بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس

آنچه در این مقاله می خوانید:
مرطوب کننده برای پوست حساس اغلب با عنوان «هیپوآلرژیک» و «برای پوست حساس» فروخته می‌شوند. سد پوستی ضعیف در این نوع پوست باعث از دست دادن بیش از حد محتوای آب پوست می‌شود. استفاده از عطرها، مواد نگهدارنده، لایه برداری بیش از حد، مواد شیمیایی خشن و عوامل محیطی برخی از دلایل حساسیت پوست هستند. این افراد باید از مرطوب کننده های مناسب پوست حساس استفاده کنند. در ادامه مقاله بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس خدمت شما عزیزان معرفی می شود. همچنین برای خرید مرطوب کننده مورد نظر می توانید روی تصویر هر کدام کلیک کنید.

بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس محصولی است که سد طبیعی پوست را بازسازی می‌کند. ترکیباتی مانند اسیدهای چرب، سرامیدها، اسکوالان، هیالورونیک اسید، پپتیدها، آلانتوئین، نیاسینامید، لیپیدها و گلیسیرین در این مرطوب کننده ها یافت می‌شوند. روغن های طبیعی و مواد گیاهی مانند زیتون، آفتابگردان و روغن جوجوبا نیز در فرمولاسیون یک مرطوب کننده برای پوست های حساس بسیار مفید هستند.

پوست حساس چه نوع پوستی است؟

پوست ‌های حساس بیشتر مستعد واکنش به محرک ‌هایی مانند محصولات بهداشتی، هورمون ‌ها، هوای گرم یا سرد، باد یا حتی احساسات هستند. دلیل حساسیت پوست به یک سد چربی ضعیف مرتبط است. این سد باید آب را در پوست نگه دارد و در برابر عوامل استرس زای محیطی (مانند اشعه ماوراء بنفش، گرما، سرما و باد) از پوست محافظت کند.

سد پوستی ضعیف کار خود را به طور مؤثر انجام نمی‌دهد و باعث نازک شدن پوست می‌شود. بنابراین اجازه می‌دهد محرک‌ ها به پوست نفوذ کنند و باعث واکنش، سوزش، التهاب می‌شود.

اهمیت انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس

به طور کلی، یافتن مرطوب ‌کننده مناسب برای پوست‌ های حساس می‌تواند یک چالش باشد. هنگام انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس باید به دنبال محصولی باشید که پوست شما را بدون ایجاد تحریک آبرسانی و تغذیه کنند. کرم مرطوب کننده بدون عطر یک محصول مفید برای پوست حساس است.

علاوه بر این، مواد مضری که به طور بالقوه می‌توانند به پوست آسیب برسانند، ممکن است جذب بدن شوند و افراد را مستعد ابتلا به مشکلات سلامتی کنند.

بیشتر بخوانید: تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

نکات مهم در انتخاب مرطوب کننده مخصوص پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید، احتمالاً عادت دارید فهرست مواد تشکیل دهنده همه محصولات مراقبت شخصی خود را با دقت بخوانید. این کار به شما کمک می‌کند از ایمنی محصولات مراقبتی اطمینان حاصل کنید.

۱- به دنبال ویژگی های ضد حساسیت باشید

برخی از ویژگی هایی که بر روی بسته بندی یک مرطوب ‌کننده ضد حساسیت باید به دنبال آن باشید بدون عطر، رنگ های افزودنی، فاقد الکل، ضد حساسیت و غیر کومدوژنیک است. این ویژگی ها مرطوب کننده را به انتخابی مطمئن برای شما تبدیل می‌کند. این محصول می‌تواند پوست حساس شما را آبرسانی کند و تحریک و خارش پوست را کاهش دهد.

۲- مواد محرک را بررسی کنید

کمترین مقدار از مواد خاص می‌تواند برای پوست حساس مشکلاتی ایجاد کند. موادی مانند روغن ‌ها، پارابن‌ ها، مواد شیمیایی و نگهدارنده‌ ها همگی معمولاً در محصولات مراقبت از پوست یافت می‌شوند اما می‌توانند پوست حساس را تخریب کنند.

برخی از افراد با پوست حساس ممکن است حتی مواد تشکیل دهنده ای که می‌توانند باعث ایجاد واکنش هایی مانند قرمزی یا تحریک شوند را نشناسند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان پوست آزمایش پچ را توصیه می‌کنند.

آزمایش پچ روشی ساده برای تعیین این است که آیا مواد تشکیل دهنده یک محصول جدید مراقبت از پوست، پوست حساس شما را تحریک می‌کند یا خیر. برای این آزمایش فقط مقدار کمی از آن را روی بازو، پا یا ناحیه ای که در صورت بروز حساسیت می‌تواند پوشانده شود، استفاده کنید. چند ساعت پس از استفاده صبر کنید تا ببینید آیا قرمزی یا مشکلی ایجاد می‌شود. اگر چنین است باید از این محصول اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مرطوب کننده صورت ایرانی

بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس

بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس باید دارای ترکیبات تسکین دهنده و التیام بخش باشد. مرطوب کننده های مخصوص پوست حساس از پوست محافظت کرده و مانع ایجاد حساسیت و التهاب در پوست می‌شوند. در ادامه بهترین انواع مرطوب کننده پوست حساس و قرمز معرفی شده‌ است.

۱- آبرسان لافارر پوست حساس

کرم مرطوب کننده پوست حساس لافار یک محصول فوق العاده برای درمان حساسیت و قرمزی پوست است. این کرم پوست را عمیقا آبرسانی کرده و با عصاره های گیاهی از پوست شما محافظت می‌کند. همچنین باعث احیاء و نرمی پوست شده و از پیری پوست جلوگیری می‌کند. این کرم با اثرات محافظتی خود مانع تاثیر عوامل محیطی بر پوست خواهد شد.

کرم مرطوب کننده مخصوص پوست حساس 4 لافارر 75 میلی لیتر

۲- مرطوب کننده پوست حساس و آسیب دیده دکتر ژیلا

کرم مرطوب کننده دکتر ژیلا برای پوست حساس حاوی ترکیبات التیام بخش قوی بوده و به سرعت آسیب های پوستی را برطرف می‌کند. در فرمولاسیون این کرم زینک اکساید و عصاره های گیاهی به کار رفته است که خواص ضد التهابی دارند. بنابراین به سرعت آسیب های پوست را درمان کرده و با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست از آن مراقبت می‌کنند. این کرم همچنین پوست را رطوبت رسانی کرده و مانع خشکی و پیری پوست می‌شود.

مرطوب کننده دکتر ژیلا پوست حساس

۳- کرم کلاژن دکتر ژیلا

کرم مرطوب کننده کلاژن دکتر ژیلا برای پوست حساس بسیار مناسب است. این کرم با خواص نرم کننده و ترمیم کننده، پوست را التیام می‌بخشد و برای سایر انواع پوست نیز قابل استفاده است. این محصول یک آبرسان قوی و موثر است و رطوبت را برای مدت طولانی در پوست حفظ می‌کند. کرم مرطوب کننده کلاژن دکتر ژیلا حساسیت های پوستی را با تنظیم رطوبت و چربی پوست بهبود می‌بخشد.

کرم مرطوب کننده کلاژن دکتر ژیلا

۴- کرم نرم کننده پوست خشک و حساس درماتیپیک 

کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست خشک و حساس درماتیپیک یک محصول فوق العاده برای پوست های حساس و قرمز است. این محصول با قدرت آبرسانی و حفظ رطوبت باعث نرمی و طراوت پوست می‌شود.

این کرم دارای خواص ضد لک است و تیرگی های پوست را برطرف می‌کند. علاوه بر این با تحریک کلاژن سازی پوست را بازسازی و از تیرگی پوست جلوگیری می‌کند. عصاره های گیاهی موجود در این مرطوب کننده التهابات پوست خشک را کاهش داده و به انعطاف پذیری پوست کمک می‌کنند.

آبرسان پوست خشک درماتیپیک

جدول مقایسه مرطوب کننده های پوست حساس

در پایان جدولی از مرطوب کننده های مخصوص پوست های حساس را تهیه کرده ایم تا به سرعت و بدون اتلاف وقت مشخصات آنها را با هم مقایسه کنید

محصولترکیباتحجمکشور سازنده
آبرسان لافارر پوست حساسآلوئه ورا، روغن زیتون و روغن بادام، پنیرک۷۵ میلی لیترایران
کرم مرطوب کننده دکتر ژیلا برای پوست حساسویتامین E، آلانتوئین، کلاژن، روغن آووکادو و عصاره گیاه چای سبز۵۰ گرمایران
کرم کلاژن ساز دکتر ژیلاکلاژن، ویتامین E، ویتامین B5، روغن آووکادو۵۰ گرمایران
کرم نرم کننده پوست خشک و حساس درماتیپیک کوانزیم Q1050 میلی لیترتحت لیسانس فرانسه

سخن پایانی
انتخاب مرطوب ‌کننده مناسب برای پوست‌ حساس، تفاوت زیادی در سلامت و ظاهر پوست ایجاد خواهد کرد. توجه داشته باشید آنچه روی پوست خود استعمال می‎کنیم به همان اندازه مهم است که به صورت خوراکی مصرف می‌شود. در این مطلب انواع مرطوب کننده مخصوص پوست های حساس و قرمز را معرفی کردیم. این محصولات با قیمت مقرون به صرفه ای که دارند برای مصرف روزانه به دفعات مناسب هستند.

منبع: خرید مرطوب کننده از داروخانه

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.