روش استفاده از مرطوب کننده صورت

آنچه در این مقاله می خوانید:
روش استفاده از مرطوب کننده صورت به این شکل است که پس از استحمام و خشک شدن پوست باید از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. زیرا رطوبت موجود بر روی پوست شما کمک خواهد کرد که کرم مرطوب کننده به خوبی به سطوح پوست نفوذ کند. علاوه بر این پس از شستشوی صورت به وسیله پاک کننده مناسب نیز بلافاصله باید از کرم مرطوب کننده صورت استفاده کنید. زیرا در صورت عدم استفاده از مرطوب کننده رطوبت پوست شما تبخیر و پوست شما خشک خواهد شد.

مختصری درباره کرم مرطوب کننده و فواید مصرف آن

کرم مرطوب کننده صورت یک محصول آرایشی – بهداشتی است که حاوی اسیدها، مواد گیاهی و شیمیایی است که در کنار خواص آنتی اکسیدانی با ایجاد یک لایه محافظ، از چربی و رطوبت پوست محافظت می‌کند. کرم مرطوب کننده از خشکی پوست و ایجاد جوش نیز جلوگیری می‌کند.

این محصول همچنین می‌تواند برای بهبود پوست ‌های دهیدراته شده نیز مؤثر واقع شود و با کمک به آبرسانی پوست، رطوبت از دست رفته را به پوست بازگرداند. در نتیجه کمک می‌کند که پوست صورت برای مدت طولانی تری شاداب بماند. همچنین با کمک به جذب بهتر موادمغذی و ویتامین ها از سلامت پوست صورت نیز حمایت می‌کند.

علاوه بر این در افرادی که برای مدت طولانی تری از محصولات آرایشی استفاده می‌کنند مصرف مداوم کرم مرطوب کننده می‌تواند از پیری پوست، چین و چروک و سایر مشکلات پوستی جلوگیری کند.  

مقاله پیشنهادی
اگر می خواهید بیشتر درباره هیدراتاسیون پوست بدانید، مطالعه مقاله «همه چیز درباره رطوبت پوست و مرطوب کننده ها» را توصیه می کنیم.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

کرم آبرسان محصولی است که از طریق جذب رطوبت هوا پوست شما را آبرسانی می‌کند و کمک می‌کند که پوست شادابی داشته باشید. در مقابل کرم مرطوب کننده به صورت یک ماده محافظ بر روی پوست قرار می‌گیرد و با حفظ رطوبت موجود در پوست از سلامت پوست شما محافظت می‌کند.

تفاوت این دو محصول در این است که کرم مرطوب کننده نمی‌تواند در پوست های خشک به بهبود و محافظت از پوست کمک کند. در مقابل کرم آبرسان هم به دلیل نبود چربی کافی در پوست نمی‌تواند رطوبت کافی را به پوست برساند.

بنابراین در صورتی که می‌خواهید از سلامت پوست خود محافظت کنید باید از هر دو کرم استفاده کنید. این دو محصول در کنار هم به عنوان کرم مرطوب کننده و آبرسان، می‌توانند سلول های پوست را به بهترین نحو آبرسانی کرده و از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری کنند.

طرز استفاده از مرطوب کننده صورت

برای استفاده از مرطوب کننده صورت، ابتدا باید پوست صورت خود را با شوینده مناسب بشویید. سپس در حالی که هنوز پوستتان رطوبت دارد، از مرطوب کننده استفاده کنید زیرا مرطوب کننده رطوبت موجود بر روی پوست را می‌تواند نگه دارد.

طرز استفاده از مرطوب کننده صورت به این شکل است که مقداری از کرم مرطوب‌ کننده را بر روی پشت دست ریخته و به آرامی با انگشت خود از کرم برداشته و به خوبی آن را بر روی پوست ماساژ دهید تا کاملاً جذب پوست شود.

با توجه به دستورالعمل از مقدار مناسبی مرطوب کننده استفاده کنید زیرا در صورتی که مقدار زیادی کرم را بر روی پوست استفاده کنید پوست نمی‌تواند کاملاً مرطوب‌ کننده را جذب کند.

کرم مرطوب کننده پوست خشک

کرم مرطوب کننده پوست خشک به دلیل اینکه باید برای مدت طولانی رطوبت را بر روی پوست نگه دارد، بهتر است چرب باشد. زیرا زمانی که پوست برای مدت طولانی خشک باشد به طور مداوم پوسته پوسته شود.

بنابراین چرب بودن مرطوب کننده می‌تواند تأثیر مثبتی برای نگهداری رطوبت داشته باشد. استفاده از مرطوب کننده مخصوص پوست خشک می‌تواند با نفوذ به لایه های زیرین پوست رطوبت را نگه دارد و به دلیل اینکه حاوی مواد نرم کننده است از تبخیر رطوبت پوست نیز جلوگیری می‌کند.

این محصول همچنین می‌تواند مواد مغذی لازم را برای پوست فراهم کند بنابراین با داشتن فرمولاسیون قوی به طور کلی از سلامت پوست حمایت می‌کند.

مرطوب کننده پوست چرب

مرطوب کننده های پوست چرب اغلب بر پایه آب هستند. البته باید دقت داشته باشید که اگر پوست چربی دارید دلیل بر هیدراته بودن پوست شما نیست. زیرا هنگامی که پوست دهیدراته باشد نیز ترشح چربی افزایش پیدا می‌کند که این عمل برای جبران کم آبی پوست است.

مرطوب کننده پوست چرب علاوه بر اینکه بر پایه آب است بهتر است که بسیار سبک باشد (غیرکومدون زا) زیرا باعث می‌شود که منافذ پوست مسدود نشود. اغلب افرادی که پوست چربی دارند سطوح دفاعی پوست آنها بسیار ضعیف است و به راحتی رطوبت را از دست می‌دهند. در مقابل نیز توانایی نگهداری رطوبت را ندارند، به همین دلیل به این افراد توصیه می‌شود که علاوه بر استفاده از مرطوب کننده از کرم آبرسان نیز استفاده کنند.

پرفروش ترین کرم مرطوب کننده

انواع مختلفی از کرم های مرطوب کننده در داروخانه ها و فروشگاه ها وجود دارد که برای پوست های مختلف تولید و به فروش می‌رسند:

پرفروش ‌ترین کرم مرطوب کننده برای پوست معمولی

کرم مرطوب کننده سینره مناسب پوست های معمولی و خشک محصولی است که برای پوست های معمولی تهیه شده است. این کرم با بافتی سبک و کمی چرب، به سرعت جذب پوست می‌شود و پوست را براق نمی‌کند. هنگام استفاده نیز به صورت یک لایه نازک پوست را پوشش می‌دهد، حس خنکی ایجاد می‌کند و با حفظ رطوبت پوست از سلامت پوست محافظت می‌کند.

پرفروش ترین کرم مرطوب کننده برای پوست چرب

ژل کرم مرطوب کننده هیال اسکین وان محصولی است که برای پوست های چرب تهیه شده است. این محصول با داشتن خواص غیرکومدون زایی از بسته شدن منافذ و ایجاد جوش های زیرپوستی جلوگیری می‌کند. این کرم به دلیل اینکه حاوی مواد گیاهی است، پوست را تغذیه می‌کند و ترشح سبوم پوست را نیز کاهش می‌دهد. این محصول به سرعت جذب پوست می‌شود و با داشتن بافت سبک حس سنگینی بر روی پوست باقی نمی‌گذارد و رطوبت را برای مدت طولانی حفظ می‌کند.

پرفروش ترین کرم مرطوب کننده برای پوست خشک

کرم مرطوب کننده درماتیپیک پوست خشک محصولی است که برای پوست های خشک تهیه شده است. این کرم ماندگاری بالایی دارد و می‌تواند رطوبت را برای مدت زیادی ذخیره کند در نتیجه باعث لطافت و نرمی پوست می‌شود. کرم مرطوب کننده درمالاین با داشتن ترکیبات مناسب از پیری پوست و ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری می‌کند.

پرفروش ترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس

کرم مرطوب کننده لافارر محصولی است که برای پوست های حساس تهیه شده است و برای دست و صورت نیز قابل استفاده است. این محصول با آبرسانی عمیق و حفظ رطوبت پوست از سطح بیرونی پوست در مقابل رادیکال های آزاد و سایر آلودگی ها محافظت می‌کند.

سخن پایانی
در این مقاله درباره طریقه مصرف کرم مرطوب کننده و آبرسان صحبت کردیم. همچنین چند نمونه از بهترین کرم های مرطوب کننده ایرانی را معرفی کردیم. این محصولات را می توانید به صورت اینترنتی از داروخانه داروبوم سفارش دهید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.