عوارض کپسول آوودین چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
کپسول آوودین هولیستیکا در کنار مزایای بیشماری که در درمان آرتروز و مشکلات مفصلی دارد، ممکن است با عوارضی نیز همراه باشد. البته مصرف قرص آوودین در دوز مشخص ضرری ندارد. موضوعی که مشکل آفرین است خوردن اوودین در دوز بالا و تداخل دارویی است. عوارض کپسول آوودین به صورت مشکلات گوارشی و حساسیت بروز پیدا می کند. این مکمل به دلیل داشتن عصاره زنجبیل با داروهای فشار خون، دیابت و رقیق کننده خون احتمال دارد عوارضی را به وجود آورد. همچنین مادران باردار و شیرده با مشورت پزشک از این مکمل غذایی استفاده کنند.

کپسول آوودین یکی از مکمل های تغذیه ای است که به دلیل داشتن ترکیبات خاص می تواند برای درمان مشکلات مفصلی و آرتروز مورد استفاده قرار گیرد. این کپسول حاوی ترکیبات موثری است که هر کدام روی کاهش التهاب و درد شما تاثیر بسیار خوبی دارند. با این حال بسیاری از افرادی که متقاضی مصرف این کپسول هستند، در مورد عوارض کپسول آوودین ابهامات زیادی دارند. اگر شما هم می خواهید بدانید که فواید و عوارض کپسول آوودین چیست؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

قرص آوودین و درمان آرتروز

آرتروز یکی از بیماری های شایع مفصلی است که عمدتا در اثر التهاب درون مفاصل رخ می دهد. این بیماری از زمانی آغاز می شود که غضروف بین مفصلی تخریب شود و کم کم دو استخوان از مفصل با هم دیگر برخورد داشته باشند. آرتروز باعث افزایش خطر بروز التهاب، درد و محدودیت های حرکتی در مفاصل می گردد. به همین خاطر، افرادی که دارای این بیماری هستند معمولا نمی توانند مانند گذشته کارهای روزمره خودشان را انجام دهند.

کپسول آوودین به عنوان یک مکمل تغذیه ای شناخته می شود که می تواند برای درمان آرتروز مورد استفاده قرار گیرد. در واقع، این کپسول حاوی ترکیبات موثری است که هر کدام در کاهش درد و التهاب آرتروز موثر هستند. البته باید در نظر داشت که یک مکمل تغذیه ای مانند کپسول آوودین نمی تواند به تنهایی برای درمان آرتروز استفاده شود. بلکه این کپسول یک مکمل کمک کننده برای درمان این مشکل می باشد.

بیشتر بخوانید: برای تقویت مفاصل چه بخوریم؟

بررسی ترکیبات قرص آوودین

کپسول آوودین به واسطه داشتن ترکیبات گیاهی و ویتامین دی ۳ می تواند نقش موثری در کاهش عوارض آرتروز و بیماری های مفصلی داشته باشد. به طور کلی، چند ترکیب مهم در این محصول وجود دارند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

عصاره زنجبیل

عصاره زنجبیل یکی از ترکیبات موجود در کپسول آوودین می باشد. این عصاره  دارای خواص ضد التهابی بوده و نقش موثری در کاهش التهاب درون مفاصل دارد. با مصرف زنجبیل به صورت منظم، می توان عوارض ناشی از آرتروز را در بدن کاهش داد. خاصیت ضد التهابی زنجبیل باعث شده تا بتوان با مصرف منظم آن، محدودیت های حرکتی ناشی از آرتروز را در بدن کاهش داد.

سویا

سویا یکی دیگر از ترکیبات موجود در کپسول آوودین است. این ترکیب دارای ویتامین E بوده که یک آنتی اکسیدان قوی می باشد. تحقیقات زیادی وجود دارند که اثربخشی سویا را برای درمان آرتروز اثبات کرده اند. بنابراین، می توان گفت که این گیاه و فراورده های جانبی آن برای درمان آرتروز و بهبود غضروف سازی موثر می باشد.

در وبسایت healthline می خوانیم:
تحقیقات نشان می دهد عصاره سویا ممکن است به جلوگیری از تجزیه غضروف کمک کند. همچنین در ترمیم غضروف ها موثر عمل می کند. سویا یک ترکیب غذایی عالی برای بیماران مبتلا به درد مفاصل است. سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، به این معنی که التهاب را در بدن کاهش می دهد.

عصاره آووکادو

عصاره آووکادو نیز مانند عصاره سویا حاوی ویتامین E می باشد. این عصاره می تواند درد و التهاب ناشی از آرتروز را در مفاصل کاهش دهد و باعث کنترل این التهاب شود. مصرف عصاره آووکادو تاثیر زیادی روی سلامت جسمانی دارد و از بروز بیماری های مختلف مفصلی جلوگیری می کند.

ویتامین D3

ویتامین دی ۳ موجود در کپسول آوودین منشاء گیاهی داشته و برای افرادی که گیاهخوار می باشند، گزینه بسیار خوبی است. این ویتامین می تواند برای پیشگیری از بیماری های مختلف در استخوان ها بسیار مفید باشد. با این حال افرادی که دارای آرتروز و پوکی استخوان هستند، کمبود ویتامین دی ۳ را تجربه می کنند. می توان با مصرف این کپسول ویتامین دی مورد نیاز بدن را نیز تامین کرد.

بیشتر بخوانید: کپسول آوودین چاق کننده است؟

قرص آوودین چه عوارضی دارد؟

تاکنون هیچ عارضه جانبی جدی ناشی از مصرف کپسول آوودین در هیچ فردی به وجود نیامده است. بنابراین، این مکمل تغذیه ای می تواند با ایمنی بالایی برای بهبود آرتروز و بیماری های مفصلی مورد استفاده قرار گیرد. البته باید در نظر داشت که قرص آوودین حاوی ترکیباتی است که می توانند تداخل دارویی و یا حساسیت ایجاد کنند.

بنابراین، ممکن است با مصرف این قرص شاهد بروز مشکلات گوارشی و حساسیت باشید که ناشی از حساسیت به ترکیبات این محصول می باشند. همچنین، برخی از افراد به دلیل اینکه همزمان با مصرف قرص آوودین از مکمل های دیگری نیز استفاده می کنند، ممکن است یک سری عوارض جانبی را در مصرف بیش از حد ترکیباتی مانند ویتامین دی تجربه کنند.

خرید کپسول آوودین

تداخل دارویی کپسول آوودین

کپسول آوودین حاوی ترکیبات مختلفی است که هر کدام می توانند تاثیر زیادی روی سلامت عمومی بدن داشته باشند. یکی از مهم ترین این ترکیبات زنجبیل است که اثر رقیق کنندگی خون دارد. همین موضوع باعث شده تا این کپسول با داروهای رقیق کننده خون تداخل دارویی داشته باشد. برای جلوگیری از بروز این تداخل دارویی، کافیست که آن را با مشورت پزشک به همراه دیگر داروهای خودتان استفاده کنید.

موارد هشدار و منع مصرف قرص آوودین

۱- عصاره زنجبیل موجود در کپسول آوودین می تواند در افراد مبتلا به بیماری دیابت باعث کاهش قند خون شود. بنابراین، لازم است که حتما با مشورت پزشک از این قرص استفاده کنید.

۲- عصاره زنجبیل موجود در کپسول آوودین می تواند در افراد مبتلا به فشار خون بالا، باعث افت فشار خون شود. بنابراین، حتما برای مصرف همزمان قرص های کاهنده فشار خون و آوودین با پزشک مشورت کنید.

۳- این محصول یک مکمل تغذیه ای است و برای درمان یا پیشگیری از بیماری های مختلف مورد استفاده قرار نمی گیرد.

۴- در صورت مصرف هر نوع داروی خاص مانند داروی رقیق کننده خون، برای مصرف قرص آوودین با پزشک مشورت کنید.

۵- این قرص باید با مشورت پزشک برای مادران باردار و شیرده مورد استفاده قرار گیرد.

طریقه مصرف قرص آوودین

اگر به دنبال حفظ اثربخشی کپسول آوودین هستید، باید با بهترین زمان مصرف کپسول آوودین آشنا باشید. به طور کلی، توصیه می شود که افراد روزانه یک عدد از این قرص را به همراه مقداری آب مصرف کنند. این محصول مکمل تغذیه ای است و تفاوتی ندارد که در چه زمانی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، توصیه می شود که برای جلوگیری از مشکلات گوارشی این قرص را بعد از غذا میل کنید.

سخن پایانی
در این مقاله در مورد یکی از کپسول های بسیار محبوب برای درمان آرتروز صحبت کردیم. همانطور که اشاره شد عوارض کپسول آوودین به شرط در نظر گرفتن تداخلات دارویی این کپسول بسیار محدود می باشد. بنابراین، می توان با مصرف این کپسول به صورت روزانه به مدت ۳ ماه تا ۳ سال، از اثربخشی این کپسول برای کنترل مشکلات مفصلی بهره مند شد.

منبع: verywellhealth

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.