تاثیر امگا ۳ بر پوست چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
فواید امگا ۳ برای پوست صورت کم نیست. به طور کلی امگا ۳ روی پارامترهایی که پوست سالم را تشکیل می دهد، تاثیر مثبتی می گذارد. این عوامل عبارتند از: افزایش هیدراتاسیون پوست، محافظت از پوست در برابر آسیب های مضر آفتاب، ارتقا سطح انسولین سالم و مبارزه با استرس اکسیداتیو. بنابراین دور از ذهن نیست که امگا ۳ کافی حال به صورت منابع غذایی یا مصرف قرص امگا ۳ خواص متعددی برای پوست از جمله برطرف کردن لک های پوستی و روشن سازی پوست، پیش گیری از جوش زدن، درمان سریع تر جوش و آکنه، جلوگیری از سرطان پوست و… به همراه دارد.

این روزها بسیاری از افراد متقاضی مصرف مکمل های تغذیه ای هستند. چون متاسفانه بسیاری از مردم ایران می دانند که تغذیه مناسبی ندارند و برای رسیدن به سلامت عمومی بدن، نیاز به مصرف مکمل های تغذیه ای خواهند داشت. امگا ۳ یکی از انواع ترکیباتی است که می تواند به صورت مکمل های تغذیه ای مورد استفاده قرار گیرد. اگر می خواهید ارتباط میان قرص امگا ۳ و پوست صورت را بدانید و با تاثیر امگا ۳ بر پوست آشنا شوید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم در مورد خواص قرص امگا ۳ برای پوست صورت صحبت کنیم.

امگا ۳ چیست؟

امگا ۳ مجموعه ای از اسیدهای چرب ضروری برای بدن است که با نام DHA و AHA و EPA شناخته می شوند. این سه اسید چرب در بدن تولید نمی شوند، ولی بدن به آن ها نیاز دارد. به همین خاطر، مصرف آن ها از طریق مکمل های تغذیه ای و یا مواد غذایی ضروری است. امگا ۳ به وفور در گوشت ماهی یافت می شود. ولی برای اینکه میزان امگا ۳ مورد نیاز بدن خودتان را تامین کنید، می بایست در هفته ۳ الی ۴ وعده گوشت ماهی بخورید. اگر این میزان ماهی در طول هفته مصرف نمی کنید، می بایست از قرص امگا ۳ استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی:
اگر می خواهید به طور کلی از فواید قرص امگا ۳ برای سلامتی بیشتر بدانید مطالعه مقاله «قرص امگا ۳ برای چیست» را به شما توصیه می کنیم.

تاثیرات شگفت انگیز امگا ۳ بر پوست

امگا ۳ تاثیر بسیار زیادی روی سلامت عمومی بدن دارد. یکی از خواص امگا ۳ برای بدن، بهبود سلامت پوست و مو است. از جمله فواید امگا ۳ برای پوست صورت شامل مواردی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV

حساسیت پوست انسان به نور آفتاب بسیار چالش برانگیز است. در حالی که بسیاری از متخصصین پوست توصیه می کنند که افراد حتما و حتما برای محافظت پوست در برابر اشعه مضر UV از ضد آفتاب ها استفاده کنند، ما می گوییم ترکیبات خوراکی نیز وجود دارند که مقاومت پوست را در برابر نور خورشید افزایش می دهند. یکی از خواص قرص امگا ۳ برای پوست صورت، محافظت از پوست در برابر پرتوهای فرابنفش است. در واقع قرص امگا ۳ می تواند باعث کاهش حساسیت پوست به اشعه نور خورشید شود.

قرص امگا 3 برای لک صورت

یکی از عواملی که باعث ایجاد لک روی صورت می شود، اشعه نور خورشید است. همانطور که اشاره کردیم، یکی از فواید قرص امگا ۳ برای پوست صورت، کاهش اثربخشی نور خورشید بر روی پوست است. بنابراین، با مصرف کافی امگا ۳ می توانید از لک های پوستی ناشی از نور خورشید جلوگیری کنید.

امگا ۳ و روشن سازی پوست

امگا ۳ به دلیل داشتن ترکیبات مفید برای پوست، می تواند نقش موثری در روشن سازی پوست داشته باشد. اگر در اثر مواجهه با نور خورشید، با مشکل تیرگی پوست صورت مواجه شده اید، می توانید از قرص امگا ۳ استفاده کنید که بسیار روی سلامت پوست و روشن سازی پوست شما موثر هستند.

کاهش جوش و آکنه با مصرف امگا ۳

مطالعات زیادی وجود دارند که خواص قرص امگا ۳ برای پوست صورت و آکنه های پوستی را بررسی کرده اند. به طور کلی، التهابی که در پوست وجود دارد، می تواند عاملی برای بروز جوش ها و آکنه های پوستی باشند. هر چقدر میزان التهاب کاهش پیدا کند، احتمال بروز آکنه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

اسیدهای چرب امگا ۳ تاثیر بسیار زیادی روی کاهش آکنه های پوستی دارند. به همین خاطر می توانید برای کاهش جوش و آکنه از قرص های حاوی امگا ۳ استفاده کنید. اگر جوش و آکنه دارید، با مصرف امگا ۳ آن ها کاهش پیدا می کنند. اما اگر می خواهید از بروز جوش و آکنه جلوگیری کنید، باز هم می توانید از امگا ۳ استفاده کنید.

در سایت معتبر nordic می خوانیم:
برخی از محققان بر این باورند که جوش زدن یک مشکل پوستی ناشی از سطح انسولین است و از آنجایی که امگا ۳ دارای قند خون را در محدوده طبیعی نگه می دارد، به خوبی توضیح دهد که چرا افرادی که ماهی و غذاهای دریایی بیشتری یا قرص امگا ۳ مصرف می‌کنند، کمتر جوش می زنند.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست

سرطان پوست یکی از بیماری های رایج و خطرناک است که متاسفانه در حال فراگیر شدن در جهان است. یکی از عوامل بسیار شایع برای بروز این بیماری، حساسیت پوست به آفتاب است. همانطور که اشاره کردیم خواص امگا ۳ برای پوست صورت، بیشتر مربوط به افزایش مقاومت پوست در برابر اشعه نور خورشید است. بنابراین، می توان با مصرف قرص امگا ۳ از بروز سرطان پوست نیز جلوگیری کرد.

امگا 3 برای دور چشم

یکی از خواص امگا ۳ که احتمالا برای شما عجیب است، تاثیر آن روی سیاهی دور چشم است. پوست زیر چشم سرشار از عروق خونی است که هر کدام نیاز به خونرسانی دارند. رطوبت پوست زیر چشم بسیار پایین است و این موضوع باعث شده تا پوست زیر چشم بسیار حساس باشد. امگا ۳ برای دور چشم بسیار مفید است و می تواند باعث کاهش تیرگی زیر چشم و یا حتی پف شود. البته توصیه می شود که قرص امگا ۳ برای کاهش خشکی زیر چشم و بهبود تیرگی زیر چشم به همراه ویتامین E مصرف شود.

آیا می توان امگا ۳ را به طور مستقیم روی پوست مالید؟

یکی از ویژگی های قرص امگا ۳، ژلی بودن آن است. شما می توانید با پاره کردن قرص امگا ۳ ژل و روغن درون آن را خارج کنید و روی پوست بمالید. دقت داشته باشید که باقی ماندن این روغن به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه روی پوست شما کافیست و بعد از گذشت این مدت، باید آن را با آب شستشو دهید. البته اگر پوست چربی دارید، بهتر است که این کار را انجام ندهید تا شاهد افزایش جوش های پوستی نباشید.

نحوه استفاده از کپسول روغن امگا ۳

اگر قصد بهره مندی از خواص قرص امگا ۳ برای پوست صورت را دارید، باید در ابتدا با روش مصرف قرص امگا آشنا شوید. به طور کلی، توصیه می شود که مطابق با دستور پزشک پیش بروید و از کپسول های امگا ۳ استفاده کنید. اما معمولا مصرف روزانه ۱ عدد کپسول روغن امگا ۳ برای هر بزرگسال کافیست.

سخن پایانی
در این مقاله در مورد تاثیر و خواص امگا ۳ برای پوست صورت صحبت کردیم. طبق توضیحات داده شده می توان متوجه شد که امگا ۳ می تواند فواید بسیار زیادی برای پوست و زیبایی آن داشته باشد. پس سعی کنید که خرید قرص امگا ۳ را در برنامه های خودتان بگذارید.

منبع: nordic , healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.