برای افزایش وزن چی بخوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
افزایش وزن بدن و چاقی به افراد با تیپ بدنی لاغر کمک می‌کند به تناسب اندام برسند. برای افزایش وزن می‌توانید غذاهایی غنی از کربوهیدرات و پروتئین بخورید یا معجون بمب افزایش وزن استفاده کنید. همچنین استفاده از گینرهای افزایش وزن که بسیار پرکالری و در عین حال کم حجم هستند به شما کمک می‌کند زودتر به وزن دلخواه خود برسید. دارو و مکمل افزایش اشتها نیز برای افزایش وزن بسیار مفید هستند زیرا میل شما به مصرف غذاها را افزایش می‌دهند. اگر تاکنون به عنوان اولین راه حل به این فکر کرده‌اید که برای افزایش وزن چی بخوریم با ما در ادامه مقاله همراه باشید..

افزایش کالری دریافتی است ساده ترین راه برای افزایش وزن است. مصرف پروتئین هایی مانند گوشت سفید و قرمز، لبنیات مانند شیر و ماست پرچرب و همچنین انواع آجیل و کره بادام زمینی می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. علاوه بر این لازم است مصرف کربوهیدرات و چربی را نیز افزایش دهید. همچنین می‌توانید ورزش های قدرتی انجام دهید و خوب بخوابید تا روند افزایش وزن تسهیل شود.

منظور از رژیم چاقی چیست؟

رژیم چاقی برنامه تغذیه روزانه ‌ای است که می‌تواند به افزایش اصولی وزن کمک کند. این رژیم اغلب حاوی مواد غذایی است که می‌تواند در کنار حفظ سلامت کلی بدن به چاق شدن فرد نیز کمک کند.

رژیم چاقی از طریق افزایش کالری روزانه و قرار دادن لیست مواد غذایی مفید و مؤثر مانند انواع گوشت و کربوهیدرات ها، چربی های مفید، آجیل ها و لبنیات پرچرب در وعده های غذایی و میان وعده ها به فرد کمک می‌کند که افزایش وزن سریع در یک ماه را تجربه کند.

کلید موفقیت در چاق شدن سریع

کلید موفقیت در چاق شدن سریع رعایت اصولی است که در حین حفظ سلامت شما باعث افزایش وزن می‌شود. موارد زیر در این رابطه به شما کمک خواهد کرد.

  • پیش از مصرف وعده غذایی از خوردن آب خودداری کنید.
  • تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید.
  • بشقاب بزرگتری برای مصرف غذا استفاده کنید.
  • به قهوه روزانه خود خامه اضافه کنید.
  • سالاد و سبزیجات را در آخر غذا مصرف کنید.
  • خواب و استراحت کافی داشته باشید.
  • از مکمل های گینر (برای مشاهده قیمت گینر روی لینک کلیک کنید) و کراتین مونوهیدرات استفاده کنید.

انواع راه های افزایش وزن

راه های مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد اما بهتر است از یک رژیم مناسب و اصولی برای افزایش وزن استفاده کنید. علاوه بر مصرف وعده های غذایی متعدد که حاوی کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین بالا هستند، بهتر است یک وعده غذایی را هم آخر شب مصرف کنید.

به عنوان مثال مصرف یک دسر آخر شب می‌تواند از طریق افزایش کالری تأثیر مثبتی بر روی افزایش وزن داشته باشد. شما همچنین می‌توانید یک معجون افزایش وزن برای خودتان درست کنید.

۱- پروتئین فراوان

 پروتئین یکی از مواردی است که می‌تواند در افزایش وزن مؤثر باشد. برای افزایش وزن اصولی اغلب حدود ۱۷ درصد از کالری دریافتی را باید به این ماده غذایی اختصاص دهید. بنابراین بهتر است موادی مانند انواع گوشت و لبنیات، تخم مرغ و حبوبات را وارد برنامه غذایی روزانه خود کنید. شما می‌توانید با پودرهای پروتئین آماده معجون بمب افزایش وزن برای خودتان تهیه کنید. پروتئین وی مکملی است که پروتئین ضروری شما را به راحتی فراهم می کند. این مکمل هم برای ورزشکاران و هم افراد غیر ورزشکار مفید است.

در وبسایت medicalnewstoday می خوانیم:
پودرهای پروتئینی به خانم های باردار کمک می کند کالری بیشتری مصرف کند یا نیازهای پروتئینی را که در دوران بارداری افزایش می یابد، تامین کنند. کسانی که می خواهند محتوای پروتئین و کالری خود را کنترل کنند باید برچسب های تغذیه ای مکمل های موجود را به دقت بررسی کنند تا بهترین را برای خود انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: آیا پروتئین وی باعث چاقی صورت می شود؟

۲- مصرف کربوهیدرات و چربی

مصرف کربوهیدرات و چربی در کنار آب کافی و همچنین مقدار کافی پروتئین می‌تواند به افزایش وزن اصولی کمک کند. کربوهیدرات ها و چربی های مفید مانند برنج قهوه ای، ماکارونی و روغن زیتون و مغزها علاوه بر اینکه برای سلامت کلی بدن بسیار مفید هستند می‌توانند به افزایش وزن نیز کمک کنند. با همین دستور می‌توانید افزایش وزن در یک هفته را تجربه کنید.

۳- قرص افزایش وزن

قرص افزایش وزن در واقع داروی افزایش وزن سریع است که با افزایش اشتها باعث بالا رفتن وزن بدن می‌شود. انواع قرص های چاقی را می‌توانید بدون نیاز به نسخه از داروخانه ها تهیه کنید. این مکمل های غذایی دارای مجوز سازمان غذا و دارو هستند و نه تنها عوارضی ندارند بلکه اثربخشی آنها طولانی مدت است.

معرفی بهترین قرص افزایش وزن و چاقی

انواع مختلفی از مکمل افزایش وزن و چاقی در بازار موجود است که می‌تواند با افزایش اشتها، افزایش وزن یکنواختی در سراسر بدن ایجاد کند. مقادیر بالایی از ویتامین و مواد معدنی در کنار ترکیباتی مانند آب پنیر و کازئین در این قرص ها به بدن کمک می‌کنند مواد غذایی را بهتر جذب کند.

۱- قرص مخمر آبجو هلث اید

قرص مخمر آبجو هلث اید ۶۰ عددی محصولی که تحت لیسانس کشور انگلستان تهیه شده است. این مکمل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که از طریق افزایش اشتها و درمان بی اشتهای به افزایش وزن نیز کمک می‌کند. این قرص حاوی ویتامین های خانواده B است  که می‌تواند سوء تغذیه و لاغری را درمان کند و با بالا بردن متابولیسم به افزایش اشتها کمک کند.

قرص مخمر آبجو هلث اید

بیشتر بخوانید: قرص مخمر آبجو برای چاقی صورت مفید است؟

۲- پودر گین آپ بزرگسالان پی ان سی

پودر گین آپ بزرگسالان پی ان سی ۱۸۰۰ گرمی در واقع یک مکمل گینر است. این مکمل می‌تواند با افزایش کالری به صورت پروتئین و کربوهیدرات به افزایش حجم بدن و افزایش وزن کمک می‌کند. این محصول حاوی مقادیر بالایی پروتئین و کربوهیدرات به میزان ۱ به ۳ است که می‌تواند در ورزشکارانی که به دنبال افزایش وزن در کنار افزایش حجم هستند، کمک کند. 

خرید پودر گین آپ بزرگسالان

۳- ساشه جنرال تونیک دینه

ساشه جنرال تونیک دینه ۲۰ عددی محصولی است که با داشتن ویتامین ها و ریزمغذی های فراوان می‌تواند به افزایش اشتها و افزایش وزن در کودکان، افراد سالخورده و بزرگسالان کمک کند. این محصول می‌تواند به سرعت نشاسته موجود در قندهای ساده و پروتئین را به اسید آمینه ها تجزیه کند. در نتیجه به بهبود اشتها و درمان لاغری کمک می‌کند.

ساشه جنرال تونیک دینه افزایش وزن

۴- قرص شیکوریدین دینه

قرص شیکوریدین دینه ۵۰ عددی محصولی حاوی گیاهان طبیعی است که به عنوان یک مکمل غذایی برای درمان بی اشتهایی مفید است. این مکمل از طریق تأمین املاح معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن، کمبودهای تغذیه ای را درمان و به افزایش وزن کمک می‌کند. این محصول همچنین می‌تواند از طریق افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش ضعف عمومی بدن به عنوان یک اشتهاآور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

قرص شیکوریدین دینه

سخن پایانی
افزایش وزن مانند کاهش وزن شامل اصولی است که برای حفظ سلامتی بدن باید رعایت شود. استفاده از خوراکی هایی با کالری بیشتر در رژیم روزانه کلید افزایش وزن است. شما در کنار آن می‌توانید از مکمل های افزایش وزن و قرص های افزایش اشتها هم کمک بگیرید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.