تقویت زن و مرد برای بارداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
داشتن فرزند و فرزند آوری یکی از اتفاقات بسیار شیرین در زندگی زوجین می‌باشد. اما امروزه بسیاری از زوج ها دچار مشکل ناباروری هستند. عوامل زیادی از جمله رژیم غذایی، استرس، بیماری و… در بروز این مشکل نقش دارند. با تقویت زن و مرد برای بارداری می‌توان از ناباروری جلوگیری کرده و آن را درمان کرد. در ادامه به معرفی روش هایی برای تقویت قوای باروری مردان و زنان اشاره خواهیم کرد. در انتها هم چند نمونه مکمل کمک باروری برای زنان و مردان معرفی خواهیم کرد.

عوامل موثر بر بارداری زنان و مردان

فاکتورهای زیادی وجود دارد که می‌تواند بر تقویت قوای باروری زنان تأثیر بگذارد، برخورداری از رژیم غذایی خاص، استفاده از دارو، افسردگی و برخی دیگر از این موارد می‌توانند در بروز مشکل ناباروری اثر گذار باشند.

ناباروری در مردان به عواملی از جمله مصرف برخی از داروها، عفونت های مزمن، اختلالت هورمونی، کاهش قوای جسمی و… بستگی دارد. تحقیقات نشان می دهد استفاده از انواع قرص مولتی ویتامین باعث تقویت زن و مرد برای بارداری می‌شود. چرا که با تامین ویتامین ها و موادمغذی مورد نیاز بدن سطح سلامت عمومی افزایش یافته و امکان باروری نیز تقویت می‌شود.

حفظ تعادل هورمون های زنان و مردان در تقویت قوای باروری تاثیر بسزایی به همراه دارد. سطح هورمون‌های زنان با افزایش سن، تحت تأثیر رژیم غذایی نامناسب و نزدیک شدن به دوره یائسگی دچار نوسان می‌شود. این مسئله می‌تواند سلامتی بانوان را تحت تأثیر قرار دهد. به طور کلی با مصرف مکمل مخصوص بانوان می‌توانید عملکرد جسمی خود را بهبود ببخشید.

۱- تاثیر هورمون ها بر قدرت باروری زنان

هورمون‌ها مهم‌ترین فاکتوری هستند که بر روی قدرت باروری زنان تأثیر می‌گذارند. در این رابطه باید بدانید که حدود یک چهارم از زنان در سن باروری و ۵۰ درصد از زنان در دوران یائسگی دچار عدم تعادل هورمونی هستند.

با افزایش سن میزان هورمون های استروژن کاهش می‌یابد. همین امر سبب می‌شود تا احتمال بارداری در سنین بالا نیز کاهش یابد. یک عامل تعیین کننده مهم دیگر در تولید این هورمون‌ها کورتیزول یا هورمون استرس است که در غدد فوق کلیه ساخته می‌شود.

کلسترول ترکیب دیگری است که در این رابطه ارزش بررسی دارد زیرا به عنوان پیش ماده تعدادی از هورمون‌ها عمل کند. کلسترول می‌تواند به کورتیزول تبدیل شود و یا مسیر دیگری را برای تشکیل تستوسترون و استروژن طی کند.

بنابراین هنگامی که مقدار کلسترول بسیار پایین است یا سطح استرس بسیار زیاد است بدن استروژن و تستوسترون کمتری می‌سازد. این موضوع باعث کاهش قوای باروری در زنان خواهد شد.

استفاده از مولتی ویتامین مخصوص بانوان می‌تواند در حفظ تعادل هورمونی اثر گذار باشد و قدرت باروری را افزایش دهد.

۲- تاثیر هورمون ها بر قدرت باروری مردان

تحقیقات نشان داده است که کاهش وزن، کاهش استرس و سبک زندگی سالم باعث افزایش سطح تستوسترون در مردان می شود. تستوسترون مهمترین هورمون مردانه است و تأثیر مستقیمی بر قدرت باروری مردان دارد. از این رو استفاده از داروی تقویت قوای جسمی مردان می‌تواند نقش بسیار مهمی در افزایش باروری به همراه داشته باشد.

ورزش و ترک سیگار نیز باعث بهبود قوای باروری می‌شود. همچنین محدود کردن مصرف الکل برای تقویت قوای باروری آقایان بسیار حائز اهمیت است زیرا الکل می‌تواند باعث کاهش قوای مردان شود. علاوه بر این داشتن یک رژیم غذایی سالم و استفاده از قرص ویتامین مخصوص آقایان به حفظ وزن سالم کمک می‌کنند؛ همین امر سبب می‌شود که همه عملکردهای بدن از جمله قدرت باروری بهبود ببخشد.

روش هایی برای تقویت قوای باروری

روش هایی در جهت تقویت زن و مرد برای بارداری وجود دارد که در ادامه به برخی از آن اشاره خواهیم کرد:

  • خواب کافی داشته باشید، زیرا مطالعات مختلف ارتباط بین کیفیت خواب و بهبود قوای باروری را اثبات کرده‌اند. کم‌خوابی و بی‌خوابی هر دو باعث کاهش قدرت بارداری می‌شوند.
  • سطح استرس را کاهش دهید، زیرا می‌تواند بر سلامتی عمومی شما تأثیر منفی بگذارد. مطالعات نشان داده‌اند که بین استرس شغلی و  ناباروری رابطه وجود دارد.
  • داروهای خود را بررسی کنید، زیرا برخی از داروها ممکن است ناباروری را به دنبال داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد داروهای ضد افسردگی باعث کاهش قدرت باروری می‌شوند.
  • فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. ورزش یک روش عالی در جهت تقویت زن و مرد برای بارداری می‌باشد. همچنین یک روش عالی برای کاهش استرس است بنابراین می‌تواند به تقویت قوای باروری کمک کند.
  • استفاده از مکمل های مخصوص می‌تواند در تقویت زن و مرد برای بارداری تاثیر بسزایی به همراه داشته باشد.

مکمل مخصوص تقویت زنان برای بارداری

تأمین ویتامین ها و مواد معدنی در تقویت قوای باروری تاثیر بسیار مهمی دارند اما بسیاری از افراد نمی‌توانند مواد مغذی مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی دریافت نمایند. در این شرایط استفاده از مکمل های تخصصی همچون مکمل تقویت قوای باروری خانم ها می‌تواند باعث تقویت زن برای بارداری شود. برخی از این مکمل ها عبارت است از:

۱- کپسول اوابوست فیرهون هلث

کپسول اوابوست تحت لیسانس کشور آمریکاست، یک مکمل بسیار عالی برای تقویت قوای باروری زنان می‌باشد. این محصول با داشتن ترکیبات بسیار منحصر به فرد از جمله کیوتن، ویتامین های گروه B، ویتامین c، زینک، سلنیوم و … تمام مواد مغذی مورد نیاز خانم ها برای تقویت قوای بارداری را تامین کرده و همچنین سبب حفظ تعادل هورمونی نیز می‌شود. این محصول فاقد عارضه بوده و در بسته ۱۲۰ عددی عرضه می شود و شما می‌توانید روزانه ۴ عدد از این مکمل را میل نمایید.  

کپسول اوابوست مکمل باروری بانوان

۲- کپسول فرتیل اید خانم ها

کپسول فرتیل اید خانم ها فیرهون هلث تحت لیسانس کشور آمریکا، یکی دیگر از مکمل های تخصصی در جهت تقویت قوای بارداری زنان می‌باشد. این مکمل برای حفظ تعادل هورمونی بسیار مناسب بوده و سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین D3، ویتامین E، ویتامین A، جینسینگ، آهن و… است. فرتیل اید خانم ها سبب بهبود عملکرد تخمدان ها شده و می‌تواند در درمان ناباروری تاثیر بسزایی به همراه داشته باشد. توصیه می‌شود روزانه ۳ عدد از این محصول را مورد استفاده قرار دهید. در یک بسته از این مکمل تعداد ۹۰ عدد کپسول موجود است. استفاده از این مکمل عارضه جانبی در پی نخواهد داشت.

کپسول فرتیل اید خانم ها فیر هون هلث

۳- کپسول فرتیل سی ام فرهیون هلث

کپسول فرتیل سی ام فرهیون هلث تحت لیسانس کشور آمریکا، یک مکمل عالی برای تقویت قوای باروری خانم ها می‌باشد. این محصول با داشتن ترکیباتی همچون فولیک اسید، ال آرژنین، کوآنزیم کیوتن ،ویتامین E و… سبب تقویت تخمک گذاری شده و همین امر موجب افزایش احتمال باروری می‌شود. توصیه می‌شود خانم ها روزانه ۲ عدد از این مکمل را همراه با آب و غذا میل نمایند. با این حال اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنند برای مصرف فرتیل سی ام بهتر است با پزشک مشورت کنید. در یک بسته از این مکمل تعداد ۹۰ عدد کپسول موجود است.

فرتیل سی ام فرهیون هلث

مکمل مخصوص تقویت مردان برای بارداری

مکمل های تخصصی همچون مکمل تقویت قوای باروری مردان می‌تواند باعث تقویت مرد برای بارداری شود. برخی از این مکمل ها عبارت است از:

۱- کپسول فرتیل اید آقایان فیر هون هلث

فرتیل اید مردانه تحت لیسانس آمریکا بهترین و موثرترین مکمل کمک باروری مردان در جهان شناخته شده است. این مکمل ۲ در ۱ هم برای تقویت اسپرم و هم به عنوان مولتی ویتامین مخصوص آقایان قبل از اقدام به بارداری معرفی می شود. ترکیبات این مکمل شامل گیاهان و آنتی اکسیدان ها از جمله ماکا، زینک، کو کیوتن آنزیم، ال کارنیتین، ال آرژنین و متیل فولات از باروری مردان حمایت می کند. علاوه بر نوع ترکیبات، دوز برخی از آنها نیز نسبت به سایر قرص های باروری مردان بیشتر است؛ دو برابر ویتامین C، سه برابر زینک و بتا کاروتن. در یک بسته از این مکمل تعداد ۹۰ عدد کپسول موجود است و میبایست روزانه ۳ کپسول همراه با آب میل شود.

خرید اینترنتی کپسول فرتیل اید آقایان فیر هون هلث

۲- کپسول موتیلیتی بوست فیرهون هلث

کپسول موتیلیتی تحت لیسانس آمریکا دیگر مکمل قدرتمند در زمینه باروری مردان است. اگر آزمایش های شما کاهش تعداد یا تحرک اسپرم یا هر دو را نشان می دهد، موتیلیتی بوست برای افزایش تحرک اسپرم و بهبود تحرک موثر عمل می کند. ترکیبات موتیلیتی بوست شامل آمینو اسیدهای ال کارنیتین، ویتامین B12 و ویتامین B6 است. همچنین آنتی اکسیدان هایی از جمله CoQ10 و کوئرستین را در خود دارد. در هر قوطی از مکمل موتیلیتی بوست ۶۰ عدد کپسول موجود است و برای نتیجه گیری بهتر باید روزی دو کپسول میل شود.

خرید اینترنتی کپسول موتیلیتی بوست فیرهون هلث

۳- کپسول کانت بوست فیر هون هلث ۶۰ عددی

کانت بوست تحت لیسانس آمریکا مکمل کمک باروری دیگری است که مخصوص آقایان طراحی شده است. این مکمل با ویتامین‌ها، گیاهان دارویی با هدف بهبود باروری و آنتی اکسیدان ها برای حمایت از تعداد اسپرم ها تولید شده است. برخی از مواد مغذی کلیدی کانت بوست مانند ویتامین C، ویتامین های گروه B، ریبوز و گلوتاتیون افزایش انرژی و نشاط و حمایت از باروری و سلامت جنسی را ارائه می دهند. این مکمل در بسته ۶۰ عددی ارائه می شود و میبایست روزانه ۲ کپسول همراه با آب میل شود.

قیمت کپسول کانت بوست فیر هون هلث

سخن پایانی
همه مکمل های کمک باروری معرفی شده در این مقاله را می توانید با مناسب ترین قیمت از داروخانه آنلاین داروبوم خریداری کنید. همان طور که می دانید مکمل های تقویت باروری قیمت نسبتا بالایی دارند و در داروخانه های همه شهرها به راحتی یافت نمی شوند. مزیت خرید مکمل قوای باروری از سایت داروخانه داروبوم قیمت بهتر و ارسال رایگان به سراسر ایران است.

منبع: fertilaid.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.