قرص زینک پلاس برای چی خوبه؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص زینک پلاس برای چی خوبه؟ یکی از سوالات پرتکرار و تخصصی در حیطه مصرف این قرص است. این قرص اثربخش، با توجه به خاصیت هایی که دارد اغلب توسط پزشکان تجویز می شود. همچنین امکان خرید آن بدون نسخه از داروخانه ها فراهم است. قرص زینک پلاس دارای فوایدی از جمله تقویت سیستم ایمنی، کنترل ریزش مو، بالا بردن اشتها و… است. از بهترین مکمل های زینک پلاس خارجی و ایرانی می توان به زینک پلاس ۱۰ میلی گرم یوروویتال، قرص یونی زینک ابیان و زینک پلاس ۱۰ میلی گرم ب کمپلکس دانا فارما اشاره کرد. اگر شما نیز تمایل دارید در حیطه قرص زینک پلاس اطلاعات تکمیلی به دست آورید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی قرص زینک پلاس

زینک یا روی یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن است که نقش موثری در سلامتی دارد. این ماده در دسته میکرومینرال‌ها قرار دارد که سلامتی بدن را تضمین می کند. یکی از دلایل اصلی مصرف مکمل های زینک که بیشتر به نام زینک پلاس در بین مردم معروف هستند این است که بدن به طور طبیعی نمی تواند این ماده معدنی را تولید کند. زینک یا روی نه تنها در بدن تولید نمی شود بلکه قابلیت ذخیره سازی در عضله ها را نیز ندارد.

برای حفظ سلامتی باید این قرص زینک پلاس یا انواع دیگر مکمل های زینک را به صورت روزانه قبل یا بعد از غذا مصرف کنید. از جمله فرایندهایی که نیاز به این مکمل را بیشتر نشان می دهد، می توان به فرایندهای ژنی، آنزیمی، رشد، ترمیم زخم و غیره اشاره کرد.

قرص زینک پلاس برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از چالش های ذهنی اکثر استفاده کنندگان قرص زینک پلاس این موضوع است که آیا این قرص روی سیستم ایمنی بدن موثر است. مکمل زینک قادر است از رشد و عملکرد طبیعی سلول های سیستم ایمنی حمایت کند؛ لذا کمبود خفیف آن نیز باعث عدم مقاومت بدن می شود. با تلاش داروسازان برتر و ساخت قرص های زینک همراه با ویتامین C، نقش این قرص ها در تقویت سیستم ایمنی پررنگ تر شد. ویتامین C با دارا بودن نقش آنتی اکسیدانی از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری به عمل می آورد و سیستم ایمنی بدن را قوی می کند.

قرص زینک پلاس برای کنترل ریزش موها

قرص زینک پلاس جزء مکمل هایی است که با توجه به تحقیقات متعددی در تقویت فولیکول مو موثر شناخته شده است. این مکمل نه تنها از رشد موها پشتیبانی می کند بلکه قادر است ضخامت مو را افزایش دهد و موهای سالم، محکم و زیبا به افراد هدیه دهد. امروزه با وجود ترکیبات آهن و ویتامین های گروه ب مخصوصا B3، B7 وB12 در مکمل روی می توان سلامت مو را تضمین کرد. مطالعات نشان داده است که کمبود روی باعث شکننده شدن و نازک شدن موها می شود.

قرص زینک پلاس برای بالا بردن اشتها و چاقی

از دیگر فواید قرص زینک پلاس، بالا بردن اشتها در افراد لاغر و اشخاصی است که از مشکل سوء تغذیه رنج می بردند. یکی از دلایل کاهش اشتها در بدن افراد، کمبود روی است؛ بنابراین دور از ذهن نیست این مکمل به افزایش وزن کمک کند. طبق یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۳ در یکی از مجلات اروپایی، کودکان مبتلا به لوسمی با مصرف این مکمل، کمبود وزن آنها جبران شد. مجلات آمریکایی نیز چندین بار این موضوع را خاطرنشان کردند که مصرف مکمل زینک پلاس در ترکیب با ویتامین های خانواده B باعث افزایش وزن در کودکان دچار سو تغذیه می شود.

قرص زینک پلاس برای پوست

از دیگر اثرات قرص زینک پلاس تاثیر آن بر سلامت پوست را می توان بیان کرد. قرص زینک به همراه ویتامین های موجود در آن می تواند در کوتاه ترین زمان پوستی زیبا و شاداب را برای فرد فراهم کند. از اثرات زینک پلاس بر روی پوست می توان به کاهش ضایعات پوستی، درمان لک و چین و چروک اشاره کرد. استفاده از روی در ترمیم زخم و تورم غیر قابل انکار است و همچنین زینک به بازسازی سریع زخم ها کمک می کند.

در وب سایت معتبر medicalnewstoday می خوانیم:

روی یا همان زینک یک ماده مغذی مهم برای پوست است. خواص ضد التهابی آن می تواند به افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آکنه، روزاسه، اگزما و زخم کمک شایانی کند.

قرص زینک پلاس برای ناخن

قرص زینک پلاس یکی از مکمل های ضروری برای تکثیر سلول های مربوط به رشد ناخن است. کمبود روی در بدن منجر به شکستن ناخن ها و ایجاد لکه های سفید بر روی ناخن می شود. برخی مواد غذایی حاوی درصد بالایی روی هستند ولی به علت در دسترس نبودن و ذخیره نشدن روی در بدن قرص زینک گزینه بهتری است. از جمله مواد غذایی حاوی روی برای سلامت بدن، گوشت گاو، تخم مرغ، ماهی و غیره را می توان بیان کرد.

قرص زینک پلاس برای اسپرم مردان

یکی از ویتامین های ضروری برای سلامت مردان، قرص زینک پلاس است که در برخی موارد حتی در درمان ناباروری مردان موثر بوده است. روی قادر است به رشد و تکامل اسپرم های مردانه کمک کند و کمبود آن باعث کاهش اسپرم سازی در مردان می شود. در صورت عدم جذب این ماده معدنی در مردان، خاصیت آنتی اکسیدانی سلول ها کاهش پیدا می کند و DNA به خوبی ترمیم نمی شود. در صورت عدم ترمیم DNA در مردان می توان کاهش مقاومت اسپرم ها را انتظار داشت.

قرص زینک پلاس برای افزایش قد

قرص زینک پلاس برای افزایش قد

قرص زینک پلاس تاثیرات مهمی در بدن دارد که یکی از آنها افزایش قد است. همان طور که شاهد هستید امروزه کودکان از لحاظ قدی در سطح مناسبی قرار ندارند که یکی از دلایل آن کمبود روی است. با توجه به تاثیر مهم روی در افزایش قد، نوجوانان می توانند با مصرف به موقع روی، قد خود را افزایش دهند. استفاده از غذاهای حاوی روی نیز می تواند قد افراد را افزایش دهد اما مکمل ها را می توان در هر زمان و مکان استفاده کرد.

کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی گرم یوروویتال

بهترین قرص زینک پلاس خارجی با تاثیر فوق العاده، کپسول ۱۰ میلی گرم یوروویتال است. این کپسول فوق العاده ساخت کشور آلمان است و دارای ماده معدنی زینک و ویتامین های گروه C و B است. به دلیل اینکه بدن قادر به ساخت این ماده معدنی نیست و باید از طریق رژیم غذایی این نیاز جبران شود؛ لذا مصرف مکمل ها بهترین روش است. از تاثیرات مهم این مکمل بر بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست، مو و ناخن، ترمیم زخم ها، تقویت اسپرم ها در مردان و رفع خستگی روزانه را می توان بیان کرد. بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس برای خانم ها و آقایان روزانه یک عدد قرص یک ساعت پیش از صرف غذا یا دو ساعت بعد آن است.

قرص زینک پلاس 10 یوورویتال

یونی زینک ابیان

یکی دیگر از بهترین قرص های زینک پلاس با تاثیر فوق العاده، قرص یونی زینک ابیان است که تحت لیسانس سوئیس تولید می شود. از تاثیرات مهم این قرص جلوگیری از ریزش مو، تقویت سیستم ایمنی، بهبود رشد در کودکان، و افزایش اشتها را می توان بیان کرد. این محصول در بسته بندی مناسب و در تعداد ۶۰ عدد ارائه می شود. قرص زینک قابلیت استفاده برای مردان و زنان را دارد و به خوبی زینک بدن را تامین می کند.

قرص یونی زینک ابیان

    زینک پلاس ۱۰ میلی گرم ب کمپلکس دانا فارما دیگر مکمل زینک پلاس فوق العاده با تاثیرات شگفت انگیز بر بدن است. این کپسول جزء مکمل های غذایی ایرانی با تاثیر فوق العاده و تامین کامل عنصر روی است. از تاثیرات این کپسول بر بدن سلامت ناخن ها، جلوگیری از ریزش مو، بهبود زخم ها و تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا افراد مسن به پنومونی را می توان بیان کرد.

    کپسول زینک پلاس 5 میلی گرم ب کمپلکس دانا فارما

    سخن پایانی
    در این مقاله پیرامون قرص زینک پلاس سخن گفتیم. همان طور که در طول مقاله بیان شد، بدن قادر به تولید و ذخیره سازی روی در بدن نیست؛ لذا باید از طریق تغذیه و مصرف مکمل این نیاز جبران شود. برخی از مواد غذایی حاوی روی هستند اما همیشه در دسترس نیستند؛ لذا مصرف مکمل های مرغوب و با کیفیت همچون زینک پلاس در اغلب موارد گزینه مناسب تری است. مکمل زینک پلاس می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت مو و ناخن، سلامت پوست و درمان ناباروری کمک کند.

    مطالب مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.