بهترین مولتی ویتامین برای نوجوانان دختر چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مصرف مکمل های تغذیه ای برای دختران نوجوان اهمیت بسیار زیادی دارد. این دختران به دلیل اینکه در بازه سنی حساسی هستند، می بایست از طریق مواد غذایی مصرفی خودشان ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را تامین کنند. اما در صورتی که نوجوانان تغذیه مناسبی نداشته باشند، مصرف مولتی ویتامین برای آن ها ضروری می شود. شاید تا به حال نگران سلامت دختر نوجوان خودتان بوده اید؛ اما در مورد اینکه بهترین قرص مولتی ویتامین برای دختران نوجوان کدام است، اطلاعات کافی نداشته اید. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد بهترین مولتی ویتامین برای نوجوانان دختر صحبت کنیم.

مزایای مصرف مولتی ویتامین برای دختران نوجوان

همانطور که مصرف مولتی ویتامین برای زنان و جوانان مفید است، دختران نوجوان نیز می توانند با مصرف مولتی ویتامین ها به مزایای بسیار زیادی دست پیدا کنند. از جمله مزایای مصرف مولتی ویتامین برای دختران نوجوان عبارتند از:

۱- تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم ترین فواید مصرف مولتی ویتامین برای نوجوانان دختر، تقویت سیستم ایمنی بدن است. مولتی ویتامین هایی که ترکیبی از آنتی اکسیدان و ویتامین های ضروری می باشند، می توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشند.

۲- بهبود رشد دختران در سنین بلوغ

دختران در سنین بلوغ نیاز به مصرف برخی از ویتامین ها دارند. اگر این ویتامین ها از طریق مواد غذایی مصرفی آن ها تامین نشود، می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. اما با مصرف مولتی ویتامین، این مشکل برطرف خواهد شد؛ چون نیازهای بدن به ویتامین ها برطرف می شود.

۳- رسیدن به سلامت عمومی در سنین حساس

در سنین رشد، سلامت عمومی نوجوانان بسیار حائز اهمیت است. مصرف مولتی ویتامین برای نوجوانان دختر می تواند تاثیر زیادی روی سلامت عمومی آن ها داشته باشد.

۴- بهبود عملکرد ذهنی

بهبود عملکرد ذهنی از جمله مزایای مصرف مولتی ویتامین ها برای نوجوانان دختر و جوانان است. به ویژه اگر درون این مولتی ویتامین ها، مواد مغذی که تقویت کننده ذهن می باشند، به کار رفته باشند.

مصرف قرص مولتی ویتامین، بیشتر به چه نوجوانانی پیشنهاد می شود؟

به طور کلی، مصرف قرص مولتی ویتامین برای نوجوانان ضرر خاصی ندارد. به ویژه اگر تحت نظر پزشک و به صورت تخصصی نوجوانان اقدام به مصرف قرص مولتی ویتامین کنند. اما در برخی از موارد، مصرف قرص مولتی ویتامین برای نوجوانان دختر ضروری می شود. اگر شرایط زیر برای نوجوانان دختر وجود داشته باشد، مصرف قرص مولتی ویتامین بیشتر به آن ها توصیه می شود.

۱- گیاه خوار بودن دختر نوجوان

دخترانی که گیاه خوار هستند، باید توجه بیشتری به مصرف ویتامین های مختلف داشته باشند. به همین خاطر، معمولا پزشکان به نوجوانان دختر توصیه می کنند که اقدام به مصرف قرص مولتی ویتامین کنند.

۲- داشتن بیماری های گوارشی و بیماری های زمینه ای

برخی از بیماری های گوارشی می توانند باعث عدم جذب ویتامین ها و مواد مغذی در بدن شوند. در صورتی که نوجوان با این بیماری ها مواجه باشد، ضروری است که قرص مولتی ویتامین حاوی ویتامین های ضروری خود را مصرف کند.

۳- عدم داشتن رژیم غذایی مناسب

نداشتن رژیم غذایی مناسب، می تواند تاثیر بسیار بدی روی سلامت نوجوانان داشته باشد. مصرف مولتی ویتامین برای نوجوانان دختری که رژیم غذایی نامناسبی دارند، بسیار حائز اهمیت است.

ویتامین های مفید برای نوجوانان دختر

اگر به دنبال خرید بهترین مولتی ویتامین برای نوجوانان دختر هستید، اولین گام این است که به یک پزشک و یا متخصص تغذیه مراجعه کنید. این کار باعث می شود تا بتوانید ویتامین های مفید و مورد نیاز بدن نوجوان خود را بهتر شناسایی کنید. اما عمدتا نوجوانان دختر به ویتامین ها و مواد معدنی زیر نیاز بسیار بیشتری دارند.

۱- آهن

آهن یکی از مواد مغذی ضروری برای نوجوانان دختر محسوب می شود. به ویژه اگر قاعدگی نوجوانان دختر شروع شده باشد. البته برای مصرف قرص آهن یا ترکیب در مولتی ویتامین برای نوجوانان دختر، بهتر است که نوجوانان آزمایش خون بدهند و میزان آهن موجود در خون خود را بررسی کنند. چون به هر حال مصرف بیش از حد آهن نیز برای بدن نوجوانان مضر است.

کپسول فروگلوبین ب12

۲- کلسیم

کلسیم یکی از مواد معدنی ضروری برای استخوان سازی است. با توجه به اینکه نوجوانان در سنین بلوغ شاهد رشد استخوان های خودشان هستند، مصرف کلسیم برای آن ها مفید خواهد بود. البته برای مصرف کلسیم نیز باید احتیاطات لازم صورت گیرد. چرا که مصرف بیش از اندازه کلسیم، می تواند باعث سنگ کلیه و بیماری های مختلف دیگر شود.

۳- ویتامین D

ویتامین دی جزء ویتامین های ضروری برای بدن است که از طریق نور خورشید در بدن سنتز می شود. این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد و می تواند با ترکیب با کلسیم، باعث استحکام استخوان ها شود.

۴- زینک

زینک از جمله مواد معدنی ضروری است که در بهبود سلامت استخوان ها، پیشگیری از بیماری های عفونی، تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع زخم های پوستی بسیار موثر است. نوجوانان می توانند با مصرف زینک شاهد بهبود زیبایی پوست و سلامت موهای خودشان باشند.

قرص یونی زینک ابیان

۵- ویتامین سی

ویتامین سی جزء ویتامین های آنتی اکسیدان است که مصرف آن فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. نوجوانان با مصرف ویتامین سی، شاهد تقویت سیستم ایمنی بدن خودشان خواهند بود. این ویتامین در پیشگیری از پیری زودرس پوست، رفع مشکلات جسمی و کاهش اثرات رادیکال های آزاد موثر است.

بیشتر بخوانید: بهترین مولتی ویتامین برای نوجوانان پسر

شربت اشتها آور برای نوجوانان چه تاثیری دارد؟

یکی از مکمل هایی که برای نوجوانان تجویز می شود، شربت اشتها آور است. شربت اشتها آور می تواند باعث افزایش اشتها و کاهش میزان سیری نوجوانان شود. نوجوانانی که با مشکل کمبود وزن مواجه هستند، می بایست که اقدام به مصرف شربت اشتها آور برای افزایش وزن کنند. این شربت ها می توانند با ایجاد احساس گرسنگی در نوجوانان، میزان تغذیه آن ها را افزایش دهند.

البته مصرف شربت اشتها آور نیز باید زیر نظر متخصص و به صورت اصولی انجام شود. چرا که مصرف شربت اشتها آور بیش از اندازه، برای بدن نوجوانان مضر است. البته خود قرص مولتی ویتامین برای نوجوانان دختر، می تواند باعث تقویت اشتهای نوجوانان نیز شود. چرا که برخی از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این شربت ها، به هضم بهتر غذاها کمک می کنند. 

قیمت شربت مولتی زینک فیشر کیندر

بهترین مولتی ویتامین برای دختران نوجوان

در این بخش به معرفی مولتی ویتامین برای دختران و زنان جوان خواهیم پرداخت:

۱- قرص ول وومن

قرص ول وومن از شرکت ویتابیوتیکس انگلیس از بهترین مولتی ویتامین ها برای نوجوانان دختر است. این مکمل که به طور اختصاصی برای تامین کمبودهای غذایی زنان طراحی شده است حاوی حدود ۲۳ ماده مغذی در فرمولاسیون خود می باشد. مصرف ول وومن برای دختران جوان مزایای بیشماری دارد از جمله اینکه خستگی و بی حالی را رفع کرده و موجب افزایش انرژی می شود. کم خونی را درمان می کند. ریزش مو را کاهش می دهد و بسیاری فواید دیگر. روغن گل گاو زبان و گل مغربی مواد موثر دیگر در این مکمل است که دردهای دوره قاعدگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. این مکمل در دو بسته ۳۰ و ۶۰ عددی به بازار عرضه شده است.

خرید قرص ول وومن اورجینال

۲- قرص مولتی دیلی آلفا ویتامینز

قرص مولتی دیلی آلفا ویتامنیز طیف کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای خانم ها را دارا می باشد. از جمله شاخص ترین مزایای مصرف این مکمل می توان به رفع کم خونی، تقویت پوست و مو و ناخن، رفع کم حالی و خستگی و تقویت سیستم عصبی اشاره کرد. این مکمل تولید آمریکاست و در هر قوطی از آن ۱۲۰ عدد قرص موجود است. افراد بالغ روزانه یک عدد قرص مولتی دیلی را بعد از غذا میل نمایند.

قرص مولتی دیلی آلفا ویتامینز

سخن پایانی
در این مقاله درباره انواع ویتامین های مفید برای دختران در سنین رشد صحبت کردیم. این ویتامین ها به رشد آنها و پیشگیری از بسیاری از مشکلات در سال های آینده کمک می کند. ویتامین ها هم به شکل مولتی ویتامین و هم جداگانه از داروخانه آنلاین و حضوری با قیمت های مناسب قابل خریداری هستند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.