آیا بی سی ای ای حجم می دهد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
امروزه بدنسازان و ورزشکاران دنبال راهی برای افزایش حجم عضلات خود هستند. مکمل های متعددی برای این منظور موجود است که ادعا می شود مکمل بی سی ای ای نیز حجم می دهد. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل درباره حجم دهی قرص و پودر بدنسازی BCAA صحبت کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

مکمل بی سی ای ای چیست؟

آیا می­دانید مکمل بی سی ای ای چیست؟ به طور خلاصه نام مکمل BCAA از حروف اول کلمات Branched-Chain Amino Acids تشکیل شده است. همانطور که از این واژه ها پیداست به معنای آمینو اسیدهای شاخه‌دار هستند. از آنجایی که آمینوها ساختاری شاخه شاخه دارد به همین دلیل آن را به این نام می‌شناسند. برای عضله‌سازی به هشت آمینو اسید نیاز است که سه نوع آن در مکمل bcaa وجود دارد.

۱- آمینو اسید والین موجود در آن بعد از تمرین به ریکاوری عضلات سرعت می‌بخشد و سنتز پروتئین را افزایش می‌دهد.

۲- لوسین این پودر بدنسازی نیز به منظور افزایش توده عضلانی استفاده می‌شود.

۳- ایزولوسیون علاوه بر این که تولید پروتئین را بالا می‌برد، رشد تارچه‌های عضلانی را نیز افزایش می‌دهد.

با مصرف پودر بدنسازی bcaa تمام این ۳ آمینو اسید ضروری بدن تامین می‌شود تا به عضله‌های مد نظر خود برسید.

قرص بی سی ای ای ژن استار

اهمیت آمینو اسیدها در رشد عضلات

اصلی‌ترین عنصری که در عضله سازی نقش مهمی دارد پروتئین است. این ماده را آمینو اسیدها ساخته‌اند که با وجود آن‌ها عضلات شکل می‌گیرند. پس برای عضله‌سازی و بالا بردن قدرت نیاز به آمینو اسیدها دارید. همچنین آمینو اسید به منظور برقراری تعادل میان آتروفی و رشد عضله ضروری است. بدنسازان به خوبی آگاه هستند که برای جلوگیری از تحلیل عضلات و رشد آن‌ها باید پروتئین به میزان کافی مصرف شود. افراد عادی برای حفظ توده بدنی تنها به ازای هر کیلو از وزن  خود به یک گرم پروتئین نیاز دارند. ورزشکاران به مقداری دو برابر افراد معمولی باید پروتئین مصرف کنند تا به ریکاوری و رشد عضلات کمک شود.

جالب است بدانید که بدن ما قدرت تولید bcaa یا آمینو اسیدها را ندارد . از این رو باید از مکمل BCAA استفاده کرد و راه‌های دیگری را برای تامین آن امتحان کرد. این مکمل فواید زیادی دارد. از خواص بی سی ای ای می‌توان به افزایش سنتز عضلانی یا همان آنابولیسم اشاره کنیم که باعث جلوگیری از تجزیه و نابودی عضلات می‌شود. پس توصیه می‌کنیم برای دریافت آمینو اسیدهای ضروری این مکمل را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید.

پودر بی سی ای ای فانتوم

آیا بی سی ای ای حجم دهنده است؟

بزای پاسخ به این سوال که بی سی ای ای حجم دهنده است یا خیر؟ بهتر است بپرسیم آیا مکمل بدنسازی bcaa باعث رشد عضلات می‌شود؟ در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین خاصیت این مکمل رشد عضلانی و افزایش حجم است. لوسین موجود در این قرص سنتز پروتئین عضلانی را فعال می‌کند و اینگونه به فرآیند عضله‌سازی می‌پردازد. مطالعات نشان داده که بدنسازانی که بعد از تمرین ۵ گرم از آن را استفاده کرده‌اند نسبت به افرادی که فاقد این مکمل در رژیم روزانه خود بوده اند، سنتز پروتئینی بیشتری داشته‌اند.

طریقه مصرف قرص بی سی ای ای برای حجم

مکمل BCAA را بهتر است همراه با سایر مکمل‌ها نظیر پروتئین وی به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار دهید. می‌توانید آن را با توجه به هدف خود قبل یا بعد تمرین میل کنید. مصرف آن قبل از تمرین می‌تواند جلوی بدن درد و خستگی بعد از تمرین را بگیرد. علاوه بر این با خوردن مکمل BCAA بعد تمرین از کاهش یکباره سطح انرژی پیشگیری کنید.

همچنین سرعت عضله‌سازی و ریکاوری بیشتر می‌شود و عضله‌سوزی صورت نمی‌گیرد. حال بر اساس هدف خود تعیین کنید که مکمل را به چه صورتی مصرف کنید تا به خواسته مد نظر برسید. تحقیقات نشان داده که دوز مصرفی روزانه مکمل بی سی ای ای در مردان و زنان به ترتیب ۱۲ و ۹ گرم است. با این حال اگر رژیم غذایی شما بی سی ای ای و مواد مغذی کافی دارد نیازی به مصرف جداگانه این مکمل نیست.

قرص بی سی ای ای ویوا پاور

مقاله پیشنهادی:
معمولا تنوع مکمل های بدنسازی موجب می شود افراد بین انتخاب دو یا چند مورد دچار ابهام شوند. مصرف بی سی ای ای و گلوتامین نیز خالی از تردید نیست. برای این که بدانید کدام یک از این دو مکمل برای شما مناسب تر است مقاله «BCAA بهتر است یا گلوتامین؟» را بخوانید.

بهترین زمان مصرف بی سی ای ای برای حجم

به نظر شما بهترین زمان مصرف پودر بدنسازی bcaa برای حجم چه زمانی است؟ می‌توان گفت بهترین زمان مصرف این قرص برای ورزشکاران و بدنسازان قبل و بعد تمرینات ورزشی است. همچنین اگر این مکمل را در حین تمرینات به مصرف برسانید میزان گردش خون افزایش پیدا می‌کند. به علاوه تولید و تقویت پروتئین‌های بدن را به دنبال دارد.

بهتر است بدانید که بعضی از متخصصان عقیده دارند، بهترین زمان مصرف آن می‌تواند نیم تا یک ساعت قبل از انجام فعالیت‌های ورزشی  باشد. در این صورت نه تنها انرژی افزایش پیدا می‌کند بلکه عضلات در حالت آنابولیک قرار می‌گیرد. همچنین برخی مواقع توصیه شده بهتر است صبح‌ها بعد از بیدار شدن یا قبل از خواب میل شود. با این وجود نظرات متفاوتی درباره بهترین زمان مصرف بی سی ای ای بیان شده که باید تحقیقات بیشتری در این رابطه صورت گیرد. در ادامه درباره این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

طریقه مصرف بی سی ای ای پودری قبل یا بعد از ورزش

مطالعاتی بر روی مقایسه تاثیر قرص bcaa قبل و بعد از ورزش انجام شده است. در این تحقیق، بدنسازانی که ۱۰ گرم از این پودر مصرف کردند که درد عضلانی کمتری داشتند. همچنین در مقایسه با سایر افراد، نشانگرهای خونی آن‌ها برای آسیب عضلانی در پایین‌ترین حد قرار داشت. در تحقیق دیگری به گروهی از بدنسازان به مدت ده هفته قبل و بعد از تمرینات ۲۵ گرم پروتئین داده شد. هر دو این تحقیقات پیشرفت‌های یکسانی را در قدرت عضلات نشان داد‌. پس بر اساس این تحقیقات نمی‌توان گفت که مصرف مکمل قبل یا بعد تمرینات بهتر است یا خیر.

طریقه مصرف قرص بی سی ای ای در طول ورزش

تحقیقاتی بر روی مصرف امینو bcaa در حین ورزش‌های استقامتی مانند دوی استقامتی انجام شده است.  مطالعاتی بر روی شرکت کننده‌های دو ماراتن نشان داد که سرعت دویدن افراد با مصرف این قرص مشابه سایر افراد بود.

همچنین تحقیقی در این رابطه بر روی دوچرخه سواران صورت گرفت و ثابت کرد که هیچ پیشرفتی به واسطه مصرف بی سی ای ای حاصل نمی‌شود. هر چند مصرف مکمل‌ها از خستگی ذهنی جلوگیری می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که تحقیقات محدودی در تعیین بهترین زمان مصرف این مکمل صورت گرفته است.

سخن پایانی
اگر با خواندن اثربخشی مکمل BCAA در افزایش حجم عضلات تصمیم دارید این مکمل را به طور آنلاین خریداری کنید بهتر است به داروخانه آنلاین داروبوم سری بزنید. تمام مکمل های موجود در داروبوم اصل و با قیمت به صرفه به فروش می رسد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.