ژل بهداشتی بانوان برای چی خوبه؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
ژل بهداشتی بانوان به طور خاص برای پاکسازی نواحی تناسلی زنان طراحی شده است. این محصولات با حفظ سطح pH طبیعی از واژن در برابر عفونت های باکتریایی و قارچی محافظت می‌کند. همچنین از رشد باکتری های خوب به نام لاکتوباسیلوس حمایت می‌کند که برای سلامت و شادابی واژن مهم است. این محصولات انواع مختلفی همچون ژل بهداشتی روشن کننده و خوشبو کننده نیز دارند. در ادامه توضیح می‌دهیم ژل بهداشتی بانوان برای چی خوبه تا بیشتر با این محصولات آشنا شوید.

معرفی ژل بهداشتی بانوان

ژل بهداشتی بانوان از جمله محصولاتی است که برای تمیز کردن ناحیه تناسلی خارجی زنان طراحی شده‌اند. بانوان از آنها برای حفظ بهداشت، جلوگیری از عفونت و کاهش بوی بد واژن استفاده می‌کنند. ژل بهداشتی بانوان برای حفظ تعادل pH طبیعی واژن که کمی اسیدی است، فرموله شده است.

اندام تناسلی زنانه، ناحیه ‌ای است که در تماس مستقیم و مکرر با ترشحات واژن، ادرار، عرق یا قاعدگی است. این محل به دلیل کمبود تهویه و رطوبت می‌تواند باعث رشد باکتری ‌ها شود. وظیفه شوینده مخصوص بانوان مرطوب کنندگی، محافظت، پاکسازی بدون آسیب رساندن به غشای مخاطی، تسکین و رعایت تعادل فلور واژن است.

کاربرد ژل بهداشتی بانوان چیست؟

ژل بهداشتی بانوان محصولی مناسب برای حفظ بهداشت ناحیه تناسلی است. به یاد داشته باشید که بسیار مهم است میکروبیوتای محلی را که از ما در برابر عفونت محافظت می‌کند، حفظ کنیم. این کار فقط با استفاده از ژل بهداشتی بانوان امکان پذیر است. ژل بهداشتی بانوان ضد قارچ و باکتری است و از این عفونت های رایج جلوگیری خواهد کرد. همچنین می تواند ناحیه تناسلی شما را خوشبو و با طراوت کند.

۱- جلوگیری از عفونت های ناحیه تناسلی

ژل بهداشتی بانوان به متعادل کردن سطح pH پوست خارجی واژن کمک می‌کند. استفاده از این محصول ناحیه تناسلی را ضدعفونی و از باکتری های بد محافظت می‌کند و در عین حال سطح pH را متعادل نگه می‌دارد. بنابراین، استفاده از شوینده مخصوص بانوان بهترین راه برای جلوگیری از عفونت های ناحیه تناسلی است.

شستشوی واژن با صابون ‌های ساینده می‌تواند بریدگی ‌های میکروسکوپی ایجاد کند و مخاط واژن را خشک کند. بنابراین محیط ایده‌ آل برای رشد باکتری ‌ها یا قارچ‌ هایی است که باعث عفونت واژن می‌شوند، ایجاد خواهد کرد. ژل بهداشتی برای عفونت قارچی نیز موثر است و می‌تواند آن را درمان کند.

۲- حفظ رطوبت طبیعی ناحیه تناسلی

در فرمولاسیون ژل های بهداشتی ترکیبات مرطوب کننده‌ ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که ناحیه تناسلی را آبرسانی و از خشکی واژن جلوگیری می‌کند. حفظ رطوبت پوست این ناحیه حس خشکی و خارش را از بین برده و راحتی و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

محصول پیشنهادی
بهترین مولتی ویتامین زنان
از برندهای خارجی و ایرانی در داروخانه آنلاین داروبوم.

۳- از بین بردن سوزش و خارش واژن

سوزش و خارش ناحیه تناسلی می‌تواند به دلیل تحریک ناشی از عرق، عطر یا مواد شیمیایی (در صابون یا مواد شوینده)، یا چیز دیگری مانند عفونت قارچی، واژینوز باکتریایی باشد. بیماری‌ های مزمن پوستی و حتی تغییرات در سطح استروژن (معمولاً در حوالی یائسگی) نیز می‌تواند باعث این مشکل است. ژل های بهداشتی با ترکیبات خاص خود به حل این مشکل کمک می‌کنند.

در وبسایت femmedetox می خوانیم:
کمبود استروژن در دوران یائسگی و پس از آن منجر به تولید مخاط کمتر در واژن و خشکی این ناحیه می شود. اما خبر خوب اینکه برخی از شوینده های بهداشتی بانوان یائسه می توانند این ناحیه را مرطوب و آبرسانی کنند!

۴- کم کردن میزان ترشحات واژن

ترشحات واژن طبیعی بوده و راهی است که این اندام بطور مداوم خود را مرطوب نگه داشته و با عوامل بیماریزا مقابله می‌کند. مایع تولید شده توسط واژن علاوه بر از بین بردن چندین میکروارگانیسم خطرناک، PH واژن را ثابت نگه می‌دارد. استفاده از شوینده مخصوص بانوان این ترشحات را در صورت زیاد بودن کنترل کرده و راحتی و پاکیزگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۵- حفظ pH طبیعی ناحیه واژن

عامل اصلی خشکی یا حساس بودن پوست ناحیه تناسلی، ترکیبات خشن صابون ها است. صابون برای تغییر تعادل pH پوست شما ساخته می‌شود تا حضور میکروب ها روی آن از بین برود. در حالی که pH پوست ۵٫۵ است، pH در نواحی تناسلی شما بین ۳٫۸ تا ۴٫۴ است. پوست معمولی شما با صابون کمی خشک می‌شود اما تولید سبوم یا عرق آن را تنظیم می‌کند. اما برای واژن، اختلال در pH باعث از بین رفتن فلور طبیعی می‌شود.

محصول پیشنهادی
برای خرید نوار بهداشتی بالدار، مشبک، مسافرت در سایزهای مختلف به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.۶- خاصیت نرم‌کننده و آب‌رسا

۶- خاصیت نرم کننده و آبرسان

ترکیبات موجود در ژل بهداشتی مخصوص بانوان با خواص آبرسانی و نرم کننده پوست ناحیه تناسلی را شاداب و سالم نگه می‌دارند. این قسمت از بدن به دلیل شرایط خاص حتماً به آبرسان نیاز دارد تا از خشکی پوست آن جلوگیری شود. این امر باعث می‌شود خارش این ناحیه نیز از بین برود. زیرا استفاده از نرم کننده و آبرسان تحریک پوستی را تسکین می‌دهد.

۷- از بین برنده بوی نامطبوع واژن

بوی بد واژن علاوه بر بیماری های زنانه می‌تواند به دلیل بهداشت نامناسب ناحیه تناسلی و لباس های نامناسب باشد. استفاده از ژل بهداشتی بانوان خوشبو با تنظیم PH بوی بد واژن را از می‌برد. با استفاده از این محصولات شما حس پاکیزگی بی نظیری را تجربه خواهید کرد.

بهترین ژل شستشوی بانوان برای عفونت

ژل بهداشتی بانوان یک محصول ضروری برای خانم ها در سنین مختلف است. این محصولات با افزایش قدرت سد دفاع طبیعی واژن در برابر میکروارگانیسم ها از انواع عفونت باکتریایی و قارچی جلوگیری می‌کنند. در ادامه به دو مورد از بهترین ژل های شستشوی بانوان برای عفونت اشاره شده است.

۱- ژل بهداشتی بانوان سینره

ژل بهداشتی بانوان سینره شوینده ای ملایم است که ترشحات و آلودگی ها را از ناحیه تناسلی خانم ها کاملا پاک می‌کند. در فرمولاسیون این شوینده عصاره گل های سفید که دارای خواص مرطوب کنندگی و ضد خشکی است، بکار رفته است. عصاره انار و گل یاس موجود در این محصول با خواص ضدعفونی کننده از عفونت ها جلوگیری می‌کنند. pH  ژل بهداشتی بانوان سینره حدود ۴٫۵ است و ضمن حفظ PH نرمال ناحیه تناسلی مانع عفونت های قارچی می‌شود.

۲- ژل شستشوی بهداشتی بانوان ۲ لافارر

ژل شستشوی بهداشتی بانوان ۲ لافارر مخصوص  بانوان یائسه است. در فرمولاسیون این محصول بهداشتی عصاره گیاهان گل همیشه بهار، بابونه، آلوئه ورا و پروتئین سویا وجود دارد. ژل بهداشتی بانوان یائسه لافارر به حفظ اسیدیته دستگاه تناسلی کمک می‌کند. همچنین از بد بویی و خشکی واژن به دلیل تغییر ترشحات در دوران یائسگی جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی
ژل های بهداشتی بانوان برای استفاده روزانه تولید می‌شوند. آنها pH واژن را تغییر نمی‌دهند و در برابر خشکی و تحریک از ناحیه تناسلی محافظت می‌کنند. این محصولات دارای خواص تسکین دهنده، مرطوب کننده و بازسازی کننده سد محافظ ناحیه تناسلی هستند.

منبع: medicalnewstoday

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.