تفاوت گینر و گین آپ در چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مکمل گینر یک مکمل بدنسازی پرطرفدار جهت افزایش وزن و عضله سازی می باشند. این مکمل از کربوهیدرات، چربی و پروتئین تشکیل شده است. گین آپ نیز یک مکمل قوی برای افزایش وزن محسوب می گردد. این محصول مخصوص افراد لاغر اندامی که نیاز به افزایش وزن دارند می باشد. گین آپ علاوه بر کربوهیدرات، چربی و پروتئین حاوی فیبر و ویتامین های مختلف نیز می باشد.. جهت آشنایی بیشتر با این محصولات تا آخر مقاله همراه ما باشید. برای آگاهی از قیمت گینر به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

مکمل گینر چیست؟

ابتدا به معرفی مکمل گینر می پردازیم اما گینر چیست؟ پودر گینر یک مکمل غذایی مفید جهت افزایش وزن و عضله سازی می باشد. ورزشکاران و بدنسازان از این محصول در زمان انجام تمرینات سخت ورزشی جهت بهبود وضعیت خود بهره می برند. کاربرد این محصول عضله سازی و افزایش وزن می باشد.

انواع گینر

گینر برای دو منظور عضله سازی و افزایش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این دو مورد را به همراه تفاوت هر یک مورد بررسی قرار می دهیم؛

۱- گینر افزایش وزن

گینر افزایش وزن حاوی پروتئین و کربوهیدرات بسیار بالایی است. می دانید که بدن برای افزایش وزن نیازمند کالری، پروتئین و کربوهیدرات بسیاری است. برخی از افراد لاغر اندام به سختی وزن می گیرند و حتی با وجود تغذیه کافی باز افزایش کمی را تجربه می کنند. این گینر مناسب اینگونه افراد می باشد. همچنین برای افرادی که به دلیل مشکلاتی که در وضعیت سلامتی خود داشته اند و وزن زیادی را از دست داده اند، نیز مناسب می باشد. افرادی که می خواهند از این گینر استفاده کنند باید در کنار مصرف، تمرینات ورزشی با شدت متوسط را هم انجام دهند تا به جای عضله، چربی تجمع نیابد.

۲- گینر عضله ساز

گینر عضله ساز نیز مانند گینر افزایش وزن حاوی کالری بسیار بالایی است. اما نسبت پروتئین به کربوهیدرات آن بیشتر است. مکمل عضله ساز کالری مورد نیاز و درشت مغذی ضروری بدن را پس از انجام تمرینات قدرتی، برای افراد ورزشکار فراهم می کند و سبب عضله سازی می گردد. افراد در کنار مصرف مکمل عضله ساز باید ورزش قدرتی پر شدت هم انجام دهند.

گین آپ چیست؟

گین آپ یک محصول مفید برای چاقی و افزایش وزن می باشد. امروزه همه انسان ها می خواهند ظاهر و استایل مناسبی داشته باشند. لاغری و چاقی بیش از حد علاوه بر تاثیرات منفی بر سلامتی انسان سبب ایجاد ظاهری نامناسب نیز می گردد. از این رو افراد سعی دارند از راه های مختلف به اندام ایده آلی برسند.

اندام ایده آل به معنی رشد بدن به میزان مناسب به طوری که نه زیاد چاق و نه زیاد لاغر باشد و بیشتر عضله داشته باشد است. این محصول کمک می کند تا بدن افراد لاغر اندام به میزان یکسانی رشد کند.

زمانی که هدف چاقی و افزایش وزن می باشد، کار کمی راحت تر از زمانی است که فرد قصد لاغر شدن دارد. برای چاق شدن فرد آزاد است و می تواند هر نوع غذای خوشمزه و پرکالری را مصرف نماید. گین آپ علاوه بر کالری حاوی موادی از قبیل کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، چربی و ویتامین های مختلف تاثیرگذار در افزایش وزن می باشد. میزان افزایش وزنی که پس از مصرف این محصول به دست می آید ۵ الی۷ کیلو در ماه است. گینر و گین آپ از لحاظ ارزش غذایی شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. اما گینر بیشتر مخصوص افراد ورزشکار می باشد و گین آپ مناسب افراد لاغر اندام. انواع گین آپ ها مخصوص خانم ها و کودکان به فروش می رسد.

ارزش غذایی گین آپ

گینر و گین آپ هر دو دارای ارزش غذایی متفاوت هستند. گین آپ دارای درصدهای مشخصی از مواد مختلف است. در ادامه با هم ارزش غذایی این محصول را بررسی می کنیم؛

  • کربوهیدرات: منبع این ماده مالتودکسترین می باشد و میزان آن در گین آپ ۶۸ درصد است
  • پروتئین های موجود در شیر و پروتئین وی ۲۲درصد
  • چربی۶/۱درصد
  • فیبر و ۱۲ نوع ویتامین دیگر به میزان مناسب
  • آنزیم هضمی: این آنزیم کمک می کند تا پروتئین ها سریع تر هضم و جذب گردند.

انواع مکمل های بدنسازی گینر

گینر به عنوان محبوب ترین مکمل در بین بدنسازان و ورزشکاران طرفداران زیادی دارد. این محصول مفید در انواع مختلف ایرانی و خارجی در بازار یافت می شود. در ادامه چند مورد از بهترین مارک های ایرانی و خارجی را به شما معرفی می کنیم.

بهترین مارک های گینر ایرانی

گینر و گین آپ با کیفیت بالا در بازار ایران یافت می شود. بسیاری از افراد گینرهای ایرانی را به دلیل ارزانی و کیفیت مناسبی که دارند به محصولات خارجی ترجیح می دهند. در ادامه چند مورد از بهترین گینرهای ایرانی را به شما معرفی می کنیم؛

  • کارن: این گینر محصول شرکت داروسازی کارن می باشد. این شرکت سابقه زیادی در زمینه تولید انواع مکمل های غذایی، دارویی و ورزشی دارد. گینر کارن یکی از بهترین مارک های گینر موجود در بازار است. این برند یکی از محبوب ترین مارک های مصرفی در بین ورزشکاران است.
  • دوبیس: این گینر محصول شرکت ایلیا پارس می باشد. ایلیا پارس یکی دیگر از برندهای معروف ایرانی در زمینه تولید انواع مکمل های دارویی و گینر می باشد. این شرکت برای تولید و بسته بندی محصولات خود از دستگاه های کاملا مدرن استفاده می کند. به دلیل کیفیت بالا و بسته بندی خوبی که دارد به یکی از بهترین مارک های ایرانی تبدیل شده است.
  • ژن استار: این محصول هم توسط شرکتی با همین نام تولید و روانه بازار می گردد. ژن استار یکی از بهترین مارک های گینر ایرانی است. به دلیل بخش تحقیق و توسعه قوی که دارد، همواره در تولید محصولات خود موفق عمل کرده و توانسته محصولات جدید و با کیفیت بالا را به بازار عرضه کند.
قیمت پودر گین ژن استار 3000 گرمی

بهترین مارک های گینر خارجی

گینر و گین آپ را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. در مقابل گینرهای ایرانی که کیفیت آن ها نیز بر همگان اثبات شده است، گینرهای خارجی که دارای کیفیت های مختلفی هستند وجود دارد. ویواپاور، الیمپ و فیرینگ از جمله بهترین مارک های گینر خارجی موجود در بازار ایران هستند.

گین آپ برای چاقی

گینر و گین آپ تاثیرات مختلفی بر بدن دارند. همانگونه که در قسمت های قبلی مقاله نیز بیان شد، گین آپ یک مکمل مفید برای افزایش وزن افراد لاغر اندام می باشد. تفاوت عمده آن با گینر در نوع مصرف کننده و مکانیسم اثرگذاری آن است. افرادی لاغر اندامی وجود دارند که لاغری آن ها بیش از حد معمول است، به طوری که کمبودهای بسیاری در بدن آن ها سبب ایجاد چنین شرایطی شده است. علاوه بر این به سختی نیز وزن می گیرند. گین آپ با دارا بودن تمامی مواد مغذی و مفید و انواع ویتامین های مختلف، کالری و چربی توانسته به کمک این افراد بیاید و علاوه بر جبران کمبودهای بدنی آنان به افزایش وزن این افراد نیز کمک کند.

گین آپ بزرگسالان پی ان سی

سخن پایانی
در این مقاله درباره تفاوت بین گینر و گین آپ صحبت کردیم. شاید شباهت بین این دو شما را گمراه کند. اساسا پایه و ترکیبات اصلی این دو محصول مشابه یکدیگر است و کارکرد یکسانی دارند. هر دو برای افزایش وزن مصرف می شوند. گینر بیشتر توسط ورزشکارانی که هارد گینر هستند استفاده می شود یعنی به سختی وزن می گیرند. نوع دیگری از گینر بدنسازی نیز موجود است که درصد ترکیبات آن برای افزایش عضله طراحی شده است. در این بین گین آپ ها بیشتر توسط افراد عادی مانند مردان، زنان و کودکان کم وزن استقبال می شود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.