کند.

۱- ویتامین C در بدنسازی

ویتامین C به دلایل مختلفی یک ویتامین مهم در مولتی ویتامین بدنسازی است. اول، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند که به بهبود رشد و ترمیم عضلات کمک می‌کند. همچنین برای جلوگیری از استرس اکسیداتیو فوق العاده است.

علاوه بر این، هیچ چیز برای سنتز کلاژن بهتر از ویتامین C نیست. کلاژن یک پروتئین کلیدی برای تقویت رباط ها و تاندون ها است. در واقع، برای سلامت کلی بافت همبند عالی است.

بیشتر بخوانید: قرص مولتی ویتامین برای چیست؟

۲- نقش ویتامین های گروه B در رشد عضلات

ویتامین B کمپلکس نقش مهمی در چندین فرآیند بدن دارد. این امر باعث می‌شود مکمل های ویتامین B یک انتخاب عالی برای بدنسازان باشند.

ویتامین B کمپلکس شامل چندین ویتامین کلیدی است که در متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها نقش دارند. این ویتامین ها تولید انرژی را در طول تمرین افزایش داده و روند ریکاوری عضلات شما را تسهیل می‌کنند.

در وبسایت naturaltein می خوانیم:
امروزه اغلب افراد خلق و خوی خوبی ندارند، شاید به دلیل مشکلات سلامتی یا دلایل دیگر. خبر خوب این که مولتی ویتامین ها می توانند بر خلق و خو نیز تأثیر مثبت بگذارند. تحقیقات به ما می گویند مصرف مولتی ویتامین های بدنسازی نه تنها بر خلق و خوی ضعیف و جبران کمبود مواد مغذی تأثیر می گذارد، بلکه علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد. بنابراین، فواید مولتی ویتامین در بدنسازی تنها به جنبه فیزیکی محدود نمی شود.

۳- کمبود ویتامین D و رشد ضعیف ماهیچه ها

ویتامین D یک ویتامین ضروری برای همه است، نه فقط برای بدنسازان. با این حال، بدنسازان ممکن است به دلایل مختلفی از مزایای بیشتری بهره مند شوند.

ویتامین D نه تنها به عنوان یک ضد التهاب عمل کرده و از سلامت مفاصل حمایت می‌کند، بلکه برای تولید تستوسترون نیز فوق العاده است. تستوسترون برای ساخت ماهیچه ها و کمک به ریکاوری آنها بسیار مهم است.

برخی از بدنسازان به دلیل فشاری که استخوان هایشان در طول تمرین تحمل می‌کند، بیشتر مستعد پوکی استخوان و سایر بیماری های استخوانی هستند. خوشبختانه، این ویتامین به تقویت استخوان‌ ها و ماهیچه ‌ها کمک می‌کند.

۴- لزوم مصرف ویتامین E برای بدنسازان

ویتامین E از سلامت مغز، سلامت قلب و عروق و سلامت کلی سیستم ایمنی حمایت می‌کند. همچنین برای کاهش التهاب و بهبود استقامت مفید است که در بدنسازی جائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: فواید مولتی ویتامین مینرال در بدنسازی چیست؟

۵- تاثیر ویتامین A در بدنسازی

ویتامین A برای سنتز پروتئین و رشد عضلات ضروری است. این ویتامین همچنین به تولید تستوسترون کمک می‌کند که با عضله سازی در ارتباط است. ویتامین A به قدرت عضلانی کمک کرده و با تقویت ساختار استخوانی از عضلات شما حمایت می‌کند.

خرید بهترین مولتی ویتامین عضله ساز

۶- نقش آهن در بدنسازی

آهن به تشکیل هموگلوبین کمک می‌کند که اکسیژن را به سراسر بدن منتقل می‌کند. به علاوه، به تولید انرژی و عملکرد عضلات در طول تمرینات با شدت بالا کمک می‌کند.

مهمترین عملکرد آهن تقویت عملکرد کلی سیستم ایمنی بدن شماست. این امر به جلوگیری از بیماری، مبارزه با عفونت و تسریع ریکاوری عضلات کمک می‌کند.

۷- مصرف کلسیم برای ورزشکاران

کلسیم یک عنصر کلیدی برای بهبود استحکام و سلامت استخوان ها است. این مینرال به حفظ تراکم استخوان برای بدنسازان کمک می‌کند. از آنجایی که بدنسازان فشار زیادی به ماهیچه ها و استخوان های خود وارد می‌کنند، به دوز کلسیم اضافی در رژیم غذایی خود نیاز دارند.

۸- منیزیم بهترین مکمل برای رفع اسپاسم عضلانی

منیزیم در انقباضات و آرامش عضلات نقش دارد و افزودن این ترکیب به مکمل ‌ها می‌تواند به جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک کند. به علاوه، منیزیم انرژی بیشتری به شما می‌دهد و خستگی را کاهش می‌دهد.

کلسیم یک عنصر کلیدی برای بهبود استحکام و سلامت استخوان ها است. این مینرال به حفظ تراکم استخوان برای بدنسازان کمک می‌کند. از آنجایی که بدنسازان فشار زیادی به ماهیچه ها و استخوان های خود وارد می‌کنند، به دوز کلسیم اضافی در رژیم غذایی خود نیاز دارند.

۹- زینک برای کمک به ریکاوری در بدنسازی

زینک نقش مهمی در تولید تستوسترون و حمایت از سیستم ایمنی دارد. تستوسترون برای ساخت و حفظ عضله بسیار مهم است. زینک همچنین در سنتز پروتئین، فرآیندی که در آن بافت عضلانی جدید ساخته می‌شود، نقش دارد.

بهترین مولتی ویتامین عضله ساز کدام است ؟

مولتی ویتامین ها برای بدنسازان مهم هستند زیرا به جایگزینی مواد مغذی از دست رفته به دلیل افزایش فعالیت بدنی کمک می‌کنند. آنها همچنین به حمایت از سیستم ایمنی سالم کمک می‌کنند که هنگام تمرین منظم ضروری است.

۱- قرص مولتی ویتامین مینرال نوتریمد

قرص مولتی ویتامین مینرال نوتریمد یک مکمل غذایی کامل برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. این مکمل سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به تولید انرژی کمک می‌کند. استفاده از این قرص برای عضله سازی مفید است و از تحلیل عضلات جلوگیری می‌کند.

قیمت مولتی ویتامین مینرال نوتریمد

۲- قرص مولتی ویتامین مینرال کارن

قرص مولتی ویتامین مینرال کارن ۶۰ عددی ترکیبی کامل از ۲۶ ریزمغذی را ارائه می‌دهد که برای تقویت قدرت عضلانی و عضله سازی مفید است. مصرف این مولتی ویتامین به تسریع ریکاوری کمک کرده و در تمرینات سخت مانع تحلیل عضلات می‌شود.

مولتی ویتامین مینرال کارن

۳- کپسول ومیناویت اسپرت ویوا تیون

کپسول ومیناویت اسپرت ویوا تیون برای بانوان ورزشکار طراحی و تولید شده است. در فرمولاسیون این مکمل علاوه بر ویتامین و مینرال، اسیدهای آمینه ضروری وجود دارد که بلوک های سازنده عضلات هستند. استفاده از این مکمل توان بدنی را افزایش داده و از سلامتی حمایت می‌کند.

کپسول ومیناویت اسپرت ویواتیون

سخن پایانی
مصرف مکمل های مولتی ویتامین می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند اگر در تلاش برای افزایش حجم عضلانی هستید. مولتی ویتامین ها مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می‌کنند که برای سلامتی و عملکرد مطلوب ضروری هستند. هنگام تلاش برای عضله سازی، مصرف کالری و پروتئین کافی مهم است.

منبع: awtsuprints

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.