آیا شربت ایمیونس خواب آور است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
با شروع سرمای هوا و شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا، به این فکر می افتیم که برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه بخوریم؟ البته این مسئله برای افرادی که به سلامت خود اهمیت زیادی می دهد فقط معطوف به پاییز و زمستان نیست و تمام فصول سال را در بر می گیرد.
یکی از بهترین مکمل هایی که این روزها برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی توصیه می شود، خرید شربت ایمیونس است. مصرف این مکمل نیز همانند سایر مکمل ها سوالات و ابهاماتی را به ذهن مصرف کنندگان متبادر می کند، یکی از سوالات رایج این است که آیا شربت ایمیونس خواب آور است یا خیر؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

شربت ایمیونس چیست؟

شربت ایمیونس یکی از بهترین و موثرترین مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی و تحت لیسانس انگلستان است. این مکمل با فرمولاسیون قوی مکملی برای تمام اعضای خانواده از سنین کودکی تا کهنسالی است. شربت ایمیونیس علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن به افزایش انرژی نیز کمک می کند.

در افرادی که با بلعیدن قرص ها مشکل دارند، بهترین راه مصرف مکمل ها به شکل شربت است. همچنین افزودن طعم پرتقال-لیمو به این شربت مصرف آن را دلچسب تر می کند. حال که به طور مختصر با این شربت آشنا شدیم در قدم بعدی شناسایی ترکیبات آن به ما کمک می کند بهتر درباره تاثیر شربت ایمیونس روی خواب نظر دهیم.

ترکیبات شربت ایمیونس چیست؟

شربت ایمیونس با نزدیک به ۲۰ ترکیب منحصربفرد در فرمول خود به عنوان معجون تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می شود. این شربت دارای ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که به پیشگیری از سرماخوردگی و کرونا کمک می کنند. در ادامه این ریز مغذی ها را به تفکیک بررسی می کنیم.

ترکیبات شربت ایمیونس؛ ویتامین ها

اگر بدانید که شربت ایمیونس اکثر ویتامین های موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن را در خود گنجانده حتما شگفت زده می شوید چراکه شما را از مصرف مولتی ویتامین های دیگر بی نیاز می کند. اما این ویتامین ها چه هستند. در ادامه خواهیم گفت.

ویتامین D3

کمبود ویتامین دی خطر ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی را افزایش می دهد. یکی از دلایل اینکه بیشتر در فصل های سرد به آنفولانزا مبتلا می شویم این است که در این فصول کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیریم. نور خورشید منبع اصلی ویتامین دی است که با کاهش این ویتامین سرماخوردگی افزایش می یابد.

در مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ایمیونس به مقدار ۵ میکروگرم ویتامین دی ۳ موجود است. همچنین تحقیقات اثربخشی ویتامین D3 را بیشتر از D2 ارزیابی کرده اند که ویتامین د موجود در شربت ایمیونس از نوع د۳ می باشد.

ویتامین B1 تیامین

خستگی، تحریک پذیری، ضعف سیستم ایمنی و از دست دادن اشتها از علائم اولیه کاهش سطح ویتامین B1 در بدن است. ۳ میلی گرم ویتامین B1 در شربت ایمیونس یافت می شود که از ما در برابر بیماری ها دفاع می کند.

ویتامین B3 نیاسین

ویتامین ب ۳ مقاومت بدن را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می دهد. ویتامین B3 به مقدار ۱۵ میلی گرم در شربت تقویت سیستم ایمنی بدن ایمیونس وجود دارد. سطوح کافی از این ویتامین بدن را از خطر بیماری های عفونی و ویروسی محافظت می کند.

بیوتین

بیوتین ویتامینی است ضروری که برای رشد گلبول های سفید و در مرحله بعد بهبود سطح ایمنی بدن مفید است. ۶۰ میکروگرم بیوتین در این شربت به مقابله با عفونت ها کمک می کند.

ویتامین B6

ویتامین B6 در تولید گلبول های سفید که مسئول ایمنی بدن هستند نقش دارد. ویتامین B6 به مقدار ۱٫۵ میلی گرم در شربت ایمیونس موجود است. مقدار توصیه شده روزانه این ویتامین برای بزرگسالان زیر ۵۰ سال ۱٫۳ میلی گرم است. در سنین بالاتر دوز مجاز در مردان به ۱٫۷ و در زنان ۱٫۵ میلی گرم می رسد.

ویتامین B12

حفظ سطح مناسبی از ویتامین B12 برای سلامتی و حمایت از سیستم دفاعی بدن ضرورت دارد. این ویتامین در تشکیل و عملکرد صحیح گلبول های قرمز خون موثر است که به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. ۱٫۸ میکرو گرم ویتامین B12 در شربت ایمیونس موجود است.

فواید شربت ایمیونس

ترکیبات شربت ایمیونس؛ مواد معدنی

در جدول ترکیبات شربت ایمیونس مینرال هایی مانند آهن و زینک به چشم می خورد. مس و منیزیم نیز دیگر مواد معدنی هستند که نیاز بدن را تا حدی تامین می کنند.

آهن

کمبود آهن خط دفاعی بدن را در برابر عوامل بیماری زا تضعیف می کند. آهن کافی علاوه بر حمایت از سیستم ایمنی به کاهش خستگی مزمن نیز کمک می کند. ۸ میلی گرم آهن در شربت ایمیونس موجود است که حدود ۶۰ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می کند. برای دریافت آهن به مقدار کافی می توان قرص آهن را در رژیم غذایی اضافه کرد.

زینک

یکی از عملکردهای کلیدی زینک در بدن تاثیر آن بر سیستم ایمنی است. ۷ میلی گرم زینک موجود در شربت ایمیونس مقدار مناسبی است که نیاز روزانه بدن به زینک را تامین می کند. مطالعات نشان می دهد هنگام بروز علائم اولیه سرماخوردگی مصرف زینک از تکثیر ویروس ها داخل مخاط بینی و گسترش بیماری جلوگیری می کند.

تاثیر شربت ایمیونس روی خواب

با مشاهده دقیق ترکیبات ایمیونس متوجه می شویم هیچ یک از ترکیبات این شربت تقویت کننده سیستم ایمنی بدن خاصیت خواب آوری ندارد. در عوض با دارا بودن ترکیباتی مانند زینک و ویتامین سی خاصیت انرژی زا نیز دارند. از همین رو توصیه می شود از مصرف این شربت پیش از خواب خودداری شود. این مکمل غذایی حاوی مواد مغذی است که بدن را در برابر ویروس ها مقاوم می گرداند و ابتلا به برخی بیماری های رایج فصل پاییز و زمستان مانند آنفولانزا و سرماخوردگی را کاهش می دهد. ترکیبات این مکمل خستگی و بی حالی را درمان می کند و شما را در طول روز برای انجام کار و فعالیت سرحال نگه می داند.

سخن پایانی
در این مقاله به پاسخ این سوال پرداختیم که شربت ایمیونس خواب آور است؟ برای این منظور تک تک ترکیبات آن را با هم مرور کردیم. نه تنها ارتباط مستقیم و غیر مستقیم بین شربت ایمیونس و خوابیدن وجود ندارد بلکه انرژی بخش بودن این شربت نیز به اثبات رسید. برای خرید این مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی داروخانه آنلاین داروبوم کنار شماست. ارسال رایگان و پرداخت در محل از مزایای کلیدی خرید از داروبوم است.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.