ارتباط قرص زینک پلاس و چاقی چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مکمل های زینک پلاس یکی از بهترین مکمل ها برای تامین زینک مورد نیاز بدن است. کمبود زینک در بدن منجر به کاهش اشتها و کاهش جذب مواد مغذی موجود در غذاها می شود، از همین رو افرادی که لاغر هستند یکی از راه های افزایش وزن و چاقی را مصرف زینک پلاس می دانند. افزایش سطح زینک (روی) بدن منجر به تحریک اشتها و افزایش میل به غذا خوردن می شود. بنابراین بین مصرف قرص زینک پلاس و چاقی رابطه مستقیم وجود دارد.

زینک پلاس چیست؟

بسیاری از مردم زمانی که احساس ریزش مو می‌کنند به مکمل‌ها و قرص زینک پلاس روی می‌آورند. اما فواید زینک به همین محدود نمی شود؛ زینک یا روی یکی از فراوان‌ترین مواد معدنی در بدن شماست و تقریباً در تمام جنبه‌های سلامتی شما نقش کلیدی دارد. به عنوان مثال، روی به عنوان یک کوفاکتور برای بیش از ۳۰۰ آنزیم مختلف مورد نیاز است، به این معنی که برای عملکرد مناسب آنها مورد نیاز است.

به علاوه، با تحقیقاتی که نشان می‌دهد مکمل زینک پلاس ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند، سطح قند خون را تثبیت کند و سلامت پوست، چشم‌ها و قلب را به ارمغان بیاورد. همچنین برای رشد و نمو طبیعی ضروری است. یکی دیگر از فواید روی این است که در بهبود زخم ها نقش دارد. روی همچنین به بینایی خوب کمک می کند. فواید مصرف قرص زینک پلاس فراوان است، اما در این مقاله به بررسی ارتباط میان قرص زینک پلاس و چاقی خواهیم پرداخت.

مزایای قرص زینک پلاس برای چاقی

مکمل زینک پلاس برای بسیاری از جنبه‌های سلامتی حیاتی است و با فواید مختلفی همراه می‌باشد. برای درمان کمبود روی، می‌توانید از قرص زینک پلاس استفاده کنید.

اگرچه کمبود روی غیر معمول است، اما این ماده معدنی به عنوان یک ماده مغذی ضروری در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که بدن شما قادر به تولید آن به تنهایی نیست. افرادی که رژیم‌های غذایی محدود، اختلال در جذب مواد مغذی، یا شرایط سلامتی خاص دارند، ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری باشند.

علائم کمبود روی شامل کاهش ایمنی، ریزش مو، کم اشتهایی، اسهال و بهبود آهسته زخم است، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که مصرف قرص زینک پلاس به طور موثر سطح روی را در خون افزایش می‌دهد. در صورت مصرف مکمل زینک پلاس، علاوه بر رفع این موارد، اشتهای شما افزایش یافته و برای افزایش وزن مناسب می‌باشد.

طبق بررسی‌های انجام شده، کمبود روی موجود در بدن را می‌توان با اصلاح عادات غذایی جبران کرد. این موضوع باعث رفع علائم ناشی از کمبود روی می‌شود. برای مثال اسهال در عرض کمتر از یک روز درمان می‌شود. البته ممکن است برخی از ضایعات پوستی بین ۱ تا ۲ هفته طول بکشد تا کامل درمان شوند.

اگر به اندازه کافی روی در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید، مکمل‌ها ممکن است ضروری نباشند. اگر مشکوک هستید که ممکن است کمبود داشته باشید، پزشک می‌تواند سطح خون شما را آزمایش کند تا تعیین کند که آیا مکمل می‌تواند مفید باشد یا خیر.

در وبسایت معتبر healthline می خوانیم:
مکمل های زینک پلاس مختلف حاوی غلظت‌های متفاوت روی عنصری هستند. دوز توصیه شده برای مصرف روزانه ۱۵ تا ۳۰ میلی گرم روی عنصری است.

قرص یونی زینک ابیان

آیا مصرف قرص زینک پلاس باعث چاقی می‌شود؟

شما برای تشکیل پروتئین‌ها و DNA و عملکرد مناسب سیستم ایمنی به قرص زینک پلاس نیاز دارید. اگر از قبل مقدار توصیه شده‌ای را مصرف می‌کنید، دریافت روی اضافی در رژیم غذایی شما به احتمال زیاد باعث افزایش وزن نمی‌شود.

اگرچه برخی مطالعات اثرات مفیدی بر افزایش وزن در افرادی که کمبود روی دارند نشان داده‌اند. دریافت بیش از حد روی می‌تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد، بنابراین قبل از مصرف مکمل زینک پلاس با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی‌خطر است.

مطالعات پتانسیل روی را برای بهبود افزایش وزن نشان می‌دهند، شامل افراد مبتلا به مشکلات پزشکی و کسانی که سوءتغذیه دارند، می‌باشد. کاهش وزن و کاهش اشتها با کمبود روی مرتبط است، بنابراین قابل درک است که بهبود سطح زینک به افزایش وزن این افراد کمک می‌کند و در حقیقت بین مصرف قرص زینک پلاس و چاقی رابطه مستقیمی برقرار است.

مکمل زینک پلاس همچنین ممکن است برای افزایش وزن در افراد مبتلا به بی‌اشتهایی مفید باشد. مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می‌دهد که مکمل روی به افزایش وزن در کودکان مبتلا به سوء تغذیه کمک می‌کند.

بهترین قرص زینک پلاس برای چاقی

داشتن یک رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل واقعا مهم است، زیرا به ما کمک می‌کند تا تمام مواد مغذی مهم مورد نیاز بدن را دریافت کنیم. روی یک عنصر معدنی است که کارهای مهم زیادی را در بدن انجام می دهد. به ساخت سلول‌ها و آنزیم‌های جدید کمک می‌کند و نقش مهمی در پردازش مواد مغذی موجود در غذای ما دارد.

قرص زینک پلاس در انواع ترکیبات مختلفی وجود دارد، اما معمولا ترکیبات مایع مانند شربت زینک پلاس بیشترین تاثیر را برای چاقی دارند. اما بهتر است بدانید بهترین قرص زینک پلاس برای چاقی و افزایش وزن، قرصی است که دوز زینک بیشتری دارد. بهترین مکمل زینک پلاس که در داروخانه های ایران نیز به راحتی یافت می شود، قرص زینک پلاس یورو ویتال است که اثر آن بیشتر از دیگر انواع قرص زینک پلاس می‌باشد.

قرص زینک پلاس 10 یوورویتال

طریقه مصرف قرص زینک پلاس برای چاقی

مردان بالغ باید ۹٫۵ میلی گرم و زنان بالغ باید ۷ میلی گرم زینک در روز مصرف کنند. خبر خوب این است که اگر رژیم غذایی سالم و متعادلی دارید، وعده های غذایی روزانه شما باید حاوی تمام روی مورد نیاز شما باشد. قرص زینک پلاس حدودا ۱ ساعت قبل از غذا یا ۲ ساعت بعد از غذا بیشترین تاثیرگذاری را برای بدن خواهند داشت.

اگر قصد دارید وزن اضافه کنید

روی در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می‌شود، بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی شما دشوار نیست، حتی اگر گیاه خوار باشید. روی ممکن است طول مدت علائم سرماخوردگی را کاهش دهد، از مدیریت قند خون حمایت کند، آکنه شدید و التهابی را بهبود بخشد، خطر بیماری قلبی را کاهش دهد و پیشرفت دژنراسیون ماکولا را کند کند.

اگر به دنبال افزایش وزن با قرص زینک پلاس هستید، همانطور که گفته شد بهتر است از قرصی استفاده کنید که زینک بیشتری دارد. حتی می‌توانید برای اثرگذاری بیشتر از ترکیبات مایع مانند شربت زینک پلاس یورو ویتال استفاده کنید.

شربت زینک پلاس یوروویتال

اگر قصد ندارید با مصرف زینک پلاس وزن اضافه کنید

ممکن است هدف شما از مصرف قرص زینک پلاس چیزی جز افزایش وزن باشد مثلا برای جلوگیری از ریزش مو، افزایش قد و دیگر موارد. در این صورت بهتر است از دیگر انواع قرص زینک پلاس با دوز یا همراه با ترکیبات دیگر استفاده کنید. قرص زینک پلاس ۵ میلی گرم یوروویتال یکی از مواردی است که اشتهای شما را افزایش نمی‌دهد.

قرص زینک پلاس برای چاقی صورت

خوردن قرص زینک پلاس برای چاقی صورت یکی دیگر از اهدافی است که افراد در پی آن هستند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که به طور کلی چاقی موضعی مطرح نیست و هیچ مکملی صرفا ناحیه ای از بدن را چاق نمی کند. از همین رو افرادی که قرص زینک پلاس را برای چاقی صورت مصرف می کنند، در نظر داشته باشند که چاقی صورت علاوه بر اینکه مسئله ای ژنتیکی است، به چاقی اندام ها نیز مرتبط می شود.

در صورتیکه اخیرا فرد به هر دلیلی دچار کمبود وزن و لاغری صورت شده است احتمال می رود که با خوردن قرص زینک پلاس صورت پُر شده و حجیم شود. اما اگر از ابتدا صورت لاغر بوده است، احتمال کمی دارد نتیجه ایده آل دریافت شود و بهتر است سایر روش ها برای چاقی صورت امتحان شود.

بیشتر بخوانید:
برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره زمان و طریقه مصرف قرص زینک پلاس مقاله ای با همین عنوان تهیه کرده ایم. مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم: نحوه مصرف و بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس

سخن پایانی
در پایان این را خاطر نشان می‌شویم که قرص‌ها و مکمل زینک پلاس دارای ترکیبات متفاوتی هستند که هر کدام کار خاصی را انجام می‌دهند. اینگونه نیست که هر قرص زینک پلاس سبب افزایش وزن و چاقی شود. حتی ممکن است برخی از قرصهای زینک پلاس باعث کاهش وزن نیز شوند. در هر صورت قبل از خرید قرص زینک پلاس بهتر است پزشک معالج آن را تجویز کند.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.