قرص منیزیم برای چی خوبه؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص منیزیم
از انواع مکمل های غذایی است که شاید کمتر کسی به سراغ آن برود. این هم به خاطر کم بودن اطلاعات درباره خواص منیزیم برای بدن و مزایای مصرف مکمل منیزیم است. به طور خلاصه فواید قرص منیزیم عبارتند از: کاهش سردردهای میگرنی (سردردهای دوره قاعدگی در زنان)، جلوگیری از گرفتگی عضلات، کنترل اضطراب و بی قراری های مکرر، درمان ضعف و خستگی بدن، کاهش فشار خون و کنترل قند خون است.

منیزیم یکی از مواد معدنی مفید برای بدن است که می توانید از طریق منابع غذایی مختلف، آن را دریافت کنید. اگرچه در اکثر موارد، میزان منیزیم مورد نیاز بدن از طریق منابع غذایی و مواد مختلف تامین می شوند؛ اما می توانید برای بهره مندی از خواص منیزیم، از قرص منیزیم استفاده کنید. خواص قرص منیزیم می توانند تاثیر زیادی روی سلامت عمومی شما داشته باشند. پس اگر می خواهید بدانید که قرص منیزیم برای چی خوبه، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

اسپاسم و گرفتگی عضلانی

گرفتگی عضلانی و اسپاسم های عضلانی می توانند باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی شوند که از جمله آن ها می توان به درد، محدود شدن فعالیت ها و … اشاره کرد. در حالی که عوامل بسیار متنوعی می توانند باعث بروز این مشکل شوند، اسپاسم و گرفتگی عضلانی می تواند با کمک منیزیم درمان شود. افرادی که به صورت منظم از منیزیم استفاده می کنند، کمتر شاهد بروز این مشکل هستند.

خواص قرص منیزیم برای پوست و مو

کمبود منیزیم می تواند عاملی برای از بین رفتن اسیدهای چرب در پوست شود. این اسیدهای چرب نقش بسیار موثری در زیبایی پوست و پیشگیری از چین و چروک های پوستی دارند. از جمله خواص قرص منیزیم برای پوست و مو، می توان به افزایش تولید اسیدهای چرب در پوست اشاره کرد. همچنین، مطالعات نشان می دهند که مصرف قرص منیزیم می تواند باعث پیشگیری از ریزش مو شود.

در وبسایت medicalnewstoday می خوانیم:
در حالی که بیشتر تحقیقات روی نقش کلسیم در سلامت استخوان متمرکز شده است، ذکر این نکته حائز اهمیت است که منیزیم نیز برای تشکیل استخوان سالم ضروری است. در سال ۲۰۱۳ تحقیقی انجام شده است که مصرف کافی منیزیم را با تراکم استخوان بالاتر و ریسک کمتر ابتلا به پوکی استخوان در زنان بعد از یائسگی مرتبط دانسته است. منیزیم ممکن است به طور مستقیم و غیرمستقیم سلامت استخوان ها را بهبود بخشد، زیرا به تنظیم سطوح کلسیم و ویتامین D که دو ماده مغذی دیگر برای سلامت استخوان هستند، کمک می کند.

اضطراب، افسردگی و بی قراری

متاسفانه در دنیای امروز بسیاری از افراد به ویژه نوجوانان و جوانان با مشکل افسردگی و اضطراب مواجه هستند. اگرچه برای درمان این مشکلات لازم است که افراد به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنند. اما تحقیقات علمی نشان می دهند که مصرف منظم منیزیم می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به افسردگی و بی قراری شود. چرا که منیزیم باعث افزایش ترشح هورمونی به نام سروتونین در بدن می شود. این هورمون نقش موثری در افزایش احساس شادی و رضایت از خویش دارد. به همین خاطر، افرادی که با کمبود منیزیم و ترشح این هورمون مواجه می شوند، احساس افسردگی و بی قراری نیز دارند.

میگرن های مکرر

میگرن یکی از مشکلات رایج در خانم ها و آقایان است که خود را به صورت حملات مکرر نشان می دهد. مواد معدنی بسیار متنوعی وجود دارند که می توانند در کاهش علائم میگرن موثر باشند. تحقیقات اخیر نشان می دهند که کمبود منیزیم ارتباط مستقیمی روی میگرن دارد. بنابراین، افرادی که دارای حملات میگرن مکرر هستند، باید تا حد امکان از مکمل های حاوی منیزیم استفاده کنند. زنانی که در دوران قاعدگی، شاهد شدت گرفتن سردردهای روزانه خودشان هستند، می توانند از مکمل های حاوی منیزیم استفاده کنند. مطالعات زیادی وجود دارند که اثربخشی بدون عارضه منیزیم را در درمان میگرن های مکرر، مشخص می کنند.

خرید بهترین قرص منیزیم از داروخانه

از دست دادن اشتها

افرادی که با مشکل کمبود منیزیم مواجه هستند، ممکن است بیشتر از دیگران میل به خوردن خوراکی هایی مانند شکلات داشته باشند. پس از فواید قرص منیزیم، می توان به افزایش اشتهای سالم و پیشگیری از چاقی و اضافه وزن اشاره کرد.

خستگی و ضعف بدون دلیل خاص

افرادی که خستگی و ضعف بدنی زیادی را تجربه می کنند و هیچ دلیل منطقی برای بروز خستگی و ضعف بدنی برای آن ها وجود ندارد، احتمالا از کمبود منیزیم در بدن خودشان رنج می برند. پس از خواص قرص منیزیم می توان به رفع خستگی و ضعف بدون دلیل خاص اشاره کرد. خستگی ها و ضعف های جسمانی با افزایش انرژی که توسط منیزیم در بدن شما ایجاد می شود، مرتبط هستند.

خواص قرص منیزیم برا سیستم ایمنی بدن

کمبود منیزیم می تواند باعث کاهش عملکرد درست سیستم ایمنی بدن شود. متاسفانه، برخی از افراد بدون اینکه توجهی به فواید مصرف قرص منیزیم داشته باشند، از مصرف این مکمل دوری می کنند. در حال که قرص منیزیم می تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشد.

مقاله پیشنهادی:
خوشبختانه منیزیم به اشکال مختلف دارویی مانند قرص، کپسول و شربت ارائه می شود. یکی از این اشکال قرص جوشان منیزیم است که مصرف آن را راحت تر و لذتبخش تر است. برای آشنایی با فواید قرص جوشان منیزیم مقاله ای با عنوان «قرص جوشان منیزیم برای چیست» تهیه کرده ایم.

کنترل قند خون

یکی از فواید قرص منیزیم که احتمالا برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است، کنترل قند خون و دیابت است. قرص منیزیم می تواند باعث افزایش سوخت و ساز کربوهیدرات در بدن شود. بنابراین، حتی اگر افراد میزان کربوهیدرات مصرفی زیادی داشته باشند، می توانند با مصرف قرص منیزیم قند خون خودشان را کنترل کنند. تحقیقات زیادی نیز وجود دارند که نشان می دهند مصرف منیزیم می تواند به کنترل دیابت کمک کند و یا برای پیشگیری از آن موثر باشد.

کاهش فشار خون

یکی از فواید قرص منیزیم فشار خون یکی از بیماری های رایج قلبی و عروقی است که می تواند تاثیر بسیار بدی روی سلامت عمومی بدن داشته باشد. بالا بودن فشار خون، می تواند علائم مختلفی مانند سردرد، احساس سوزش در کف سر و … را به همراه داشته باشد. به همین خاطر، می توانید برای کاهش فشار خون خودتان از مکمل هایی استفاده کنید که به صورت طبیعی باعث کاهش فشار خون می شوند. مکمل های حاوی منیزیم و پتاسیم نقش بسیار موثری در کاهش فشار خون و کنترل آن دارند.

قرص منیزیم در لاغری

یکی از فواید قرص منیزیم که بسیار به آن پرداخته می شود، تاثیر آن را روی سلامت عمومی بدن و کاهش وزن است. اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید بگوییم که قرص منیزیم تاثیر مستقیمی روی لاغری شما ندارد. ولی اگر به دنبال یک ماده معدنی مفید هستید تا بتوانید با کمک آن وزن خود را ثابت نگه دارید، می توانید از قرص منیزیم استفاده کنید.

در واقع این ماده معدنی می تواند به صورت مستقیم باعث افزایش حساسیت بدن به انسولین شود. بنابراین، میزان ترشح انسولین به ویژه زمانی که شما کربوهیدرات مصرف می کنید، افزایش پیدا می کند. این موضوع می تواند دلیلی برای کاهش وزن در اثر مصرف قرص منیزیم باشد. همچنین، قرص منیزیم به دلیل اینکه می تواند سطح کورتیزول در بدن را کاهش دهد، می تواند روی کاهش وزن موثر باشد.

سخن پایانی
در این مقاله کلیه خواص قرص منیزیم را برای سلامتی بدن توضیح دادیم. به طور خلاصه می توان گفت که کمبود منیزیم می تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد؛ ولی احتمال بروز عوارض منیزیم در صورت مصرف بیش از حد این ماده معدنی نیز وجود دارد. می توانید برای بهره مندی از این خواص، قرص منیزیم را از داروخانه ها تهیه کنید و به صورت روزانه میل نمایید.

منبع: healthline , webmd

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.