قرص مولتی دیلی برای چی خوبه؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص مولتی دیلی از جمله مولتی ویتامین های روزانه است که برای اهداف سلامتی گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. برندهای مختلفی مکمل مولتی دیلی را تولید کرده اند که دانا بهترین قرص مولتی دیلی ایرانی و نیچرمید بهترین مولتی ویتامین خارجی در بازار داروی وعده زیادی از افراد مولتی ویتامین ها را برای افزایش وزن مورد استفاده قرار می دهند. بهترین زمان مصرف قرص مولتی دیلی برای چاقی قبل از وعده غذایی ناهار یا شام است. به این دلیل که سبب تحریک اشتهای فرد و افزایش میل به غذا خوردن می شود.

این روزها بسیاری از مردم روی به مصرف قرص مولتی ویتامین و مکمل های تغذیه ای آورده اند. چرا که تحقیقات زیادی وجود دارند که اثربخشی این مکمل ها را روی سلامت عمومی بدن نشان داده اند. قرص مولتی دیلی یکی از انواع قرص های موجود در بازار است که می تواند برای بهبود شرایط جسمی مورد استفاده قرار گیرد.

بسیاری از افراد با هدف چاقی اقدام به مصرف قرص مولتی دیلی می کنند. اما قبل از اینکه اقدام به خرید و مصرف این قرص ها کنید، باید بدانید که بهترین زمان مصرف قرص مولتی دیلی برای چاقی چه زمانی است؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به طور کامل اثربخشی مکمل مولتی دیلی بر روی چاقی را بررسی کنید.

قرص مولتی دیلی برای چیست؟

قرص مولتی دیلی در واقع یک نوع مکمل تغذیه ای است که می تواند برای تامین ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار گیرد. قرص مولتی دیلی برای بهبود سلامت جسمی و پیشگیری از بیماری های مختلف موثر بوده و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. قرص مولتی دیلی می تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد؛ اما مهم ترین کاربرد این مکمل، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت عمومی و تامین موا مغذی مورد نیاز بدن می باشد.

بنابراین، اگر می خواهید بدانید که قرص مولتی دیلی برای چیست؟ باید بگوییم که هر یک از ترکیبات موجود در این قرص ها می توانند تاثیر متفاوتی روی بدن شما داشته باشند. به طور مثال، ویتامین دی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و استخوان هاست. ویتامین سی می تواند باعث بهبود سلامت پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست شود. یا اینکه ویتامین آ تاثیر زیادی روی سلامت چشم ها و بهبود قدرت بینایی دارد.

در وبسایت everlywell می خوانیم:
از آنجایی که مولتی ویتامین ها حاوی ترکیبی از ویتامین های محلول در آب و چربی هستند، به طور کلی برای جذب بهینه بهتر است آنها را همراه با غذا مصرف کنید.

قرص مولتی دیلی برای چاقی

پاسخ به این سوال خیر است. به طور کلی، قرص های مولتی دیلی به تنهایی باعث چاقی نمی شوند. با این حال برخی از انواع قرص مولتی دیلی، به ویژه آنهایی که حاوی ویتامین B12 هستند، ممکن است اشتها را افزایش دهند. اما این افزایش اشتها به تنهایی منجر به چاقی نمی شود. اگر فرد کالری دریافتی خود را در حد متعادل نگه دارد، افزایش وزن اتفاق نخواهد افتاد.

از سوی دیگر برخی از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مولتی دیلی، مانند ویتامین B6 می توانند به متابولیسم یا سوخت و ساز بدن کمک کنند. متابولیسم بهتر به سوزاندن کالری بیشتر و در نتیجه کاهش وزن کمک می کند.

نکته مهم:

اگر به دنبال افزایش وزن هستید، بهترین راه این است که یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید. مصرف مولتی دیلی در دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک می کند، اما به تنهایی برای چاقی کافی نیست.

قرص مولتی دیلی برای ریزش مو

قرص مولتی دیلی تا حدی در کنترل ریزش موها موثر است. از آنجایی که کمبود برخی از ویتامین ها مانند ویتامین Bو مواد معدنی از قبیل آهن، زینک و سلنیوم می تواند منجر به ریزش مو شود، مصرف مولتی دیلی می تواند به جبران کمبود ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای سلامت مو کمک کند. همچنین برخی از ویتامین ها مانند ویتامین E و بیوتین نقش زیادی در تقویت فولیکول های مو ایفا می کنند.

بنابراین اگر ریزش موی شما به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی باشد، مصرف مولتی دیلی می تواند به بهبود آن کمک کند. اما اگر ریزش موی شما به دلیل عوامل دیگری مانند ژنتیک، تغییرات هورمونی یا استرس باشد، مولتی دیلی ممکن است به تنهایی موثر نباشند.

مولتی دیلی برای کودکان

هر برند تولید کننده مولتی دیلی بازه سنی مصرف کنندگان را مشخص می کند. اکثر این مکمل ها برای افراد بالای ۱۲ سال مناسب است و افراد پایین تر از این سنین باید با مشورت پزشک مولتی ویتامین کودکان را مصرف کنند.

قرص مولتی دیلی برای بدنسازان

قرص های مولتی دیلی می توانند برای بدنسازان نیز مفید باشند زیرا به آنها کمک می کنند تا ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را برای حفظ سلامت و تناسب اندام به دست آورند. فواید مصرف مولتی دیلی برای بدنسازان شامل موارد زیر است:

  • بهبود عملکرد ورزشی
  • تقویت سیستم ایمنی
  • تسریع ریکاوری
  • افزایش انرژی

بهترین مولتی دیلی برای بدنسازان مکملی است که به طور خاص برای نیازهای ورزشکاران و بدنسازان طراحی شده باشد. این مولتی دیلی ها باید حاوی دوزهای بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدنسازان مانند ویتامین C، ویتامین E، منیزیم، ویتامین های گروه B، ویتامین D و کلسیم باشند.

برخی از مولتی ویتامین مینرال های محبوب برای بدنسازان عبارتند از:

  • مولتی ویتامین مینرال ویثر نوتریشن
  • مولتی ویتامین مینرال کارن
  • مولتی ویتامین ژن استار 

مصرف مولتی دیلی در بارداری

مصرف مولتی دیلی در دوران بارداری می تواند برای سلامت مادر و جنین مفید باشد. اما مولتی ویتامین مناسب برای بارداری مکملی است که به طور خاص برای نیازهای زنان باردار طراحی شده باشد. این مولتی ویتامین ها باید حاوی دوز بالایی از فولیک اسید، آهن و سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای دوره بارداری باشند. برای تهیه مولتی ویتامین بارداری حتما با پزشک مشورت کنید.

تفاوت مولتی دیلی و مولتی ویتامین

در واقع، تفاوت چندانی بین مولتی دیلی و مولتی ویتامین وجود ندارد. هر دو نوع مکمل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند به جبران کمبودهای تغذیه ای و حفظ سلامت کلی کمک کنند.

تفاوت های جزئی بین مولتی دیلی و مولتی ویتامین در نوع و دوز ریز مغذی ها وجود دارد؛ مولتی دیلی ۱۰۰ درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند اما مولتی ویتامین ممکن است درصدهای کمتری را تامین کند.

تفاوت دیگر در نحوه مصرف مولتی دیلی است که قرص مولتی دیلی همان طور که از نامش پیداست باید به طور روزانه مصرف شود. اما مولتی ومیتامین ها ممکن است به صورت دیگری مصرف شوند که روی بسته بندی آنها درج می شود.

قرص مولتی ویتامین و مینرال ممکن است به طور خاص برای سن، جنسیت یا شرایط سلامتی طراحی شود، به طور مثال برای زنان، آقایان، کودکان، زنان باردار و…

در نهایت، بهترین نوع مکمل برای شما به نیازهای فردی شما بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید که کدام نوع مکمل برای شما مناسب است، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

قرص مولتی دیلی دانا چاق کننده است؟

یکی از سوالات رایجی که در مورد قرص مولتی دیلی دانا وجود دارد این است که آیا قرص مولتی دیلی دانا چاق کننده است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ مکمل تغذیه ای به خودی خود نمی تواند باعث چاقی شما شود. این طور نیست که یک قرص از مولتی دیلی را بخورید و شاهد افزایش وزن باشید.

ولی تجربه ثابت کرده است که برخی از مکمل ها مانند مولتی ویتامین ها می توانند روی افزایش وزن موثر باشند. دلیل این موضوع هم افزایش اشتهایی است که در اثر مصرف قرص مولتی دیلی به وجود می آید.

برخی از ترکیبات موجود در قرص مولتی دیلی دانا مانند ویتامین های گروه ب، می توانند جذب مواد غذایی را بهبود ببخشند. این موضوع به جذب بهتر غذاها کمک می کند و سرعت گرسنه شدن را افزایش می دهد. با این حال افرادی که قصد چاقی با مصرف قرص مولتی ویتامین را دارند، باید پس از مصرف قرص مولتی ویتامین تغذیه مناسبی هم داشته باشند.

ولی افرادی که قصد اضافه وزن ندارند و می خواهند از اضافه وزن جلوگیری کنند، می توانند از مصرف مواد غذایی زیاد پس از خوردن قرص مولتی دیلی جلوگیری کنند.

قرص مولتی دیلی برای چاقی صورت

بسیاری از افرادی که اقدام به کاهش وزن و لاغری کرده اند، دوست دارند که هیکل خودشان را همانطوری که هست نگه دارند، ولی صورت خود را چاق کنند. اجازه دهید تا خیالتان را راحت کنیم که هیچ مکملی وجود ندارد که بتواند فقط روی صورت شما اثر بگذارد. زمانی که یک محصول را به صورت خوراکی میل می کنید، آن محصول روی تمامی بخش های بدن و صورت شما تاثیر می گذارد.

بنابراین، قرص مولتی دیلی برای چاقی صورت و چاقی بدن به صورت همزمان قابل استفاده است. شما عزیزان می توانید به صورت روزانه از قرص مولتی ویتامین استفاده کنید و پس از مصرف قرص نیز مواد غذایی زیادی بخورید. در این صورت شاهد افزایش وزن، چاقی صورت و بدن خودتان خواهید بود.

طریقه مصرف قرص مولتی دیلی

قرص مولتی دیلی یک مکمل تغذیه ای است که بهتر است با معده پر مصرف شود. طریقه مصرف قرص مولتی دیلی برای چاقی و افزایش وزن بسیار ساده است. کافیست که به صورت روزانه، از این محصول استفاده کنید. میزان مصرف این قرص ها بر اساس شرکت سازنده متفاوت خواهد بود. پس سعی کنید که دستور مصرف شرکت سازنده را مطالعه کنید.

بهترین زمان مصرف قرص مولتی دیلی

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای چاق شدن چه موقع است؟ قرص مولتی دیلی دانا می تواند به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرد. افرادی که قصد دارند با مصرف این مکمل ها، وزن خودشان را افزایش دهند، می توانند یک عدد از آن ها را قبل از وعده غذایی ناهار مصرف کنند. در این صورت ناهار خیلی زودتر از حالت معمول جذب بدن می شود و افراد گرسنه خواهند شد. در این صورت میل افراد به مصرف میان وعده و یا شام افزایش پیدا می کند. اما اگر هدف از مصرف این قرص چاقی و اضافه وزن نباشد، می توان آن را در هر ساعت از شبانه روز مصرف کرد.

قرص مولتی دیلی ایرانی یا خارجی؟

قرص مولتی دیلی توسط انواع شرکت های داروسازی ایرانی و خارجی تولید می شود. مولتی دیلی دانا بهترین مارک مولتی دیلی ایرانی شناخته می شود و

بهترین مولتی دیلی ایرانی

  • مولتی دیلی دانا

قرص مولتی دیلی دانا یکی از بهترین قرص های مولتی ویتامین ایرانی است که می‌توانید از فواید آن برای سلامتی بهره مند شوید. شما این مولتی ویتامین ایرانی را می‌توانید از داروخانه آنلاین داروبوم تهیه کنید. مولتی دیلی دانا برای بزرگسالان و نوجوانان بالای ۱۲ سال مناسب است. این مکمل علاوه بر ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی حاوی عناصر معدنی کلسیم، آهن و زینک است. مولتی دیلی دانا ۳۰ عددی است.

روزانه ۱ الی ۲ کپسول مولتی دیلی دانا همراه غذا میل شود.

  • مولتی دیلی سوپرابیون

قرص مولتی دیلی سوپرابیون توسط شرکت دارویی اکسون فارمد ایرانیان تولید و در بسته های ۳۰ عددی عرضه می شود. این مکمل حاوی ۱۴ ویتامین و ماده معدنی مورد نیاز بدن است. این مکمل به تقویت سیستم ایمنی، رفع کمخونی ناشی از کمبود آهن، حفظ سلامت استخوان و دندان ها کمک می کند.

مقدار مصرف آن روزانه یک عدد قرص همراه با غذا می باشد.

بهترین مولتی دیلی خارجی

  • مولتی دیلی نیچرمید

در بین برندهای خارجی نیچرمید بهترین مولتی دیلی خارجی را تولید کرده است. این مکمل حاوی ۱۴ نوع ویتامین و عنصر معدنی ضروری است. فاقد گلوتن، مخمر، رنگ، طعم دهنده مصنوعی و مواد نگهدارنده است. در هر قوطی ۱۰۰ عدد قرص موجود است.

طریقه مصرف آن روزانه ۱ عدد قرص همراه با غذا می باشد.

  • مولتی دیلی آلفا ویتامینز

کپسول مولتی دیلی آلفا ویتامینز آمریکایی است.در قوطی های ۶۰ عددی و ۱۲۰ عددی بسته بندی می شود. علاوه بر ویتامین ها و مینرال های ضروری، جینسینگ، پودر دانه کتان، روتین، کولین، اینوزیتول دارد که مزایای فراوانی به ویژه درمان تخمدان پلی کیستیک و تنظیم قاعدگی در زنان دارد. این مکمل در هر دو جنس آقا و خانم قابل مصرف است. همچنین فاقد ترکیباتی مانند گلوتن، مخمر، شکر، نگهدارنده‌ و طعم دهنده است.

طرز مصرف آن روزانه یک عدد قرص بعد از غذا میل شود.

سوالات متداول

قرص مولتی دیلی برای چه سنی خوبه؟

قرص مولتی دیلی برای افراد بالای ۱۲ سال قابل مصرف است.

نتیجه گیری
در این مقاله در مورد قرص مولتی دیلی و اثربخشی آن بر روی چاقی و اضافه وزن صحبت کردیم. این قرص حاوی ترکیبات ویتامینه و مواد معدنی مختلف است که همگی می توانند روی سلامت عمومی بدن موثر باشند. بنابراین، می توان این قرص را علاوه بر چاقی برای بهبود سلامت عمومی بدن نیز مورد استفاده قرار داد.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.