روش صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

آنچه در این مقاله می خوانید:
رعایت بهداشت دهان و دندان اولین قدم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است. شما علاوه بر مسواک زدن، می‌توانید با آموختن طریقه صحیح نخ دندان کشیدن از ایجاد پلاک روی سطوح دندان و همچنین پوسیدگی دندان ها جلوگیری کنید. مسواک زدن فقط حدود ۷۰ درصد از سطح دندان ها را تمیز می‌کند و ترک ها و فضاهای بین دندان ها را تمیز نمی‌کند. استفاده از نخ دندان به تمیز کردن نواحی باقی مانده کمک می‌کند و دندان ها را ۱۰۰% تمیز می‌کند. در ادامه مقاله روش صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن شرح داده می‌شود.

مراقبت از دندان ها با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نقش مهمی در حفظ یک لبخند زیبا دارد. مراقبت شخصی از بهداشت دهان و دندان شامل خوردن وعده های غذایی متعادل، کاهش تعداد میان وعده های غذایی و استفاده صحیح از انواع ابزارها برای کنترل پلاک ها و باکتری هایی است که باعث بیماری های لثه و دندان می‌شوند.

مسواک زدن صحیح دندان ها حداقل دو بار در روز (مخصوصاً قبل از رفتن به رختخواب در شب) ساده ترین کار برای حفظ سلامت بهداشت دهان و دندان است.

نحوه صحیح مسواک زدن

روش صحیح مسواک زدن به این شکل است که باید برس مسواک را در زاویه ۴۵ درجه نسبت به لثه ها قرار دهید. سپس به آرامی با یک حرکت دایره ای کوچک مسواک بزنید. در حین مسواک زدن باید موهای مسواک را روی لثه احساس می‌کنید.

به ترتیب سطوح خارجی، داخلی و گزنده هر دندان را مسواک بزنید. از نوک مسواک برای تمیز کردن داخل دندان های جلویی استفاده کنید. در انتها زبان خود را مسواک بزنید تا باکتری های دهان کاملا از بین بروند.

برای مسواک زدن مسواک برقی بهتر از مسواک های معمولی است. آنها به طور موثرتری پلاک های دندانی را از بین می‌برند.

محصول پیشنهادی
برای خرید مسواک خارجی و ایرانی در مدل های سافت، مدیوم و هارد به سایت داروبوم مراجعه فرمایید.

فواید نخ دندان

کشیدن نخ دندان به صورت روزانه بهترین راه برای تمیز کردن بین دندان ها و زیر خط لثه است. همچنین از آسیب به لثه ها، دندان ها و استخوان های فک در طول زمان جلوگیری می‌کند.

شما ممکن است فواید فوری کشیدن نخ دندان را تجربه نکنید، اما با گذشت زمان این عادت نتیجه خواهد داد. استفاده از نخ دندان از پوسیدگی دندان، بیماری لثه و از دست دادن دندان ها جلوگیری می‌کند. یک تکه نخ دندان که قیمت زیادی ندارد بعداً می‌تواند میلیون ها تومان برای شما صرفه جویی کند.

بیشتر بخوانید: فرق مسواک سافت، مدیوم و هارد چیست؟

نحوه کشیدن نخ دندان

انجمن دندانپزشکی آمریکا استفاده از یک رشته نخ دندان به طول تقریبی ۱۸ اینچ را توصیه می‌کند. این رشته نخ با حرکت بین دندان ها تمام باقی مانده ها را از دندان ها پاک می‌کند.

روش صحیح نخ دندان کشیدن بدین صورت است که باید ۱۲  تا ۱۶ اینچ (۳۰ تا ۴۰ سانتی متر) نخ دندان را برداشته و آن را دور انگشتان میانی خود بپیچید. حدود ۲ اینچ (۵ سانتی متر) از نخ دندان را بین انگشت های خود باقی بگذارید.

با استفاده از انگشتان شست و سبابه نخ دندان را به آرامی با حرکت اره ای بین دندان ها حرکت دهید. نخ را به شکل C در اطراف هر دندان و زیر خط لثه خم کنید. نخ را به آرامی بالا و پایین ببرید و کناره هر دندان را تمیز کنید. نخ دندان کشیدن دندان های عقب اگرچه سخت است اما آن را فراموش نکنید. طریقه نخ دندان کشیدن شما تاثیر قابل توجهی در حفظ سلامت دندان ها دارد.

محصول پیشنهادی
برای خرید نخ دندان در انواع دسته دار، مخصوص ارتودنسی، کمانی و مخصوص ایمپلنت مناسب کودک و بزرگسال با قیمت مناسب کلیک کنید.

کشیدن نخ دندان قبل یا بعد از مسواک؟

مطالعات نشان می‌دهد که نخ دندان در ابتدا و سپس مسواک زدن به کاهش پلاک ها بیشتر کمک می‌کند. توصیه می‌شود ابتدا دندان های خود را نخ دندان بکشید و سپس مسواک بزنید تا تمام پلاک ها و مواد غذایی از نواحی بین دندانی خارج شوند. پلاک عامل اصلی ایجاد پوسیدگی دندان و بیماری های پریودنتال است.

مسواک و نخ دندان خوب

در این بخش چند محصول با کیفیت و خوش قیمت را خدمت شما کاربران معرفی می کنیم:

۱- مسواک سونیک پاور متوسط با درپوش تریزا

مسواک سونیک پاور متوسط با درپوش تریزا همراه با یک باتری قلمی ارائه شده و بطور کامل از طریق ارتعاشات، دهان و دندان ها را پاکسازی می‌کند. استفاده از این مسواک به از بین بردن پلاک های دندان کمک کرده و مانع از التهاب لثه می‌شود. دسته ارگونومیک مسواک سونیک پاور دسترسی شما به همه دندان ها را امکان پذیر می‌کند و قابلیت تعویض سری و باتری را دارد.

خرید مسواک برقی تریزا باطری خور

۲- مسواک سلکت با برس متوسط تپه

مسواک سلکت با برس متوسط تپه ساخت سوئد و مخصوص بزرگسالان است. سر مخروطی شکل این مسواک همراه با دسته ارگونومیک، دسترسی به دندان های انتهایی را تسهیل می‌کند. بنابراین به راحتی باقی مانده غذاها و پلاک های دندانی را از بین می‌برد. مسواک سلکت با برس متوسط تپه الیاف مقاومی‌ دارد که دندان و لثه را اذیت نمی‌کند.

۳- نخ دندان توتال کر ۸ میسویک ۵۰ متری

نخ دندان توتال کر ۸ میسویک ۵۰ متری یک نخ دندان باکیفیت و ضد حساسیت است. این نخ دندان برای از بین بردن پلاک های دندانی فوق العاده است و در ساخت آن از موم زنبور عسل استفاده شده است. نخ دندان توتال کر ۸ میسویک بسیار مقاوم بوده و از پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه جلوگیری می‌کند. استفاده از این نخ دندان با حفظ سلامت دندان ها باعث می‌شود کمتر به دندانپزشک مراجعه کنید.

خرید نخ دندان میسویک مدل توتال کر

۴- نخ دندان ضد حساسیت پرو سنس میسویک ۵۰ متری

نخ دندان ضد حساسیت پرو سنس میسویک یک محصول بسیار مفید برای محافظت از دندان در برابر پوسیدگی و جرم است. پوشش موم زنبور عسل یکی از ویژگی های مهم این نخ دندان است. با استفاده از این نخ دندان باقی مانده غذاها که مسواک قادر به حذف آنها نیست، به راحتی پاک می‌شوند. نخ دندان ضد حساسیت پرو سنس میسویک با استفاده روزانه به خوبی از سلامت دندان ها و لثه محافظت می‌کند.

خرید اینترنتی نخ دندان ضدحساسیت میسویک

سخن پایانی
استفاده از دندان و نخ دندان بخش مهمی از یک روال بهداشت دهان و دندان است. اما تحقیقات نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از مردم روزانه این کار را انجام می‌دهند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تنها چند دقیقه طول می‌کشد. پیروی از این عادت سالم از پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری کرده و به شما این امکان را می‌دهد که با افزایش سن، دندان های طبیعی خود را حفظ کنید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.