از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
زگیل تناسلی به برجستگی های کوچک (گاهی نامرئی) به شکل گل کلم اطلاق می‌شود که در اطراف ناحیه تناسلی ایجاد می‌شود و به شدت بر بافت های مرطوب اطراف ناحیه تأثیر می‌گذارد. زگیل تناسلی بیشتر در افراد فعال جنسی دیده می‌شود و یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی است. زگیل تناسلی می‌تواند در هر دو جنس ایجاد شود. این ویروس معمولاً از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. قرص زگیل تناسلی دارویی است که برای درمان این عارضه تجویز می شود. در ادامه به پاسخ این سوال می‌پردازیم که از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم لطفاً با ما همراه باشید.

زگیل تناسلی ضایعات برآمده، قهوه ای و توده ای روی پوست هستند که موارد کوچک ممکن است تا سال ها مورد توجه فرد قرار نگیرد. اگر در ناحیه تناسلی خود هر یک از این ضایعات را مشاهده کردید برای اطمینان از عدم ابتلا به زگیل تناسلی HPV)) حتما باید به پزشک مراجعه کنید. هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد، اما واکسنی برای جلوگیری از سویه‌های HPV که باعث سرطان می‌شوند، در دسترس است. با این حال، فردی که این واکسن را تزریق کرده است، همچنان می‌تواند به زگیل تناسلی مبتلا شود.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی عفونتی است که از طریق تماس پوست به پوست در طول فعالیت جنسی منتقل می‌شود. زگیل ها توسط ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شوند. بیش از ۳۰ گونه HPV وجود دارد که باعث ایجاد زگیل می‌شود. برخی از سویه ها جدی هستند و می‌توانند باعث برخی سرطان‌ها از جمله سرطان دهانه رحم شوند.

زگیل تناسلی باعث نازایی می‌شود؟

وجود زگیل تناسلی بر شانس یا توانایی شما برای باردار شدن یا سلامت نوزاد تأثیری نخواهد داشت. اما برخی از گونه های HPV می‌توانند شانس شما را برای ایجاد سلول های غیر طبیعی (مانند سلول های پیش سرطانی یا سرطانی) در دهانه رحم افزایش دهند. اگر به پیش سرطان (CIN) یا سرطان دهانه رحم مبتلا هستید، درمان آن می‌تواند باردار شدن و حاملگی را دشوارتر کند.

بیشتر بخوانید: در این مقاله «زگیل تناسلی و اقدام به بارداری» اطلاعات مفیدی را عنوان می کنیم و قرص های رفع این مشکل برای احیای قدرت بارداری صحبت خواهیم کرد.

زائده‌های زگیل تناسلی در کدام نواحی ایجاد می‌شوند؟

ضایعات زگیل تناسلی در خانم ها اطراف لابیا مینور، لابیا ماژور، کلیتوریس، واژن، دهانه رحم، ناحیه مقعد دیده می‌شود. در آقایان این ضایعات روی آلت تناسلی، مقعد، کشاله ران و کیسه بیضه ایجاد می‌شود. هنگام برنامه ریزی برای درمان باید به وسعت و اندازه زگیل ها و همچنین محل آنها توجه شود.

آیا زگیل تناسلی خارش دارد؟

زگیل تناسلی معمولاً خارش ندارد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است علائمی مانند خارش و سوزش در درجات مختلف وجود داشته باشد. خونریزی ممکن است همراه با تحریک پوست در ضایعات بزرگ رخ دهد. به ندرت ممکن است خارش و درد پس از خونریزی وجود داشته باشد.

آیا زگیل تناسلی باعث خارش، درد و سوزش می‌شود؟

زگیل تناسلی قابل مشاهده می‌تواند از نظر روانی و جسمی برای بیماران ناراحت کننده باشد. در حالی که زگیل ها اغلب بدون علامت هستند، در برخی مواقع می‌توانند باعث درد، خارش، سوزش، تحریک از روی لباس و گاهی اوقات خونریزی شوند. هنگام تمیز کردن ناحیه تناسلی، خاراندن یا اپیلاسیون ممکن است تحریک، خونریزی و درد تجربه شود.

آیا زگیل تناسلی قابل درمان است؟

درمان زگیل تناسلی با کرم، کوتریزاسیون، انجماد و برداشتن با جراحی انجام می‌شود. درمان با توجه به اندازه، تعداد و وسعت ضایعه برنامه ریزی می‌شود. در درمان زگیل تناسلی، توده ها باید تا حد امکان تمیز شوند تا عود آن به حداقل برسد. برای این منظور درمان موضعی با استفاده از کرم های زگیل تناسلی موثر در برابر ویروس ها انجام می‌شود.

درمان ضایعات بزرگ با سوزاندن انجام می‌شود. سپس ضایعه را می توان با جراحی برداشت. در فرآیند کرایوتراپی، انجماد زگیل تناسلی با نیتروژن مایع انجام می‌شود. در این روش زگیل یخ می‌زند و می‌ریزد. ممکن است احساس سوزش خفیف تا متوسط در طول عمل وجود داشته باشد.

این درمان ها فقط می‌توانند ضایعات قابل مشاهده را از بین ببرد. حتی اگر توده ها به طور کامل با درمان ناپدید شوند، این ویروس به زندگی مخفیانه در داخل سلول ها ادامه می‌دهد. بنابراین، آلودگی می‌تواند ادامه یابد.

تفاوت زگیل تناسلی با جوش چیست؟

جوش ها به دلایل مختلفی در ناحیه تناسلی ایجاد می‌شوند و معمولا با علائمی مانند درد، التهاب، خارش، عفونت و ترشح همراه هستند. در مقابل زگیل تناسلی التهاب و درد ندارد  و از نظر ظاهری نسبت به جوش سفت تر بوده و ظاهری متفاوت دارد.

تفاوت زگیل تناسلی با  تبخال چیست؟

زگیل و تبخال تناسل هر دو بیماری های مقاربتی شایعی هستند که علائم متفاوتی در افراد ایجاد می‌کنند. زگیل به شکل توده های برجسته در قسمت های مختلف اندام تناسلی دیده می‌شود که درد و التهابی ندارد. اما تبخال تناسلی به شکل توده ای ملتهب و ترشح دار ظاهر می‌شود و با علائمی مانند تب و بدن درد همراه است.

چه بیماری‌هایی با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می‌شوند؟

هر بیماری که باعث ایجاد ضایعات پوستی شود ممکن است با زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود. کراتوز سبورئیک، سیرینگوما و تبخال تناسلی برخی از این بیماری ها هستند. با اینحال بررسی های بیشتر باعث افتراق آنها از زگیل تناسلی توسط پزشک خواهد شد.

کپسول پاورفیت هولیستیکا

کپسول پاورفیت هولیستیکا یک مکمل غذایی بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از  تبخال و زگیل و بیماری های مختلف است. در این مکمل عصاره قارچ شیتاکه بکار رفته است که خواص فراوانی برای سلامتی دارد. مصرف این کپسول با تقویت سیستم ایمنی و دفاعی از عود مجدد زگیل و تبخال تناسلی جلوگیری کرده و دوره  بیماری های مختلف را کوتاه می‌کند. تحقیقات نشان داده است عصاره قارچ شیتاکه حتی می‌تواند از سرطان‌ های شایع و آفت دهان نیز پیشگیری کند.

کپسول پاورفیت هولیستیکا 32 عددی

کپسول ایمیون ترکی تیل ماشروم مد

کپسول ایمیون ترکی تیل ماشروم یک مکمل غذایی ایرانی مفید برای تقویت سیستم ایمنی است. در فرمولاسیون این مکمل عصاره قارچ دارویی ترکی تیل بکار رفته است که به بهبود و پیشگیری از  زگیل و تبخال تناسلی، انواع سرطان ‌ها و بیماری ها کمک می‌کند. مصرف این مکمل از عود زگیل و تبخال تناسلی نیز جلوگیری می‌کند.

کپسول ایمیون ترکی تیل ماشروم مد 60 عددی

سخن پایانی
زگیل تناسلی (کاندیلوما) یک ضایعه پوستی با منشا ویروسی است. ضایعات علاوه بر دست، پا و دهان در ناحیه تناسلی و مقعد نیز دیده می‌شود. ضایعات ظاهری شبیه گل کلم دارند و می‌توانند تک یا چندتایی باشند. اندازه آنها می‌تواند از چند میلی متر تا ۱۰-۱۵ سانتی متر باشد. آنها معمولا توده های بدون درد هستند و اغلب بین ۱۸ تا ۳۰ سالگی دیده می‌شود.

منبع: mymed

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.