بهترین قرص آهن برای ریزش مو کدام است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
اگر شما نیز با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می کنید شاید بتوانید علت آن را در کمبود آهن بدنتان جستجو کنید. ریزش مو در کنار علائمی مانند احساس خستگی، سردرد و رنگ پریدگی از علائم کاهش سطح آهن بدن است. قرص آهن یا مکمل آهن نیاز بدن برای عملکرد صحیح را در هنگام مواجه با فقر آهن تامین می کند. از جمله بهترین قرص های آهن موجود در داروخانه های می توان به فیفول، فرودین هولیستیکا، فروسیس ویواتون و فروگلوبین ب۱۲ ویتابیوتیکس اشاره کرد.

ارتباط کمبود آهن و ریزش موها

افزایش آهن بدن یکی از نیازهای اساسی افرادی است که به دلیل فقر آهن با ریزش مو درگیر شده اند. ریزش مو از جمله مشکلاتی است که تمامی افراد را در هر سن و سالی گرفتار می کند و ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. زمانی که بدن، آهن کافی نداشته باشد، پروتئین هموگلوبین خون ساخته نمی شود و در نتیجه اکسیژن رسانی به سلول ها انجام نمی شود. زمانی که اکسیژن لازم به سلول های مربوط به رشد مو نرسد فرد با ریزش مو مواجه می شود. با درمان به موقع مشکلات کمبود آهن، علاوه بر اینکه می توان آهن مورد نیاز بدن را تامین نمود همچنین می توان ریزش موها را قطع کرد.

علل کاهش آهن بدن

دلایل مختلفی باعث کاهش آهن در بدن می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

۱- یکی از دلایل اصلی کمبود آهن در بدن، نرسیدن این ماده معدنی به بدن برای مدت زمان زیاد است. مصرف غذاهای مختلفی مانند جگر، تخم مرغ و برخی از سبزی ها می تواند آهن بدن را به خوبی تامین کند. در صورت نبود مواد غذایی حاوی آهن، می توان قرص های آهن را استفاده کرد.

۲- از دیگر علت هایی که باعث کمبود آهن در زنان می شود عادت ماهیانه و بارداری است.

۳- خونریزی داخلی از دیگر علت هایی است که باعث کمبود آهن در افراد می شود که از آن می توان به زخم معده، پولیپ روده یا سرطان روده اشاره کرد.

۴- برخی از عمل های جراحی نیز ممکن است جذب آهن در بدن را با مشکل مواجه کند.

۵- بیماری آندومتریوز یکی از بیماری ها است که رحم زنان را گرفتار می کند و باعث می شود فرد در هنگام قاعدگی خون بیشتری از دست بدهد و به کم خونی دچار شود.
۶- ژنتیک یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود فرد با کم خونی و فقر آهن مواجه شود.

چه کسانی مستعد ریزش مو بر اثر کمبود آهن هستند؟

همان طور که در بالا بیان شد افراد به دلایل مختلف با فقر آهن مواجه می شوند و نیاز به قرص آهن پیدا می کنند. گاهی کمبود آهن در بدن علت مشخص و معمول مثل قاعدگی یا بارداری دارد. در برخی مواقع افراد از همان ابتدای تولد مستعد بیماری فقر آهن هستند یا اینکه از پدر یا مادر به فرزند به ارث می رسد. زنان به دلیل از دست دادن خون در دوران قاعدگی بیشتر نیاز به آهن پیدا می کنند و بیشتر از سایرین مستعد ابتلا به کم خونی هستند.

درمان ریزش مو بر اثر فقر آهن

مصرف قرص آهن یا مکمل آهن یکی از درمان های معمول برای بیماری ناشی از فقر آهن است اما درمان های دیگری نیز برای این مشکل وجود دارد. استفاده از قرص های آهن، داروهای موضعی ماینوکسیدیل و انجام عمل های جراحی از دیگر روش های درمانی برای ریزش مو هستند.

درمان ریزش مو به کمک قرص آهن

بهترین مکمل آهن برای ریزش مو حاوی چه ترکیبات دیگری است؟

از جمله سوالاتی که ممکن است ذهن خریداران قرص آهن را به خود مشغول کند این است که مکمل های آهن موثر شامل چه ترکیباتی هستند. بهترین قرص های آهن شامل مواد معدنی و ویتامین های مختلفی هستند. مکمل آهن باید دارای روی، ویتامین های گروه ب مخصوصا فولیک اسید، ب ۶، بیوتین، پانتوتنیک اسید و کوآنزیم کیوتن باشند. از دیگر ویتامین هایی که بهتر است مکمل آهن داشته باشند ویتامین های C و D است.

بیشتر بخوانید: فواید قرص کلسیم برای مو چیست؟

بهترین قرص آهن برای ریزش مو، چقدر آهن دارد؟

همان طور که در بالا بیان شد قرص آهن یا مکمل های آهن، علاوه بر آهن دارای ویتامین های مختلفی هستند. اغلب مکمل هایی که در جهت ریزش مو به کار می روند درصد بالایی آهن دارند تا به خوبی بتوانند ریزش مو را کنترل کنند. به طور معمول مکمل های موثر در ریزش مو بیش از ۷۰ درصد آهن دارند.

در وبسایت معتبر webmd می خوانیم:

بدن افراد عادی سیستم‌هایی برای تنظیم میزان جذب آهن دارد. با این حال، افراد مبتلا به بیماری هموکروماتوز ارثی در تنظیم جذب آهن مشکل دارند. اکثر مردم تنها حدود ۱۰ درصد آهن مصرفی خود را جذب می کنند، اما افراد مبتلا به هموکروماتوز تا ۳۰ درصد آهن را جذب می کنند. در نتیجه، آهن در بدن آنها می تواند به سطوح خطرناکی برسد.

این آهن اضافی می تواند در اندام هایی مانند کبد، قلب و پانکراس رسوب کند که می تواند منجر به بیماری هایی مانند سیروز، نارسایی قلبی و دیابت شود. به همین دلیل، افراد مبتلا به هموکروماتوز نباید مکمل آهن مصرف کنند.

بهترین قرص آهن برای ریزش مو

قرص آهن یکی از نیازهای اصلی برای افراد مبتلا به فقر آهن و کم خونی است که از متقاضیان اصلی آن، خانم ها هستند. در بازار قرص های متنوعی برای تامین آهن مورد نیاز بدن موجود است. از جمله این قرص ها، فیفول، فرودین هولیستیکا، سافت ژل فروسیس ویوا تون و کپسول فروگلوبین ب۱۲ ویتابیوتیکس را می توان بیان کرد. در ادامه هر یک را به طور مفصل معرفی می کنیم.

۱- قرص آهن فیفول

فیفول یکی از بهترین ها برای تامین آهن مورد نیاز بدن است. تولید این قرص در کشور انگلستان و شرکت داروسازی اینترافارم به وسیله برترین متخصصان انجام می شود. کپسول مورد نظر دارای دو بخش است که یک طرف آن سبز و طرف دیگر شفاف است و حاوی گرانولهای رنگی است.

این مکمل بی نظیر قادر است به خوبی کم خونی را جبران و ریزش مو را قطع کند. بهترین زمان مصرف قرص آهن هنگامی است که غذایی صرف نکرده اید. خوردن قرص پیش از صرف وعده غذایی نیز می تواند گزینه ای مناسب باشد.

کپسول فیفول برای ریزش موها

۲- قرص فرودین هولیستیکا

قرص آهن فرودین هولیستیکا از دیگر داروهای موثر برای جبران کمبود آهن است. این مکمل علاوه بر دارا بودن آهن، حاوی ویتامین های گروه ب است. از این قرص می توانید در سنین مختلف برای تامین آهن بدن استفاده کنید. قرص فرودین هولیستیکا یک انتخاب ایده آل برای زنان در دوران بارداری و شیردهی است و باعث تقویت حافظه و یادگیری می شود. ورزشکاران نیز می توانند برای تامین آهن بدن این محصول را به صورت روزانه مصرف کنند.

قرص آهن فرودین برای ریزش موها

محصول پیشنهادی:
مصرف قرص قاعدگی برای تنظیم قاعدگی و کاهش عوارض این دوران به خانم ها توصیه می شود.

۳- سافت ژل فروسیس ویوا تون

از دیگر قرص های بی نظیر برای تامین آهن بدن، سافت ژل فروسیس ویوا تون ۳۰ عددی است. از ویژگی های برتر محصول بلع آسان و جذب سریع است. میزان آهن در محصول مورد نظر ۱۵۵ درصد است و یک انتخاب عالی برای تامین آهن روزانه است. ژل فروسیس ویواتون یکی از بهترین ها برای حفظ سلامتی ناخن، پوست و مو است. در این محصول علاوه بر آهن ویتامین های گروه ب مانند B1، B2، B3 و B6 موجود است.

سافت ژل فروسیس ویوا تون برای جبران کمبود آهن

۴- کپسول فروگلوبین ب۱۲ ویتابیوتیکس

یکی دیگر از کامل ترین مکمل های آهن برای تامین نیاز روزانه به این ماده معدنی، کپسول فروگلوبین ب۱۲ ویتابیوتیکس است. این مکمل علاوه بر آهن دارای اسید فولیک، روی، مس و انواع ویتامین های گروه ب است. از تاثیرات این کپسول بر بدن، تقویت بدن و از بین بردن ضعف های عمومی و بهبود کارایی مغز است.

کپسول فروگلوبین ب12 برای کنترل ریزش موها

سخن پایانی
در این مقاله پیرامون بهترین انواع قرص آهن برای درمان ریزش موها سخن گفتیم. استفاده از این قرص می تواند به خوبی نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی را تامین کند. کمبود آهن در بدن فرد را با مشکلات متفاوتی روبرو می کند که یکی از آنها ریزش مو است. زن ها بیشتر از مردان احتمال ابتلا به فقرآهن و کم خونی را دارند و بهتر است به صورت روزانه قرص آهن مصرف کنند. از بهترین قرص ها برای تامین آهن بدن، فیفول، فرودین هولیستیکا، سافت ژل فروسیس ویوا تون و…است.

منبع: healthline ، medicalnewstoday ، bosley.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.