فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب چه تفاوتی دارد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب دو محصول مورد استفاده برای محافظت از پوست هستند. فلوئید ضد آفتاب حالت مایع تری دارد و برای افرادی که پوست چرب دارند، مناسب است. در عوض کرم ضد آفتاب برای سایر انواع  پوست قابل استفاده بوده و از غلظت بالاتری برخوردار است. شما می‌توانید از هر یک از این دو محصول جهت محافظت از پوست خود استفاده نمایید. تفاوت فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب این است که فلوئید نوعی ضد آفتاب است که برخلاف کرم ضد آفتاب بر پایه آب فرموله می‌شود. بنابراین فاقد چربی است و مصرف آن به افرادی که پوست چرب و جوش دارند توصیه می‌شود.

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب چیست؟

استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای محافظت از سلامت پوست است. نور خورشید حاوی ۲ اشعه مضر است که به زمین می‌رسد – اشعه های UVA و UVB. در صورت استفاده منظم و مناسب، ضد آفتاب ها می‌توانند از شما در برابر سرطان پوست و پیش سرطان های پوست محافظت کنند. 

آفتاب سوختگی معمولاً در عرض چند ساعت پس از قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید یا منابع مصنوعی ظاهر می‌شود. اشعه UVB عمدتاً مسئول آفتاب سوختگی است. آفتاب سوختگی منجر به پیری زودرس پوست و سرطان پوست می‌شود. هر چه میزان سوختگی بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان پوست بیشتر می‌شود.

جلوگیری از پیری زودرس، یکی از بهترین مزایای استفاده از ضد آفتاب است. برای جوان ‌تر به نظر رسیدن و جلوگیری از علائم پیری از کرم‌ های ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید. اشعه  UVA عمدتاً مسئول ایجاد پیری زودرس پوست است. این اشعه ها می‌توانند باعث تجزیه کلاژن و در نتیجه ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی شوند. 

استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند از ایجاد لکه‌ های تیره و تغییر رنگ پوست جلوگیری کند که یکی از فواید فوق العاده استفاده از ضد آفتاب است. استفاده از کرم ضد آفتاب از پروتئین های پوست مانند کراتین، الاستین و کلاژن محافظت می‌کند. این پروتئین ها به داشتن پوستی صاف و سالم کمک می‌کنند. از دیگر مزایای کرم ضد آفتاب جلوگیری از قرمزی و التهاب ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب است.

در وبسایت معتبر healthline می خوانیم:
ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی SPF 30، حدود ۹۷ درصد اشعه UVB به پوست را مسدود می کند. SPF 50 از ۹۸ درصد پرتوهای فرابنفش جلوگیری می کند. به خاطر داشته باشید با این که SPF های بالاتر محافظت بیشتری را ارائه می دهند، اما تمدید ضد آفتاب از عدد SPF مهم تر است.

ضد آفتاب کرمی چیست؟

ضد آفتاب کرمی را می‌توان بر اساس فرمولاسیون به دو گروه تقسیم کرد. کرم های ضد آفتاب معدنی معمولاً حاوی اکسید روی یا اکسید تیتانیوم هستند. آنها روی پوست می‌نشینند و اشعه UV را منحرف می‌کنند. از سوی دیگر، ضد آفتاب های شیمیایی حاوی ترکیبات آلی مانند آووبنزون، اکسی بنزون هستند که جذب پوست می‌شوند و اشعه ماوراء بنفش را به گرما تبدیل می‌کنند.

انتخاب بین ضد آفتاب معدنی و شیمیایی به نوع پوست افراد بستگی دارد. افرادی که پوست حساس تری دارند باید ضد آفتاب های معدنی را انتخاب کنند زیرا بلافاصله پس از استفاده عمل کرده و روی سطح می‌نشینند. ضد آفتاب های شیمیایی برای افرادی دارای پوست چرب و افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند، گزینه بهتری هستند زیرا بافت نازک تری دارد و رنگ سفید به جا نمی‌گذارد.

فلوئید ضد آفتاب چیست؟

فلوئید ضد آفتاب یکی از محصولات ضد آفتاب موجود در بازار است. این ضد آفتاب بر پایه آب ساخته می‎شود و بافت آن بسیار سبک و روان است. فلوئید ضد آفتاب در انواع ایرانی و خارجی موجود است و برای محافظت از پوست در SPF های مختلف تولید می‌شود. آنها به سرعت جذب پوست می‌شوند و احساس سنگینی روی پوست ایجاد نمی‌کنند.

فلوئید ضد آفتاب برای چه افرادی مناسب است؟

فلوئید ضد آفتاب بافت سبک و غیر چربی دارد و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. فرمولاسیون ضد آفتاب فلوئیدی حاوی چربی نیست بنابراین منافذ پوست را نمی‌بندد و باعث تجمع باکتری ها نمی‌شود. بدین ترتیب فلوئید ضد آفتاب بیشتر مناسب افرادی است که پوست چرب و جوش دار هستند. این محصول به سرعت جذب پوست شده و شما چربی اضافی بر روی پوست خود احساس نخواهید کرد.

مقایسه فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب

فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب هر دو به عنوان محافظ پوست در مقابل اشعه فرابنفش خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت این دو محصول در محتوای چربی مورد استفاده در فرمولاسیون آنها است. در ساختار ضد آفتاب فلوئیدی هیچ چربی بکار نرفته است و بر پایه آب ساخته می‌شود. بافت سبک این محصول جذب آن را ساده تر کرده و پس از مصرف آن را روی پوست خود احساس نخواهید کرد.

در مقایسه باید گفت که در ساخت کرم ضد آفتاب چربی های مختلفی بکار می‌رود که جذب آن را کاهش می‌دهد. شما پس از مصرف کرم ضد آفتاب آن را روی پوست خود احساس می‌کنید ولی فلوئید ضد آفتاب به سرعت جذب پوست شده و روی پوست شما سنگینی ایجاد نمی‌کند.

فلوئید ضد آفتاب بهتر است یا کرم ضد آفتاب؟

فلوئید ضد آفتاب و ضد آفتاب کرمی هر دو محصولات خوبی برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید هستند. استفاده از این محصولات بستگی به نوع پوست شما دارد. همانطور که گفتیم فلوئید ضد آفتاب برای افرادی که پوست چرب دارند، بسیار مناسب است زیرا ضد آفتاب های غیر چرب یا فلوئید بر پایه آب فرموله شده است. مصرف کرم ضد آفتاب در افرادی که پوست چرب دارند، وضعیت جوش و آکنه را بدتر می‌کند. فرمولاسیون سبک فلوئید برای پوست های چرب و مختلط ایده آل است.

معرفی بهترین فلوئید ضد آفتاب در داروخانه

بهترین فلوئید ضد آفتاب را می‌توانید در بین محصولات ایرانی و خارجی پیدا کنید. ضد آفتاب یک محصول مراقبتی است که نقش مهمی در محافظت از پوست در برابر آسیب دارد. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند باعث آفتاب سوختگی، پیری زودرس و سرطان پوست شود. فلوئید ضد آفتاب با جذب، انعکاس و پخش اشعه های مضر خورشید به محافظت از پوست کمک می‌کند. همچنین باعث جلوگیری از تولید رادیکال های آزاد آسیب رسان خواهد شد.

۱- فلوئید ضد آفتاب SPF50 بی رنگ اسکین وان 

فلوئید ضد آفتاب پوست چرب SPF50 اسکین وان یک محصول فوق العاده ساخت ایران است. این فرآورده فاقد چربی بوده و  بر پایه آب ساخته شده است. فلوئید ضد آفتاب SPF50 بی رنگ اسکین وان پوست شما را چرب نمی‌کند، سریع جذب پوست شده و بسیار سبک است. این محصول در برابر اشعه‌های UV، مادون قرمز، آبی و نور مرئی از پوست شما محافظت می‌کند و برای پوست مختلط تا چرب مناسب است. 

محصول پیشنهادی
برای خرید و اطلاع از قیمت ضد افتاب اسکین وان به صفحه محصول «فلوئید ضد آفتاب اسکین وان» در سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

۲- فلوئید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک 

فلوئید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک تحت لیسانس فرانسه در ایران تولید می‌شود. این محصول چربی پوست را تنظیم کرده و با ساختار سبک و فاقد چربی بسیار سریع جذب پوست می‌شود. فلوئید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب، منافذ باز پوست را بسته و ظاهری صاف و یکدست به پوست شما می‌دهد.

محصول پیشنهادی
فلوئید ضد آفتاب فاقد چربی درماتیپیک
 مناسب پوست های مختلط و چرب

نتیجه گیری
استفاده از ضد آفتاب کرمی یا فلوئید برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید بسیار ضروری است. اینکه کدام محصول را انتخاب می‌کنید بستگی به نوع پوست و ترجیحات شخصی شما دارد. برای انتخاب بهترین محصول بهتر است قبل از خرید با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.