کپسول آوودین چاق کننده است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
کپسول آوودین، یکی از بهترین و موثرترین داروهایی است که از آن برای درمان بیماری های آرتروزی استفاده می شود. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که آیا کپسول آوودین چاق کننده است یا خیر؟ آیا ممکن است در صورت استفاده ی مداوم از این نوع دارو، چاقی به سراغ افراد بیاید؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی به ترکیبات این مکمل بیاندازیم؛ زنجبیل، سویا، آووکادو و ویتامین D مواد تشکیل دهنده قرص آوودین هستند. با توجه به فیبر، پروتئینی و ویتامین دی موجود در این قرص نتیجه می گیریم که این کپسول آوودین چاق کننده نیست.

کپسول آوودین برای چیست؟

در دنیای امروزی به دلیل تغییر سبک زندگی، بسیاری از افراد با مشکلات آرتروزی مواجه هستند. همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، کپسول آوودین، یکی از بهترین و مفید ترین انواع دارو هایی است که از آن برای درمان آرتروز استفاده می شود. آرتروز به بیماری گفته می شود که طی آن مفاصل افراد دچار ساییدگی می شوند. بیشترین مفصلی که در بیماری آرتروز دچار آسیب می شود، مفصل زانو می باشد. دلیل آن نیز این است که فشار کل بدن روی مفصل زانو می باشد. این موضوع باعث می شود تا فشار ناشی از وزن بدن، روی مفصل زانو فشار وارد آورده و باعث ساییدگی زانو شود.

بیشتر بخوانید: برای درمان آرتروز چه بخوریم؟

نقش کپسول آوودین در درمان آرتروز

کپسول آوودین، یکی از دارو هایی است که برای تولید آن از مواد و ترکیبات طبیعی استفاده شده است. این موضوع باعث شده است تا استفاده از این کپسول از کم ترین میزان عوارض جانبی برخوردار باشد. این کپسول به کمک افرادی می آید که از بیماری آرتروز رنج می برند.

امروزه بسیاری از شرکت های داروسازی در سطح دنیا، این دارو را برای درمان بیماری آرتروز تولید کرده و روانه ی بازار این محصولات می کنند. در کشور ایران نیز بسیاری از متخصصان و پزشکان، برای درمان بیماری آرتروز، این نوع کپسول را تجویز می کنند.

کپسول آوودین

ترکیبات کپسول آوودین

دارو های ضد آرتروز آوودین که شامل کپسول آوودین می باشد، از ترکیبات کاملا طبیعی ساخته شده است. ترکیباتی که برای بدن انسان مشکل یا عارضه ی خاصی را به دنبال ندارند. تمام هدف ترکیبات موجود در این نوع کپسول، این است که از التهاب مفاصل بکاهد و باعث کاهش درد در ناحیه مفصل های بدن شود.

مفصل به نواحی از بدن گفته می شود که دو استخوان به همدیگر متصل می شوند. مفصل های زیادی در بدن وجود دارند که از جمله ی آن ها می توان به مفصل شانه، مفصل لگن و مفصل زانو اشاره کرد. همانطوری که گفته شد در بیماری آرتروز، معمولا آسیب در ناحیه ی مفصل زانو اتفاق می افتد.

کپسول آوودین که توسط شرکت ها و لابراتورهای دارویی مختلف تولید می شود، از یکسری ترکیبات و مواد طبیعی تولید می شود. از جمله ترکیبات و مواد طبیعی که از آن ها در تولید این نوع کپسول استفاده می شود، می توان به زنجبیل، سویا، آووکادو و ویتامین D اشاره کرد. در ادامه درباره ی هر کدام از مواد تشکیل دهنده ی این نوع کپسول صحبت خواهیم کرد.

۱- سویا

از مهم ترین و اصلی ترین ترکیباتی که در کپسول آوودین وجود دارد، سویا می باشد. کپسول آوودین هولیستیکا که از جمله ی پر طرفدار ترین دارو های آرتروز در سراسر دنیا به شمار می رود، در ترکیب خود دارای سویا می باشد. سویا یکی از موادی است که باعث تقویت عضلات و غضروف ها در نواحی مفاصل بدن شده و از ایجاد بیماری آرتروز جلوگیری به عمل می آورد. بعلاوه این ماده از میزان پروتئین بالایی نیز برخوردار می باشد. پروتئین بالای سویا باعث می شود تا عضله سازی با سرعت بیشتری انجام شود.

در وبسایت healthline گفته شده است:
طبق آخرین تحقیقات انجام شده عصاره سویا به جلوگیری از تجزیه غضروف کمک شایانی می کند. همچنین در ترمیم غضروف ها مفید است. سویا یک ترکیب غذایی عالی برای بیماران مبتلا به درد مفاصل است. سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، به این معنی که التهاب بدن را کاهش می دهد.

۲- زنجبیل

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین ترکیبات تشکیل دهنده ی کپسول آوودین، زنجبیل می باشد. زنجبیل طبعی گرم دارد و درمان مناسبی برای کاهش التهابات در ناحیه ی زانو می باشد. در بسیاری از موارد مفاصل انسان در اثر سرمازدگی یا مصرف غذا هایی که طبع سرد دارند، خشک می شوند و در طول زمان روی هم ساییدگی پیدا می کنند. استفاده ی مداوم از کپسول آوودین که یک داروی ضد آرتروز و دارای زنجبیل می باشد، می تواند با گرم نگه داشتن طبع افراد، از ساییدگی استخوان ها روی هم جلوگیری به عمل آورد.

مطلب پیشنهادی:
کپسول آوودین یکی از انواع داروهای ضد آرتروز است که توصیه می شود. با این حال برای مشاهده دیگر انواع قرص برای درمان آرتروز می توانید به صفحه «قرص آرتروز» در داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

۳- آووکادو

از جمله ترکیبات دیگری که در کپسول آوودین وجود دارد، آووکادو می باشد. آووکادو به عنوان یکی از میوه هایی شناخته می شود که از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است. این میوه در ساختار خود دارای انواع ویتامین های مختلف می باشد.

از جمله ی این ویتامین ها می توان به ویتامین های B، C، ٍE و K اشاره کرد. این ویتامین ها به تقویت قوای جسمانی فرد کمک می کنند. بعلاوه وجود این ویتامین ها در کپسول آوودین باعث می شود تا سیستم ایمنی فرد قوی شود.

۴- ویتامین D

ویتامین D که به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویتامین های بدن شناخته می شود، در افزایش ایمنی بدن بسیار موثر است. این ویتامین امروزه در بین مردم بسیار کاهش یافته است. علت آن نیز تغییر سبک زندگی مردم است. استفاده از غذاهایی که میزان ویتامین D در آن ها بسیار کم می باشد، دلیل این امر می باشد. غذا های دریایی از جمله ماهی و میگو، دارای مقادیر زیادی ویتامین D هستند.

مواد غذایی که در بسیاری از مناطق کشور در دسترس مردم نیستند و یا استفاده ی مردم از آن ها بسیار کم می باشد. بعلاوه ویتامین D به مقدار کمی از خورشید نیز دریافت می شود. به همین دلیل است که در جوامعی که بیشتر روز های سال در آن کشور ها هوا ابری می باشد، ویتامین D مردم آن کشور ها پایین تر می باشد.

آیا قرص آوودین چاق کننده است؟

اگر به ترکیبات این محصول دقت کنید متوجه خواهید شد که نه تنها کپسول آوودین چاق کننده نیست، بلکه تمامی ترکیبات آن در تناسب اندام و کاهش وزن نقش بسزایی دارند؛ عصاره زنجبیل به دلیل گرمازا بودن تأثیر بسزایی در فرآیند لاغری دارد. به همین دلیل است که از این گیاه در انواع مکمل چربی سوز استفاده می‌شود.

عصاره آووکادو دارای فیبر است و منجر به حس سیری در طولانی‌مدت می‌شود و اسیدهای چرب موجود در آن مرکز سیری در مغز را فعال می‌کند، سویا دارای مقادیر قابل‌توجهی ایزوفلاوون است که با کاهش ذخیره چربی و کالری کمتر در بدن باعث لاغری می‌شود، بعلاوه اینکه خود پروتئین سویا هم خواص لاغری دارد.

کمبود ویتامین D در بدن باعث چاقی شده که با مصرف مکمل avodin می‌توان کمبود ویتامین D در بدن را جبران و از افزایش وزن پیشگیری کرد. پس در پاسخ به این سوال که کپسول آوودین چاق کننده است یا خیر بدانید که مصرف این قرص نه‌تنها چاق‌کننده نیست بلکه می‌تواند منجر به حفظ تناسب‌اندام گردد.

آیا قرص آوودین عوارض دارد؟

جواب این سوال که قرص avodin چاق کننده است را دانستیم اما سوال دیگری مطرح است؛ آیا قرص آوودین عوارض دارد؟ خوشبختانه در بین محافل پزشکی و بازخوردهای مصرف کنندگان عوارضی گزارش نشده است. اما ممکن است برخی افراد به ترکیبات آن حساسیت نشان دهند. بنابراین بهتر است اگر به هر یک از مواد موجود در این کپسول آلرژی دارید حتما با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

نکته بعدی درباره عوارض کپسول آوودین وجود زنجبیل در آن است که با برخی داروها تداخل ایجاد می کند. افرادی که فشار خون یا دیابت دارند بهتر است از مصرف خودسرانه این مکمل اجتناب کنند. همچنین اگر فردی از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین مصرف می کند حتما پزشک خود را مطلع سازد.

سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کپسول آوودین آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. همچنین درباره ی ترکیبات تشکیل دهنده ی این نوع کپسول نیز صحبت کردیم. همانگونه که درباره ی ترکیبات این کپسول صحبت کردیم، هیچ کدام از این ترکیبات خاصیت چاق کنندگی ندارند. لذا افرادی که از بیماری آرتروز رنج می برند، می توانند با خیال راحت از این نوع کپسول استفاده کنند.

منبع: verywellhealth

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.