مشتریان داروخانه داروبوم بیشتر از کدام شهر هستند؟

آنچه در این گزارش می خوانید:
در این گزارش قصد داریم از روی آمار و ارقام بدانیم که مشتریان داروخانه داروبوم بیشتر از کدام شهر هستند. این گزارش به سوالات دیگری از قبیل متوسط زمان ارسال بسته ها چقدر است و مشتریان داروبوم هزینه سفارش خود را چگونه پرداخت می کنند و… پاسخ می دهد. با ما همراه باشید.

داروبوم در یک نگاه

داروخانه آنلاین داروبوم یکی از بزرگترین داروخانه های اینترنتی ایران است که در زمینه فروش مکمل های غذایی و اقلام داروخانه ای فعالیت می کند. قبلا داروبوم در سایت خود بیشتر مکمل های درمانی، غذایی و بدنسازی ارائه می کرد اما در سال جدید علاوه بر مکمل ها روی فروش محصولات بهداشتی و مراقبت پوست و مو نیز تمرکز کرده است.

محصولات داروبوم در شش دسته مکمل های درمانی، مولتی ویتامین ها، مکمل بدنسازی، محصولات جنسی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی طبقه بندی شده اند که هر کدام از این بخش ها مانند مولتی ویتامین ها خود شامل چند زیر شاخه از جمله مولتی ویتامین بانوان، آقایان و کودکان و سنین بالای ۵۰ سال می شوند.

طیف محصولات داروبوم بسیار گسترده است و هر آنچه شما در داروخانه های حضوری می بینید در داروبوم نیز امکان خرید آن را دارید البته به جز داروهایی که نیازمند نسخه پزشک است. به غیر از آن هیچ محدودیتی وجود ندارد و با خیال راحت و بدون خروج از محل می توانید سبد خرید خود را با اقلام مورد نیاز تکمیل کرده و سفارش خود را در محل دریافت کنید.

پراکندگی جغرافیایی مشتریان داروبوم

داروبوم از همان آغاز فعالیت خود در نظر داشت دامنه خدمات خود را به ساکنان همه استان ها گسترش دهد. از همین رو برخی از مشتریان فعال داروبوم در مناطق دور از پایتخت و مراکز استان ها ساکن هستند. تهرانی ها با %۴۷ در جایگاه نخست تراکم مشتریان داروبوم قرار می گیرند.

بعد از آن مشهدی ها با اختصاص %۷ از کل مشتریان داروبوم بیشترین افرادی هستند که از این داروخانه اینترنتی خرید می کنند. ساکنان اصفهان با %۶، شیرازی ها با %۵، تبریزی ها با %۴ و اهوازی ها با %۴ به ترتیب در رتبه های بعدی لیست مشتریان داروبوم قرار دارند. سایر شهرها نیز با مجموع %۲۷ دیگر مشتریان داروبوم در سراسر ایران هستند.

تراکم مشتریان داروبوم

متوسط زمان ارسال به هر شهر

ارسال سفارشات در تهران به دلیل استقرار داروخانه داروبوم در این شهر سریع تر از دیگر مراکز استان ها صورت می گیرد. مشتریان تهرانی می توانند سفارش خود را حداکثر بعد از ۲۴ ساعت دریافت کنند.

خاطرنشان می کنیم بین زمان ارسال محصول در تهران و سایر مراکز استان ها تفاوت چشمگیری نیست. سفارشات مشتریان ساکن مراکز استان های دیگر طی بازه زمانی ۲۴ تا ۷۲ ساعت به دستشان می رسد که این زمان برای دیگر شهرهای استان اندکی بیشتر به طول می انجامد.

زمان ارسال سفارشات در داروبوم

نرخ مرجوعی کالا از هر شهر

نرخ مرجوعی کالا نیز تابعی از تراکم مشتریان است؛ هر شهری که بیشتر از داروبوم خرید می کند بیشترین نرخ بازگشت کالا به آن اختصاص دارد. بیشترین مشتریان داروبوم در تهران زندگی می کنند بنابراین مرجوعی کالا در این استان نسبت به سایر مراکز استان ها بیشتر است.

اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و فارس نیز به ترتیب جایگاه های دوم تا پنجم را در مرجوعی کالا به داروبوم تصاحب کرده اند.

نرخ مرجوعی کالا از هر شهر

مشتریان داروبوم هزینه سفارش خود را چگونه پرداخت می کنند؟

با نگاهی به آمار و ارقام در می یابیم که پرداخت اینترنتی از سایر روش های پرداخت برای مشتریان داروبوم محبوب تر است. ۶۵% مشتریان هزینه سفارش های خود را به صورت آنلاین پرداخت می کنند. پرداخت با کارت خوان و پرداخت نقدی در مجموع ۳۵% است.

مزیت پرداخت اینترنتی نسبت به سایر روش ها راحتی، دردسر کم و سریع بودن آن برای مشتریان است. در داروبوم علاقه مندان به پرداخت آنلاین وجه روزبه روز افزایش می یابند و شیوه های دیگر کمرنگ تر می شوند. اما برای جلب اعتماد و رضایت معدود مشتریان دیگران کاملا حذف نخواهند شد.

روش های پرداخت مشتریان داروبوم

سخن پایانی
در این گزارش گرافیکی به صورت مختصر دانستیم مشتریان داروبوم را بیشتر چه شهرهایی تشکیل داده اند و این افراد چه روش هایی را برای پرداخت هزینه سفارش خود ترجیح می دهند. امیدواریم با افزایش تنوع محصولات داروبوم بتوانیم طیف وسیعی از سلایق مشتریان را در سراسر ایران پوشش دهیم.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.