بهترین مکمل برای پوکی استخوان چیه؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
پوکی استخوان اغلب به عنوان بخشی اجتناب ناپذیر از پیری شناخته می شود. با این حال، مکمل‌های مختلف، از جمله مکمل استخوان ساز می‌توانند تراکم استخوان را افزایش دهند و پیشرفت پوکی استخوان را تا حد زیادی بکاهند. مکمل هایی مانند قرص سوپراکل نیچرز اونلی و قرص استئوکینون هولیستیکا از این دست هستند.بهترین مکمل ها برای پوکی استخوان از مجموعه کاملی از ویتامین‌ها و مواد معدنی استخوان‌ساز ساخته شده‌اند. همچنین مکمل هایی مانند کلسیم، قرص ویتامین D و ویتامین K2 به ویژه برای زنانی که در معرض خطر بالای از دست دادن تراکم استخوان و پوکی استخوان هستند، سودمند می باشند.

چه کسانی نیاز به مصرف مکمل پوکی استخوان دارند؟

اگر به مصرف مکملی برای استخوان های خود فکر می کنید، احتمالاً در یکی (یا شاید بیشتر) از دسته های زیر قرار می گیرید:

  • به پوکی استخوان مبتلا شده اید.
  • شما هنوز تشخیص داده نشده اید، اما عوامل خطر استخوانی دارید.
  • به شما گفته شده است که به استئوپنی مبتلا هستید.
  • شما وارد دوران یائسگی می شوید.
  • پیشگیری از مشکلات آینده

چگونه می توان از پوکی استخوان پیشگیری کرد؟

برای تقویت استخوان های سالم مادام العمر و کاهش از دست دادن کلسیم:

  • در طول زندگی خود از یک رژیم غذایی غنی از کلسیم و ویتامین D استفاده کنید.
  • از ورزش منظم، به ویژه فعالیت های تحمل وزن مانند پیاده روی یا دویدن لذت ببرید.
  • کافئین و الکل را با احتیاط مصرف کنید.
  • سیگار نکشید

گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده غربالگری تراکم استخوان توسط DXA را در تمام زنان ۶۵ ساله یا بالاتر توصیه می کند. آنها همچنین آزمایش غربالگری را برای زنان زیر ۶۵ سال که در معرض خطر شکستگی هستند توصیه کردند. این آزمایش استحکام استخوان ها را نشان می دهد تا در صورت لزوم اقدامات پیشگیرانه در برابر شکستگی آغاز شود.

در مکمل های استخوان ساز به دنبال چه مواد مغذی باشیم؟

هنگام انتخاب یک مکمل با کیفیت بالا برای استخوان های خود، می خواهید حاوی ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت استخوان باشد:

کلسیم

کلسیم برای استخوان های قوی ضروری است و همچنین می تواند به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند. کمبود کلسیم می تواند منجر به ضعیف شدن استخوان ها و باعث شکستگی آنها شود. بهترین مکمل های کلسیم برای پوکی استخوان می تواند به افزایش تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی کمک کند.

منیزیم

منیزیم در ارتقای سلامت استخوان ها نقش بسزایی ایفا می کند. مصرف روزانه چند صد میلی گرم منیزیم تراکم استخوان ها را افزایش می دهد. نکته مهم در این بین مقادیر کافی منیزیم برای جذب بهتر کلسیم است.

بور

بور یک ماده معدنی مورد نیاز برای تشکیل استخوان است. مصرف مکمل حاوی بور استحکام استخوان را بهبود می بخشد.

ویتامین D

ویتامین D برای جذب مناسب کلسیم مورد نیاز است. این به سلول های روده کمک می کند تا کلسیم را بهتر از غذای ما جذب کنند.

خطر ابتلا به پوکی استخوان در افرادی که ویتامین D کمی دارند، بیشتر است. دادن مکمل های ویتامین D به افراد خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد و استخوان های آنها را قوی تر می کند.

ویتامین K2

هنگامی که کلسیم و ویتامین D مصرف می کنید، ترکیب این مکمل ها با ویتامین K2 همیشه مهم است.

ویتامین K2 تضمین می‌کند که کلسیم به استخوان و نه در دیواره‌های سرخرگ‌ها وارد می‌شود.

ثابت شده است که ویتامین K2 استحکام و سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، زنانی که مکمل های ویتامین K مصرف می کردند، ۸۱ درصد کمتر در معرض خطر شکستگی استخوان (R) بودند.

مصرف مقادیر کافی ویتامین K، بین ۱۸۰ تا ۳۶۰ میکروگرم در روز، مهم است. در حالت ایده آل، ویتامین K2 مصرف کنید، نه ویتامین K1.

گلوکوزامین

گلوکزامین ماده ای است که به طور طبیعی در بدن ما یافت می شود. این جزء مهم غضروف، تاندون ها و رباط ها است. با این حال، تعداد کمی از مردم می دانند که گلوکوزامین همچنین می تواند طول عمر را افزایش دهد و پیری را کاهش دهد و مرگ و میر را کاهش دهد.

مطالعات نشان داده اند که قرص گلوکزامین می تواند به حفظ استخوان های سالم و قوی (R) کمک کند. گلوکوزامین می تواند این کار را با بهبود عملکرد میتوکندری، کاهش التهاب و بهبود اتوفاژی انجام دهد. این مکانیسم ها همگی در حفظ استخوان های سالم و پیری سالم نقش دارند.

معرفی بهترین مکمل ها برای پوکی استخوان

انواع مختلفی از مکمل پوکی استخوان وجود دارد که در ترکیبات با هم اشتراک دارد، انتخاب نهایی فقط به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

اگر در خانواده سابقه پوکی استخوان دارید بهتر است از سنین پائین با نظر پزشک مکمل پوکی استخوان را در رژیم غذایی خود بگنجانید. قرص پوکی استخوان به طور کلی بدون عوارض جانبی است اما قبل از مصرف حتما اطلاعات برچسب روی بسته بندی را با دقت بخوانید و به دوز گفته شده پایبند باشید.

قرص استئوکینون هولیستیکا

قرص استئوکینون هولیستیکا یکی از معروف ترین مکمل های تقویت استخوان است با فرمولاسیون جامع شامل کلسیم و ویتامین D3 است که برای سلامت استخوان ضروری هستند. فرمول منحصربفرد آن همچنین دارای ویتامین K2 است که زیستی ترین شکل ویتامین K است.

کلسیم موجود در این مکمل به شکل کلسیم کربنات است که دارای بالاترین مقدار کلسیم عنصری است. همچنین می توان این نوع از کلسیم را بدون نگرانی از رسوب در رگ ها استفاده کرد.

قرص سوپراکل نیچرز اونلی

مکمل هایی مانند قرص سوپراکل نیچرز اونلی ویتامین D3، کلسیم سیترات، منیزیم و روی (زینک) به طور مستقیم و غیرمستقیم با کاهش سرعت پیری، سلامت استخوان‌ها را بهبود می بخشد، که دلیل اصلی آن این است که افراد استخوان‌های فرد ضعیف و شکننده می‌شوند. کلسیم سیترات در بدن نسبت به شکل کلسیم کربنات جذب بسیار آسان تری دارد.

قرص کلسی کر خوارزمی

قرص کلسی کر خوارزمی کلسیم و منیزیم، روی و ویتامین D را برای کمک به کاهش خطر پوکی استخوان در اختیار شما قرار می دهد. کلسیم یک ماده مغذی مهم برای سلامت استخوان است. به استحکام استخوان ها کمک می کند و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. ویتامین D3 برای سلامت استخوان ها نیز مهم است. به جذب کلسیم در بدن کمک می کند و از دفع کلسیم از طریق ادرار جلوگیری می کند.

قرص استئوکر ویتابیوتیکس

قرص استئوکر ویتابیوتیکس یک مکمل کاملا طبیعی است که به بهبود سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند. حاوی ترکیب خاصی از مواد مغذی، از جمله کلسیم، روی، ویتامین D و منیزیم است که نشان داده شده است که از سلامت استخوان ها حمایت می کند.

سخن پایانی
به یاد داشته باشید که مواد مغذی برای مؤثر بودن به مقادیر مناسب سایر مواد مغذی نیاز دارند. این به ویژه در مورد کلسیم صادق است! کلسیم برای جذب به ویتامین D نیاز دارد. به نظر می رسد ویتامین C هم جذب کلسیم و هم اثر ویتامین D را بر متابولیسم استخوان افزایش می دهد و بنابراین باید وجود داشته باشد. کلسیم و منیزیم با هم کار می کنند به طوری که کمبود یکی بر متابولیسم دیگری تأثیر می گذارد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.