کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
ضد آفتاب رنگی و بی رنگ از محصولات بسیار پرکاربرد و محبوب در بازار محصولات آرایشی و مراقبت از پوست می باشند. ممکن است در هنگام خرید این ضد آفتاب ها، بر سر دوراهی قرار بگیرید که کدام ضد آفتاب مناسب پوست شما بوده و در مقابل اشعه های آفتاب موثر می باشد. به طور خلاصه تفاوت این دو مدل ضد آفتاب تنها در پوشش دهی و یکدست کردن رنگ پوست است به طوریکه جای جوش و لک های کمرنگ پوست را به خوبی می پوشاند تا پوست ظاهری زیباتر بگیرد. ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ هر دو محافظت خوبی از پوست دارند و برای انواع پوست ارائه شده اند و هر فرد بنا به سلیقه و نوع پوست و رنگ آن می تواند انتخاب کند.

ضد آفتاب رنگی

کرم ضد آفتاب رنگی دارای ترکیبات بسیار موثر و مفیدی می باشد که با تشکیل سدی روی پوست، به مقابله با اشعه های UV می پردازد. فرمولاسیون ویژه این ضد آفتاب، از پوست به خوبی محافظت کرده و حتی مانع از عبور نور آبی تلفن همراه و کامپیوتر می شود.

ترکیبات ضد آفتاب رنگی، رنگ قابل مشاهده ای را روی پوست ایجاد کرده و مانع از عبور نور مرئی می شود. ضد آفتاب های رنگی پوشش یکدست و یکنواختی را روی پوست ایجاد کرده و دارای بافت سبکی می باشند. این محصولات دارای مرطوب کننده و رنگدانه می باشند و لک های جزئی را پوشش می دهند.

ضد آفتاب بی رنگ

ضد آفتاب معمولی و بی رنگ، در رنگ سفید تولید شده و محافظت خوبی در مقابل اشعه های مختلف خورشید ایجاد می کند. این ضد آفتاب ها به گونه ای طراحی شده اند که روی پوست دیده نمی شوند، به همین دلیل نمی توانند نور مرئی را مسدود کنند. ضد آفتاب های بی رنگ دارای بافت سبکی بوده و مناسب استفاده روزانه می باشند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ کرم ضد آفتاب برتر این روزها

محافظت ضد آفتاب رنگی بهتره یا بی رنگ؟

ضد آفتاب رنگی با دارا بودن اکسیدهای آهن، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم، یک سد دفاعی در مقابل انواع اشعه های خورشید ایجاد می کند. ضد آفتاب بی رنگ نیز با ترکیبات منحصر به فرد خود از پوست در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند.

فواید این ضد آفتاب ها تقریبا مشابه یکدیگر می باشد، اما ضد آفتاب رنگی به دلیل دارا بودن رنگدانه های موثر و ایجاد رنگ قابل مشاهده روی پوست، نور مرئی را به خوبی منعکس می کند. ضد آفتاب بی رنگ فاقد این ویژگی موثر می باشد، به همین دلیل می توان گفت که ضد آفتاب های رنگی محافظت بهتری را برای پوست ایجاد می کنند. 

در وبسایت epicuren می خوانیم:
کرم های ضدآفتاب رنگی مرز بین محصولات مراقبت از پوست و آرایشی هستند، زیرا برای پوشاندن ظاهر پوست از لک و جوش با رنگدانه های اضافی طراحی شده‌اند. قبل از استفاده از ضد آفتاب، صورت خود را تمیز و مرطوب کنید، به این ترتیب کرم ضد آفتاب منافذ پوستی را مسدود نمی کند یا پوست را در برابر آفتاب خشک نمی کند.

آیا ضد آفتاب رنگی برای پوست ضرر دارد؟

ضد آفتاب رنگی دارای ترکیبات و فرمولاسیونی مشابه ضد آفتاب های دیگر می باشد. ضد آفتاب رنگی به دلیل دارا بودن رنگدانه، مشابه کرم پودر بوده و عملکردی مشابه کرم پودرهای آرایشی دارند. برخی از افراد تصور می کنند که این رنگدانه ها و رنگی بودن ضد آفتاب برای پوست مضر می باشد، اما این تصور کاملا غلط است. رنگدانه های اضافه شده به این مدل ضد آفتاب، هیچ گونه اثر منفی روی پوست نداشته و علاوه بر محافظت از پوست در برابر نور خورشید، پوست یکدست و یکنواختی را هدیه می دهد.

ضد آفتاب های رنگی اگر به درستی و به صورت صحیح مورد استفاده قرار بگیرند، هیچ گونه ضرر و عارضه ای را ایجاد نخواهند کرد. استفاده اصولی از این ضد آفتاب، علاوه بر محافظت در مقابل اشعه های مضر، مانع از ایجاد مشکلات پوستی متعدد نیز می شوند.

کرم ضد آفتاب رنگی و ایجاد لک پوستی

آیا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود؟

ضد آفتاب رنگی با دارا بودن تمام محتویات یک ضد آفتاب معمولی، از پوست شما در برابر اشعه های خورشید به خوبی محافظت می کند. تنها تفاوت ضد آفتاب رنگی با ضد آفتاب های بی رنگ، وجود رنگدانه هایی از جنس اکسید آهن می باشد. اکسید آهن هرگز باعث ایجاد لک نشده و فقط برای زیر ساز آرایش، پوشاندن جوش و لک های جزئی در این محصولات مورد استفاده قرار گرفته است.

استفاده نادرست از ضد آفتاب رنگی است که ممکن است باعث ایجاد لک های پوستی شود. ضد آفتاب های رنگی نسبت به نوع بی رنگ، کمی سنگین تر و غلیظ تر هستند، به همین دلیل ممکن است به میزان کمتری استفاده شود. اگر ضد آفتاب به میزان کافی روی پوست قرار نگیرد، ممکن است اثر محافظتی خوبی ایجاد نکرده و به مرور باعث ایجاد لک های جزئی شود. استفاده اصولی و کافی از ضد آفتاب رنگی مانع از ایجاد لک های پوستی شده و از پوست شما به خوبی مراقبت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ضد آفتاب مناسب دوران بارداری

آیا ضد آفتاب رنگی باعث جوش میشود؟

برخی از افراد اعتقاد دارند که ضد آفتاب های رنگی به دلیل داشتن رنگدانه، باعث ایجاد جوش و حساسیت های پوستی می شوند. این عقیده برای افرادی که دارای پوست چرب می باشند ممکن است صحیح باشد. این افراد نه تنها در استفاده از ضد آفتاب، بلکه برای استفاده از تمامی محصولات پوستی باید مراقب بوده و از محصولات فاقد چربی استفاده کنند.

افراد دارای پوست چرب با رعایت برخی اصول و استفاده صحیح از ضد آفتاب می توانند از ایجاد جوش صورت جلوگیری کنند. پس ایجاد جوش و حساسیت های پوستی تنها مربوط به رنگی بودن ضد آفتاب نمی باشد و نمی توان گفت که ضد آفتاب رنگی باعث ایجاد جوش و آسیب های دیگر پوستی می شود.

افراد دارای پوست چرب و حساس، در استفاده از ضد آفتاب های رنگی و هر نوع ضد آفتاب دیگر باید دقت کرده و ضد آفتاب مناسب و سازگار با پوست خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

از کرم ضد آفتاب رنگی می توان به جای کرم پودر استفاده کرد؟

ضد آفتاب رنگی به دلیل ایجاد پوشش مناسب و رنگی و یکنواخت کردن پوست، جایگزین مناسبی برای کرم پودر می باشد. رنگدانه های موجود در این ضد آفتاب، لک های جزئی را پوشش داده و علاوه بر اثر ضد آفتاب، خاصیت کرم پودری برای آرایش و زیبایی صورت ایجاد می کند.

کدام ضد آفتاب بهتر است؟ رنگی یا بی رنگ

کرم ضد آفتاب بی رنگ یا رنگی، هر دو از ضد آفتاب های فوق العاده و مقاوم در برابر اشعه های مضر خورشید می باشند. این دو محصول دارای ترکیبات بی نظیر برای محافظت و سلامت پوست هستند. برای انتخاب کرم مناسب، ابتدا باید نوع پوست خود را در نظر گرفته و با توجه به رنگ پوست، کرم مناسب را انتخاب کنید.

در انتخاب بهترین ضد آفتاب باید ویژگی محافظت آن در برابر انواع اشعه ها و نورهای نامرئی را در نظر گرفته و با توجه به نوع استفاده مثلا به عنوان ضد آفتاب و کرم پودر، نوع رنگی یا بی رنگ را انتخاب کنید.

سخن پایانی
کرم ضد آفتاب بی رنگ یا رنگی دارای فواید مشابه می باشند، تنها تفاوت آنها رنگدانه های موجود در ضد آفتاب های رنگی می باشد که نور مرئی را از خود عبور داده و پوشش دهی مناسب تری را ایجاد می کنند.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.