بهترین قرص برای کاهش درد پریودی

آنچه در این مقاله می خوانید:
برای همه زنان تجربه درد پریودی یک جنبه کاملاً آشنای زندگی است. از ناراحتی خفیف گرفته تا گرفتگی‌ های ناتوان ‌کننده سندرم پیش قاعدگی یا PMS می‌توانند به طور قابل ‌توجهی بر روال روزانه و رفاه کلی ما تأثیر بگذارند. کنترل درد قاعدگی می‌تواند برای ما در طول روزهای پریود مفید باشدو کرامپ های عضلانی، نفخ و سردرد را کاهش دهد. همانطور که در طول دوره قاعدگی از طریق استراحت مناسب، ورزش و تغذیه مناسب از بدن خود مراقبت می‌کنیم، برای مقابله با این دردها قرص قاعدگی در داروخانه ها وجود دارند که می‌توانند به تسکین درد و مشکلات دوران قاعدگی کمک کنند. برای آشنایی با بهترین قرص برای کاهش درد پریودی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بهترین قرص برای کاهش درد پریودی به تعادل هورمونی که عامل اصلی دردهای پریودی است کمک کرده و ریزمغذی های مفید در این زمینه را تأمین می‌کند. تولید هورمون پروژسترون و استروژن هر دو برای تخمک گذاری، سیکل های قاعدگی منظم و جلوگیری از علائم عدم تعادل هورمونی مانند PMS ضروری هستند. قرص مخصوص پریودی همچنین باید حاوی ترکیبات شل کننده عضلات باشد و به تسکین گرفتگی ها و دردهای قبل از پریود کمک می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که منیزیم به کاهش علائم PMS از جمله افزایش وزن، حساسیت سینه ها و نفخ کمک می‌کند. منیزیم همچنین برای آرامش، کاهش اضطراب و استرس و بهبود خواب مفید است.

علاوه بر این تا ۱۰۰ میلی گرم در روز ویتامین B6 احتمالا به درمان علائم و افسردگی قبل از قاعدگی کمک می‌کند. اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D نیز به تقویت تعادل هورمونی کمک می‌کنند. کمبود ویتامین D با عدم تعادل هورمون های تولید مثل در مردان و زنان مرتبط است.

علت درد در دوره قاعدگی چیست؟

کارشناسان معتقدند علت درد قاعدگی تغییرات چرخه ای در هورمون های جنسی در هر ماه است. اگرچه هورمون‌ های جنسی ما به طور طبیعی در یک الگوی چرخه‌ ای هر ماه تغییر می‌کنند، اما مشکلات زمانی بروز می‌کنند که هورمون‌ های ما از تعادل خارج شوند.

برای مثال زمانی که نسبت به پروژسترون، استروژن بیشتری در بدن داریم یا زمانی که به طور کلی پروژسترون بسیار کمی داریم درد و علائم قاعدگی بروز می‌کند.

آیا امکان پیشگیری از قاعدگی دردناک وجود دارد؟

تحقیقات نشان داده است که کمبود مواد مغذی در علائم PMS نقش دارد. بررسی ها ارتباط بین سطوح پایین ویتامین D، کلسیم و منیزیم و علائم PMS را نشان داده است. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که مکمل منیزیم و ویتامین B6 می‌توانند تفاوت قابل توجهی در شدت PMS ایجاد کند. برای اطمینان از دریافت این ریزمغذی ها می‌توانید از مولتی های بانوان و مکمل های قاعدگی استفاده کنید.

در وبسایت healthline می خوانیم:
برخی از زنان مبتلا به PMS ممکن است سطح منیزیم بدنشان کم باشند. مکمل هایی با ترکیبات منیزیم و ویتامین B6 به کاهش علائم PMS از جمله افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، احتباس آب و حساسیت سینه‌ها کمک می‌کند.

علاوه بر این غذاهای کم التهاب مانند سبزیجات چلیپایی، تخم مرغ ها و پروتئین های حیوانی، مغزها و دانه ها بسیار مفید هستند. مقدار شکری که می‌خورید را در این دوران کاهش دهید یا آن را به طور کامل حذف کنید.

یک رژیم غذایی با قند بالا باعث افزایش تولید محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته می‌شود که به التهاب کمک می‌کند. دو ماده غذایی که به طور خاص به کاهش پروستاگلاندین کمک می‌کنند، انار و ماهی های کوچک و روغنی هستند که حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای مقابله با التهاب می‌باشند.

بیشتر بخوانید: در هنگام قاعدگی چه بخوریم؟

درمان خانگی برای درد قاعدگی

بسیاری از مواقع ترجیح بر استفاده از داروهای گیاهی و درمانهای خانگی یا استفاده از ویتامین ها برای رفع درد قاعدگی است. استفاده مداوم از قرص های مسکن بجای قرص قاعدگی علاوه بر اینکه اثر آنها را برروی بدن کاهش می دهد و هربار نیاز به مسکن های با دوز بالاتر وجود دارد می تواند برای دستگاه گوارش، کبد و کلیه ها نیز خطرساز باشد. اولین مرحله برای رفع درد قاعدگی یافتن دلیل اصلی آنها است. اما گاها دردهای قاعدگی با استفاده از چند راهکار ساده قابل پیشگیری و یا کنترل هستند. بطور مثال:

  • آب بیشتری بنوشید

نفخ می‌تواند باعث ناراحتی و بدتر شدن کرامپ های قاعدگی شود. نوشیدن آب می‌تواند نفخ معده را کاهش داده و درد آن را کاهش دهد. همچنین، نوشیدن آب گرم می‌تواند باعث افزایش جریان خون در سراسر بدن و شل شدن عضلات شود. این کار می‌تواند اسپاسم های ناشی از انقباضات رحمی را کاهش دهد.

  • چای گیاهی بخورید

در کنار استفاده از انواع قرص قاعدگی می توان از دمنوش های طبیعی نیز استفاده کرد. دمنوش های گیاهی دارای خواص ضد التهابی و ترکیبات ضد اسپاسمی هستند که می‌توانند اسپاسم عضلانی رحم که دلیل اصلی دردهای قاعدگی هستند را کاهش دهند. نوشیدن چای بابونه، رازیانه یا زنجبیل راهی آسان و طبیعی برای رفع اسپاسم های دردناک قاعدگی است. به علاوه، دمنوش های گیاهی می‌توانند فواید دیگری مانند کاهش استرس و کمک به رفع بی‌خوابی در این دوران داشته باشند.

  • خوراکی‌های ضد التهاب بخورید

برخی از غذاها می‌توانند تسکین دهنده طبیعی دردهای عضلانی باشند. خوراکی‌های ضد التهاب می‌توانند به جریان خون کمک کرده و رحم شما را آرام کنند. در دوران قاعدگی توت، گوجه فرنگی، آناناس و ادویه جاتی مانند زردچوبه، زنجبیل یا سیر بخورید. سبزی‌های برگ سبز، بادام، گردو و ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمان نیز می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند.

  • از مصرف کافئین خودداری کنید

کافئین باعث تنگ شدن رگ‌های خونی می‌شود در نتیجه می‌تواند رحم شما را منقبض کند و اسپاسم ها را دردناک‌تر کند. اگر به قهوه عادت دارید، در دوران قاعدگی آن را رقیق‌تر مصرف کنید. اگر برای غلبه بر افت هوشیاری بعد از ظهر به کافئین نیاز دارید میان وعده حاوی پروتئین بالا بخورید یا ۱۰ دقیقه سریع پیاده روی کنید تا انرژی خود را تقویت کنید.

  • مکمل‌های غذایی را امتحان کنید

ویتامین D می‌تواند به بدن در جذب کلسیم و کاهش التهاب کمک کند. مکمل‌های دیگر از جمله امگا ۳، ویتامین E و منیزیم می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند و حتی ممکن است دردهای قاعدگی شما را کاهش دهند. برای بهترین نتیجه، هر روز مکمل مصرف کنید، نه فقط در دوران قاعدگی. همچنین، از آنجا که برخی مکمل‌ها با داروها تداخل دارند، حتماً قبل از مصرف با پزشک خودتان مشورت کنید.

  • گرما اعمال کنید

کمی گرما می‌تواند به شل شدن عضلات، بهبود جریان خون و رفع تنش کمک کند. سعی کنید از پد گرم یا کیسه آب گرم استفاده کنید، دوش آب گرم بگیرید یا در وان آب گرم استراحت کنید.

  • ماساژ درمانی را امتحان کنید

یک مطالعه نشان داد که ماساژ درمانی به طور قابل توجهی درد قاعدگی را در زنان مبتلا به آندومتریوز کاهش می‌دهد. ماساژ ممکن است با آرامش بخشیدن به رحم، اسپاسم رحم را کاهش دهد. به منظور کنترل مؤثر گرفتگی‌های عضلانی، ماساژ درمانی باید بر روی ناحیه شکم متمرکز شود؛ اما ماساژ کامل بدن نیز با کاهش سطح استرس ممکن است به تسکین دردهای قاعدگی کمک کند.

  • باز کننده قاعدگی قوی

اگر به هر دلیلی پریود شما عقب افتاده و اطمینان دارید که باردار نیستید، می‌توانید از روش‌های بسیار ساده‌ای مانند ورزش سبک و روش‌های ریلکسی شن برای دوری از استرس و باز کننده قاعدگی قوی استفاده کنید. از خوراکی‌های مفید برای این منظور می‌توان به قهوه سیاه اشاره کرد که ریزش لایه داخلی رحم را تسریع می‌کند. آناناس، زردچوبه و تخم گشنیز نیز برای باز کردن قاعدگی قبل از مصرف قرص قاعدگی و دارو مؤثر هستند.

سریع ترین روش باز شدن قاعدگی

اگر مدتی است به دلایل مختلف پریود شما عقب افتاده است می‌توانید از یوگا، قرص‌های ضد بارداری و دمنوش های گیاهی استفاده کنید. یکی از اولین راه‌ها و سریع ترین روش باز شدن قاعدگی استفاده از دمنوش زعفران است.

شما همچنین می‌توانید از قرص ویتامین C، کیسه آب گرم و در نهایت از قرص قاعدگی استفاده کنید. انواع مکمل‌ها و قرص گیاهی برای تنظیم قاعدگی را می‌توانید با خرید آنلاین یا حضوری از داروخانه و سایت‌ها تهیه نمایید. قرص تنظیم قاعدگی با برندهای مختلف در داروخانه آنلاین داروبوم نیز موجود است و شما می‌توانید همین حالا با خرید اینترنتی مکمل مورد نیازتان آن را سفارش دهید.

بهترین قرص برای قاعدگی

در زنان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی شدید، گاهی اوقات برای کمک به کاهش علائم از قرص ها و مکمل ها استفاده می‌شود. این قرص ها تعادل هورمونی را تحت تاثیر قرار داده و منجر به کاهش علائم در طول چرخه قاعدگی می‎شود.

اگرچه بسیاری از مسکن ها و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی برای دردهای خفیف تا شدید در دسترس هستند اما مکمل های قاعدگی علت اصلی درد را درمان می‌کنند. در ادامه فواید بهترین قرص برای قاعدگی شرح داده شده است.

۱- کپسول پریمنتا نوتراکس

کپسول پریمنتا نوتراکس ۳۰ عددی حاوی عصاره گیاهان دارویی مانند پنج انگشت، نخ اره ای و خارمریم است که هورمون های زنانه را متعادل می‌کند. این کپسول از مشکلات خلق و خو پیشگیری کرده و علائم PMS و دردهای پریودی را تسکین می‌دهد. با مصرف این قرص کرامپ، سردرد، نفخ و حساسیت سینه در دوران قبل از پریودی شما را آزار نخواهد داد. همچنین می‌توانید از کپسول پریمنتا نوتراکس برای درمان علائم یائسگی استفاده نمایید.

کپسول پریمنتا نوتراکس

۲- قرص آی پی ۶ ام پلاس

قرص آی پی ۶ ام پلاس ۶۰ عددی حاوی اﯾﻨﻮزﯿﺘﻮل ﻫﮕﺰا ﻓﺴﻔﺎت است. این ترکیب عملکردهای مختلفی در بدن دارد به عنوان مثال به پیشگیری از بیماری های قلبی و همچنین سرطان ها کمک می‌کند.

همچنین برای درمان تخمدان پلی کیستیک که باعث بهم خوردن تعادل هورمونی و دردهای پریودی می‌شود، تجویز می‌شود. قرص آی پی ۶ ام پلاس همچنین برای پیشگیری و درمان دیابت و همچنین سنگ های کلیوی بسیار موثر است. این قرص برای درد قاعدگی بسیار موثر است.

قرص آی پی 6 ام پلاس 60 عددی

بیشتر بخوانید: تاثیر امگا ۳ بر قاعدگی چیست؟

۳- سافت ژل ایونینگ پریم رز ۱۰۰۰ میلی گرم کارن

سافت ژل ایونینگ پریم رز ۱۰۰۰ میلی گرم کارن ۹۰ عددی حاوی عصاره گل مغربی است که باعث کاهش سریع درد پریود می‌شود. این کپسول دارای اثر ضد التهابی بوده و برای دردهای مفصلی نیز مفید است. با استفاده از این قرص دردهای پریودی و درد سینه ها در دوره PMS کاهش می‌یابد. همچنین برای کاهش علائم دوران یائسگی از جمله گرگرفتگی بسیار مفید است.

سافت ژل ایونینگ پریم رز 1000 میلی گرم کارن 90 عددی

۴- قرص اوزیل دکتر گیل

قرص اوزیل دکتر گیل ۶۰ عددی حاوی میواینوزیتول و فولات است که به تنظیم چرخه قاعدگی و کاهش دردهای پریودی کمک می‌کند. این مکمل با تنظیم تعادل هورمونی به درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک که علت اصلی دردهای پریودی است، کمک می‌کند. همچنین برای تقویت باروری بانوان و تکامل سیستم عصبی نوزاد به دلیل داشتن فولات مفید است.

قرص اوزیل دکتر گیل

سخن پایان
علت اصلی مشکلات قاعدگی عدم تعادل بین هورمون های استروژن و پروژسترون است. همانطور که بدن ما در چرخه هورمونی ۲۸ روزه این محیط نامتعادل هورمونی را تحمل می‌کند ما در دوران PMS علائم را تجربه می‌کنیم. درد شکم و گرفتگی در قسمت تحتانی شکم در طول دوره قاعدگی شایع است. اگر به عدم تعادل هورمونی زمینه ای با تغییر غذاها و سبک زندگی توجه کنید، می‌توانید علائم PMS را از بین ببرید.

منبع: webmd

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.