مصرف گینر چقدر باعث اضافه وزن می شود؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
بهترین راه افزایش وزن رژیم غذایی خوب، ورزش و مکمل است. گینر بهترین مکملی است که برای وزن گیری توصیه می شود. معمولا یک ماه بعد شروع مکمل گینر تفاوت چشمگیری مشاهده می شود. اغلب افراد مایلند بدانند مصرف گینر چقدر باعث اضافه وزن می شود؟ برای دریافت پاسخ این سوال تا پایان این مقاله از مجله داروبوم همراه باشید. همچنین برای اطلاع از قیمت گینر می توانید به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

گینر چیست؟

پودر گینر مکملی است که برای چاق شدن افراد لاغر و حجم گرفتن بدنسازان مصرف می شود. به همین خاطر گینر معمولا به دو نوع ویت گینر و مس گینر در بین مکمل های ورزشی عرضه می شود.

ترکیبات اصلی گینر کربوهیدارت و پروتئین است و کالری مازاد را تامین می کند. همان طور که می دانید برای چاقی، کالری دریافتی روزانه باید بیشتر از کالری سوزی باشد.

نکته حائز اهمیت در مصرف گینر این است که گینر مکملی است که به افزایش کالری بدن کمک می کند؛ بنابراین در کنار وعده های غذایی باید مصرف شود. مصرف پودر گینر برای چاقی به تنهایی تاثیرگذار نیست.

همچنین در طول مدت مصرف باید ورزش را نیز در روتین روزانه گنجاند؛ چراکه درصورت ورزش نکردن ممکن است افزایش وزن به جای افزایش توده عضلانی ناشی از افزایش چربی باشد.

گینر برای افرادی که دارای تیپ بدنی اکتومورف هستند مفید است. افراد با تیپ بدنی اکتومورف، متابولیسم سریعی دارند و عضله سازی و افزایش وزن برایشان سخت و دشوار است. این افراد باید روی مصرف کربوهیدرات های پیچیده تمرکز کنند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند و به بدن اجازه دهند پروتئین به سمت عضلات حرکت کنند.

افزایش وزن با گینر

برخی افراد هستند که به راحتی وزن اضافه می کنند اما برای عده ای هم افزایش وزن به چالشی تبدیل شده است. در این بین دقت کنید هر فردی به کالری متفاوتی نیاز دارد. بنابراین توانایی هر شخص برای افزایش وزن متفاوت و منحصر به فرد است.

افزایش وزن تحت تاثیر عواملی مانند سن، جنسیت، وضعیت بدنی، سوخت و ساز و سطح فعالیت دارد. در این بین فاکتور متابولیسم قوی تر است. به طور معمول متابولیسم بافت ماهیچه ها بیشتر از بافت چربی است. هر چه درصد عضلات بدن بیشتر باشد انرژی بیشتری صرف شده و کالری بیشتری سوزانده می شود.

از سوی دیگر نوع و سطح فعالیت نیز بر میزان کالری موردنیاز تاثیرگذار است. زیرا در فعالیت بیشتر بدن و عضلات کالری بیشتری نیاز دارد.

تمام این مسائل برای افزایش وزن مهم است و اگر قصد چاقی دارید این فاکتورها را در کنار هم در نظر بگیرید و فقط به خوردن بیشتر اکتفا نکنید؛ اشتباه رایجی که اغلب افراد دچار می شوند.

افزایش وزن با گینر

برای افزایش وزن کربوهیدرات یا پروتئین؟

تا این بخش متوجه شدیم برای افزایش وزن نیاز به کالری مازاد داریم. اما این کالری از پروتئین تامین شود یا کربوهیدرات؟ در حقیقت کالری اضافه به هدف شخص از چاقی بستگی دارد. اگر فردی علاقه مند به افزایش وزن و عضله است درصد پروتئین بیشتری برای مدت طولانی به همراه تمرینات مقاومتی نیاز است. برای همین مصرف مکمل های پروتئینی یا مس گینر توصیه می شود.

اما اگر شخص به افزایش وزن کلی تمایل دارد بهتر است درصد متعادلی از درشت مغذی ها (پروتئین، کربوهیدرات و چربی) را دریافت کند. این شخص می تواند از گینر برای تامین کالری خود استفاده کند. این افراد ممکن به دلیل تجربه های ناموفق قبلی برای افزایش وزن تصور کنند، هرگز نمی توانند کالری بیشتری مصرف کنند و وزن اضافه کنند.

غذاخوردن تا حدی که کالری موردنیاز برای افزایش وزن تامین شود به اندازه کافی دلهره آور است. اما گینر به این افراد کمک می کند بدون نگرانی به هدف خود برسند. پودر گینر مکملی سرشار از کربوهیدارت و پروتئین است که برای افزایش وزن مصرف می شود.

گینر افزایش وزن یک مکمل با پروتئین و کربوهیدارت بالا است که ۱۲۵۰ کالری در هر وعده فراهم می کند. این مقدار کالری برای افزایش وزن متعادل و بدون بازگشت کافی است.

مقاله پیشنهادی:
تاثیر گینر بعد از چند روز مشخص می شود؟

مصرف گینر چقدر باعث اضافه وزن می شود؟

گینرها مکمل هایی سرشار از کربوهیدارت و پروتئین هستند که به افزایش وزن و حجم کمک می کنند. درصد درشت مغذی ها و ریز مغذی ها در انواع برندهای پودر گینر متفاوت است اما به طور معمول ۲۵۰ گرم کربوهیدارت، ۵۰ گرم پروتئین، ۵ گرم چربی و ۱۲۵۰ کیلو کالری است. اگر یک هفته بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۵۰ کیلوکالری مصرف کنید، احتمالا ۹۵۰ الی ۱۰۰۰ گرم وزن اضافه کنید. حتما دقت کنید این حجم را به یکباره در روز دریافت نکنید؛ ۱۲۰۰ کالری را در چند وعده در روز تقسیم کنید. مکمل گینر همان طور که از نام آن پیداست برای تکمیل رژیم غذایی در نظر گرفته شده است. گینر جایگزین وعده غذایی اصلی نیست. گینر را بعد از تمرین، بین وعده های غذایی یا با وعده های غذایی مصرف کنید.

سخن پایانی
پودر گینر موثرترین مکمل برای افزایش وزن بدون بازگشت است. افزایش وزن در اثر مصرف مکمل گینر معمولا یک کیلو در هفته وزن می دهد. برای افرادی که اولین بار است از گینر برای افزایش وزن مصرف می کنند، بهتر است از نصف مقدار شروع کنند و سپس به تدریج کامل مصرف کنند.

مطالب مرتبط
8 نظرات
  1. سید احمد

    سلام و خسته نباشید
    من ۲۰ سالمه و قدی ۱۷۹ و وزن ۵۷ ، میخام که ۸۰ کیلو بشم و چی مکملی پیشنهاد میدین تا هزینه ای ۲ میلیون تومن
    و اینکه باشگاه نمیرم و ورزش های پایه رو در منزل انجام میدم

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      استفاده از مکمل های دارای کربوهیدرات و پروتئین که به آنها گینر یا مس گینر گفته می شود برای شما مناسب است.
      گینر از برند ویثر، پی ان سی و دوبیس توصیه می شود.
      با تشکر

  2. مهسا

    سلام من ۲۱ سالمه قدم ۱۶۱ و وزنم ۴۶ هست دوماهه بدنسازی رو شروع کردم و خیلی سخت وزن میگیرم بنظرتون گینر ماسل مس دوبیس برای من بهتره یا کیو ان تی؟

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      هر دو برند از مکمل های با کیفیت است اما برند QNT را توصیه می کنیم.
      با تشکر.

  3. رضا

    سلام من ۱۷ سالمه قدم ۱۷۰ وزنم ۵۳ هس میخام ۶۰ کیلو بشم چی بگیرم

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      ماسل مس QNT وزن شما را افزایش می دهد.
      با تشکر.

  4. انیس

    سلام من ۱۸سالمه و بشدت کمبود وزن دارم۴۰کیلوام میخام تو دوماه حداقلا۶۰کیلو بشم چ محصولی استفاده کنم؟مکمل گینر خوبه بنظرتون

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      مکمل گینر برای افزایش وزن و BCAA و گلوتامین برای حفظ عضلات شکل گرفته، همراه با رژیم غذایی و فعالیت بدنی مناسب توصیه می شود. توصیه اکید می کنیم ۵ وعده غذا در روز حتما میل شود، به صرف مصرف مکمل ها هیچ وعده غذایی حذف نشود.
      با تشکر.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.