چگونه رگ دست برجسته داشته باشیم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
رگ های برجسته و نمایان آرزوی هر شخصی است که در زمینه بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می کند. این موضوع باعث شده ورزشکاران به دنبال راهکارهایی برای برجسته سازی رگ های ساعد و بازو باشند. اگر شما هم این سوال را در سر دارید که چگونه رگ دست برجسته داشته باشیم؟ مطالعه این مقاله از مجله داروبوم را به شما توصیه می کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

برجستگی رگ ها چیست؟

واسکولاریتی (Vascularity) یا رگ های برجسته در اثر کاهش چربی ها و افزایش عضلات است. بیشتر در بدنسازانی که سالهاست به ورزش بدنسازی مشغول هستند رایج است. هر چه رگ ها نمایان تر باشد نشان از جذابیت و حرفه ای تر بودن ورزشکار است. به طوریکه برخی افراد مبتدی مایل هستند از هر روشی که ممکن است به این سطح برسند.

افزایش عروق خونی در نتیجه تمرینات شدید، تغذیه، وضعیت آب بدن و مصرف مکمل می باشد. اما یک نکته در راس اهمیت قرار دارد؛ کم ترین سطح چربی برای برجسته شدن رگ ها ضروری است. در کنار آن افزایش توده عضلانی و تمرکز بر فعالیت هایی که گردش خون را در ماهیچه زیاد می کند، تاثیرگذار است.

آیا همه افراد می توانند رگ برجسته داشته باشند؟

همه بله اما درجه آن بسته به ژنتیک متفاوت است. برخی افراد به طور ژنتیکی حتی با چربی بالا عروق برجسته تری دارند. در اصل این افراد رگ های کم عمقی دارند که بسیار نزدیک به پوست هستند. همچنین رگ های درست در مناطقی قرار گرفته اند که زیباتر نشان می دهند.

اما عده دیگری باید سخت تلاش کنند تا درصد چربی های بدن خود را تا حد زیادی کم کنند تا رگ های برجسته از زیر پوستشان ظاهر شود.

عوامل موثر در برجسته شدن رگ ها

هر چند نمی توان فاکتور ژنتیک را در هیچ امری نادیده گرفت اما در بیرون زدن رگ ها نیز ارث تنها بخشی از قضیه است. عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر ژنتیک غلبه می کند. اما این عوامل چه هستند؟

درصد چربی بدن

کاهش چربی بدن ضروری ترین عامل برجسته شدن رگ ها است. زیر پوست ما را چربی، عروث خونی، مایعات و ماهیچه فراگرفته است. هرچه بدن عضلانی تر باشد این توده ها فشار بیشتری به پوست وارد می کنند و رگ های خونی از روی پوست نمایان تر می شود.

از سوی دیگر اگر بدن با درصد بالایی از چربی ها پوشیده شده باشد مانعی در برابر عضلات و پوست قرار می گیرد. بنابراین کاهش سطوح چربی در برجسته شدن رگ ها مولفه مهمی است.

تراکم مویرگی

تمرینات مقاومتی توانایی ارتجاعی رگ های خونی را افزایش می دهد. این تمرینات ضربان قلب را بالاتر می برد و فشار در سراسر بدن بیشتر می شود که منجر به افزایش فشار خون می شود. این کار خون بیشتری را از طریق بافت ماهیچه ای درگیر به جریان در می آورد و در نتیجه رگ های آن ماهیچه ها بیرون می زند.

اندازه عضلات

هر چقدر فشاری که از طریق ماهیچه ها به رگ های خونی وارد می شود، بیشتر باشد رگ ها برجسته تر می شوند. به همین خاطر حجم عضلات عامل موثری برای قابل مشاهده بودن رگ ها است.

برای خرید پروتئین وی از داروبوم کلیک کنید.

وضعیت هیدراتاسیون

هیدراتاسیون عامل مهم دیگری در ظاهر برجسته رگ های خونی در سراسر بدن دارد. آب کافی در بدن گردش خون در سراسر بدن را افزایش می دهد.

چگونه رگ دست برجسته داشته باشیم؟ حال که با عوامل موثر در برجسته شدن رگ ها آشنا شدیم زمان آن فرارسیده است که به سراغ روش های برجسته سازی رگ ها برویم.

تقویت کننده نیتریک اسید

اکسید نیتریک باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود. نیترات موجود در غذاها به اکسید نیتریک تبدیل می شود. خوراکی هایی مانند چغندر، سیر و مرکبات از این دست هستند.

اگر می خواهید رگ های نمایان تری داشته باشید این خوراکی ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. علاوه بر جنبه زیبایی قضیه اکسید نیتریک جریان اکسیژن و به دنبال آن انتقال مواد غذایی و حذف مواد زائد را افزایش می دهد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.