بهترین قرص سم زدایی بدن کدام است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص لیورکر هلث اید، قرص هلسی لیور گلدن لایف، قرص جویدنی هپاتوهیل باریج اسانس و کپسول ایمیون شی تاکه ماشروم مد از جمله موثرترین و بهترین قرص های سم زدایی و پاک سازی کبد به شمار می آیند.

سم زدایی بدن یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت عمومی بدن است. ما هر روزه مواد غذایی و خوراکی های مختلفی مصرف می کنیم که ممکن است تاثیر بسیار بدی روی بدن داشته باشند. کبد به عنوان یک ارگان حیاتی نقش موثری در دفع این مواد مضر از داخل بدن را برعهده دارد. بهترین قرص سم زدایی بدن، می تواند به رفع سموم مضر در بدن کمک کند و نقش بسیار موثری در بهبود عملکرد کبد داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد بهترین روش ها برای پاکسازی کبد و بهترین قرص هایی که برای پاکسازی و سم زدایی بدن مورد استفاده قرار می گیرند، صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: تاثیر کبد چرب روی پوست

نقش کبد برای سلامتی بدن

کبد مانند بسیاری از ارگان های بدن، نقش بسیار مهمی را در بهبود سلامت جسمانی و پیشگیری از بیماری های مختلف برعهده دارد. کبد می تواند باعث تصفیه خون در بدن شود و از در جریان بودن خون کثیف در بافت های مختلف جلوگیری کند. بنابراین، کبد نقش پاکسازی خون قبل از وارد شدن به بخش های مختلف بدن را برعهده دارد.

کبد بزرگ ترین غده در بدن انسان ها است که می تواند مستقیما روی سلامت ما تاثیر داشته باشد. پس حفظ سلامت کبد، باعث حفظ سلامت عمومی ما انسان ها می شود. از این رو لازم است که افراد تا حد ممکن از آسیب رساندن به کبد خودشان خودداری کنند.

در وبسایت معتبر healthline می خوانیم:
کبد ما نه تنها مواد شیمیایی که از طریق دهان وارد بدنمان می شود را پردازش می کند، بلکه مواد شیمیایی که از طریق بینی و پوست وارد می شود را نیز پردازش می کند. همچنین برخی از محصولات خانگی مانند آفت کش ها و رنگها حاوی سمومی هستند که می توانند به کبد آسیب برسانند، به خصوص اگر مرتباً با آنها تماس داشته باشیم.

علائم بروز مشکلات کبدی در بدن چیست؟

کبد می تواند با بیماری های مختلفی از جمله چربی کبد، سیروز کبدی، سرطان کبد، نارسایی کبد و … مواجه شود. بدیهی است که علائم هر یک از مشکلات کبدی که ذکر کردیم با هم متفاوت هستند. اما به طور کلی، بروز مشکلات کبدی در بدن می تواند علائم زیر را به همراه داشته باشد. در صورتی که با علائم ذکر شده مواجه هستید، بهتر است که به یک پزشک مراجعه کنید تا سلامت کبد شما بررسی شود.

  • حالت تهوع و استفراغ
  • تورم و درد در شکم
  • خستگی و بی حسی در بدن
  • بی اشتهایی و کاهش وزن
  • افزایش وزن بدون دلیل
  • یبوست طولانی مدت
  • گیجی و بی حالی
  • بروز خارش های پوستی
  • زردی پوست یا بخش سفید چشم
  • کبود شدن بدن در اثر ضربه ها و فشارهای ملایم
  • خشک شدن زبان و دهان
  • احساس طعم بد و تلخی در دهان
  • احساس نفخ و دل درد در شکم

بیشتر بخوانید: درمان خانگی کبد چرب به ساده ترین روش

بهترین روش برای پاکسازی کبد چیست؟

برای پاکسازی کبد و سم زدایی بدن، هیچ راهی بهتر از استفاده از مواد غذایی سالم در رژیم غذایی مناسب و پرهیز از مصرف مواد غذایی مضر نیست. در واقع تغذیه اصلی ترین دلیل برای داشتن یک کبد سالم محسوب می شود. بهترین روش برای پاکسازی کبد، داشتن تغذیه مناسب و پرهیز از مصرف غذاهای چرب و فست فودی است.

هر چقدر غذاهای شما چرب تر باشند و مواد غذایی مضرتری در آن ها به کار رفته باشد، می توانند آسیب بیشتری به کبد شما وارد کنند. مصرف نوشیدنی های الکلی، باعث بروز کبد چرب و سیروز کبدی شده و کبد شما را نابود می کند. پس می توان با کاهش مصرف نوشیدنی های الکلی، به سلامت کبد نیز کمک کرد.

مصرف ترکیبات گیاهی و میوه هایی که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشند، می تواند به پاکسازی کبد کمک کند. می توانید از روغن های غیر اشباع که ضرری برای کبد شما ندارند، استفاده کنید. به طور مثال، روغن زیتون یکی از انواع روغن های گیاهی است که می تواند برای پاکسازی کبد بسیار موثر باشد. 

بهترین دارو برای پاکسازی کبد کدام است؟

به غیر از اینکه شما می توانید از مواد غذایی موثر برای پاکسازی کبد و سم زدایی بدن استفاده کنید، می توانید از یک سری داروها نیز استفاده کنید. داروهایی که برای پاکسازی کبد استفاده می شوند، می توانند تاثیر زیادی روی سلامت عمومی بدن داشته باشند که در ادامه به ۴ مورد از بهترین این داروها اشاره می کنیم.

۱- قرص لیورکر هلث اید

قرص لیورکر هلث اید یکی از بهترین انواع قرص سم زدایی بدن است که برای پاکسازی و حفظ سلامت کبد نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص حاوی ترکیبات گیاهی مختلفی از جمله زرشک، خار مریم، کنگر فرنگی و … می باشد که هر کدام تاثیر زیادی روی سلامت کبد دارند. با مصرف این قرص می توان با کبد چرب نیز مبارزه کرد. این قرص باید با اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب مصرف شود تا شاهد اثربخشی فوق العاده آن روی پاکسازی کبد باشیم.

۲- قرص هلسی لیور گلدن لایف

قرص هلسی لیور گلدن لایف ۳۰ عددی یکی از بهترین قرص هایی است که می توانیم برای سم زدایی بدن و حفظ سلامت کبد مورد استفاده قرار دهیم. این قرص حاوی ترکیبات گیاهی مختلفی از جمله گیاه خار مریم و کنگر فرنگی است که همگی می توانند روی سلامت کبد موثر باشند. این دو ترکیب باعث کاهش عوارض کبد چرب می شوند و در تنظیم آنزیم های کبدی موثر هستند. با مصرف این قرص و خاصیت آنتی اکسیدانی که در آن وجود دارد، می توانید از کبد در برابر سموم و رادیکال های آزاد محافظت کنید.

۳- قرص جویدنی هپاتوهیل باریج اسانس

قرص جویدنی هپاتوهیل باریج اسانس ۲۰۰ عددی یکی از بهترین قرص های گیاهی است که برای حفظ سلامت کبد مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص دارای عصاره مو و توت فرنگی است و می تواند تاثیر زیادی روی سلامت جسمانی نیز داشته باشد. از فواید مصرف این قرص جویدنی می توان به درمان بسیاری از بیماری ها از جمله هپاتیت B، کبد چرب، اگزما، یبوست و … اشاره کرد. این قرص حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می توانند به سلامت استخوان ها کمک کنند.

۴- کپسول ایمیون شی تاکه ماشروم مد

کپسول ایمیون شی تاکه ماشروم مد ۶۰ عددی، یک مکمل تغذیه ای گیاهی است که حاوی یک قارچ به نام شی تاکه می باشد. این کپسول می تواند برای بهبود سلامت جسمی، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان و درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار گیرد. این کپسول در سم زدایی بدن نیز موثر بوده و می تواند فواید بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

سخن پایانی
بهترین قرص سم زدایی بدن به شما کمک می کند تا به سلامت کبد خودتان کمک کنید. در این مقاله ۴ مورد از بهترین قرص ها را برای سم زدایی بدن ذکر کردیم که هر کدام فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. فقط کافیست که به صورت منظم از آن ها استفاده کنید تا شاهد اثربخشی هر یک از آن ها باشید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.