برای پاکسازی ریه چی بخوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
ریه ها به عنوان اندام های تنفسی ما بطور دائم در معرض دود، آلودگی های محیطی و  شیمیایی قرار دارند. پاکسازی این اندام راهی برای حفظ و بهبود عملکرد طبیعی آنها است. به عبارت دیگر پاکسازی ریه ها به اکسیژن رسانی بهتر بافت ها کمک کرده و از طرفی عوامل بیماریزا را به راحتی دفع می‌کند. برای پاکسازی ریه ها راه های زیادی وجود دارد. شما حتی در منزل می‌توانید ریه های خود را به خوبی پاکسازی کنید. شربت و قرص پاکسازی ریه نیز در شرایط خاص می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که برای پاکسازی ریه چی بخوریم. در ادامه مقاله ما به خوراکی های مفید برای ریه ها می‌پردازیم لطفا تا انتها با ما همراه باشید. 

تغذیه مناسب نقش مؤثری در سلامت و پاکسازی ریه ایفا می‌کند. هنگامی که ریه در سلامت کامل باشد و پاکسازی شده باشد فشار کمتری را متحمل می‌شود. به همین دلیل بهتر است در تغذیه روزانه خود از مواد غذایی تازه و میوه ها و سبزیجاتی که حاوی کاروتنوئید ها هستند استفاده کنید.

میوه ها و سبزیجات با داشتن آنزیم ها و ویتامین ها و همچنین خواص آنتی اکسیدانی می‌توانند با بسیاری از بیماری های ریوی مبارزه کنند. همچنین می‌توان از دمنوش های گیاهی برای پاکسازی ریه در منزل استفاده کرد.

دمنوش برای پاکسازی ریه

استفاده از دمنوش یک روش سنتی برای رفع بیماری هایی است که اغلب ریه را درگیر می‌کنند. دمنوش ها از طریق خواص ضدعفونی کننده خود عفونت را به سرعت از ریه پاکسازی کرده و دردهای ریوی را نیز تسکین می‌دهند.

انواع مختلفی از گیاهان و میوه ها وجود دارند که با مصرف آنها به صورت دمنوش می‌توانید به پاکسازی ریه کمک کرده و از عملکرد سیستم تنفسی خود حمایت کنید.

در وبسایت medicalnewstoday می خوانیم:
با آلودگی های محیطی در کلان شهرها افراد بهتر است ریه های خود را پاکسازی کند و سلامت ریه های خود را ارتقا دهند. بهترین راه برای اطمینان از سلامت ریه ها، دوری از سموم مضر مانند دود سیگار و آلودگی هوا است. علاوه بر این، فرد می‌تواند برخی از عادات سبک زندگی مانند ورزش منظم و تغذیه سالم را نیز به کار بگیرد.

۱- دمنوش لیمو و عسل و زنجبیل

دمنوش لیمو و عسل و زنجبیل یکی از دمنوش های مؤثر در درمان سرماخوردگی و بیماری هایی است که ریه را درگیر می‌کند. این دمنوش علاوه بر خواص ضد میکروبی می‌تواند در درمان و تسکین سرفه و عفونت ریه نیز مؤثر باشد.

برای تهیه این دمنوش به یک قاشق مرباخوری زنجبیل تازه رنده شده و یک قاشق مرباخوری آب لیمو ترش تازه و همچنین مقداری عسل نیاز دارید. این دمنوش خاصیت ضد میکروبی و تسکین دهندگی فوق العاده ای دارد و می‌تواند در کمترین زمان ممکن مشکلات ریوی را برطرف کرده و ریه را پاکسازی کند.

دمنوش لیمو و عسل و زنجبیل برای پاکسازی ریه

۲- دمنوش نعناع

دمنوش نعناع یکی از بهترین و راحت‌ ترین دمنوش هایی است که در رفع مشکلات تنفسی مؤثر است. خواص ضد التهابی این گیاه می‌تواند نواحی متورم دستگاه تنفسی را در مدت زمان کوتاه رفع کرده و ریه را به خوبی پاکسازی کند.

برای تهیه این دمنوش شما به برگ های تازه نعناع نیاز دارید که باید به خوبی شسته شده باشند و سپس مقداری آب جوش بر روی این برگ ها ریخته و اجازه دهید که دم بکشد.

بیشتر بخوانید: برای عفونت ریه چه بخوریم؟

۳- دمنوش عناب

دمنوش عناب حاوی ویتامین C و همچنین فلاونوئیدهایی است که خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارند. این ترکیبات می‌توانند در کاهش التهاب و تقویت سیستم تنفسی مؤثر باشند. همچنین با کاهش مدت زمان سرماخوردگی و آنفولانزا به بهبود دستگاه تنفسی نیز کمک می‌کنند.

برای تهیه دمنوش عناب کافی است حدود بیست عدد عناب را به خوبی شسته و در داخل قوری بریزید. سپس روی آنها آب جوش ریخته و برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید دم بکشد.

داروی گیاهی برای پاکسازی ریه

استفاده از داروی گیاهی برای پاکسازی ریه از سیگار، آلودگی های محیطی و سرماخوردگی بسیار موثر است. انواع مختلفی از داروهای گیاهی به صورت شربت و قرص در بازار موجود است که به کاهش التهابات ریه کمک کرده و عملکرد دستگاه تنفسی را بهبود می‌بخشند.

۱- کپسول دیپ لانگ ساپورت گرین نیچر 

کپسول دیپ لانگ ساپورت گرین نیچر یک محصول ایرانی است که تحت لیسانس کشور استرالیا تهیه شده است. این قرص حاوی ترکیبات گیاهی است که می‌تواند عفونت های ویروسی، باکتریایی و مشکلات ناشی از مصرف قلیان و سیگار را برطرف کند.

این کپسول با افزایش ایمنی سلول های بافت ریه از سلامت دستگاه تنفسی حمایت کند. این کپسول با پاکسازی و تقویت ریه از بیماری هایی مانند آنفولانزا جلوگیری می‌کند. همچنین با داشتن خواصی مانند خلط آوری و تسکین دهنده سرفه نقش مؤثری در درمان مشکلات تنفسی ایفا می‌کند.

کپسول دیپ لانگ ساپورت گرین نیچر

۲- شربت موکوزیفت به دانه باران 

شربت موکوزیفت به دانه باران یک فرآورده گیاهی حاوی گیاه زنیان رومی است. این شربت می‌تواند مشکلات و عفونت های تنفسی را بهبود ببخشد. همچنین برای کاهش سرفه و حمایت از سیستم دستگاه تنفسی مؤثر است. وجود گیاه زنیان رومی می‌تواند علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت های ویروسی ریه را کاهش دهد. علاوه بر این با تسریع روند درمان، به پاکسازی و بازیابی سلامت ریه نیز کمک می‌کند.

شربت موکوزیفت به دانه باران

۳- شربت برون کلد هلث اید 

شربت برون کلد هلث اید یک شربت و داروی گیاهی است که حاوی ویتامین سی، ترکیبات ضدعفونی کننده است. این محصول می‌تواند به عنوان یک داروی ضد احتقان التهابات مجاری تنفسی را به سرعت برطرف کرده و با تقویت سیستم ایمنی از سلامت دستگاه تنفسی حمایت می‎کند.

این شربت می‌تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش دهد. همچنین برای افرادی که دچار آبریزش بینی هستند و یا درگیر سرفه های مزمن و مداوم هستند بسیار مفید است.

شربت برون کلد هلث اید

۴- پودر روتارین قائم دارو

پودر روتارین قائم دارو، دارویی است که به صورت ساشه آماده شده است. این پودر حاوی گیاهانی مانند به دانه و مزرنجوش است که می‌تواند با داشتن خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد ویروسی خود التهابات ریه را برطرف کند.

این محصول به عنوان یک درمان مؤثر برای اختلال های تنفسی و تنگی نفس شناخته می‌شود. پودر روتارین از طریق رفع گرفتگی سینه و نرم کردن مخاط تنفسی به بهبود وضعیت ریه ها کمک می‌کند.

پودر روتارین قائم دارو

سخن پایانی
ریه ها اندام های مهمی هستند و پاکسازی آنها برای حفظ سلامت ما بسیار مهم است. برای پاکسازی این اندام های مهم می‌توانید از میوه ها، سبزیجات، دمنوش ها و حتی داروهای گیاهی موجود در بازار استفاده کنید. پاکسازی ریه ها مقاومت آنها را در برابر بیماری افزایش داده و در صورت ابتلا به عفونت های ویروسی یا باکتریایی به تسریع بهبودی بافت ریه کمک می‌کند.

منبع: thehealthsite

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.