برای دیسک کمر چه قرصی بخوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
دیسک کمر بیماری شایعی است که این روزها حتی در جوانان نیز مشاهده می شود. سبک زندگی غلط، ورزش نکردن، تغذیه ناسالم، بلند کردن وسایل سنگین از مهم ترین دلایل کمر درد و دیسک کمر به شمار می آید. درد سیاتیک خفیف معمولا با استراحت و مصرف مکمل  های تقویتی بعد از حدود شش هفته برطرف می شود. اما اگر درمان جدی گرفته نشود فرد به دیسک کمر شدید دچار می شود که باید به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان دارویی، فیزیوتراپی یا حتی عمل جراحی قرار بگیرد. در این مقاله به شما می گوییم چطور با مشاهده اولین علائم کمر درد خود را درمان کنید. اگر شما هم برایتان سوال است که برای دیسک کمر چه قرصی بخوریم؟ تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

علت دیسک کمر چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانید که علت اصلی دیسک کمر شناخته نشده است و در صورت درمان نشدن به دردهای سیاتیک تبدیل می شود. اما عمده ترین دلیل دیسک کمر به مسائل ژنتیک مرتبط است. افرادی که بین اعضای درجه یک خانواده خود دیسک کمر دارند، نسبت به سایر افراد بیشتر احتمال دارد که به دیسک کمر دچار شوند.

اضافه وزن زیاد، ورزش نکردن، یک جا نشینی، سیگار کشیدن از عوامل دیگری است که کمر درد به سراغ فرد می آید. امروزه اغلب افراد در مشاغلی فعالیت می کنند که مجبور هستند ساعات طولانی را روی صندلی بنشینند؛ برنامه نویسان، کارمندان، رانندگان تاکسی و… از جمله این افراد هستند.

از سوی دیگر برخی افراد به کارهایی مشغول اند که وسایل سنگین را جابجا می کنند یا کارهای سنگین دارند مانند کارگران. این افراد هم در معرض دیسک کمر قرار دارند.

دیسک کمر چه مدت طول می کشد؟

نشانه های دیسک کمر در مراحل اولیه معمولا ظرف شش هفته از بین رفته یا کاهش می یابد. بدیهی است که اگر فرد بعد از گذشت شش هفته تا یک ماه و نیم بهبود نیابد باید به پزشک متخصص مراجعه کند. بهتر است دقت کنید که منظور علائمی نیست که از سیستم عصبی شروع می شود. این دردها بهتر است فوری با پزشک مشورت کرد.

درمان قطعی دیسک کمر چیست؟

متاسفانه دیسک کمر از جمله بیماری هایی است که از شدت علائم پیش گیری می کند و درمان قطعی ندارد. بعد از روش های درمانی یا جراحی، انجام توصیه های لازم برای جلوگیری از برگشت بیماری جدی گرفته شود.

انواع داروهای مفید برای درمان دیسک کمر

این داروها باید با تجویز پزشک متخصص مصرف شوند و مصرف خودسرانه آنها هرگز توصیه نمی شود.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی: معمولا داروهایی مانند برای تسکین درد و کاهش التهاب توصیه می شود از جمله آسپرین، ناپروکسن، ایبوپروفن.

داروهای شل کننده عضلات: این داروها برای کنترل اسپاسم عضلات تجویز می شود که معروف ترین آنها عبارتند از متوکاربامول، کاریزوپروادول و سیکلوبنزاپرین.

داروهای تعدیل کننده انتقال درد: این دسته داروها انتقال حس درد را در مغز و نخاع تعدیل می نمایند مانند گاباپنتین و پرگابالین.

مطلب پیشنهادی:
قرص آوودین و مگنیفورت یکی از انواع داروهای ضد آرتروز هستند که توصیه می شوند. با این حال برای مشاهده دیگر انواع قرص برای درمان آرتروز می توانید به صفحه «قرص ضد آرتروز» در داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

مکمل های غذایی برای درمان دیسک کمر

رژیم غذایی سالم و کافی از عواملی است که از تشدید و بیرون زدگی دیسک کمر تا حد زیادی پیشگیری می کند. مصرف مواد مغذی در رژیم روزانه روند بهبودی را تسریع می کند. اما چه ویتامین ها و مینرال هایی برای دیسک کمر مفید هستند؟

منیزیم

کمبود منیزیم یکی از شایع ترین علل کمر درد می باشد. منیزیم از مواد معدنی مفید برای انتقال سیگنال های عصبی بین مغز و سایر اندام های بدن است. به همین خاطر سطوح پایین آن روی عملکرد مکانسیم های اساسی بدن تاثیر می گذارد.

همچنین منیزیم از مواد اصلی تشکیل دهنده ساختار استخوانی است به طوریکه کاهش سطح منیزیم بدن تراکم استخوان ها را کم کرده و باعث اسپاسم و دردهای استخوان و مفاصل می شود. ماده معدنی منیزیم در انقباض و تسکین عضله ها مفید می باشد و مقادیر کافی آن به تقویت ستون فقرات کمک می کند.

کلسیم

کلسیم دیگر ماده معدنی مفیدی است که در سلامت استخوان ها و مفاصل نقش دارد. کلسیم استحکام استخوان ها را افزایش داده و از بروز بیماری هایی همچون پوکی استخوان و یا آرتروز پیشگیری می کند. کمبود کلسیم با انواع مشکلات دیسک مانند دیسک کمر و دیسک گردن مرتبط می باشد.

ویتامین D3

ویتامین D3 یکی از ویتامین های ضروری برای استحکام استخوان ها است. سطوح پایین این ویتامین استخوان ها را ضعیف و شکننده می کند. علاوه بر این ویتامین دی برای جذب کلسیم و منیزیم ضروری می باشد. کمبود ویتامین D3 دردهای استخوانی را تشدید می کند و در مراحل بالاتر موجب پوکی استخوان و آرتروز می شود.

برای مشاهده انواع قرص غضروف ساز برای ورزشکاران و افراد عادی می توانید به صفحه «قرص غضروف ساز» در داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

قرص آوودین برای دیسک کمر

کپسول آوودین یکی از بهترین مکمل های غذایی برای کاهش دردهای کمر و دیسک کمر می باشد. ترکیبات این مکمل کاملا گیاهی بوده و بدون عوارض می باشد. سویا موجود در فرمول آوودین به دلیل مقادیر بالای جنیستین به تولید کلاژن کمک می کند. پروتئین کلاژن به ترمیم و بازسازی غضروف های آسیب دیده کمک می کند.

عصاره آووکادو موجود در کپسول آوودین برای تقویت مفاصل و استخوان ها در درمان دیسک کمر موثر می باشد. عصاره زنجبیل ماده دیگری است که در ترکیبات کپسول آوودین مشاهده می شود. زنجبیل با خاصیت ضد التهابی به کاهش درد و التهاب کمک می کند. ویتامین د۳ نیز در استحکام استخوان ها نقش جدی دارد.

کپسول آوودین

مگنیفورت برای دیسک کمر

مگنیفورت از مکمل های تقویت کننده مفاصل و استخوان است. این مکمل شامل ماده معدنی منیزیم و ویتامین های B1 ،B6 ،D3 و K2 می باشد. این ترکیبات سبب تقویت عضلات کمر می شود.

ویتامین d3 موجود در کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر تاثیر زیادی دارد از جمله اینکه به جذب کلسیم و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند. ویتامین های B نیز برای ساخت انتقال ‌دهنده‌های سیستم عصبی مفید می باشد. منیزیم نیز دردها و گرفتگی های عضلانی را کاهش می دهد.

کپسول مگنیفورت

سخن پایانی
در این مقاله به معرفی دو نمونه از بهترین مکمل ها برای دیسک کمر یعنی کپسول آوودین و مگنیفورت پرداختیم. این دو مکمل با دارا بودن ترکیبات مفید در کاهش درد و اسپاسم عضلات موثر می باشند. این مکمل ها را می توان بدون نیاز به نسخه از داروخانه های آنلاین و حضوری خریداری کرد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.