فواید قرص امگا ۳ برای مردان

آنچه در این مقاله می خوانید:
اسیدهای چرب امگا ۳ فهرست بلندبالایی از مزایا برای سلامت مردان را دارند، بنابراین مکملی عالی برای دریافت مواد مغذی روزانه آقایان چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل‌ها هستند. قرص امگا ۳ با مواد مغذی برای ارتقاء سلامت و تندرستی کلی فرموله شده است. همچنین بو و طعم نامطبوع ماهی را ندارد. در این مقاله از مجله سلامتی داروبوم به فواید قرص امگا ۳ برای مردان می پردازیم.

امگا ۳ چیست؟

اسیدهای چرب امگا ۳ اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه هستند، به این معنی که از نظر شیمیایی، بیش از یک پیوند دوگانه دارند. حداقل یک پیوند بین اتم های کربن سوم و چهارم اتفاق می افتد. این مواد مغذی بلوک های ساختمانی بسیاری از سلول ها را تشکیل می دهند و به عنوان اجزای ساختاری مهم غشای سلولی عمل می کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین به پشتیبانی از چندین عملکرد بدن کمک می کند و منبع انرژی را فراهم می کند.

سه نوع اصلی اسیدهای چرب امگا ۳ وجود دارد که عبارتند از:

  • آلفا لینولنیک اسید (ALA)، یک پیش ساز با زنجیره کوتاه
  • دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)
  • ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA)

از بین این سه نوع، ALA در غذاهایی مانند روغن‌های گیاهی، آجیل و دانه‌ها بیشترین فراوانی را دارد و به همین دلیل دستیابی به این ماده مغذی از طریق رژیم غذایی آسان‌تر است. از طرف دیگر، DHA و EPA فقط در غذاهای حیوانی مانند ماهی های چرب یا روغن ماهی موجود هستند، به این معنی که به دست آوردن آنها در یک رژیم غذایی معمولی دشوارتر است. DHA و EPA می توانند توسط بدن با استفاده از ALA سنتز شوند، اما فقط مقادیر بسیار کمی از ALA در واقع تبدیل می شوند.

مطالعات نشان می دهد که در مردان جوان، تنها حدود ۸ درصد از ALA به EPA تبدیل می شود، در حالی که حتی کمتر، بین ۰-۴ درصد، به EPA تبدیل می شود. این اعداد در زنان اندکی بیشتر است، اما هنوز بسیار کم است. در نتیجه این مقادیر کم تبدیل، مصرف مکمل های امگا ۳ را برای اکثر افراد به ویژه در مورد مردان ضروری می نماید.

دریافت منظم دو اسید چرب DHA و EPA ضروری است زیرا آنها مهمترین فواید سلامتی را در میان سه نوع امگا ۳ دارند. برای مردان بالای ۱۸ سال، میزان مصرف توصیه شده روزانه اسیدهای چرب امگا ۳ ۱٫۶ گرم است.

بیشتر بخوانید:
برای آشنایی بیشتر با امگا ۳ و فواید و عوارض جانبی آن مطالعه مقاله «قرص امگا ۳ برای چیست» را پیشنهاد می کنیم.

فواید امگا ۳ برای مردان چیست؟

اسیدهای چرب امگا ۳ فواید متعددی برای بدن دارند و از بسیاری از عملکردهای حیاتی آن پشتیبانی می کنند. این اسیدهای چرب همچنین مزایای زیادی را برای مردان فراهم می‌کنند و به افزایش حضور مواد مغذی در بدن و حفظ عملکرد سالم چندین سیستم مهم کمک می‌کنند. مصرف مداوم امگا ۳ برای مردان مهم است زیرا می تواند موارد زیر را انجام دهد:

۱-  سلامت قلب

اسیدهای چرب امگا ۳ فواید مختلفی برای سیستم قلبی عروقی دارند که یکی از آنها توانایی بالقوه آن در تنظیم ضربان قلب منظم است. رژیم غذایی حاوی سطوح کافی از امگا ۳ در حمایت از ریتم قلب سالم نقش موثری دارد به طوری که بدون تپش قلب و نفس نفس زدن به انجام کارهای روزانه خود بپردازید.

۲- حفظ سلامت مفاصل

فرقی ندارد که فعالیت بدنی زیادی انجام دهید یا فقط از پیاده روی و ورزش لذت ببرید، مفاصل شما می‌توانند ضرب و شتم شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ همان چیزی است که مفاصل شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارند. امگا ۳ می تواند به حمایت از سطوح مناسب کلسیم و تسکین ناراحتی در مفاصل کمک کند تا بتوانید به راحتی کارهای روزمره خود را انجام دهید.

۳- عملکرد مغز

افزایش سن و پیری همیشه عوارض جانبی خوشایندی ندارد بلکه می تواند بر عملکرد شناختی و سلامت کلی مغز تأثیر منفی بگذارد. از طرف دیگر، مصرف منظم امگا ۳ DHA و EPA به شما کمک می کند یک قدم جلوتر بمانید و عملکرد شناختی سالم را حتی در طول فرآیند پیری حفظ کنید.

DHA یک مولکول مهم در مغز است که بخشی از ساختار اندام را تشکیل می دهد. اسید چرب می تواند هم برای حافظه و هم برای مهارت های حرکتی مفید باشد، که دو عملکرد مهم هستند که می توانند در طول پیری از حمایت استفاده کنند تا بتوانید با اهداف و عزیزان خود همگام شوید.

زمانی که DHA و EPA کنار هم قرار گیرند مزایای بیشتری برای سیستم عصبی شما به عنوان یک کل فراهم می کنند.

۴- فشار خون سالم

اسیدهای چرب EPA ایکوزانوئیدها را تولید می کنند که با ارسال سیگنال بین سلول ها، اثر تنظیمی در بدن دارند. این قابلیت های تنظیمی اثرات متعددی دارند، یکی از آنها حمایت از فشار خون سالم است که تا حد زیادی به حداقل رساندن استرس بر بدن و حفظ سلامت قلب شما در کل کمک می کند.

۵- سطوح کلسترول سالم

مصرف مداوم چربی های امگا ۳ ممکن است از تعادل بین سطوح تری گلیسیرید و سطوح خونی لیپوپروتئین های با چگالی بالا حمایت کند. این تعادل برای سلامت قلب و عروق شما بسیار مهم است و بر سطح کلسترول شما تأثیر می گذارد. با قرار دادن امگا ۳ به بخشی ثابت از رژیم غذایی خود، آرامش خاطر خود را حفظ کنید.

۶-گردش خون سالم

دریافت مقدار کافی امگا ۳ ممکن است با حفظ سلامت شریانی از گردش خون مناسب حمایت کند. پتانسیل اسیدهای چرب برای حمایت از تعادل سالم تری گلیسیرید در بدن نیز ممکن است در حفظ گردش خون سالم نقش داشته باشد، که می تواند به شما کمک کند عملکرد فیزیکی خود را حتی در طول پیری حفظ کنید.

محصول پیشنهادی
برای آشنایی با انواع بهترین قرص برای ناباروری مردان به همراه قیمت به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

۷- روحیه شاد و مثبت

همه سزاوار این هستند که از روحیه مثبت و سلامت روانی کلی لذت ببرند. مصرف مداوم اسیدهای چرب EPA از طریق رژیم غذایی یا مکمل ممکن است از خلق و خوی مثبت و سلامت عاطفی حمایت کند. EPA با نقش تنظیمی خود در بدن همچنین می تواند به حفظ مسیرهای متابولیک کمک کند و منجر به سود غیرمستقیم برای سلامت روانی و عاطفی شود.

۸- سلامت چشم

DHA امگا ۳ در شبکیه به وفور یافت می شود، به این معنی که نقش اساسی در عملکرد سالم چشم ایفا می کند. مصرف مداوم DHA ممکن است به حفظ سلامت چشم در طول فرآیند پیری کمک کند. مطالعات نشان داده اند که کمبود امگا ۳ می تواند بر سلامت چشم تاثیر منفی بگذارد و دریافت امگا ۳ ممکن است فواید متعددی از برای بینایی و سلامت چشم داشته باشد. بخش بزرگی از این مزایا می تواند به دید واضح تر و واضح تر منجر شود.

سخن پایانی
همان طور که خواندید قرص امگا ۳ مزایای جامعی را برای سلامت مردان فراهم می کند. فقط یک قرص در روز کل میزان توصیه شده روزانه اسیدهای چرب DHA و EPA را در اختیار شما قرار می دهد. این ویتامین برای حفظ سلامت پوست، ماهیچه ها و سیستم عصبی عمل می کند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.