۳ روش خانگی برای تقویت ناخن ها

آنچه در این مقاله می خوانید:
دست ها شما یکی از مهمترین اندام هایی هستند که هر روز از آنها استفاده می‌کنید. به همین دلیل مراقبت از آنها از جمله ناخن های دست بسیار مهم است. بهداشت خوب و مراقبت مناسب می‌تواند به سالم ماندن ناخن ها و ظاهر بهتر آنها کمک کند. روش های مختلفی برای تقویت ناخن ها وجود دارد که مصرف محلول تقویت ناخن اولین راهکاری است که به ذهن خطور می کند. در ادامه مقاله روش های خانگی برای تقویت ناخن شرح و تعدادی از بهترین محصولات مراقبت از ناخن معرفی شده است.

حفظ سلامت و استحکام ناخن های طبیعی به معنای صرف صدها دلار برای مانیکور و سایر درمان ها نیست. شما با درمان های خانگی نیز می‌توانید سلامت ناخن های خودتان را ارتقاء دهید.

بهترین راه برای تقویت ناخن ها مراقبت از کوتیکول ها است. کوتیکول های کم آب و تحریک شده علت اصلی آسیب دیدگی بستر ناخن و عفونت هستند. بهترین روغن برای تقویت ناخن حاوی ویتامین‌ ها و اسیدهای چرب است که می‎تواند یک درمان خانگی مناسب برای تقویت ناخن های شما نیز باشد.

عوامل شایعی که منجر به شکننده بودن ناخن‌ها می‌شوند:

  • کمبودهای تغذیه ای
  • عدم تعادل هورمونی
  • بیماری های عفونی
  • ابتلا به پسوریازیس
  • کاشت مکرر ناخن
  • جویدن ناخن ها
  • بیماری تیروئیدی
  • بیماری کلیوی

نکاتی مهم برای درمان ناخن‌های شکننده

روال مراقبت از ناخن باید مانند روال مراقبت از پوست و مو برای محافظت، تغذیه و تقویت آنها باشد. ناخن‌ های سالم می‌توانند از خود در برابر عفونت ‌های قارچی یا باکتریایی دفاع کنند. مکمل های غذایی حاوی مواد مغذی ضروری می‌توانند از سلامت مو و ناخن حمایت کنند. به ویژه مکمل های بیوتین برای تقویت رشد مو و تقویت ناخن ها بسیار مفید هستند.

روش های استاندارد مراقبت از ناخن مانند استفاده از محصولات مرطوب کننده و تغذیه کننده می‌تواند به جلوگیری از آسیب و شکنندگی ناخن ها کمک کند. به طور مشابه، رعایت بهداشت دست ها، اجتناب از مواد شیمیایی خشن و استفاه از تقویت ناخن خانگی  می‌تواند سلامت ناخن را ارتقا دهد.

در وبسایت hollandandbarrett می خوانیم:
تقریباً از هر پنج نفر یک نفر ناخن‌های شکننده دارد و زنان بیشتر از مردان ناخن های می شکنند. ناخن‌ها از لایه‌هایی از پروتئین کراتین ساخته شده‌اند که روی هم قرار گرفته‌اند. اگر هوا وارد فضای بین آنها شود، مثلاً در اثر سرما، آنها متورم می شوند و باعث می شوند ناخن بشکند، خرد شده یا شکافته شوند. به همین ترتیب، فرو بردن مرتب انگشتان در آب، شکاف های بین کراتین را متورم می کند. وقتی رطوبت مفید ناخن ها خارج می‌شود، موجب خشکی و شکنندگی ناخن‌ها می‌شود. با افزایش سن، ناخن‌ها راحت‌تر می‌شکنند. ناخن‌ها در دوران بارداری تغییر کنند، نرم‌تر، سفت‌تر یا شکننده‌تر می شوند.

تقویت ناخن خانگی برای بلند شدن

اگر به ‌دنبال تقویت ناخن‌ ها و بهبود روتین مراقبت از ناخن خود هستید، سرکه سیب یک درمان خانگی فوق العاده برای شما است. این تقویت ناخن خانگی برای بلند شدن حاوی آنزیم ها و مواد مغذی مفیدی است که رشد ناخن ها را افزایش می‌دهد. برای این منظور می‌توانید سرکه سیب را در یک کاسه یا ظرف کوچک آب ریخته و حداقل سه تا چهار بار در هفته نوک انگشتان خود را در این محلول قرار دهید. این محلول برای سفت شدن ناخن ها بسیار مفید است.

تقویت ناخن با وازلین نیز یک روش خانگی مفید برای حفظ رطوبت و جلوگیری از شکنندگی ناخن ها است. برای این منظور می‌توانید هنگام خواب وازلین را به انگشت های خود بمالید.

محلول محرک رشد ناخن هیدرودرم

محلول محرک رشد ناخن هیدرودرم حاوی ویتامین های A وE ، روغن جوانه گندم و بادام شیرین به همراه بیوتین است. این محصول رشد ناخن ها را تحریک کرده و ریشه ناخن را تقویت می‌کند.

۱- بهترین روغن برای تقویت ناخن 

روغن اسطوخودوس یکی از بهترین تقویت کننده ناخن ها است. این روغن رایحه ای آرام بخش و تسکین دهنده دارد و خواص ضد قارچی و ضد عفونی کننده آن می‌تواند به محافظت از ناخن های شما در برابر عفونت کمک کند. استفاده از روغن اسطوخودوس روی ناخن‌ها برای نرم شدن و آبرسانی کوتیکول‌ ها بسیار مفید است.

روغن تقویت کننده ناخن هیدرودرم

روغن تقویت کننده ناخن هیدرودرم ترکیبی از روغن های مغذی و آنتی اکسیدان برای حفظ سلامت ناخن های شما است. استفاده از این محصول کوتیکول های ناخن را آبرسانی کرده و موجب افزایش استحکام ناخن های شما می‌شود. این روغن تقویت کننده با دارا بودن ویتامین های A و E رشد ناخن ها را تسریع می‌کند. این محصول بهترین سفت کننده ناخن ها است.

روغن تقویت کننده ناخن هیدرودرم

۲- مرطوب کردن ناخن‌ها 

کوتیکول های خشک، ترک خورده یا لایه لایه شده نشانه رطوبت ناکافی یا روش های نادرست مراقبت از ناخن است. در این وضعیت می‌توانید از کرم ها یا مرطوب کننده ها دست برای آبرسانی ناخن ها استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده قوی دست و ناخن پرودرما

کرم دست و ناخن پرودرما حاوی مرطوب کننده، نرم کننده های عالی برای پوست دست و ناخن است. استفاده از این مرطوب کننده از خشکی پوست دست جلوگیری کرده و کوتیکول های ناخن را نیز آبرسانی و نرم می‌کند. از این محصول می‌توانید برای تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده قوی دست و ناخن پرودرما

لاک جلوگیری از جویدن ناخن هیدرودرم

لاک جلوگیری از جویدن ناخن هیدرودرم یک محصول فوق العاده برای بزرگسالان و کودکان است. در فرمولاسیون این لاک ماده تلخ مزه دناتونیوم بنزوات، عصاره سیر و کاکتوس بکار رفته است که از جویدن ناخن و پوست اطراف آن جلوگیری می‌کند. عصاره سیر و کاکتوس موجود در این محصول ریشه ناخن را تقویت کننده کرده و استحکام و انعطاف پذیری ناخن ها را افزایش می‌دهد.

لاک جلوگیری از جویدن ناخن هیدرودرم

۳- استفاده از مکمل ها 

ناخن ها مانند اندام های حیاتی بدن ما از پروتئین ساخته شده‌اند و به ویتامین های زیادی نیاز دارند. مصرف مکمل‌ های مولتی ویتامین تضمین می‌کند که ناخن‌های شما از داخل حمایت می‌شوند و آنها را ضخیم و محکم می‌کند.

قرص پیلفود کمپلکس نیلز

قرص پیلفود کمپلکس نیلز لابراتواری سرا پارمیس حاوی ریزمغذی‌های مفید برای حفظ سلامت ناخن‌ ها است. این مکمل با ویتامین های مفید مانند بیوتین رشد و استحکام ناخن ‌ها را افزایش داده و از شکنندگی ناخن ها جلوگیری می‌کند.

پیلفود کمپلکس نیلز

قرص تقویت پوست مو و ناخن پیکادیلی

قرص تقویت پوست مو و ناخن پیکادیلی با تامین مواد مغذی بدن به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. ویتامین A، زینک و سایر ریزمغذی های موجود در این مکمل به بهبود رشد و استحکام مو و ناخن کمک می‌کنند.

کپسول رجوا درمکس

کپسول رجوا درمکس یک مکمل ویتامینه برای تقویت رشد موها و ناخن است. استفاده از این مکمل باعث استحکام بافت طبیعی ناخن ها شده از شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند.

کپسول رجوا درمکس

هیر اسکین اند نیلز برونسون

هیر اسکین اند نیلز برونسون یک مکمل خارجی فوق العاده برای تقویت مو و ناخن ها است. ویتامین ها و مینرال های موجود در این مکمل به پرپشتی و رشد موها کمک کرده و همچنین باعث تقویت رشد و افزایش استحکام ناخن ها می‌شوند.

سخن پایانی
شکنندگی ناخن‌ ها دلایل مختلفی از جمله کمبودهای تغذیه ‌ای، عدم تعادل هورمونی و بیماری ‌های زمینه ای دارد. با حل این مشکلات به روش های شرح داده شده می‌توانید سلامت و استحکام ناخن‌ های خود را بهبود ببخشید.

منبع: healthline

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.